Gå til innhold

Å aldri bruke sjampoo!


Ingennick

Anbefalte innlegg

Gjest villrev

Den må ha SLS og det ser det ikke ut som denne har...

Mhm, men den har

Sodium Coco Sulfate, som er ca det samme som SLES tror jeg.. Men er ikke sikker. Kjøper sikkert bare en av de shampooene dere har nevnt i tråden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, jeg kan ingenting om din type hår, veldig annerledes enn mitt... Men ta en titt på denne bloggen, her er det mye interessant og hun har blant annet brukt forskjellige oljer osv. som kanskje kan hjelpe deg. Hun svarer også på kommentarer hvis det er noe du lurer på: http://nopoo.blogg.no/

Sett litt igjennom der nå. Var mye interessant, men følte ikke at jeg kunne sammenligne håret mitt med hennes.

Jeg får bare vente å se. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår er endelig litt bedre! Hjalp å bytte vaskebalsam tror jeg, eller så har det stabilisert seg. Jeg har også blitt litt flinkere til å vite når jeg skal ta i gele, hvis det er for vått blir det ikke så fint, da ser det liksom vått ut hele dagen (tror det er fordi jeg har tynt hår.) Fikk flere komplimenter på fine kroller i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i det siste har hodebunnen min blitt veldig fet og håret mitt er ikke veldig pent lenger. Noen som har noe tips til det?

Bruker for tiden bare coop X-tra balsamen, noen forslag til hva jeg kan bruke som balsam etter vask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått til innkjøp av ny balsam, så håper jeg på resultater snart. Har ennå ikke sett noen endring på det jævla håret mitt, og hodebunnen er like tørr og irritert enda. Skjønner ikke hvorfor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ørti forskjellige balsamen uten å finne en som passet mitt hår helt (den beste var coop x-tra). Ble derfor til at jeg skulle forsøke med et par vask med natron/eplecideredikk i stedet og det viste seg å være løsningen for mitt hår. Ser nå mer glansfult og luftig ut. Er ikke noe problem å gå et par dager uten å vaske håret. Med balsammetoden følte jeg at jeg måtte vaske det hver dag for å at det skulle se noe lunde ut. Så kanskje det er verdt et forsøk før dere gir opp?

Blander 1 ss natron i ca 2,5 dl vann og fyller det i en vannflaske med sportskork. Heller blandingen i håret og masserer inn som med balsamen. Lar virke ca 1 minutt før skyller ut. Bruker ca halve blandingen til hver vask. Skyller så med eplecidereddik ca 2 ss i 2,5 dl vann. Jeg dypper kun lengdene nedi, hvis jeg tar skyller hele håret som mange anbefaler blir jeg veldig fet i toppen. Har du tørt hår kan du etterhvert prøve med mindre mengde natron og eventuelt mer eddik i blandingsforholdet. Noen bruker 50/50 med eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke fett hår da, det er bare ingen endring i det hele tatt fra jeg brukte sjampo. Kan fint gå flere dager uten å vaske håret, og det kunne jeg før og. Men håret we fortsatt tungt, tørt, "frizzy" og jævelig :( håper på resultater snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlDreamer

Bruker du noen hårkurer for å tilføre ekstra fuktighet? Jeg har brukt BM i over en måned nå, og ser egentlig ikke så stor forskjell i mitt hår. Synes håret mitt så finere ut med shampo. Virker liksom ikke like rent nå, men jeg det blir på en måte ikke like fett som før, så kan tåle og vente en ekstra dag med hårvask sammenlignet med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Orker ikke lese hele tråden. Er dette noe å prøve hvis man har seboré, irritert hodebone, tørre tupper og får veldig fort fett hår? Hvor ofte må man "vaske" håret!

Anonym poster: 63845c512dbaefeb1e83018f4a053de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Orker ikke lese hele tråden. Er dette noe å prøve hvis man har seboré, irritert hodebone, tørre tupper og får veldig fort fett hår? Hvor ofte må man "vaske" håret!

Anonym poster: 63845c512dbaefeb1e83018f4a053de0

Ja, det kan hjelpe på både fet og tørr hodebunn og tørt hår.

