Gå til innhold

Svigerinne velger navnet vi ønsker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun vet nok godt hva hun har gjort, og jeg forstår godt at du er sint. Jeg hadde svart:"Så fint! Det ska min fremtidige sønn også hete!" 

 

Det er ikke verdens undergang, men kan være sjukt irriterende likevel..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Ja, det er bare et navn. Men jeg forstår faktisk at når navnet har en slik betydning for trådstarter så er det skuffende når en av ens nærmeste oppfører seg slik.

Om to fettere heter Jan ville jeg ikke reagert noe særlig, men Konrad er noe mer spesielt. Og det vil bli spørsmål og den som er født sist vil jo nødvendigvis måtte forklare mest.

Men trådstarter, det finnes løsninger og det er å finne navn med samme bokstav sammensetninger slik at du fortsatt kan kalle opp etter kameraten. Eller du kan bruke det som mellomnavn istedenfor fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det føles dumt, men det kan være at den dagen dere får en sønn føles navnet helt feil når dere ser han.

Jeg var temmelig sikker på navnet til datteren min når hun lå i magen, men når hun ble født føltes det helt feil og hun fikk et annet.

Anonymous poster hash: f82ba...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor har jeg ikke sagt til noen hvilke navn vi har tenkt på til eventuelle fremtidige barn :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mange andre navn i sjøen, det er ikke så viktig. Du vet hvor du har svigerinnen din og at du sannsynligvis ikke kan stole på henne. Men ellers er det ikke noe poeng i å lage en sak av dette. Anonymous poster hash: d16d5...b5d

navn i sjøen?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at du eller mannen din kan ta ein rolig prat med henne og forklare kor viktig dette namnet er? Altså fortelle at dette har vore namneønsket i sju år, du vil kalle barnet opp etter din døde barndomsvenn? Om du forklarer dette på ein fin og rolig måte, og gjerne sier at dere vil kalle barnet for Konrad uansett, kanskje ho revurderer det? 

Eg synes saken stiller seg veldig annerledes når det er den historien bak namnet for deg. Det blir noko anna når du vil ha namnet pga din døde venn, og ikkje bare fordi du synes namnet er fint. 

Om ein rolig prat ikkje hjelper, så synes eg faktisk det er litt dårlig gjort av svigerinna. Men sånn er dessverre enkelte. Det er råttent gjort, ho kunne valgt mange andre namn. Samtidig har jo du ikkje noko einerett. Men einkvar med litt samvittighet kan jo prøve å finne eit anna namn når det betyr så mykje for TS. :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke gravid, det er ikke sikkert du blir gravid, om du blir det kan det være du bare får jenter. Her lager du drama av ingenting. Hvis du er så bundet opp i ett navn burde du ikke gått rundt om annonsert eet og gitt andre ideen til navnet.

Tenkte du i det heletatt over dette før du trykket på "post"? Hvis hun har en svigerinne er dette mennesket sammen med broren (evt søsteren) hennes, ikke svogeren. Anonymous poster hash: 6c55e...b58

Svoger/svigerinne brukes både om søskens partner og ektefellens søsken med partnere, så her bommer du.

Anonymous poster hash: 9ca3a...86e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme situasjon her, så søsteren min heter det samme som kusina vår. Mamma var bare "fuck dere, vi vil ha navnet, så vi bruker navnet selv om dere nå kommer og sier det er deres" Hun fikk et mellomnavn i tillegg da så heelt likt ble det ikke. Og ingen har gjort en big deal ut av det siden.

 

Si ifra på forhånd at om hun bruker navnet så kommer de til å få samme nav, fordi dere har allerede bestemt dere. Så er det opp til henne om hun syns det er ok.



Anonymous poster hash: 2071c...36b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Kan du ikkj kalle ungen din det samme, da? I min familie er det 2 som heiter det samme, null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må anmelde henne for navnetyveri til barnet du ikke har og kanskje aldri får.



