Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brio Go er notert! :)

Nå skal jeg straks ut og ta en kaffe med en god venninne som har termin en ukes tid etter meg. Hun bor bare tre busstopp eller 15-20 minutters gange unna, så det blir helt perfekt - deilig å vite at jeg har noen å trille med, gå på kafé med og dra på besøk til under permisjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig! Jeg kjenner absolutt ingen nære venninner eller noen jeg kan henge med som skal ha baby omtrent samtidig som meg eller litt før eller som allerede har fått :P Jeg er den første i vennegjengen med mann, hus, hund og nå snart barn.. blah!

Men blir koselig for dere da! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se du treffer noen når dere har flyttet, du får sikkert tilbud om barselgruppe? Må jo være en fin måte å bli kjent med andre i samme situasjon. :)

Jeg føler motsatt, at jeg er sist ute. Alle vennene mine har barn nesten, og alle er såpass små at jeg ikke har giddet å håpe på at de skulle starte runde to nå. Denne venninna var den eneste jeg tenkte det kunne være et lite håp om, og jeg sa til samboeren flere ganger at jeg virkelig håpet at hun også hadde en hemmelighet. Var relativt moro da jeg fortalte det til en felles venninne som ble helt rar og ikke klarte å holde seg. :ler: Maks bra timing med bare en uke eller noe mellom også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbok! :hoppe:

Så moro med nær venninne som får barn samtidig! Her er vi førstemann ut i begges vennegjenger, men jeg tipper at vi er skikkelig trendsettere og at mange følger på om ikke mange år :fnise: Heldigvis bor vi i et nybygd boligområde der folk ikke har sluttet å formere seg :P Vi har til og med fått 4 bæreposer med arvetøy der jeg ser navnelapper med både den ene og den andre naboens navn :ler:

Det er mye som er veldig upraktisk da (og ubrukt), hvem tror at et barn på 3-6 mnd får bruk for tøfler formet som slippers som kommer til å falle av på høyre fot før man har fått den på på venstre fot?!? :klo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet vårt får sannsynligvis fars etternavn som mellomnavn og mitt mellomnavn som etternavn. Jeg kommer derfor til å bytte etternavn slik at jeg får samme etternavn som barnet. Er det noen grunn til at jeg bør gjøre dette før fødsel? Tenker jeg har god tid til å ordne sånt når jeg er i permisjon, men kom plutselig til å tenke på fødselsattest, registrering av barnets navn osv. Det er flere enn 200 med mellomnavnet mitt som etternavn, hvis det skulle spille noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært bort i dette, men jeg tenker at det kanskje er like greit å ordne det med en gang? Det er vel bare å sende inn et skjema, og sørge for at at de som trenger det får vite om navnebytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært bort i dette, men jeg tenker at det kanskje er like greit å ordne det med en gang? Det er vel bare å sende inn et skjema, og sørge for at at de som trenger det får vite om navnebytte.

Ja, jeg tenker også det hadde vært greit å ordne det før fødsel, det eneste er at jeg ikke vil gjøre det før sommerferien mtp at jeg må ha nytt pass (greit å spare den utgiften så lenge som mulig). Og mtp på jobb hadde det også vært greit å beholde gammelt navn til jeg slutter eller går ut i permisjon (vet jo ikke helt hva det blir til.)

Det tar vel ikke så lang tid å få navnet registrert, så kanskje jeg skal satse på å få gjort det med en gang jeg går ut i permisjon, og håpe at jeg ikke føder før tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbok! :hoppe:

Så moro med nær venninne som får barn samtidig! Her er vi førstemann ut i begges vennegjenger, men jeg tipper at vi er skikkelig trendsettere og at mange følger på om ikke mange år :fnise: Heldigvis bor vi i et nybygd boligområde der folk ikke har sluttet å formere seg :P Vi har til og med fått 4 bæreposer med arvetøy der jeg ser navnelapper med både den ene og den andre naboens navn :ler:

Det er mye som er veldig upraktisk da (og ubrukt), hvem tror at et barn på 3-6 mnd får bruk for tøfler formet som slippers som kommer til å falle av på høyre fot før man har fått den på på venstre fot?!? :klo::ler:

Jeg tipper de slippersene ikke ble kjøpt av foreldrene hvertfall, men var gave fra noen som ikke selv har barn eller hadde tenkt gjennom hva som er praktisk på en baby. Jeg håper de hvertfall var søte på et eller annet vis? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de slippersene ikke ble kjøpt av foreldrene hvertfall, men var gave fra noen som ikke selv har barn eller hadde tenkt gjennom hva som er praktisk på en baby. Jeg håper de hvertfall var søte på et eller annet vis? :fnise:

De er rosa og "pjuskete", så de så sikkert veldig søte ut i butikken :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dagbok og graviditet! Gratulerer :D

Så hyggelig at noen fra den gamle dagbokgjengen også har klart å forville seg inn hit! :)

Snart langhelg - hurra! Vi skal til Madrid, gleder meg masse! Bortsett fra at jeg ikke helt skjønner hva jeg skal spise når jeg er der nede. Ost og spekeskinke er utelukket, aioli kan jeg visst glemme fordi det er rå egg (som ikke er ok i utlandet pga salmonella), is fra isbarer er visst ikke alltid pasteurisert så den kan jeg glemme (men nå slo det meg at sorbet må være ok?), salat osv skal man jo uansett være forsiktig med så det er vel ekstra viktig nå. Får spise bananer og gjennomstekt biff. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker! :hoppe:

I dag våget jeg meg på vekta, er nok et par uker siden sist og jeg har vært litt redd for resultatet. Syns jeg spiser som en hest! Jeg er mer sulten og spiser mer mat enn vanlig, men har også et søtsug av en annen verden og klarer ikke helt å spise så lite godteri som jeg burde. :sjenert: Dessuten har jeg ikke energi til å trene, så bortsett fra noen turer har jeg ikke beveget meg siden slutten av januar. Men hadde ikke gått opp mer enn 3 kg, så det var jo ikke så ille som fryktet. :) Veide faktisk mer på denne tiden i fjor, men gikk ned noen kilo i sommer og høst. Litt kjipt å se de høyere tallene igjen, men skjønner jo at det kommer mer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil vite kjønn ja! :) Fikk jo beskjed på tidlig ul at det 90 % sikkert var jente, men vi får nå se. Blir fint å vite det litt mer sikkert, så kan vi snevre inn både innkjøp og navn! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare to dager til OUL nå! :duskedame: Gleder meg 90% og er 10% bekymret for at noe skal vise seg å være galt, men det er kanskje helt normalt?

Blir spennende å se om jordmor på tidlig ul hadde rett i at det var jente! Rop ut hvis noen heller vil tippe gutt. :fnise:

I dag er jeg supertrøtt og sliten, kom hjem fra langhelg litt før to i natt, og selv om jeg sov litt ekstra i dag tidlig kjenner jeg at jeg kunne trengt litt mer søvn! I dag blir det godt med en rolig hjemmekveld med opptak av alle tv-program jeg følger med på som har gått mens jeg var borte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har tippa på deg før? Jeg tipper gutt bare for å være trassig mot jordmor på TUL ;) (pleier jo som regel ha feil i disse tippingene også :fnise: ).

Deilig å ta en seriekveld :laugh: Selv gleder meg til nyeste Game of Thrones i kveld, og kanskje Once Upon A Time hvis jeg ikke er stuptrøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...