Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.


arven1

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det helt likt, var helt overbevist om at jeg ikke ville ha barn, til tider kunne jeg faktisk mislike barn. Men for et par år siden dukket det en tanke opp i hodet og den har blitt værende for å si det sånn. :)

Håper du ikke er altfor hard mot deg selv, i min verden er det ikke riktig å sette barn til verden hvis man ikke gjør det av eget ønske, helt uavhengig av alder. Det er jo ikke sikkert at det er alderen din som gjør at du ikke har blitt gravid tidligere.

Stor klem til deg, klart vi skal lykkes begge to!! :klem:

Takk for oppmuntrende svar mocci. Vi sateser på at baby er underveis for begge i løpet av høsten :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trøster meg med at jeg er frisk og rask. Har alltid spist sunt og vært aktiv med trening. I følge en test jeg tok for morro skyld på et fitness senter er min alder ut i fra fysisk helse 19 år. Jeg røyker ikke og drikker sjelden eller aldri alkhol. P-piller har jeg ikke brukt på 10 år, så hvorfor skal de ta så lang tid da.... :vetikke:

Har hørt en plass (husker ikke hvor) at 60% av alle prøvende par lykkes innen seks måneder, og over 80% får det til før ett år er gått. Til tross for at man er sunn, ikke bruker prevensjon, og har EL. Ikke godt å si hvorfor det er vanskeligere for noen enn for andre. Dere har jo "bare" prøvd siden mai, så dere har jo fortsatt litt tid igjen til å være innen 80% ;) Du er frisk og sunn (sikkert sunnere og friskere enn mange 20åringer) så spira di kommer nok Arven1. Kroppen din driver bare å venter på den mest fantastiske kombinasjonen! kan jo hende den allerede er laget òg! :duskedame::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det MonThe. :sjenert: Vet at vi "bare" har prøvd siden mai og at det ikke er lenge, men det føles likevel som et år. Tiden mellom EL og TR er så laaaaaange og tiden går sakte. :sur: Må bare le litt av meg selv også over jeg skal være så utolmodig, men har alltid vært en utålmodig person. Når jeg først har bestemt meg for noe skulle det helst skjedd i går :sjarmor:

Nå er det bare i dag og i morgen igjen til IKM :forvirret: Jeg er kjempe spent. Kjente et par skikkelig strekk i lysken på trening på morgenen i dag, ellers kjenner jeg ingenting.. Har ingen magefølelse heller. Er ikke kjempe opptimist denne gangen pga at vi bare rakk dette :humpe: en gang i løpet av EL....

Jeg har ingen tester i huset... Og jeg har virkelig vært en "testetøs" de forrige PPene. Nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal gå til innkjøp før mandag hvis ikke TR dukker opp i løpet av helgen :nigo: Jeg blir mer sprø av testing enn når jeg ikke gjør det.... Og det går faktisk helt greit når jeg vet de ikke ligger i baderomsskapet :bolledeig:

Til dere andre symptomjegere kom jeg over denne listen i dag. Det kan hende dere har sett den før, men jeg så den i dag og har virkelig koset meg :popcorn:

http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=27889

Enjoy :popcorn:

Nå er det å komme seg avgårde til jobb og gjøre en innsats! Ha en fin kveld alle sammen.

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som klarer å vente :gjeiper: Det er sikkert lurt, særlig når dette har pågått i mer en 2-3 pp.

Jeg har sett på den tråden du linket i ja - og jeg ble nesten mer opphengt i symptomer etter det. Men i dag har jeg bestemt meg for å prøve å ta det rolig :sjenert: Føler meg iallfall veldig lite gravid akkurat nå. Man kan jo veldig sjelden vite noe før ikm og positiv test. Alle er jo så forskjellige. Men jeg skal innrømme at jeg har lest gjennom HELE den tråden... :fnise:

:duskedame: oktoberbølgen :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at vi "bare" har prøvd siden mai og at det ikke er lenge, men det føles likevel som et år. Tiden mellom EL og TR er så laaaaaange og tiden går sakte. :sur:

Ja, utrolig hvor lang den der ventetiden kan føles.. Føler vi har holdt på i årevis her og.. Og tida mellom EL og IKM strekker seg jo nesten over årtusener!! :tristbla: Og uansett hvor mye man forsøker å ikke tenke på det, så er det fort det eneste man tenker på.. Spiretankene sniker seg jo innom i alle slags situasjoner! :gjeiper:

Ikke lenge til IKM hos oss begge nå, forhåpentligvis får vi andre ting å tenke på i mange måneder framover! :jepp: Tror ikke jeg kommer til å klare å holde meg jeg, om ingenting har kommet på lørdagsmorgenen blir jeg nok å ta en test.. Du er flink du! :jepp:

Håper dagen din er fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært en testetøs til tider, men da med EL-tester. ;) Jeg har klart å motstå trangen til å teste før IKM. ;)

Mitt beste stalltips når det gjelder symptomer er mensmurringer, kjenner du disse noen dager før IKM, så er sjansen stor for at noe er på gang. :) Jeg hadde nemlig mensmurringer i tide og utide, det begynte faktisk kort tid etter EL og ville ikke gi seg. Jeg pleier nemlig ALDRI å ha murringer utenom mensentid.

