Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

Men over til noe heelt annet enn jobb. I følge terminkalkulatoren er jeg nå (maksimum) 9 uker på vei. Legetime er bestilt til 4. august.

****

Vesla har blitt forkjølet. Det startet med feber tidligere i uka og har gått over til tett nese og stygg hoste :( så det er litt urolig nattesøvn for tiden, og da er det bare mamma som duger :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, ikke bra :troest:

Håper kvalmen går fort over!

Ja, jeg holder en knapp på det, og i mellomtiden får jeg spise ting som smaker likt på vei opp som det smakte på vei ned.

Det er pussig dette med hvordan man fra en graviditet til den neste reagerer forskjellig på hormonene. Med første var det ingenting, ingen problemer og i storform fram til fødsel og etter. Nå er det mer, men jeg er fremdeles heldig og er skånet for de verste plagene *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag! Eller enda bedre, frihelg! Ingen kunder, ingen vakttelefon.

Frihelgen kunne ikke startet bedre. Vesla våknet til 5:30, fikk komme opp i vår seng og sovnet igjen etter litt klaging. Og vi våknet ikke før klokka var 7:30. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere en fin helg?

Helt super! Fikk kjøpt barnehagedress til vesla på salg, og så var vi i badeland og lekte. Virkelig avslappet helg uten de altfor store planene :) Enda bedre, jeg har fri kommende helg også. Da blir det hytta på meg og vesla.

Åh hvor jeg ønsker at mine barn skal ha gode minner fra ferier på hytta. Selv klare jeg ikke å forestille meg en sommerferie uten hytta, fjellturere, multe, rips og rabarbera :rodmer:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem hadde trodd at innkjøp og planlegging til barnehagestart er så omfattende og tidkrevende før man først står midt oppi det. Ja, barna trenger massevis av klær, sko og skift som skal ligge i barnehagen, men jeg synes det er fryktelig vanskelig å skulle begynne å tenke på vinterdress allerede i august. Og når ungen i tillegg vokser som et ugress er det vanskelig å spå hvor lenge en regnjakke er stor nok. Eller når støvlene blir for små. Og man kan jo heller ikke kjøpe klærne så store at barne kan vokse inn i dem?

På mandag er det tid for første kontroll. Det blir spennende å se hva legen sier i forhold til at jeg egentlig ikke vet hvor i løypa vi er, kanskje henvises vi til tidlig ul. Hvis ikke blir det nok bare med oul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med barnehagestart da! Kan tenke meg at det er mye å planlegge.

Jeg har også første kontrolltime neste uke. På tirsdag. Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ikke snakk en gang. Og når alt endelig er kjøpt inn, skal det merkes til den store gullmedaljen :ler:

Krysser fingrene for tidlig UL, eller? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakk en gang. Og når alt endelig er kjøpt inn, skal det merkes til den store gullmedaljen :ler:

Krysser fingrene for tidlig UL, eller? :nigo:

Merking ja... det er vel et kapittel for seg. Jeg har ikke engang fått meg til å kjøpe merkelapper.

Haha jeg innså jo i går da vi var på besøk i barnehagen at det ikke holdt med parkdress. Hun må jo ha dette regntøyet også :P så nå har jeg handlet uteklær til den store gullmedalje.

På sett og vis håper jeg vel litt på henvisning til tidlig ul, for vi kommer nemlig ikke til å bestille noe selv denne gangen heller. Det er vel noe med at man bestiller selv så må man finne en tid som passer, får man henvisning må man bare ta seg fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med barnehagestart da! Kan tenke meg at det er mye å planlegge.

Jeg har også første kontrolltime neste uke. På tirsdag. Spent!

Det er spennende med første kontrolltime. Da jeg gikk med første var jeg så nervøs for hva som kom til å skje at jeg løp på do hvert femte minutt. Jeg var vel kanskje litt skuffet for legen på Volvat gav meg ikke annet enn to bøker hvor det sto nøyaktig det samme som jeg hadde lest på nettet tidligere og snakket lite om svangerskap generelt... og dette betalte jeg 1000,- for.

