Gå til innhold

Når får katter løpetid?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en hunnkatt på snart 5 måneder. Tenkte jeg skulle følge dyrlegens råd og kastrere henne ved 6 måneders alder. -Men jeg begynner så smått å lure på om hun er i ferd med å få løpetid.. Er det for tidlig for en på 5 måneder, eller er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har snakket med flere dyrleger om det og samtlige sier de ikke ville kastrert før 6 måneder, så holder meg til det. Hun er inne nå uansett, så blir ikke kattunger, men det er jo ikke noe behagelig for henne å ha løpetid og ingen muligheter for menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange katter som går gjennom flere løpetider uten menn og de lider ikke på en vond måte. Jo da det høres fælt ut, men bedre det enn at hun får kattunger når hun er for ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med flere dyrleger om det og samtlige sier de ikke ville kastrert før 6 måneder, så holder meg til det. Hun er inne nå uansett, så blir ikke kattunger, men det er jo ikke noe behagelig for henne å ha løpetid og ingen muligheter for menn..

Du merker det visst hun får løpetid, så dersom hun blir for ekstrem kan du få resept på p-piller, og gi henne for å stoppe løpetiden, hvis den varer mer enn en ukes tid, og bruke disse frem til hun er kastrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...