Gå til innhold

Ukastrerte katter


Leo

Anbefalte innlegg

At de ikke bryr seg om dyr var dine ord. Å ikke kastrere katten sin, har ingenting med å ikke bry seg om dyr

Jo, det vil jeg påstå. Man driter jo en lang marsj i at man bidrar til løskattproblemet. Løskatter = katter som lider. Selv om man klarer å finne hjem til dem er det ikke garantert at disse hjemmene er gode, samtidig som de tar opp hjem til eventuelle andre katter som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har råd til å betale de 600 kronene jeg, men mener fortsatt det blir dyrt, siden dette er et dyr mange skaffer seg gratis og ikke tenker det skal være mye annen utgift enn det kattematen koster. Men det er nå min mening om saken. Jeg prøvde å si at dersom det er et problem med for mange katter, burde det kanskje vært billigere å kastere den, for JA, jeg vet av utrolig mange som ikke gidder gjøre det pga prisen.. dårlige katteeiere av den grunn, nei, vil ikke påstå de er det. De er glad i katten sin og gir den et godt hjem.

-Men spørsmål blir like fullt HVEM som skal betale for kastreringen som du mener er for dyr for mange?

Om dyrlegene skal utføre dette gratis, så vil de tape mye penger og ut fra de veterinærutgiftene jeg har hatt, kan jeg ikke tenke meg at de tjener så voldsomt godt. Og dyrebeskyttelsen kan ikke ta det. Om vi skal få en helseordning for dyr (slik vi har for mennesker), må nødvendigvis skattene øke, noe som vil medføre at det blir dyrere uansett.

-Så spørsmålet mitt til deg er fortsatt: HVEM skal betale for disse operasjonene, som åpenbart er for mye for enkelte katteeiere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veterinær

Jeg mener at hvis man ikke tar ansvar for at ens dyr ikke bidrar til at det fødes enda flere uønskede tattunger, så er man ikke en god katteeier.

Som ansatt på smådyrsklinikk tjener jeg 190 kr timen, så det er jo ikke akkurat noe å blir rik av....

Har man ikke råd til å kastere katten sin, så har man heller ikke råd til å ha den. Hva om den blir påkjørt en lørdagskveld? Da skal jeg love deg at du ikke kommer så langt med 600 kr.... Hva gjør man dag, avliver katten?

Jeg forstår simpelthen ikke at folk bruker som argument for ikke å kastrere kattene sine, at de ikke har råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...