Så, selv om jeg nå heller litt mer over på å gå til jm for resten av kontrollene er jeg spent på hvordan fastlegen (vikaren) tar denne kontrollen... og at det ikke føles som sure penger denne gangen.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Havmus!

Gratulerer med graviditeten :) Her vil jeg følge med, vi har termin på samme dag!

Jeg skal også på første kontroll hos lege til uka, men ikke før på fredag. På tirsdag skal jeg på (enda en) tidlig UL. Dét er nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen Havmus!

Gratulerer med graviditeten :) Her vil jeg følge med, vi har termin på samme dag!

Jeg skal også på første kontroll hos lege til uka, men ikke før på fredag. På tirsdag skal jeg på (enda en) tidlig UL. Dét er nervepirrende!

Hei, velkommen hit!

Jeg begynner å bli skikkelig spent på timen.. kanskje mest fordi jeg lurer på hvordan det blir å få tatt blodprøvene mens vesla raserer labratoriet :ler: Det blir interessant.

Nå koooooser jeg meg på hytta! I morgen blir det liten fjelltur med familien til en fjellseter for å spise vafler med skikkelig seterrømme. Deretter skal ripsbuskene ribbes slik at jeg får lagd rispgele til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva litt fjelluft gjør med kroppen. Jeg har jo klaget på at jeg har vært i ulage siden testen viste positivt, mens i dag, første hele dagen på hytta har jeg ikke brekt meg en eneste gang, eller vært uggen.. ikke engang av morgenbleia til vesla fikk meg grønn i tryne.

Jeg hadde jo ikke dette problemet da jeg gikk med første, men da jobbet jeg også som feltarkeolog for en fylkeskommune og var stortsett ute i skog og på fjell hver eneste dag. Kun en gang brakk jeg meg da... og det var på et hotell da jeg hadde tatt med pizzarestene etter middagen på rommet. Smart som jeg var la jeg herligheteb på baderomsgulvet for å slippe og ha stanken på soverommet.. problemet var at varmen på baderomsgulvet selvfølgelig sto på max for å tørke arbeidsklærne. Det var ikke kult!

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei havmus

Tittet innom boken din siden du tittet innom min. Ble helt hyttetursyk når jeg

Leste de siste innleggene dine!!:) kngenting er så

Deilig som å komme deg vekk fra mas og kjas i byen til en fredelig hytte på fjellet i frisk luft og ro. .... :) kos deg og nyt det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har begynt å merke til barnehagestart, og nesten ferdig å handle. Veldog rart å tenke på at jeg har et barnehagebarn syns jeg :jepp:

Koselig med hytte! :) Håper at kvalmen forsvinner snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme og legetimen er unnagjort. Legen henviste ikke til tidlig ul, så da utgår det og så får jeg vente på innkalling til OUL. Det mest overraskende med hele timen var vekta. Jeg har ikke akkurat vært den mest aktive, men vekta holder seg stabil lell.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bra vekta er på stell :-)

Fikk du noen begrunnelse på hvorfor du ikke fikk tidlig ul ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bra vekta er på stell :-)

Fikk du noen begrunnelse på hvorfor du ikke fikk tidlig ul ?

Ja ikke sant!

Neh, men så spurte jeg ikke heller. Det faller meg liksom ikke natulig å spørre om det når det ikke blir tatt opp av legen. Det jo heller ikke noe som er veldig viktig for oss, nærmere termindato settes jo ved OUL. :)

Jeg tror at jeg trygt kan si at jeg nå skal forsøke å få min hittil verste kabal til å gå opp: barnehage, tid med Vesla, nytt studie, mannens turnus, min skiftliste og instuktørtid på babysvømming. Det er mildt sagt vanskelig. I tillegg prøver vi å tenke langsiktig i forhold til den kommende permisjonen og ferie til neste år... det blir et hektisk år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...