Gå til innhold

dyrepoliti


primadonna

Anbefalte innlegg

jeg synst norge skal få dyre politi eller høyere straffer når det gjelder dyre misshandling.

hva er din mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA til dyrepolitit i hvert fylke og JA til strengere straffer!!!! :rope:

ABSOLUTT!!!! Blir så sint av dyremishandling at jeg nesten blir det når jeg svarer på dette her og :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt JA til dyrepoliti og strengere straffer!!!!

Er ikke noe som gjør meg mer eitrande forbanna enn dyremishandling og det at det knapt er straffer for det :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt JA til dyrepoliti og strengere straffer!!!!

Er ikke noe som gjør meg mer eitrande forbanna enn dyremishandling og det at det knapt er straffer for det :kjempesinna:

Jeg er hjertens enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA til begge deler.

Det er en skam at man kan gjøre hva som helst med dyr i dette landet uten å risikere nevneverdig straff.

Jeg får helt vondt hver gang jeg leser om dyremishandling :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA!! til dyrepoliti!!

Syns dyrepolitiet i USA gjør en kjempejobb.. skulle vært sånn her å..

En SKAM at ikke Norge allerede har det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig mange er FOR dyrepoliti, men hva kan vi gjøre for at det faktisk blir noe av? jeg er lei av at det ikke blir gjort noe av alle forslagene vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove

Korleis skulle man ha gjennomført det da?

Eg meina, kven skulle ha betalt for det t.d?

Endret av Infralove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis skulle man ha gjennomført det da?

Eg meina, kven skulle ha betalt for det t.d?

Nå har jeg liten oversikt over hva statsbudsjettet går til, men tviler på at det går særlig mye til dyrevelferd. kanskje på tide å tilføye det til budsjettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hadde jeg arvet fra en onkel i Amerika, skulle jeg tatt på meg ansvaret for å prøve å starte opp et slikt tilbud... Uten tvil, jeg brenner for dette! Men siden jeg ikke har de midlene, får jeg bare føre meg opp i rekke som er for denne saken! det finnes all verdens Facebook-grupper for dette, men hva hjelper det egentlig?? Jeg er litt rådvill på hvor jeg skal sette foten for å kjøre igang dette.. Jeg ser at mange andre enn meg er like interessert i å få igang dyrepoliti, og sikkert inspirert av Animal Planet's program! Fantastisk program!

Som sagt; hadde jeg hatt midler/økonomi, så skulle jeg hivd meg rundt, som den dyreelskeren jeg er, men siden det er Stoltenberg som kjører denne skuta, så må man vel kanskje sette igang en underskriftskampanje +++ for å kanskje få det inn på neste budsjett. Trenger ikke å spytte inn flere milliarder, alle monner drar!

Kanskje trekke litt fra kulturavdelingen?? Men men.. Det er bare min mening! :ler:

Man kommer ikke langt her i landet uten penger, det er det bare de heldige og meget flinke som klarer. *HederOgÆre*

Sukk.. Vi trenger politi for dyra våre.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også helt for et dyrepoliti. Da kunne man innført en offisiell svarteliste med samarbeid mellom dyrepoliti, NKK, NRF (Norsk Rasekattforbund, hvis jeg ikke tar feil) og eventuelle andre paraplyorganisasjoner.

Det hadde selvsagt ikke dekket handel av dyr som foregå utenfor det organiserte miljøet, men det kunne tatt en del av det.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har vi da en dyrevernnemnd, som Mattilsynet har instruksjonsmyndighet - og vi har mulighet til å anmelde vanskjøtsel av dyr til dem, og mishandling av dyr både til dem og til politiet, så alle oppgavene i forhold til dyrehold er dekket. Jeg har selv meldt dårlig dyrehold/vanskjøtsel til dyrevernnemnda, og det har blitt taklet godt av dem, så jeg tror de oppfyller oppgavene sine på en tilfredsstillende måte, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for dyrepoliti og strengere straffer. Jeg synes ikke mattilsynet gjør en god nok jobb, de har rett og slett ikke midler og mulighet til det. Har også hørt nok av historier hvor de ikke rykker ut og når de gjør det er det varslet på forhånd. Da rekker folk å rydde opp i forholdene sine og slipper unna selv når det er virkelig vanskjøtsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Maria_*

Jeg sier nei til dyrepoliti i Norge i dag.

Jeg sier JA - den dagen alle MENNESKER i Norge har det bra. Men mye av det dårlige dyreholdet man leser om har ant sin opprinnelse i triste menneskeskjebner som ikke blir tatt hånd om pga manglende midler i skole, helse-omsorg, psykiatri osv. Mennesker er viktigere enn dyr og jeg blir litt paff når jeg ser dyrepolitiet i USA hvor det er mennesker som lever på randen av fattigdom o.l., men det er dyrene som får hjelp.

Mennsker er verdt mer enn dyr.

Men det er også mange som har et overfladisk "bruk og kast"-forhold til dyr og det provoserer meg kraftig. Det burde vært praktisert mer straff når mennesker er skjødesløse med dyr (for eksempel låser de inne i varm bil på sommeren). Men så lenge politietaten ikke har tilstrekkelig budsjett synes jeg det er riktigere å bruke ressursene på kriminalitet som rammer mennesker (ran, voldtekt, drap, trusler osv osv) enn dyremisshandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennsker er verdt mer enn dyr.

Hvordan kan man sette verdi på et liv?! At det går an... Blir så provosert av sånne holdninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier nei til dyrepoliti i Norge i dag.

Jeg sier JA - den dagen alle MENNESKER i Norge har det bra.

Nå vil jeg ikke si at et dyrs lidelse er mindre enn et menneskes, og det burde jo gå an å bry seg om flere samtidig.

Hvis du tenker sånn, bryr du deg om mennesker som lider bare litt eller er det bare de som er døden nær av kreft, på sultedødens rand eller som blir voldtatt hver dag du bryr deg om? For vi bør vel ikke bry oss om de som lider mindre før alle disse har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man sette verdi på et liv?! At det går an... Blir så provosert av sånne holdninger

meget enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...