Anonymous poster hash: 6fbbb...078
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det samme med oss. Vi fikk en niese for 1 1/2 år siden og de valgte navnet jeg alltid har ønsket meg. Nå fikk de barn før oss, så jeg orket ikke være sur over det. Vi valgte et annet jentenavn. Skjønner hva du mener, men hun ble gravid først. får håpe det blir jente da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempedårlig gjort og du er ikke smålig. Det er sikkert ekstra sårt også siden dere fortsatt prøver og hun har blitt gravid. Man eier ikke navn som mange her inne sier, men for meg blir det ganske respektløst når det er så nært.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du i det heletatt over dette før du trykket på "post"? Hvis hun har en svigerinne er dette mennesket sammen med broren (evt søsteren) hennes, ikke svogeren. Anonymous poster hash: 6c55e...b58

nei, søsteren til samboeren hennes er sammen med svogeren hennes.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt, men du kan jo ikke ta hevd på navnet. Du kan ende som mamma til 3 jenter og aldri få brukt navnet du ønsker å reservere til en mulig fremtidig gutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det samme skjedde med meg. Siden jeg var liten har jeg tenkt at hvis jeg en gang fikk en Datter skulle hun hete Pernille..Bestis fikk barn før meg og jeg var ganske sjokkert da hun annonserte at jenten skulle hete Pernille. Jeg sa ingenting og gjorde heller ikke noe oppstyr rundt det, men er utrolig kjedlig.

Anonymous poster hash: 84b24...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det samme skjedde med meg. Siden jeg var liten har jeg tenkt at hvis jeg en gang fikk en Datter skulle hun hete Pernille..Bestis fikk barn før meg og jeg var ganske sjokkert da hun annonserte at jenten skulle hete Pernille. Jeg sa ingenting og gjorde heller ikke noe oppstyr rundt det, men er utrolig kjedlig.

Anonymous poster hash: 84b24...765

Har du kun sagt dette navnet? Kun pernille du har pratet om?

Spør fordi en venninne av meg blir forbanna hver gang hun får vite hva andre sine barn skal hete fordi DET NAVNET HADDE HUN PLANLAGT FØRST! :P hun slenger rundt navneforslag, nytt navn hver uke. Hun har ikke barn. Mener det blir litt feil å bli snurt når noen kaller barnet sitt ett av de 863 favorittnavnene hennes, men det skjønner ikke hun :P

Anonymous poster hash: 6f90a...518

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun vet nok godt hva hun har gjort, og jeg forstår godt at du er sint. Jeg hadde svart:"Så fint! Det ska min fremtidige sønn også hete!" 

 

Det er ikke verdens undergang, men kan være sjukt irriterende likevel..

Veldig bra svar her! Hvis du Gjør det klart at du fremdeles kommer til å bruke navnet, selv om hun og bruker det, så kan det Være at hun ombestemmer seg!
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søsteren til mannen min. Vet godt at det kan virke veldig smålig av meg, men føler at vi har snakket så mye om at vi en gang i tiden ønsker dette navnet om vi skulle få en gutt. Da synes jeg bare det er irriterende at svigerinna mi som visste om dette nå plutselig må bruke dette navnet. Har aldri hørt henne snakke om det, men alle i familien visste godt at vi ønsket dette navnet, en gang i tiden..

Kommer ikke til å ordne en sak ut av det, bare føler på meg at hun vet at dette var noe vi ønsket.

Jeg har snakket mye med alle rundt meg om akkurat dette navneønske, så mine venner reagerte veldig da de hørte at mannens søster skulle bruke dette navnet. De fleste vet at vi hadde valgt navnet om vi fikk en sønn, men jeg kan ikke det om det finnes et søskenbarn der med samme navn. Det blir rart.

Grunnen til navnet kommer fra min beste barndomsvenn/nabo som døde av kreft da vi var 14. Helt fra den tiden har jeg alltid ønsket å oppkalle min sønn etter han.

Nå kan det være at hun kun får jenter, at vi ikke blir gravide og må velge andre muligheter, men det blir så mye spekulasjoner. Hvis din søster/svigerinne ønsket/snakket mye om navnet 'kari' for sin "fremtidige" datter, hadde du da valgt det navnet før henne, bare fordi du likte navnet godt? Ts.

Anonymous poster hash: ed721...de0

 

Men da kan du jo kalle en eventuell sønn for Konrad uansett hva din svigerinne gjør, siden du er så konfliktsky at du ikke tar henne for det. Er jo bare å håne henne bittelitt for å kalle opp ungen etter en fyr hun (kanskje) ikke kjente, da vil nok graviditetshormonene ta knekken på henne og det blir en Leander istedet for. 

 

At vi vil få en tråd på kg om at svigerinnen vil nekte henne å kalle ungen Konrad blir en annen sak.  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Gi henne svålk på blanke messingen! For ei førkje! La oss håpe hun får en jente.

Og vær så snill, det heter ikke vi er gravidE. Høres helt idiotisk ut med mindre det er snakk om to venninner som begge er gravide. Det er du som er (blir) gravid og ikke mannen din!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...