Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.


arven1

Anbefalte innlegg

Jeg synes også det er kjedelig med helgejobbing... men heller turnus enn vanlig dagjobb 8-16 :) Fordeler og ulemper ved begge deler!

Forståelig at det blir tungt å hjelpe andre da man ikke har det helt bra selv... Håper du føler deg bedre snart og nyt fridagen i morgen :klemmer:

Fin stickers du har fått deg da! :)

Kos dere i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå så skjønn ticker du har fått deg! :rødme:

Gosj, kjipern med ei tante som lager så mye vondter, håper hun har trøblet fra seg for en stund. :klemmer:

Høres ut som du har en helt fantastisk kjæreste også, bare vent du skal se at en hyttetur på fjellet gjør susen. :lur: Hang in there girl! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var "tanta" sitt besøk over for denne gang. Nå håper jeg hun holder seg borte et års tid :sur: Litt over en uke til neste EL nå og jeg gleder meg allerede. Ser skikkelig frem til å reise bort en miniweekend med :herremann: Kan nesten ikke vente :blush:

Endelig er uken over og det er helg. Har vært bortreist to dager i forbindelse med studier som jeg holder på med ved siden av jobb. Jeg er som venninnene mine sier en "evig student" Liker å studere og har stort sett holdt på med noe etter sykepleien. Neste mål nå er en master etterhvert! Blir det ikke barn blir det mastergrad. :idesmil: En mager trøst men....

Uansett så er jeg supersliten nå etter skole og jobbing hele uken. Gleder meg til å :sove: litt nå. Har egentlig vært godt med en hektisk uke også. Har vært ganske trist siden TR dukket oppp sist helg. Det er hyggelig å holde på med prøving, men kjenner at det tærer på når det nå har gått noen mnd. Jada, vet at det fortsatt ikke er sånn kjempe lenge siden mai, men for meg kjennes det ut som et år.....

Er nok litt nedfor og kjenner at hverdagen går litt seigt og er noe tungt. Skal ikke si at jeg er deprimert for det er jeg ikke, men er litt trist :tristbla:

Prøver å se frem til neste PP, men har en magefølelse på at den ikke kommer til å sitte denne gangen. Den følelsen har jeg ikke hatt før. Har alltid vært opptimist....

For å trøste meg selv har jeg vært på klesshopping i dag. Kjøpte meg verdens stiligste hverdagskjole med matchene tights,strømper med blonder øverst og det kuleste av alt var jakken som hørte til, en type skinnjakke i samme farge som kjolen.... :sminkedokke: Det hjalp betraktelig på humøret :sjenert: Morro å unne seg noe fint innimellom. Da er antrekket til høstens festlige anledninger i boks. ;)

Det var litt åssen det står til i gården her om dagen...

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen terapi er bedre enn :shopping:

(edit: ville veldig gjerne ha den smileysen med masse shoppingposer, men smileysene funker ikke og jeg husker ikke hva den heter)

Håper det blir en spire på deg snart :klemmer:

Sender masse babystøv din vei:

:strix::hoppe::strix::hoppe::strix:

God helg arven1! :sol:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen terapi er bedre enn :shopping:

(edit: ville veldig gjerne ha den smileysen med masse shoppingposer, men smileysene funker ikke og jeg husker ikke hva den heter)

Håper det blir en spire på deg snart :klemmer:

Sender masse babystøv din vei:

:strix::hoppe::strix::hoppe::strix:

God helg arven1! :sol:

Takk og takk Ripsy :klem: Tar i mot alt støvet jeg kan få og skal legge det under hodeputa mi i natt :Hehe:

Og ja, sånn så jeg ut i ettermiddag når jeg kom hjem :shoppe:

Me like :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arven1! Med dagbok link i signaturen så er det lettere å finne deg :ler: Har sett deg på IKM lista skjønner du ;)

Shopping terapi hjelper mot mye, gjorde det selv i går :fnise:

Jeg vet det er frustrerende når syklusene er regelmessige som en klokke og mensen kommer til avtalt tid hver gang. Sånn er det hos meg også. Jeg er 3 år eldre enn deg :sjenert: Vi har prøvd aktivt i straks ett år nå og har vært igjennom diverse tester begge to som viser at alt er normalt. Jeg hadde Lap i september, viste også alt normalt bortsett fra at væsken gikk litt sakte igjennom til å begynne med. Dermed hadde jeg store forhåpninger forrige PP og absurd mange symtomer, jeg var overbevist om at jeg var gravid opptil flere ganger faktisk :roll: Men neida.. Satser på denne PP'n da - men prøver å holde håpet nede. Men det er vanskelig. Håpet lever sitt eget liv virker det som :ler:

