Gå til innhold

tur til Australia hvor mye lommepenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei skal til Australia neste februar/Mars i 2016 i 3 uker hvor mye lommepenger kan det være greit å ha med seg da?



Anonymous poster hash: b78a3...230
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StripeyPanda

Jeg var i Australia en mnd da jeg var 17 (språkreise) og hadde med 16.000 som lommepenger (aktiviteter etc kom utenom). Var fosterfamilier osv så ikke noe hotellkostnader osv. Skulle jo gå litt bananas siden jeg var ung og på andre siden av jorden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del da det ikke er spesielt billig der.

En god del vil si hva?

Anonymous poster hash: b78a3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Australia en mnd da jeg var 17 (språkreise) og hadde med 16.000 som lommepenger (aktiviteter etc kom utenom). Var fosterfamilier osv så ikke noe hotellkostnader osv. Skulle jo gå litt bananas siden jeg var ung og på andre siden av jorden! :)

okei men hvor lenge var du i Australia?

Anonymous poster hash: b78a3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

okei men hvor lenge var du i Australia?

Anonymous poster hash: b78a3...230

4 uker :) Masse shopping osv. Tror dollaren var mellom 9-11 kr på den tiden, aner ikke nå. Men Australia er noenlunde Norge-nivå, så om du skal reise rundt og ikke tenke på kostnader så ha minst 10k sånn in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på hva du har planlagt å gjøre når du er der nede.

Men jeg ville kanskje tenkt at 5000 kr pr uke er et greit utgangspunkt.

Om det skal dekke mat, aktiviteter, reising, festing og kanskje shopping..

Vanskelig å si uten å vite noe om ditt forbruk til vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva du har planlagt å gjøre når du er der nede.

Men jeg ville kanskje tenkt at 5000 kr pr uke er et greit utgangspunkt.

Om det skal dekke mat, aktiviteter, reising, festing og kanskje shopping..

Vanskelig å si uten å vite noe om ditt forbruk til vanlig..

skal dit med klassen på folkehøgskole da får vi jo noen måltider så er ikke alle måltider vi trenger å kjøpe selv men noen ganger må vi det

Anonymous poster hash: b78a3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så flink med forbruket av penger til vanlig men når jeg er på ferier og sånt er jeg ikke så verst bruker nesten alltid å ha igjen litt penger når jeg er på turer og ferier ogsånt :fnise:



Anonymous poster hash: b78a3...230
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Australia tre uker med folkehøgskolen. Til oss var ingen måltider inkludert, så det gikk en del penger. Brukte vel opp mot 20 000. Dyrt land.



Anonymous poster hash: d67ad...b74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Australia tre uker med folkehøgskolen. Til oss var ingen måltider inkludert, så det gikk en del penger. Brukte vel opp mot 20 000. Dyrt land.

Anonymous poster hash: d67ad...b74

hvilken folkehøgskole var det du gikk på da?

Anonymous poster hash: b78a3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken folkehøgskole var det du gikk på da?

Anonymous poster hash: b78a3...230

Er nok ikke samme:)

Anonymous poster hash: d67ad...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke samme:)

Anonymous poster hash: d67ad...b74

Jeg skal gå på borgund folkehøgskole i ålesund hvertfall :)

Anonymous poster hash: b78a3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god del vil si hva?

Anonymous poster hash: b78a3...230

Kommer helt ann på hva du skal, hvor lenge, hvor og hvordan. Første gangen jeg var der var i 3 uker og bodde hos en kompis og han hadde bil og så da slapp jeg billig unna. Men tipper jeg sikkert brukte 10 000,- uka, men vi var en del runt og slapte av uten å tenke på noe.

Kan vel tenke at prisnivået er bittelitt billigere enn i norge. Men så har du sikkert aktiviteter og opplevelser du vil oppleve som koster. Er en del avstand mellom det meste så å leie bil er muligens aktuelt etc. Kommer helt ann på som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du reise med folkehøgskole, er nok endel inkludert i prisen: overnatting, transport mellom stedene, inngangsbilletter til noen severdigheter og parker. Vil nok høre på anslaget om 5000 pr uke. Kjipt å ikke ha panger til å være med ut og oppleve det mange av de andre gjør. Lyst på en konsert eller opera i Operahuset? Leie sufebrett eller gå kurs? Leie sykkel? Ta buss eller båt mellom ulike steder? Drikke deilige, nylagde smoothier? Grille i parken (Grillmat og drikke må tas med). Klatre på Harbour Bridge? Båttur til Great Barrier Reef med snorkling/dykking er dyrt. Reise innenlands er generelt ganske dyrt der. Mat og drikke er nå nesten norske priser. Jeg var der nå sist i to uker, hadde med 10 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...