Gå til innhold

Hvilken øyenfarge vil barnet få


Gjest villrev

Anbefalte innlegg

Gjest villrev

Vel, jeg tolker de som hassel, også i følge Wiki.

Tolker det som det? Bildet er i avsnittet om grønne øyne og det står også under bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Tolker det som det? Bildet er i avsnittet om grønne øyne og det står også under bildet

Det der er ikke grønne øyne, det er hassel, grønne øyne var bildet på venstresiden. Er det noen som helst ujevn fargebalanse i grønne øyne, det seg være litt blå, litt gult, litt brunt, så er det hasselfargede øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Det der er ikke grønne øyne, det er hassel, grønne øyne var bildet på venstresiden. Er det noen som helst ujevn fargebalanse i grønne øyne, det seg være litt blå, litt gult, litt brunt, så er det hasselfargede øyne.

Det der er bare bullshit. Så under Spectrum of eye color i wikipedia-artikkelen så er de blå øynene der også hasselfargede? Alle de har jo litt brunt innerst.

Uansett så er det bildet jeg linket til i avsnittet om grønne øyne og ikke i avsnittet om hassel-øyne i wikipedia-artikkelen. Jeg tror heller du tar feil enn wikipedia-artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Det der er bare bullshit. Så under Spectrum of eye color i wikipedia-artikkelen så er de blå øynene der også hasselfargede? Alle de har jo litt brunt innerst.

Uansett så er det bildet jeg linket til i avsnittet om grønne øyne og ikke i avsnittet om hassel-øyne i wikipedia-artikkelen. Jeg tror heller du tar feil enn wikipedia-artikkelen.

Bare stol på wikie, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studier på det? Her jeg bor er jeg sikker på at 80% av de som er etnisk norske har blå øyne, iallefall.

Jeg ser det sjeldent. Det er ikke vanlig å ha helt blå øyner. De fleste har en blanding.

Jeg har blå øyner, men helt innerst er det brunt. Det er ikke så synlig som bilde over her.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Øyne med brunt innerst og grønt eller blått ytterst er hasselfargede.

Det er jo det jeg har, hvis man studerer de nøye. Men de er mer grønn enn noe annet og jeg synes ikke de ligner på det som er hassel-øyne når jeg ser bilder av de.

Bare stol på wikie, du.

Wikipedia > "gjest"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Hun ene søsteren min har helt brune øyne med litt grønt innerst :)

Litt kult det!

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen brune (halvt kineser) og jeg hasselfarger/groenne. Dattera vaar har faatt BLAA skikkelig BLAA oeyne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg har en venninne som har ett lyseblått og ett mørkeblått øye, det ser ikke riktig ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg har en venninne som har ett lyseblått og ett mørkeblått øye, det ser ikke riktig ut i det hele tatt.

Heterochrome. Jeg synes det er stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ingen øyenfarger er så spesielle. Det som har mest å si er om fasongen på øynene er fine, ikke fargen på øynene. Jeg har møtt mange mindre pene med lyseblå øyne og jeg har møtt mange mindre pene med brune og grønne øyne.

Jeg har en venninne som har lyst hår fra naturens side og har helt brune øyne, og den kombinasjonen syns jeg er spesiell og veldig fint.

Anonym poster: 1411c9eb68ebb277c9fe00585591afd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brune auge er då ikkje akkurat uvanleg på etniske nordmenn. Eg har brune auge, og dei aller fleste i slekta mi på mammas side har det. Eg har eit barn med brune auge og eit med blågrøne (starta som blå, men ser meir og meir grøne ut ettersom tida går). Faren deira har grå/blå auge.

Trur faktisk det er Island som har størst andel mennesker med blå auge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hazeleye1.jpg

Dette f.eks er hassel.

Akkurat sånne øyne har mannen min, bortsett fra at den grønne delen er mer turkisgrønn og mer fremtredende enn det brune. Men hassel er vel fortsatt grønne øyne og ikke brune? De må jo være enten eller mener jeg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lært at grønn bare er en annen utgave av brun, og ikke en farge i seg selv...

Klarer ikke se om jeg har hassel- eller amberdarget øyne...noen tips til hvordan jeg kan finne ut av det?

<br /><br /> Anonym poster: 14c7876ebb542668265795d04b59bed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i min familie har naturlig askeblondt hår og mørkebrune øyne. Det mener jeg er en ganske sjelden kombinasjon, for de fleste med mørkebrune øyne pleier jo å ha mørkere hårfarge. Men de med blå øyne mener jeg har større variasjoner innen hårfarge, alt fra askeblondt til mørkebrunt.

Anonym poster: 19db4c885b63bd0471acef475e0b0d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært at grønn bare er en annen utgave av brun, og ikke en farge i seg selv...

<br /><br /> Anonym poster: 14c7876ebb542668265795d04b59bed7

Det samme har jeg hørt også.

Anonym poster: 19db4c885b63bd0471acef475e0b0d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært at grønn bare er en annen utgave av brun, og ikke en farge i seg selv...

Det kommer an på hva du mener. Grønt er like mye en farge som brunt eller blått, men farger er bare i bunn og grunn bare forskjellige frekvenser i lyset. Øyne har verken blå eller grønne fargepigmenter, fargen skyldes optiske effekter i øyet. Det er imidlertid forskjellige gener som lager øyne som ser grønne eller brune ut, så i den forstand er det like mye en egen farge som blå.

Anonym poster: 38c2d3a5c01dc381a1363456bb05a21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...