Gå til innhold

P pille etter samleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett at man glemmer en p-pille tre eller fire dager etter sist samleie. Er man trygg fra det samleiet man hadde? Har hørt det er "krise" om man glemmer det dagen etter, men hva visst det har gått noen dager?

Anonymous poster hash: a6a3c...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lå jeg å tenkte på her om dagen. Spent på svar

Anonymous poster hash: c2d30...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samleie natt til onsdag. Tok p-pillen i dag, men ved springen. Mao er jeg noe nervøs for at den kan ha havnet i springen selv on jeg vet dette er med all sannsynlighet tull.

Men hva om det i teorien kunne ha skjedd. Ville jeg være beskyttet fra å bli gravid? Gjelder det en syvdagers regel også etter samleie?

Anonymous poster hash: a6a3c...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg har tatt den hver dag. Neste fredag skal jeg begynne på de hvite pillene.

Anonymous poster hash: a6a3c...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

Anonymous poster hash: a6a3c...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dette er uke 2 med piller? Det står: Ta glemt tablett og fullfør brettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/ Gå inn der, søk på p pillemerket og les.

Å glemme en eller flere p piller skal den som har skrevet ut p pillene informere om konsekvensen av og at det da skal brukes kondom, fordi man da ikke er trygg mht. graviditet. Få tatt en gravitest om 3 til 4 uker for sikkerhetsskyld. Det er litt dumt å finne ut at du er gravid når magen begynner å vokse.

Anonymous poster hash: 1f017...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelic

Nei, dette er uke 3. Begynner neste fredag med hvite piller. Altså, tviler på at den fakrisk har havnet i sluket, men om det har skjedd. Viløe jeg være beskyttet fra det samleiet natt til onsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, se i pakningsvedlegget ditt. Der står det hva du bør gjøre ved glemt p-pille i de forskjellige ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelic

Jeg får se i pakningsvedlegget, men tror jeg velger å stole på at det gikk bra. :-) Har et annet spm. For en stund tilbake tok jeg en test med RFSU 19 dager etter samleie pga jeg hadde mellomblødninger og slet med løs mage. Synes jo selvsagt jeg kunne ane en skygge, men tror jeg helte testen opp ned og da kan jo urin renne nedover. For å være på den sikre siden tok jeg en test dagen etter med clearblue digital. Vet at RFSU testene er mer følsomme og viser 10 ml Kontra clearblue som viser 25 (tror jeg det er). Testet jeg for tidlig? Har tenkt en del på dette. mellomblødbingene kan komme av eksamenstress når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...