Spennende med IKM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripsy- Jeg har også lest ALLE sidene :popcorn: (snakker om å være opphengt :skratte: )

Nå har nedtellingen startet for fult.. IKM dagen i morgen :sjokkert: Har fortsatt ikke kjøpt en eneste test. Har greid å holde meg. I morgen får jeg ikke kjøpt heller fordi jeg jobber og apotekene er stengt innen jeg skal hjem....Jeg er faktisk ganske rolig i forhold til hvordan jeg pleier å være når datoen nærmer seg. Har også prøvd å ikke kjenne så mye etter om det er et lite frø der.... Men det er ikke lett :filer:

Kjæresten min har reist på jakt i helgen så her blir det bare meg og :catmilk: hjemme.

Noe helt annet enn graviditet og bebiser... Jeg ser det er mange som har Stickers og link til dagboken sin.... Hvordan får dere til det? Prøver, men får det ikke til.....

God helg alle. Kryss fingre for at TR ikke dukker opp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le litt av meg selv også over jeg skal være så utolmodig, men har alltid vært en utålmodig person. Når jeg først har bestemt meg for noe skulle det helst skjedd i går :sjarmor:

Sånn er jeg og! :ler:

:duskedame: for at tanta ikke dukker opp i morgen!! Vet du... Strekk i lysken var en av tingene jeg hadde begge mine svangerskap. Sist jeg var gravid hadde jeg ømme bryst (men pleier å ha det da TR er rundt hjørnet), men i tillegg hadde jeg disse strekkene i lysken... og det var egentlig det som gjorde at jeg visste jeg var gravid igjen ;)

Jeg husker ikke hvordan man la i stickers, men link! Kopier adressen til dagboken din, gå inn i kontrollpanel og til endre signatur. Trykk på det ikonet for "legg inn lenke" og limer det inn der ;) Er ikke så veldig god til å forklare men :sjenert:

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripsy- Jeg har også lest ALLE sidene :popcorn: (snakker om å være opphengt :skratte: )

Hihi - godt det er flere enn meg som tør å innrømme det :fnise:

Noe helt annet enn graviditet og bebiser... Jeg ser det er mange som har Stickers og link til dagboken sin.... Hvordan får dere til det? Prøver, men får det ikke til.....

Jeg lurte også på akkurat det samme for en stund siden, se her:

hvordan legge inn lenke

Venter spent på at Arven1 skal teste :popcorn:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med besøk, Shasna ,Ripsy og MonThe.... Takk for tips til lenker. Skal se hva jeg får til her :sjenert:

Og igjen gratulerer så masse med gode nyheter i dag MonThe :klem: Så utrolig koselig. Gleder meg på dine vegne...

Har vært skikkelig spent i dag om TR dukket opp. Den pleier alltid å komme på morgenen når jeg står opp, men den var ikke der i dag morges,ikke på formiddagen, ettermiddagen kom og ingenting. Begynte å håpe, men i kveld kom den :kjempesinna: Dumme,dumme,dumme TR. Dukker opp til den datoen som var planlagt :klaske: ÅÅÅÅÅÅH, er det mulig...... Det ble som vanlig noen tårer da :trist: Og sint etterpå :kjefte: Huff og huff.... Er så lei av å vente og vente. Blir så redd for at jeg aldri skal få det til :unsure: Sånn tenker jeg hver gang TR dukker opp, men det går over igjen. Når EL nærmer seg blir jeg full av pågangsmot igjen....

Søte,søte,søte gode kjæresten min.... :herremann: Han er på jakt, men prøvde å trøste meg så godt som han kan i kveld. Etter vi hadde snakket sammen, gikk det et par timer så ringte han igjen. Da hadde han bestilt en hytte til oss på fjellet, helgen om 14 dager.. Altså midt i EL helgen :strix: " Han er nå god også da. "Da skal vi slappe av og bruke tiden til :humpe: bare du og jeg jenta mi" Nice, bare han og meg på en deilig hytte langt inne i fjellheimen i 4 dager... :rødme:

Ja,ja livet må gå videre... Satser på en liten jeger eller jegerinne i agust :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Arven :klem:

Skikkelig synd det ikke klaffa for dere denne måneden. Vet hvordan det føles :troest: På den positive siden så er det bra at TR var punktlig da, når den først skulle komme, da har du jo en stabil syklus! :jepp: Rart det der, hvordan en klarer å stille seg inn på pågangsmot og optimisme hver måned når det nærmer se EL.. Det er en god egenskap det! :) Slik blir det fantastiske spirer av etterhvert Arven1! :jepp:

Snille,gode mannen din :yvonne: Høres ut som om dere har en fantastisk, romantisk helg foran dere! :rødme: ..det er en fin historie å fortelle barnebarna det, om hvordan mammaen/pappaen deres ble unnfanget på ei hytte laaangt ute i den øde, norske fjellheimen :lur:

Håper du får sove godt i natt, og at morgendagen blir fin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

:kjefte: Dumme, dumme tanta!!

