Gå til innhold

Søppeltømmer


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer nok ann på hvor du skal jobbe og i hvilket firma.

Det kan være VELDIG slitsomt, men mange plasser så er det en ganske fin jobb.

Lønna jeg fikk var 145kr timen i starten (jeg jobbet i Ragn Sells)

Det kan lønne seg å ha kl. C på førerkortet, men absolutt ikke nødvendig. Det gjør ting litt lettere om en er syk, dere kan bytte på å kjøre.

Der jeg jobbet var det grusomt slitsomt. Det er vel en grunn til at de mister og får nye ansatte nærmest hver uke.

Dette har mye med kommunen å gjøre - her er det ikke innført slike søpletønner i alle husstander, så mange bruker papirposer til restavfall... når en sånn pose veier opp til 50 kg og man skal dra med seg 3-4 stykker ned til veien i regn (som gjør at posene revner) og gjørme er det absolutt ikke en jobb for de svakeste.

Her i byen driter kommunen i om folk har søplekassene 150 meter unna veien eller ikke.

I andre kommuner så er det krav på at søplekassene skal stå max 2 meter unna veien for at det ikke skal bli så hardt for søpletømmerne. I Sverige er det enda enklere, da hyttene på bilene er lavere (enklere å gå ut og inn), og mye går på automatikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en veldig slitsom jobb?

Og hva er timeslønna?

Bedre betalt enn vanlig lastebilsjåfører. Ja, man må ha minst klasse C for å kjøre søppelbil. Ingen bruker små biler til søppeltømming. Det kan til tider være tungt. Men det positive er at du starter tidlig, kjører ruten din og er hjemme før lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest strykebrett

I min kommune bærer søppeltømmerene ingenting. De triller søppeldunkene til bilen og hekter den på en slags inretning som snur dunken på hodet og tømmer innholdet i bilen. Trodde det var sånn overalt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune bærer søppeltømmerene ingenting. De triller søppeldunkene til bilen og hekter den på en slags inretning som snur dunken på hodet og tømmer innholdet i bilen. Trodde det var sånn overalt jeg.

Nei, men det kommer vel. Hjemme hos mine foreldre er det fortsatt poser som må bæres. Og de bor ikke langt uti huttaheiti, men i en kommune rett utenfor Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre betalt enn vanlig lastebilsjåfører. Ja, man må ha minst klasse C for å kjøre søppelbil. Ingen bruker små biler til søppeltømming. Det kan til tider være tungt. Men det positive er at du starter tidlig, kjører ruten din og er hjemme før lunsj.

Igjen - kommer ann på hvor man jobber.

Enkelte av bilene i denne kommunen starter rundt 5 tiden på morgenen og er ikke ferdige før langt utpå kvelden. De jobber på alle helligdager for å klare å holde skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...