Det eneste som hjelper er å fokusere på andre ting. Studier, jobb, trening etc :) Håper det klaffer for deg snart :klem:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Arven1! Med dagbok link i signaturen så er det lettere å finne deg :ler: Har sett deg på IKM lista skjønner du ;)

Shopping terapi hjelper mot mye, gjorde det selv i går :fnise:

Jeg vet det er frustrerende når syklusene er regelmessige som en klokke og mensen kommer til avtalt tid hver gang. Sånn er det hos meg også. Jeg er 3 år eldre enn deg :sjenert: Vi har prøvd aktivt i straks ett år nå og har vært igjennom diverse tester begge to som viser at alt er normalt. Jeg hadde Lap i september, viste også alt normalt bortsett fra at væsken gikk litt sakte igjennom til å begynne med. Dermed hadde jeg store forhåpninger forrige PP og absurd mange symtomer, jeg var overbevist om at jeg var gravid opptil flere ganger faktisk :roll: Men neida.. Satser på denne PP'n da - men prøver å holde håpet nede. Men det er vanskelig. Håpet lever sitt eget liv virker det som :ler:

Det eneste som hjelper er å fokusere på andre ting. Studier, jobb, trening etc :) Håper det klaffer for deg snart :klem:

:kaffekopp:

Hei LineGourmet :vinke:

Hyggelig at du tok deg en tur innom prøveboka mi. Har vært en tur innom boka di for en stund siden. Det har variert litt hvor aktiv jeg har vært her på KG. Ikke alltid tiden strekker til å sitte mye ved pc :roll: Men den siste tiden har det vært godt å ha en dagbok å skrive av seg litt frustrasjon og glede også såklart. Har som du sier endelig fått meg en link til boka mi også :idesmil:

Kjenner igjen det du sier med symptomer. For to mnd siden var jeg overbevist om at jeg var gravid. Hadde mange symptomer, men neida TR kom presis som vanlig :kjefte: Kjenner den følelsen av skuffelse da altså.

Godt at alt er greit med dere da og at alt ligger tilrette for en graviditet. Det er ganske uforståelig at det ikke klaffer når begge er fruktbare..... Skjønner ikke sånt jeg!!!

Håper det er vår tur snart nå :klemmer: Det fortjener vi :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh,så godt det var å få sovet ut litt i dag :sove: Føler meg som et nytt og bedre menneske.

Har på meg nyinnkjøpt kjole i dag :lur: Egotrippen fra i går fortsatte i dag. Tok meg en tur til frisøren, stripet håret og klippet det litt på lengden :sminkedokke: Det holder at det går til midt på ryggen..

Ah, det er sånne ting som gjør at humøret mitt får en opptur i hvertfall.

I kveld har :herremann: bestilt hjemmebakt pizza og det skal han få, som betaling får jeg en time med ryggkløing :icon_lol: Godt å ha litt avtaler på arbeidsfordeling :nigo:

Lille/store :catmilk: skal få litt lørdagsgodis i dag hun også. Har kjøpt Whiskas Catmilk og det er favoritten... Skal si det er en som får malemotoren i gang når melken er underveis :pasha:

Så med andre ord en stille og rolig lørdagskveld for alle her i huset i kveld....Deilig å ta det med ro etter en lang uke...

God lørdag alle sammen! :skravle:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en deilig lørdagskveld, morsomt at du gir pus litt lørdagsgodt også :)

Jeg vet dessverre ikke hvordan det er å ha prøvd lenge, vi begynte prøvingen i august. Håper du ikke føler deg like trist lengre, det er alt for tidlig å gi opp enda. :klem:

Stilig outfit du har kjøpt deg! :) Shopping fungerer utmerket som terapi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det mocci :klem: Er i litt bedre humør i dag faktisk.

En helg med mye hvile og to dager med mye søvn, føler jeg meg som et nytt menneske på begynnelsen av uken. Følte meg faktisk opplagt på jobb i dag også og var ganske så effektiv ja.... :Hehe:

I dag har jeg begynt å kjenne at EL er i nær anmars. Jeg begynner alltid med symptomer flere dager før den skjer. Er det flere som har den erfaringen?

