Gå til innhold

Påskeferie i Skottland


Soleklart

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn skal ta en roadtrip fra London og til Skottland. Har dere noen forslag til ting å oppleve og se på? Helst ikke de største byene eller turistatraksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært der før? De "største byene" er ikke moderne storbyer men ganske gammeldagse, og kanskje passer de godt inn i deres smak om dere ikke liker moderne store byer. :)



Anonymous poster hash: 6b288...a2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg reiste rundt i Skottland alene i tre uker i desember. Var i Edinburgh, Glasgow, Inverness or rundt i Ayrshire. Likte meg best i Glasgow og et lite sted som heter Darvel sør for Glasgow, men det var mest på grunn av menneskene jeg ble kjent med der.

Jeg anbefaler å se om det er noen arrangementer dere kan dra på! Jeg lette etter konsterter, festivaler, ceilidhs, sceneshow, fester osv. før jeg dro. Dro på konsert og ceilidh og traff utrolig kule mennesker som gjorde opplevelsen fantastisk. Skal tilbake til Skottland i april. På denne turen skal jeg couchsurfe for å treffe enda flere nye mennesker. "People make Glasgow", som de sier. Folkene der er fantastiske!

Ellers er det jo fantastisk mye fin natur. Dere har Loch Lomond ikke langt fra Glasgow, og utrolig vakker kultur i høylandet. Loch Ness er jo også gøy!

Hvis dere vil besøke steder på vei fra London til Skottland anbefaler jeg York og The Lake District i England.


Kos dere masse på turen! Flytter selv til Skottland i år. Fantastisk land :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der før? De "største byene" er ikke moderne storbyer men ganske gammeldagse, og kanskje passer de godt inn i deres smak om dere ikke liker moderne store byer. :)Anonymous poster hash: 6b288...a2e

Nei, vi har ikke vært der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste rundt i Skottland alene i tre uker i desember. Var i Edinburgh, Glasgow, Inverness or rundt i Ayrshire. Likte meg best i Glasgow og et lite sted som heter Darvel sør for Glasgow, men det var mest på grunn av menneskene jeg ble kjent med der.

Jeg anbefaler å se om det er noen arrangementer dere kan dra på! Jeg lette etter konsterter, festivaler, ceilidhs, sceneshow, fester osv. før jeg dro. Dro på konsert og ceilidh og traff utrolig kule mennesker som gjorde opplevelsen fantastisk. Skal tilbake til Skottland i april. På denne turen skal jeg couchsurfe for å treffe enda flere nye mennesker. "People make Glasgow", som de sier. Folkene der er fantastiske!

Ellers er det jo fantastisk mye fin natur. Dere har Loch Lomond ikke langt fra Glasgow, og utrolig vakker kultur i høylandet. Loch Ness er jo også gøy!

Hvis dere vil besøke steder på vei fra London til Skottland anbefaler jeg York og The Lake District i England.

Kos dere masse på turen! Flytter selv til Skottland i år. Fantastisk land :)

Her var det mange gode forslag. Couchsurfing er også en god ide. Har du noe erfaring med det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Her var det mange gode forslag. Couchsurfing er også en god ide. Har du noe erfaring med det?

Ikke direkte gjennom den nettsiden, men har bodd hos folk jeg ble kjent med gjennom nettet. Det var helt fantastisk! I Skottland i desember fikk jeg bo i en liten gjestehytte noen hadde i hagen, og de kjørte meg rundt på sightseeing i området, opp til Loch Lomond (selv om det tok to timer å kjøre!), serverte kjempegod mat, så satt vi og drakk vin og så på BBC på kvelden! :D

Dette var hos et gammelt ektepar i Darvel.

Har avtalt couchsurfing hos noen når jeg reiser til Irland om to uker, og i Skottland i april. Tror det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...