Men fint at du klarer å se fremover og gleder deg allerede til neste EL. Høres ut som en fantastisk mann du har :) Alt ligger til rette for klaff neste måned :klemmer:

Håper du har en fin søndag :sol:

Kos deg med et glass vin eller to eller tre, spekeskinke, brie og alt som hører med mellom ikm og el!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: på tanta!! Skjønner veldig godt du blir skuffet! Men du kan jo få gleden av å drysse litt "tante-støv" til meg hvis du vil :ler:

Ååå, så søt kjæreste du har! Hyttetur på fjellet høres jo helt fantastisk ut, også midt i EL :yvonne: Vi får slenge oss med i novemberbølgen vi da ;)

Ha en fin søndag!

: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Arven

Skikkelig synd det ikke klaffa for dere denne måneden. Vet hvordan det føles. På den positive siden så er det bra at TR var punktlig da, når den først skulle komme, da har du jo en stabil syklus!Rart det der, hvordan en klarer å stille seg inn på pågangsmot og optimisme hver måned når det nærmer se EL.. Det er en god egenskap det! :) Slik blir det fantastiske spirer av etterhvert Arven1!

Snille,gode mannen din. Høres ut som om dere har en fantastisk, romantisk helg foran dere!det er en fin historie å fortelle barnebarna det, om hvordan mammaen/pappaen deres ble unnfanget på ei hytte laaangt ute i den øde, norske fjellheimen

Håper du får sove godt i natt, og at morgendagen blir fin!

Takk og takk, MonThe. Hyggelig at du stikker innom til oss prøvere fortsatt... Og ja,kjæresten min er jeg veldig fornøyd med. Han syntes nok litt synd på meg i går. Snørret ned hele telefonen under samtalen vår :skratte: Han vet ikke hva godt han skal gjøre. Satser på at en avslappende hyttetur i rolige omgivelser gir gode resultater.

:troest:

Dumme, dumme tanta!!

Men fint at du klarer å se fremover og gleder deg allerede til neste EL. Høres ut som en fantastisk mann du har :) Alt ligger til rette for klaff neste måned :klemmer:

Håper du har en fin søndag

Kos deg med et glass vin eller to eller tre, spekeskinke, brie og alt som hører med mellom ikm og el!

Hei Ripsy.

Fint at du også kjefter litt på tanta for meg.Hun er ikke velkommen,noe hun tydeligvis ikke forstår.

Ja,i dag har jeg skeiet ut med iskald pepsimax, en av mine favoritt ting som jeg sikkert må kutte ut hvis jeg blir gravid etterhvert. Vi heier oss videre inn i neste syklus og satser på store fine modne egg

på tanta!! Skjønner veldig godt du blir skuffet! Men du kan jo få gleden av å drysse litt "tante-støv" til meg hvis du vil

Ååå, så søt kjæreste du har! Hyttetur på fjellet høres jo helt fantastisk ut, også midt i EL :yvonne: Vi får slenge oss med i novemberbølgen vi da ;)

Ha en fin søndag!

Hei Shasna.

[hiver over alt jeg har av tantestøv] Du kan få alt jeg har av tante her slik at du også kommer igang her. Tanta er ikke velkommen her på leeeenge. Du trenger den nå og den er herved vidreført til deg :fnise:

November bølgen here we come :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du er litt mer positiv i dag Arven1 :jepp:

Heeeeiaaa november!! :duskedame::strix::duskedame::strix::duskedame::strix:

(kommer nok til å henge her inne på prøverdagbøkene lenge framover. Er ikke klar for å flytte over til gravibøker. Og må jo heie på dere også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig jobbehelgen min overstått for denne gang. Turnus er vel og bra, men litt kjedelig med jobbing i helgen noen ganger syntes jeg. Har vært litt tungt å være på jobb for å ta seg av andre i dag når jeg egentlig har lyst på litt trøst selv :tristbla: Tror ikke det var noen pasienter som merket at jeg var trist i dag, gjorde det jeg skulle og litt til...

Etter jobb var det rett hjem,fyre i peisen,ta på seg "kosebuksa" og legge seg under pleddet på soffaen. Har hatt noen vanvittige "tantesmerter" i natt og i dag... Kastet opp på morgenen i dag på grunn av at det var så vondt. Pleier alltid å være sånn det første døgnet så går det sakte og gradvis over. [syntes fryktelig synd på seg selv..]

Snart kommer kjæresten min endelig hjem fra jakt :kyss: Gleder meg til å kjenne armene hans rundt meg og få en skikkelig bamsetrøstekos :kose: Ingen kan trøste som han :rødme: Blir kjempe godt å ha han inntil meg i natt igjen. Da føles alt bra igjen. :sove:

Endelig fri i morgen og den dagen skal nytes!!!

PS. Har vært skikkelig flink i dag og fått stickers og lenke på signaturen min i dag... Takk for hjelpen forresten :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere koser dere masse i kveld! Det er veeel fortjent :klem:

og, veeeeldig fin ticker :jepp:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...