Gå til innhold

Irritert..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet er 5 dager gammelt og fødselen var helt grusomt. Barnet sover ikke mer enn 1 t om gangen,og jeg tar ham i stua om nettene slik at far skal få sove. Jeg har med andre ord knapt sovet på en uke(fødselen tok 2 dager).. Når vi snakker med andre fremstiller far seg som et offer "vi sover ikke, vi er slitne" osv. Han skal også være "helt" blandt de andre,han har overskudd og koser og leker med henne mens jeg bare sitter der for jeg er så uendelig trøtt og lei. Han sover 8 timer pr natt og slapper av på dagen(jeg ammer jo). Når jeg sier jeg ikke orker amme mer (hun bruker meg som smokk) men heller vil pumpe blir han sur fordi han har lest at amming er det beste. Han har permisjon nå så det er ikke pga jobb han må sove.. prøver gi beskjed at jeg er sliten men da får jeg bare høre at det er han også!! Hva gjør jeg? Klikker snart for meg..kan jeg innføre pumping og flaske? Da sover kanskje baby mer enn 1 t også for da får jeg se at hun faktisk spiser og ikke bare sutter..

Anonymous poster hash: a59c9...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jeg ville begynnt å pumpe og gi smokk. Jeg ville også bedt far stå opp en morgen slik at du får sovet, han har trossalt permisjon av en grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er 5 dager gammelt og fødselen var helt grusomt. Barnet sover ikke mer enn 1 t om gangen,og jeg tar ham i stua om nettene slik at far skal få sove. Jeg har med andre ord knapt sovet på en uke(fødselen tok 2 dager).. Når vi snakker med andre fremstiller far seg som et offer "vi sover ikke, vi er slitne" osv. Han skal også være "helt" blandt de andre,han har overskudd og koser og leker med henne mens jeg bare sitter der for jeg er så uendelig trøtt og lei. Han sover 8 timer pr natt og slapper av på dagen(jeg ammer jo). Når jeg sier jeg ikke orker amme mer (hun bruker meg som smokk) men heller vil pumpe blir han sur fordi han har lest at amming er det beste. Han har permisjon nå så det er ikke pga jobb han må sove.. prøver gi beskjed at jeg er sliten men da får jeg bare høre at det er han også!! Hva gjør jeg? Klikker snart for meg..kan jeg innføre pumping og flaske? Da sover kanskje baby mer enn 1 t også for da får jeg se at hun faktisk spiser og ikke bare sutter..

Anonymous poster hash: a59c9...8b1

Etter 5 små dager.....og irritert. Altså etter ca. 120 timer.

Anonymous poster hash: 82fb0...688

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter 5 små dager.....og irritert. Altså etter ca. 120 timer.

Anonymous poster hash: 82fb0...688

 

Dust, ta deg en bolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din trenger en reality check, og dra sin del av lasset, har han permisjon for han faen meg bidra, pump og la han ta baby om morgenen saa du kan faa sove. Du maa i det minste ta en alvorsprat med ham, han maa da skjonne at selvfolgelig er du mye mer sliten en ham som sover hele natten, 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bittelitt risky å innføre flaske når baby er så liten, kan veldig lett bli sugeforvirret og kan gjøre amming vanskelig videre.

Jeg ville snakket med far, for han oppfører seg som en dust! Han kan fint stå opp med baby noen morgner selvom dere ikke gir flaske, baby trenger ikke å spise hver time, 3-4 timer holder og da får du sovet imens han leker og er med baby.

Jeg var selv drit sliten og på gråten hver natt de 2 første ukene (min fødsel tok 4 dager, uten nat og søvn) men det blir bedre, du må bare gi barnefar ett skikkelig spark bak og han vokse opp.

Anonymous poster hash: 7e3d2...e58

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 5 små dager.....og irritert. Altså etter ca. 120 timer.

Anonymous poster hash: 82fb0...688

Det er helt normalt å bli frustrert, irritert og sint etter 5 døgn nesten uten søvn når noen i tillegg krever noe av deg 24/7. I tillegg er det besøk som krever energi og når da mannen til TS hevder å være så utrolig sliten i tillegg når han faktisk sover er det lov å bli skikkelig forbanna. De er to om dette, men mannen gjør ikke sin del.

Be mannen ta seg sammen TS!

