Gå til innhold

Rettigheter som gravid og ekstrahjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke rettigheter har jeg som gravid og ekstrahjelp? Får nesten inntrykk av at jeg ikke har rett på noe som helst på jobb. Har jobbet der mellom 1 og 5 dager i uka de siste 2,5 årene, og da mener jeg at jeg er satt opp på turnusliste, ikke at jeg er ringt etter. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 57505...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett på tilpasning, så langt det går.

Regner med du er organisert? Ta kontakt med dem for veiledning



Anonymous poster hash: 98787...7c3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke rettigheter har jeg som gravid og ekstrahjelp? Får nesten inntrykk av at jeg ikke har rett på noe som helst på jobb. Har jobbet der mellom 1 og 5 dager i uka de siste 2,5 årene, og da mener jeg at jeg er satt opp på turnusliste, ikke at jeg er ringt etter. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 57505...1c8

Hvilke rettigheter mener du, tilpasning på jobb eller sykmelding? 

Anonymous poster hash: 708fa...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for svar dere over :)

Jeg lurer altså på hvilke rettigheter jeg har når arbeidsgiver ønsker å bytte meg ut fordi jeg ikke klarer å jobbe like mye som før grunnet smertefulle plager i graviditeten.

Jeg er desverre ikke organisert. Dette er bare en deltidsjobb ved siden av fulltidsstudier, men har ingen fast stillingsprosent på kontrakten. Er "ringehjelp" med faste vakter på turnuslista i en ganske fysisk krevende jobb.

Anonymous poster hash: 57505...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for svar dere over :)

Jeg lurer altså på hvilke rettigheter jeg har når arbeidsgiver ønsker å bytte meg ut fordi jeg ikke klarer å jobbe like mye som før grunnet smertefulle plager i graviditeten.

Jeg er desverre ikke organisert. Dette er bare en deltidsjobb ved siden av fulltidsstudier, men har ingen fast stillingsprosent på kontrakten. Er "ringehjelp" med faste vakter på turnuslista i en ganske fysisk krevende jobb.

Anonymous poster hash: 57505...1c8

Da har du nok ingen rettigheter. Så lenge du ikke har en kontrakt med prosent så kan arbeidsgiver bytte deg ut dessverre:/

Anonymous poster hash: d0782...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ringehjelp men de i praksis bruker deg som deltidsansatt (fast), så kan det være mulig at du har rett til krav på offisiell deltidsstilling. Men ta kontakt med en fagorganisasjon eller noen som kan hjelpe deg. De blir som en billig advokat i denne sammenheng.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:)

Får høre litt rundt hva legen/fagforening evt nav har å si om saken. Synes det er skikkelig dårlig hvis de skal "fase meg ut" bare fordi jeg er gravid. Jeg gjør jo jobben min for søtten!

Anonymous poster hash: 57505...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...