Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Hei! :nigo:

Siden det var så himla hyggelig med dagbok sist jeg gikk gravid hiver jeg meg på det denne gangen og. Både fordi det er koselig å ha noe å se tilbake på, og fordi det er så kjekt å følge andres svangerskap her inne.

Er etter menstermin 6+3 i dag, med termin 13. eller 15. mars, terminkalkulatorene blir ikke enige.

Det vil si at (det jeg er sikker på at er en) lillebror vil ankomme et par måneder før treårsdagen til størstekrabaten.

Jeg hadde nok foretrukket å få de litt tettere, mens mannen helst ønsket enda er par år imellom de. Så da møttes vi på midta, og er ganske fornøyd med det begge to. :)

Foreløpig er symptomene helt annerledes enn de var med største (heretter kalt L), da merket jeg ikke så mye til graviditeten i starten, bortsett fra at jeg ble veldig trøtt. Denne gangen er jeg også grisetrøtt, men også småkvalm nesten konstant, må tisse hele tiden, og har så ømme pupper at det gjør vondt å ta på de.

L og jeg dusja sammen her om dagen, og da fant han det for godt å klype tak i brystvorta mi med all kraft (og det er mye i de der små fingrene!). Endte med at jeg hylte til, og så grein vi begge to. Jeg av smerte og dårlig samvittighet for hylinga, han av rein skrekk, var ikke noe særlig med brølemamma. :ler:

L har første natt i storguttsenga si og nå hører jeg at han våknet litt snurt der inne, så jeg skal løpe inn dit og avverge katastrofe. :ler:

:goodbye:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med mini i magen =)

Venter nr 2 i februar selv, dog er min eldste litt eldre, han er skolegutt om en liten mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Deilig med storgutt og da, nå kan du jo kanskje til og med kunne forvente at han kan være litt til hjelp som storebror og?

Her er jeg redd det blir noen sjalusiissues, han liker det dårlig når jeg koser med tantebarn og sånn. Han koser mer enn gjerne med småttisene sjøl, og er veldig glad i babyer, men han sier også klart og tydelig fra om at det er HANS mamma hvis jeg har holdt en baby for lenge. Veldig spent på hvordan han tar det. :)

Har du hatt en ok start på svangerskapet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Det er sant det med litt større barn,niesene mine ble storesøstre da de var 5 og 7, og søsteren min fikk mye hjelp i dem, samt forståelse for at de måtte vente litt nå og da, det er kanskje ikke like lett for en på tre å skjønne/godta alltid.

Svangerskapet hittil har vært, tja, helt ok :fnise: Jeg har sovet masse, jobbet halve dager, reist hjem og sovet og så hentet mini i barnehagen liksom...Har vært litt kvalm og, men ikke helt håpløst, og det begynner å komme seg :)

Men nå er det ferie, så jeg håper jo at det her har blitt litt bedre sånn energimessig når jeg er tilbake på jobb i august :)

Har også, som du og skriver hatt veldig ømme pupper, men det begynner heldigvis også å gi seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med dagbok :) Hørtes littegranne vondt ut med små barnefingre som kryper i brystvorta ja. Skjønner godt at du hylte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damer! Så koselig med folk her inne! :)

Skal sulle meg til å legge igjen spor hos dere alle så jeg får fulgt med dere, men akkurat nå er det Homeland og alt for sein og helt unødvendig kveldsmat med mannen på gang. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Snikleser litt her inne jeg! Jeg er 6+6 idag, men klarer ikke helt tro på det. Har nesten ingen symptomer i tillegg.. Hvordan er formen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :danse:

Barn pleier å være veldig opptatt av at det er MIN MAMMA, og noe sjalusi trur jeg er vanlig når man får et til barn men det går sikkert kjempe bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Hallo, damer! Så koselig med folk her inne! :)

Skal sulle meg til å legge igjen spor hos dere alle så jeg får fulgt med dere, men akkurat nå er det Homeland og alt for sein og helt unødvendig kveldsmat med mannen på gang. :nigo:

Jeg har sett alle episodene(tror jeg), det er faktisk litt småspennandes :popcorn: Og så liker jeg jo hun dama, da. Det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :)

Gratulerer så mye :)

Snikleser litt her inne jeg! Jeg er 6+6 idag, men klarer ikke helt tro på det. Har nesten ingen symptomer i tillegg.. Hvordan er formen? :)

Tusen takk for gratulasjoner, og det samme til dere! :blomst:

Og nå blir jeg jo så nysgjerrig på dere og! Dagbøker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Det er sant det med litt større barn,niesene mine ble storesøstre da de var 5 og 7, og søsteren min fikk mye hjelp i dem, samt forståelse for at de måtte vente litt nå og da, det er kanskje ikke like lett for en på tre å skjønne/godta alltid.

Svangerskapet hittil har vært, tja, helt ok :fnise: Jeg har sovet masse, jobbet halve dager, reist hjem og sovet og så hentet mini i barnehagen liksom...Har vært litt kvalm og, men ikke helt håpløst, og det begynner å komme seg :)

Men nå er det ferie, så jeg håper jo at det her har blitt litt bedre sånn energimessig når jeg er tilbake på jobb i august :)

Har også, som du og skriver hatt veldig ømme pupper, men det begynner heldigvis også å gi seg :)

Jeg sleit innmari med trøtthet da jeg gikk med L, det eneste jeg gjorde var å jobbe, sove og spise. Dersom jeg skulle gjøre noe sosialt, eller bare handle på butikken, så måtte det være på dager jeg ikke jobbet. Utrolig slitsomt, så jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir sånn denne gangen!

