Gå til innhold

Fjerne livmor? Eggstokker? Få et siste barn samtidig?


utlendingen

Anbefalte innlegg

Har to barn, har menstruasjon fra helvete. Har kronisk bekkenløsning og diverse andre kroniske småsykdommer som gjør at hverdagen kan være tung. Hadde aldri klart meg som alenemor. Fått medisiner for å minske de store blødningene jeg får når jeg har mensen, men de tar ikke smertene, det eneste som hjelper er Paralgin forte, men jeg vil ikke bli avhengig. Lurer på om jeg bør fjerne hele livmoren siden jeg har så store problemer - blir så og si sengeliggende i en uke, noen ganger to, når jeg har mensen. Men jeg har lyst på et barn til først. Virkelig. Partner er tvilende, men sier ikke bastant nei. Kan nok overtale ham. Hvis jeg får et tredje barn med keisersnitt - da kan de vel fjerne livmoren samtidig? Hvor lang tid må man ligge på sykehuset etter en sånn operasjon? Tenker på at jeg ikke liker å være borte fra barna mine. Er det rettferdig å ville gjøre dette mot partneren, altså å få et tredje barn, og hva med hvor lenge jeg må være på sykehuset etter å ha fjernet hele dritten? Han vil uansett måtte jobbe masse med barna - men det gjør han allerede, han er husfar. Vi bor ikke i nærheten av familiene våre. Eller sykehus, må reise tre timer for å komme til nærmeste sykehus. Liker ikke å være borte fra barna. Skal jeg bare fjerne alt og si meg fornøyd med to barn, selv om jeg virkelig har lyst på et tredje? Vil jeg da angre resten av livet?

 

Noen som har erfaring med å fjerne dameinnvollene sine - og det å få hverdagen til å gå opp med kronisk bekkenløsning og flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest imperio

Jeg har ikke barn, og ikke vurdert å operere bort noe, for jeg er "bare" 23. 

Men jeg er våken, og vil prate med noen! 

 

Så, det JEG anbefaler er; kontakt fastlegen, finne ut hvem du vil kontakte og få en konsultasjon hvor du da stiller alle spørsmål.

 

Det JEG trur er... du har nå et ønske om et tredje barn, og du har på en måte innstilt tankene på at én dag så skal det bli en tredje, da trur jeg du burde følge den følelsen! For ellers så kommer du til å angre, og tenke "hva, hvis, hvordan, hvorfor", for resten av ditt liv! Du kommer til å se folk med tre barn og tenke "det skulle ha vært meg!". 

 

Synes du burde få en konsultasjonstime, og stille de spørsmålene du sitter med. Så snakke med mannen din om han virkelig vil ha et tredjebarn. Så spørre om keisersnitt og operasjon samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min mor og svigermor har fjernet livmoren. Moren min angrer og føler det er noe som mangler, svigermor tror jeg er fornøyd. Ingen av de skulle ha flere barn når den ble fjernet uansett.

Moren min fikk så kraftig bekkenløsning med siste at hun nesten ble låst til rullestol resten av livet. Legene sa at kroppen hennes ville ikke klare et barn til.

Jeg tror ikke de utfører keisersnitt og fjerning av livmor samtidig. Det må jo legene svare på.

Mulig du kommer til å angre om du ikke får det siste barnet, men det må du og mannen finne ut av sammen.

Få en time hos fastlegen og start der. Så får du svarene til slutt tenker jeg.

Anonymous poster hash: be001...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at fjerning av livmor er en stor operasjon og at man kan være veldig redusert i lang tid. Ikke akkurat ideelt for å ta seg av et nyfødt barn.

Anonymous poster hash: d5ccf...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også vurdert å fjerne livmor og eggstokker men ikke få barn samtidig. 

Dog vil jeg vente til barna mine er større (de er nå 8 mnd og 20 mnd). En venninne av meg måtte fjerne livmor og eggstokker og hun var vel hjemme og sykmeldt i tre ukerstid. Jeg hadde selv keisersnitt ved sistemann og sleit i 5 uker med dette. Hadde også største barnet hjemme men mannen var hjemme i tre uker og hadde besøk av mamma siste uken,og om du har nok hjelp daglig og største barn i barnehage/skole så hadde ikke dette stoppet meg. 



Anonymous poster hash: da2e7...fd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min mor og svigermor har fjernet livmoren. Moren min angrer og føler det er noe som mangler, svigermor tror jeg er fornøyd. Ingen av de skulle ha flere barn når den ble fjernet uansett.

Moren min fikk så kraftig bekkenløsning med siste at hun nesten ble låst til rullestol resten av livet. Legene sa at kroppen hennes ville ikke klare et barn til.

Jeg tror ikke de utfører keisersnitt og fjerning av livmor samtidig. Det må jo legene svare på.

Mulig du kommer til å angre om du ikke får det siste barnet, men det må du og mannen finne ut av sammen.

Få en time hos fastlegen og start der. Så får du svarene til slutt tenker jeg.

Anonymous poster hash: be001...4fb

Moren min har 2 planlagte keisersnitt bak seg og ved samtalen før det siste ble hun faktisk spurt om hun ønsket å fjerne livmoren når de først holdt på der. Hun hadde ikke sagt noe om at det var siste barnet heller. Hun ble rimelig overrasket ig satt ut.

Anonymous poster hash: 444b6...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fjerner man stort sett livmoren gjennom skjeden, det er mye mer skånsomt. Men eggstokker lar man bli så sant de ikke er skadet/syke. For hormonene trenger du. 

 

Er usikker på om de fjerner livmoren under et KS, da er jo forholdene i buken helt annerledes. Men snakk med fastlegen din. Det uansett der du bør begynne.



Anonymous poster hash: 96f77...9fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp at mannen din har så mye av ansvaret for barna, ville jeg vært forsiktig med å overtale ham til ett barn til. Du makter jo ikke de du allerede har jo?!

Anonymous poster hash: 82da9...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp at mannen din har så mye av ansvaret for barna, ville jeg vært forsiktig med å overtale ham til ett barn til. Du makter jo ikke de du allerede har jo?!Anonymous poster hash: 82da9...ae0

Det er vel nettopp pga plagene av hormonene som gjør det slik? Jeg vyrderer det selv siden jeg har endometriose og migrene og vil gjerne bli kvitt dritten. Istedet for å være invalid flere ganger i mnd er da operasjon og deretter problemet borte bedre for alle.

Anonymous poster hash: da2e7...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...