I følge mine beregninger skal jeg ha EL i slutten av helgen eller mandag. Altså nesten 1 uke.

Jeg merker alltid at jeg blir veldig øm på den ene siden i lysken. Tror jeg merker at egget ligger der og modner og gjør seg stort og modent før det løsner :Nikke:

Magen blir "hoven" på en måe.... I dag var det også bittelitt EL slim også,men det er ikke helt klart ennå... Sorry for detaljer, men sånt er spennende i denne tiden vet dere :tommelsmil: Dette er jo månedens høydepunkt :hoppe::bolledeig:

Tok EL tester en periode for å sjekke når jeg i løpet av denne perioden jeg faktisk har EL pga at jeg begynner med smerter så tidlig. Testen har blitt positiv på de dagene jeg har forventet...

Vil nok i løpet av de neste dagene få mer EL slim.... :duskedame: Så nå er det egentlig bare til å begynne med :humpe:

Hadde mistanker at det var noe på gang i går egentlig for jeg hadde konstant lyst på :humpe::hjerter: Han måtte stille opp noen ganger i går :sjarmor:

:herremann: var glad for dette så klart, men tror han klødde seg litt hode her og lurte på hva som skjedde med madammen :nigo:

Merker dere at dere kan bli litt "friske" før EL?

Kroppen blir alltid slik før EL er i gang..... Kanskje ikke så rart egentlig, den vil bare formere seg....

Så nå blir det humpty dumpty aktiviteter helt frem til neste uke. Planen er nå hver dag. Har tidligere tatt annenhver, så nå blir det en liten vri på det. Kanskje den sitter denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som føler seg lusty? :lur:

Jeg merker ingenting til EL, men ofte blir jeg mer "nøden" rundt den tiden. Ikke så rart siden vi er innrettet slik fra naturens side, er meningen at vi skal formere oss. :)

Kos dere med masse :sengekos: fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsninger folkens :sjarmor: Er i full gang med jobbing ja. Litt tidlig ennå i og med at EL er forventet lørdag, men ikke noe galt med å begynne tidlig :Hehe:

Merker at jeg er veldig sårbar om dagen og at jeg tåler lite i forhold til spøk om graviditet, barn osv. Får stadig og jeg mener stadig spørsmål på jobb som "skal ikke dere ha barn snart da" :angry: Utrolig irriterende! Kollegaene mine vet at jeg er veldig forelsket og at vi er nyetablerte, men er ikke dette et litt vel personlig spørsmål? :forvirret: For hva skal jeg svare? Hva er det de forventer når de spør om dette? Tenk om jeg ikke kunne få barn. Det kunne blitt pinlig for de som spør om jeg hadde knekt sammen i gråt over spørsmålet :kjempesinna:

Jeg syntes uansett hva jeg svarer kommer det et motspørsmål som gjør at jeg blir stilt til veggs. Mulig dette er fordi jeg er veldig var på dette området,men syntes det er ubehagelig med så direkte spørsmål. Det er helt unaturlig for meg å si at vi prøver å bli gravide nå, men har litt problemer. Jada, greit jeg er snart 35 og kjæresten min snart 40 og det er naturlig at vi tenker på barn, men det er privat!

I dag fikk jeg et spørsmål om jeg hadde tatt morgentempen i helgen og om det "hadde blitt noe på meg.. hahaha". Er det mulig? Alle lo, kjempefestlig! Jeg lo med et stivt smil og prøvde å spøke det bort. Er ikke dette litt på kanten av hva kollegaer graver i? De vet ingenting om at vi prøver og jeg har heller ikke ymtet noe om at vi gjør det heller. Kjærevene,hva jeg og :herremann: gjør bak lukkede dører er da virkelig ikke kollegaers "bisniss" Jeg syntes det er direkte støtende og langt over alle grenser :nei:

Er i utgangspunktet så lei meg om dagen også redd for at vi ikke skal få det til og når sånne spørsmål dukker opp blir jeg bare ennå mer trist :tristbla:

Jeg syntes man skal være forsiktig med hva man spør folk man ikke kjenner så godt om. Det er mange temaer som er sårbare for folk :regler:

Hva tenker dere? Er det jeg som er prippen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. first and foremost!