I starten må man belage seg på å gå opptil 6-8 uker med fett hår. Nå, 6 mnd etter, får jeg ikke fett hår etter 3 dager engang. Tidligere måtte jeg vaske hver dag.

Nå har jeg ikke vasket mitt hår på 5 dager, kun dusjet vanlig hver dag uten å bruke noe i håret. Håret mitt er helt rent og tørt, det samme med hodebunnen. Lukter heller ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan hjelpe på både fet og tørr hodebunn og tørt hår.

I starten må man belage seg på å gå opptil 6-8 uker med fett hår. Nå, 6 mnd etter, får jeg ikke fett hår etter 3 dager engang. Tidligere måtte jeg vaske hver dag.

Nå har jeg ikke vasket mitt hår på 5 dager, kun dusjet vanlig hver dag uten å bruke noe i håret. Håret mitt er helt rent og tørt, det samme med hodebunnen. Lukter heller ingenting :)

Takk for raskt svar! Finnes det en liste over godkjente balsamer? Holder håret seg selvom man ikke dusjer det på en uke for eksempel? Hadde vært supert å slippe vått hår på morgenene.

Anonym poster: 63845c512dbaefeb1e83018f4a053de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lyst til å prøve, har lest en del sider på denne tråden, men har allikevel noen "dumme" spørsmål som jeg håper noen kan ta seg tid til å svare på.

Også sett på lockig.se, men synes det er litt tungt å lese svensk.

Man må altså vaske håret med sjampo som inneholder ditt og datt før man begynner.

- Kan noen gi meg tips om hvilken sjampo jeg da kan bruke. Gi meg gjerne et navn, ikke bare hva den skal og ikke skal inneholde.

- Skal man bruke den bare en gang eller flere før man begynner?

- Vasker man da håret kun med denne sjampoen, og vente med med balsam?

Så skal man ha en rensebalsam og en fuktbalsam?

- Hvilke kan man bruke til hva?

- rensebalsamen skal i hodebunnen?

- fuktbalsam kun i lengden?

Og et siste spørsmål, må man, eller bør man bruke gele i det etterpå?

Jeg har aldri likt å ha noe særlig i håret, spesielt ikke gele.

Ja, til tross for mange sider med tips trenger jeg inn-med-teskje-metoden :fnise:

Håper noen gidder å gi meg en step-by-step med konkrete sjampo/ balsam navn.

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

jeg har lyst til å prøve, har lest en del sider på denne tråden, men har allikevel noen "dumme" spørsmål som jeg håper noen kan ta seg tid til å svare på.

Også sett på lockig.se, men synes det er litt tungt å lese svensk.

Man må altså vaske håret med sjampo som inneholder ditt og datt før man begynner.

- Kan noen gi meg tips om hvilken sjampo jeg da kan bruke. Gi meg gjerne et navn, ikke bare hva den skal og ikke skal inneholde.

- Skal man bruke den bare en gang eller flere før man begynner?

- Vasker man da håret kun med denne sjampoen, og vente med med balsam?

Så skal man ha en rensebalsam og en fuktbalsam?

- Hvilke kan man bruke til hva?

- rensebalsamen skal i hodebunnen?

- fuktbalsam kun i lengden?

Og et siste spørsmål, må man, eller bør man bruke gele i det etterpå?

Jeg har aldri likt å ha noe særlig i håret, spesielt ikke gele.

Ja, til tross for mange sider med tips trenger jeg inn-med-teskje-metoden :fnise:

Håper noen gidder å gi meg en step-by-step med konkrete sjampo/ balsam navn.

Du kan like gjerne bruke natron/vann-blanding (1 ss natron i en kopp med vann) å vaske håret med en siste gang. Vaske gjerne et par ganger. Deretter vasker du med balsam. Selv bruker jeg ingen spesiell rensebalsam elelr fuktbalsam. Jeg bruker bare änglamark balsam til både vask og fukt. Funker bra for meg.

Hvis du ikke liker å bruke stylingprodukter trenger du absolutt ikke ha det i, nei, det er ikke noe must for balsammetoden. :)

Anonymous poster hash: 517f5...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eg har ikke lest hele tråden, men eg har lyst å prøve balsammetoden, men eg farger håret. Vil hårfargingen ødelegge for metoden?



Anonymous poster hash: f09bc...469
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...