Gå til innhold

Hund med "kjærlighetssorg"?


Ambriel

Anbefalte innlegg

Hei :)

Tispa mi har mistet favorittleken sin. Det er den første leken hun fikk da hun kom til Norge etter den lange flyturen (hun kommer opprinnelig fra Usa) og den inneholder alle luktene og det hun forbinder med trygghet. Nå er den borte og hun sturer... Hun ser trist ut, vil ikke leke med de andre lekene sine, spiser mindre :sukk: Hun ser deprimert ut rett og slett... Jeg vet at hun ikke er syk, for hun kvikner til litt innimellom. Idag f,eks hadde vi besøk av hunden til ei venninne og da var hun med å lekte osv, det vet jeg at hun ikke hadde gjort om hun hadde vært syk... Det virker nesten som om hun har "kjærlighetssorg" fordi hun har mistet leken sin.

Noen som har opplevd noe lignende? Evt har noen tips til hvordan vi kan løse dette? Vi har kjøpt et lite reservelager av denne bamsen (itillfelle dette skulle skje) men ingen av disse nye bamsene kan jo måle seg med den gode gamle slitte bamsen (for en kvalitet på dem forresten). Vi har endevendt hele leiligheten uten hell, og begynner nå å slippe opp for steder å lete etter den på.. Men hva gjør vi med den deprimerte hunden? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ingen ekspert, men høres ut som et dypt tap for henne. Siden leken er mistet er jo det vansklig å få den tilbake, så det er om å gjøre å aktivisere henne. Du nevner hun kvikner til av en annen hund, så da får dere følge det sporet og aktivisere henne med andre hunder.

Ikke at de er samme type, men katten min mistet en leke som betydde mye for henne. Gikk å daffet og mjauet etter den i sikkert flere uker før hun ga opp, selvom det virker som om hun leter etter den enda iblant så har hun komt seg over det. Det vil nok hunden din og om den bare er nedfor :)

Hvor lenge har det foregått foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mistet han et par ganger før, og vi har jo sett at hun har begynt å sture og "henge litt med huet" når det har gått et par dager, så har vi funnet han og hele henne bare lyste opp, og hun lekte med han i sikkert en time i strekk etterpå.. Han er en pipeleke så hun pep med han non-stop :sprettoy:

Han forsvant for litt over 1 uke siden, så reiste vi til hjembyen min på torsdag og da tar vi tog og han pleier alltid å ligge i buret hennes, men det gjorde han jo ikke nå da, og det var da vi kom frem at hun begynte å lete og ikke kunne finne han :sukk:

Prøver å aktivisere henne med de andre lekene men hun bare snuser på dem og ser bort, så jeg tror heller at vi får besøke et par andre hundevenninner og se om det hjelper :)

Flere tips taes imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå blir hun glad! Har tenkt å filme litt med mobilen, noen som vet hvor jeg kan legge det ut henn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...