Her måtte jeg faktisk si at jeg klarte meg bedre alene enn med han pga at han ikke gjorde sin del og rotet i tillegg. Han også fremstilte seg som sliten for gjester enda han sover 9-10 timer og ellers ikke gjør noe særlig her hjemme. Jeg spurte han foran alle gjestene hva det var han var så sliten for i og med at han gjorde så lite og sov alene, da ble det stille gitt.

Dere er to om å få barn og må dele jobben likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bittelitt risky å innføre flaske når baby er så liten, kan veldig lett bli sugeforvirret og kan gjøre amming vanskelig videre.

Jeg ville snakket med far, for han oppfører seg som en dust! Han kan fint stå opp med baby noen morgner selvom dere ikke gir flaske, baby trenger ikke å spise hver time, 3-4 timer holder og da får du sovet imens han leker og er med baby.

Anonymous poster hash: 7e3d2...e58

Ikke gi råd om at hver 3.-4. time holder, det var slik våre mødre/bestemødre mistet melka så altfor tidlig, de fulgte dårlige råd. En baby på fem dager skal selvfølgelig få selvregulere matingen.

TS: ja, det er helt forferdelig slitsomt i begynnelsen. Men skjønner ikke hvorfor du lar pappaen slappe av hele tiden? Han har permisjon han og, han er ikke hjemme for å slappe av. Han kan ta babyen mesteparten av tiden utenom amming, og hvis noen skal legge seg på sofaen, så er det selvfølgelig han, du som ammer skal da ikke flytte deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har de 14 dagene for å avlaste deg! Når matinga er ferdig så kan far ta babyen slik at du får slappet av! Jeg hadde ikke tatt med barnet på stua for at far skulle få sove- det er far som skal ta babyen slik at mor får sove! Ikke begynn å pump deg, og ikke gi smokk før enn ammingen er veletablert.

 

Jeg hadde bare gitt babyen til faren og sagt: nå må du ta henne, jeg må gå og sove.

 



Anonymous poster hash: d9c45...a0c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang han sier til folk på besøk at han er sliten, kan du jo si høyt at du også er sliten, og at du gleder deg til du også kan sove åtte timer om natten igjen, som mannen din.

Her i huset har nattevåk alltid vært en fellesoppgave for meg og mannen. Også etter at han var tilbake i jobb.

Anonymous poster hash: cca87...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør unngå flaske i hvertfall om du vil fortsette å amme. Smokk fikk gutten her 2 dager etter fødsel.

Du ser om babyen drikker eller bare sutter. Når hun drikker ser du hun svelger og når hun sutter trekker de seg som regel litt lengre ut på brystvorten.

Men her må far skjerpe seg, du trenger søvnen mer enn han nå ettet en har fødsel. Hadde ikke lagt meg i stua for at han skal få sove. Når det er raping eller bleieskift på natta (og dagen) kam han ta det. Han kan også ta en trilletur med babyen slik at du kan hvile.

Anonymous poster hash: 7ca00...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en superegoist du er med. Han er i perm, og sover hele natta!? Nei, det er klart du må ta mye som ammer, men ta med deg ungen i senga og døs mens hen får pupp. Når pupping er over, skal far trå til. Du trenger å hvile det du kan, sikkert sliten etter fødsel også. 

 

Ville forresten ventet med flaske når ungen er bare noen dager gammel, men prøv gjerne smokk.



Anonymous poster hash: 4255b...d4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det virker kjent. Jeg ble så forbannet at jeg dro min vei, det var mindre belastende å faktisk være alene enn å bo sammen med en som ikke gjorde en dritt men likevel sutret over hvor slitsomt det var å bli vekket av barnegråt slik at han måtte snu seg for å sove videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bittelitt risky å innføre flaske når baby er så liten, kan veldig lett bli sugeforvirret og kan gjøre amming vanskelig videre.

Jeg ville snakket med far, for han oppfører seg som en dust! Han kan fint stå opp med baby noen morgner selvom dere ikke gir flaske, baby trenger ikke å spise hver time, 3-4 timer holder og da får du sovet imens han leker og er med baby.

Jeg var selv drit sliten og på gråten hver natt de 2 første ukene (min fødsel tok 4 dager, uten nat og søvn) men det blir bedre, du må bare gi barnefar ett skikkelig spark bak og han vokse opp.

Anonymous poster hash: 7e3d2...e58

I alle dager!!! Du må for alle del ikke gi dette rådet til en nybakt mor! Hver 3.-4. time? Fikk du barn på 70-tallet eller?