Har du fortalt gutten din at dere venter en liten en, eller venter dere litt til?

Så koselig med dagbok :) Hørtes littegranne vondt ut med små barnefingre som kryper i brystvorta ja. Skjønner godt at du hylte jeg :)

Herregud, det var så vondt at jeg har ikke ord. :haar: Føltes som om han reiv den tvert av. :ler:

Gratulerer! :danse:

Barn pleier å være veldig opptatt av at det er MIN MAMMA, og noe sjalusi trur jeg er vanlig når man får et til barn men det går sikkert kjempe bra ;)

Jada, jeg tror nok det går seg til. Men jeg sliter jo litt med dårlig samvittighet, tenker at jeg er slem som får et barn til så ikke L kan få ha meg og pappaen for seg selv lengre. Jeg vet jo at det er bare tull, og at han nok bare har godt av et søsken, men så ligger det sånne irrasjonelle tanker og lurer likevel. :)

Jeg har sett alle episodene(tror jeg), det er faktisk litt småspennandes :popcorn: Og så liker jeg jo hun dama, da. Det hjelper.

Jeg og mannen har endelig funnet en serie vi begge liker, så nå kooser vi oss. :ler: Og så liker vi dama begge to og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppvaskmaskina vår har begynt å bare vaske reint sånn ca. annahver gang, så i dag måtte vi krype til korset og gå ut og kjøpe ny.

Endte opp med å løfte for mye på både den gamle og den nye, og nå har jeg kramper og vondt i magen. Så det er tydelig at kroppen min allerede sier fra om hva som er greit og ikke. Synes det er så fascinerende! :)

Ellers har jeg begynt å være så suulten. Jeg som vanligvis ikke er interessert i mat og like gjerne kan spise knekkebrød med skinke til alle måltider synes plutselig ALT er fristene igjen, akkurat som forrige gang. :sukk:

Nå begrenser jeg meg veldig, da. Jeg vet jo at det ikke faktisk er sult. Sist gikk jeg opp enormt (!) mange kilo, rett og slett fordi jeg unna meg "alt", og det skal jeg ikke gjøre denne gangen. Selv om jeg er ganske mye slankere nå enn jeg var før forrige svangerskap - så jeg vet at jeg får de av igjen - så gidder jeg bare ikke sitte igjen med mer enn jeg må.

Men nå er det kveldsmat!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fascinerende hvordan kroppen sier ifra om hva som er greit og ikke, merker mye mer til det nå enn før jeg blir gravid. Tror jeg, eller så er det bare at nå hører jeg faktisk etter.

Ingen vits å utsette seg for flere kg enn nødvendig, selv om det nok ikke alltid er like lett å begrense seg. Kanskje like greit for min del at jeg har vært såpass kvalm helt til nå at jeg ikke har hatt lyst på noe særlig, tror nemlig ikke at jeg ville vært like flink til å sei nei til meg selv.

Kos deg med kveldsmaten! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vi følger bedre med nå, ja, men så skjer det jo også helt andre ting enn det normalt gjør i kroppen vår også så det er ikke rart vi blir mer bevisste på den. Spennende!

***

Vi har fått sommer her nord! :danse:

De siste dagene har jeg ligget som et slakt på stranda, mens toåringen har løpt rundt meg med bøtter og spader og lastebiler og naken rumpe. :rodmer: Vi har grilla, bada (han er jammen tøff han der lille, hiver seg uti som om det var noe han gjorde hver dag) , og "kosa", som er det beste L vet for tiden. Kryper opp i fanget mitt og nikoser mammaen sin titt og ofte.

Han er så deeeeilig, og jeg synes det er helt rart å tenke på at jeg skal bli like glad i den lille bønna som ligger i magen min som det jeg er i L. For dem sier det, at en blir det. Sjøl om jeg har mine tvil av og til. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner hva du mener der... Tenk at man blir like glad i et annet menneske som man er i den man har fra før :)

Høres ut som dere har fine dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kropp sa tidlig i fra om at jeg ikke kan løfte, facsinerende ja :)

Sommer her i nord ja, du er heldig sånn sett at du er tidlig på vei i graviditeten for jeg takler det ikke så bra :P Men er glad i sommer og sol så tar det positivt selv om det føles som 40 grader ute :)

Jeg har ingen barn fra før av men trur at det er ganske naturlig å bli like glad i nr 2. så ikke vær redd for det ;)

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herregud, jeg er så dårlig på dette her at det er flaut. Har liksom intensjon om å være flink til å skrive, men så bare ... gidder jeg aldri. :sukk:

Nå er jeg 15 uker i morra, i følge tidlig UL, og jeg merker null og niks av svangerskapet annet enn at jeg begynner å bli tjokk. :ler: Kan enda skjule magen, men med tettsittende klær og naken er det ingen tvil. Koselig! :)

Jeg begynner å få en følelse av at det kanskje er ei jente jeg ruger på denne gangen. Da jeg gikk med L visste jeg at det var en gutt. Jeg var ikke det minste spent på kjønn før UL, og da jordmor sa "vil dere vite kjønn?" så svarte jeg bare "Det er en gutt dette her. :) ". Og det var det. Helt absurd, men jeg var HELT sikker.

Denne gangen vet jeg altså ikke. Jeg går liksom litt ut i fra at det er en gutt, det hadde jo ærlig talt vært den enkleste og mest praktiske, men så sniker jentefølelsen seg på noen ganger og gir meg sommerfugler i magen. Veldig spennende!

Ordinær UL 19. oktober, så det nærmer seg jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...