Jeg merker også EL veldig godt. Ofte allerede fra dag 8 kjenner jeg meg øm i eggstokkene. Det er ikke vondt, men litt sånn stikking og ubehag. Jeg kaller det også egg-voksesmerter, og det slutter ikke før eggløsningen. Ja, har fått det bevist med el-tester :) Men det er jo greit nok, da vet vi hva som foregår :ler:

Kollegaene dine høres litt i overkant ubehøvlet ut. Hvor lenge har du jobbet der? "Tatt tempen og hatt deg" :roll: Herre gud :dåne:

Jeg har løst det greit hos meg. Har jobbet der jeg er 1 år nå, og det har vært flere gravide hos oss. Har en såpass åpen tone, at alle kollegene mine vet at jeg prøver, men sliter - bortsett fra sjefene :ler: 2 av mine nærmeste vet detaljer. Resten har jeg bare fortalt enkelt og greit: vi prøver, men det skjer ingenting :) Ferdig med det.

Jeg syns uansett ikke du er prippen. Men jeg tror folk flest syns det er stas når kolleger er gravide eller får barn, og at ja, de er bare nysgjerrig rett og slett? :klø:

Ikke gi opp håpet. Dere har god tid. Er du ekstra utålmodig kan man fint starte prosessen med legen og få tatt noen tester da.. (det er jo bare å si at man har prøvd 1 år) ;)

Sikker på at det klaffer for dere snart :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig ennå i og med at EL er forventet lørdag, men ikke noe galt med å begynne tidlig :Hehe:

Merker at jeg er veldig sårbar om dagen og at jeg tåler lite i forhold til spøk om graviditet, barn osv. F

I dag fikk jeg et spørsmål om jeg hadde tatt morgentempen i helgen og om det "hadde blitt noe på meg.. hahaha". Er det mulig? Alle lo, kjempefestlig! Jeg lo med et stivt smil og prøvde å spøke det bort. Er ikke dette litt på kanten av hva kollegaer graver i?

Hei :vinke:

Bedre å begynne for tidlig enn for sent! :nigo: Kos dere! :lur:

Vet hvordan du har det.. Rart, hvor mye man plutselig legger merke til når det gjelder barn/graviditet ol, når man er prøver. Sånne ting som kanskje hadde gått en hus forbi tidligere blir plutselig veldig godt lagt merke til, og sårende. :troest:

Og bare så det er sagt, synes kollegaene dine gikk langt over streken!! Hadde blitt helt satt ut jeg, om noen av mine arbeidskollegaer plutselig hadde sagt noe slik! Ikke bare er det svært personlig, men også veldig umodent å spørre om!! Voksne folk! :nei: Tror jaggu jeg ville ha svart de jeg, med noe slikt som "Ja, faktisk, men det har vel strengt tatt ikke dere noe med", og bare gått uten å si noe mer. Folk bør tenke seg litt mer om :kjefte:

Håper du har hatt en fin tirsdag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns ikke du er det minste prippen. :klemmer: Makan til frekke kollegaer da, det er virkelig å gå langt over streken når de spør om sexlivet ditt. Skikkelig uforskammet er det, fjortisoppførsel deluxe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten damer! Godt å høre at det ikke er meg som er veldig prippen. Jeg har jobbet der i 2 år LineGourmet, men kjenner noen fra en tidligere arbeidsplass så vi kjenner hverandre godt kan du si.

Man kan si mye om mannsdominerte arbeidsplasser, men syntes ofte at kvinnedominerte miljøer kan ha like mye fokus på sex om ikke mer også. :eeeh: Vi har noen studenter innimellom som er menn og skal si de får kjørt seg :flau: Gleder meg uansett til den dagen jeg kan si at jeg er gravid :sjarmor: Vil tro det blir godt mottatt.

Ellers så er det fult kjør her i gården :rødme: Innspurten til El er i full gang :sexy: I dag har jeg vært og tatt akupunktur og håper at dette hjelper. Hun har hjulpet mange med å bli gravide så nå håper jeg at hun er min reddende engel :engel:

I morgen etter jobb bærer det avsted til fjellet og en fantastisk hytte vi har leid. Innlagt vann og strøm så klart :icon_lol: peis, badstu og ikke minst oppvaskmaskin. :mrgreen:

Jeg kan nesten ikke vente, håper det har kommet snø så vi får oss noen deilige treningsøkter i løypa. Da er det så ekstra godt med badstu,dusj, middag og litt :sengekos: Når vi kommer inn igjen. :lur:

Håper jeg kommer ned fra fjellet med et befruktet egg innabords :hoppe::hoppe::pls:

Ha en fortsatt fin uke og god helg til dere alle

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...