Det er skikkelig drøyt å Være sliten etter 5 dager, det må jeg få si. Men husk, du har nettopp født, derfor er du sliten ☺ amm babyen og kos deg. Drit litt i bf og lev i din egen boble. Du har helt rett, han har ingenting å være sliten for. Legg babyen i vogna og jag han ut på trilletur etter babyen er god om mett (skulle ønske jeg gjorde det selv).

Anonymous poster hash: a458a...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg selv på stua og la baby og far sove på soverommet til natta.

Far får ta seg av babyen slik at du får litt søvn. Dere har vært to om å lage barnet, dere får og være to om å ta dere av babyen, far får få det ansvaret han ikke ser han har og evner å ta.

Anonymous poster hash: 54649...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav min baby smokk og flaske på dag tre (han hadde enormt sugebehov i tillegg til at jeg hadde så spreng at jeg ikke klarte å amme). Han tok fint puppen igjen etter to dager og smokken brukes flittig enda :)

Anonymous poster hash: 71754...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville begynnt å pumpe og gi smokk. Jeg ville også bedt far stå opp en morgen slik at du får sovet, han har trossalt permisjon av en grunn.

Hvordan gjør dere med varming av flasker? Hvordan vet du når den er varm nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hvordan gjør dere med varming av flasker? Hvordan vet du når den er varm nok?

Kjenner på undersiden av håndleddet. Husk mm skal varmes i vannbad og ikke i micro. I starten er det som regel ikke så mye babyen trenger så da går det fort. Nå får han kun mme og da varmes flaskene i micro på dagtid og på natten har vi termos med varmt vann og ferdig oppmålt kaldt😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er 5 dager gammelt og fødselen var helt grusomt. Barnet sover ikke mer enn 1 t om gangen,og jeg tar ham i stua om nettene slik at far skal få sove. Jeg har med andre ord knapt sovet på en uke(fødselen tok 2 dager).. Når vi snakker med andre fremstiller far seg som et offer "vi sover ikke, vi er slitne" osv. Han skal også være "helt" blandt de andre,han har overskudd og koser og leker med henne mens jeg bare sitter der for jeg er så uendelig trøtt og lei. Han sover 8 timer pr natt og slapper av på dagen(jeg ammer jo). Når jeg sier jeg ikke orker amme mer (hun bruker meg som smokk) men heller vil pumpe blir han sur fordi han har lest at amming er det beste. Han har permisjon nå så det er ikke pga jobb han må sove.. prøver gi beskjed at jeg er sliten men da får jeg bare høre at det er han også!! Hva gjør jeg? Klikker snart for meg..kan jeg innføre pumping og flaske? Da sover kanskje baby mer enn 1 t også for da får jeg se at hun faktisk spiser og ikke bare sutter..

Anonymous poster hash: a59c9...8b1

Høres ikke greit ut!! Jeg hadde en utrolig slitsomt fødsel med første og minimalt med søvn i barseltiden. Vandrende zombie. Forskjellen var at mannen sto på

og avlastet meg så godt han kunne(ammet). Ville ikke begynt å pumpe istedenfor amming. Det er også veldig slitsomt. Ville bestilt en time hos manuell terapeut. Hvis babyen bare sover 1 time om gangen vil jeg tippe det er låsninger. Som det var hos oss. Spiser du noe mat babyen kan reagere på? Når det gjelder far ville jeg satt ned foten! Det går ikke ann. At han ikke får dårlig samvittighet. Pump en flaske på dagtid, gi han barnet og legg deg ! Så er han bare nødt.

Anonymous poster hash: 874ad...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier er det lurt å vente med flaske. Hvordan er vekten til barnet? Hvis vekten går oppover, du har mye melk og babyen har godt sugetak på brystet ville jeg forsøkt smokk innimellom. Når du vet at babyen er mett, så kan smokk være redningen.

Be pappaen ta babyen. Her roer frøkna seg lettere hos pappa hvis hun ikke er sulten, men trenger kos. Jeg må alltid fram med puppen for å roe ned.

Far har permisjon for en grunn, og du må kreve mer av han. Hva med å be han ta en trilletur med babyen etter mating. Selvfølgelig holde seg i nærheten i tilfelle det bare blir skrik. Mange babyer roer seg ned i vogna. Du trenger litt søvn, og han må bidra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...