Gå til innhold

Planter i akvarie/bolle


Melonas

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at plantene man har i akvarie/bolle blir "plantet" i sanden uten plast-potta den kommer i? Ser i butikker at plantene bare står i akvariene med potte på. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Potta skal av, og så mye som mulig av steinulla som sitter rundt røttene. I butikken er de slik fordi det skal være mulig å selge planten i ett stykke.

Jeg håper forresten at du ikke har tenkt å ha fisk i en bolle. Boller er til å ha potetgull i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å ta av potta på planten, men denne gangen gjorde jeg det ikke. Vet ikke hvorfor , men ved neste vannskifte skal den av. Det så ikke særlig pent ut.

Og , ja, jeg har fisk i bolle. To gullfisker som jeg har hatt i 1 1/2 år! (Denne tråden er ikke ment for diskusjon av det!!)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke diskutere jeg heller, men bare svare på dette med gullfisk og bolle :)

Det er ikke noe alt med fisken og bollen i seg selv, men ofte har de som har fisk i bolle ikke pumpe/filter i bollen. Og det er i utg.punktet DET som er ille. Tror ikke fisken merker forskjell på om den bor i et rundt eller firkantet glasshus :)

Så dette med planter og potter:

Potten og "bomullen" skal av. Du kan også gjerne knipe av litt av røttene (bare bittelitt) sånn at røttene "tvinges" til å gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe alt med fisken og bollen i seg selv, men ofte har de som har fisk i bolle ikke pumpe/filter i bollen. Og det er i utg.punktet DET som er ille. Tror ikke fisken merker forskjell på om den bor i et rundt eller firkantet glasshus :)

Bittelitt uenig med deg nå, ja! Helt enig ang pumpe, MEN gullfisk er en fisk som blir kjempestor og den har ingenting i en bolle å gjøre. Gullfisk trenger et stort akvarie eller allerhelst en dam.

Til bolle anbefaler jeg potetgull - ev kirsebærreker eller en kampfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest_Heidi

Ønsker bare å si at innlegget om at Guppy kan holdes i bolle er best å overse fullstendig siden guppy ikke er en labyrintfisk og bør holdes i et akvarium som de fleste andre tropiske ferskvannsfisk.

Bortsett fra det kan enkelte planter bare dyttes ned i grusen eller bindes til røtter for å feste seg. Om du har kjøpt hurtigvoksende planter med små blader og lange stenger kan disse knipes av når de blir for lange og toppene puttes ned i grusen for å vokse videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...