Gå til innhold

Saltgruvene krakow


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med klaustrofobi nedi der? Har ikke ekstrem klaustrofobi, men litt. Er det veldig trangt?

Hvor lang tid tar det å gå inn/ned? :)

Anonymous poster hash: 627fe...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte ikke noe over at det var trangt når jeg var nede, men husker at heisen opp var gange liten.

Syns det var litt ekkelt å være så langt nede! Husker ikke hvor lang tid det tok siden det er en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har det minste snev av klaustrofobi, tar du IKKE turen. Jeg trodde jeg skulle dø. Selve området under jorden er jo gigantisk og finnes ikke klaustrofobisk, men heisturen/trappene opp og ned er absolutt helvete på jord.

Anonymous poster hash: e475c...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisturen opp er ganske klaustrofobisk. Da jeg var der pakket de den lille heisen helt full også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig for meg som ikke er klaustrofobisk å bedømme, men på vårt reisefølge på ca. 80 stk. var det to som fikk anfall i heisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes bare heisen var litt ekkel, men ellers ganske luftig og store rom, gangene var litt mindre men det gikk kjempe fint!



Anonymous poster hash: 5e6a8...1c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med klaustrofobi nedi der? Har ikke ekstrem klaustrofobi, men litt. Er det veldig trangt?

Hvor lang tid tar det å gå inn/ned? :)

Anonymous poster hash: 627fe...0ac

Som flere sier er heisen litt trang. Og følelsen av massive mengder stein rett over en er absolutt til stede.

Men så kommer det viktige: å ikke la angst styre livet. Det er ikke farlig å være redd og ukomfortabel. Men å unngå situasjoner som gjør oss beklemte, svette, engstelige og som lar oss se frykten i hvitøyet gjør oss små og lite utviklet som individer. Og det er ikke uproblematisk. Så om du er redd så anbefaler jeg å dra. Om du ikke er redd spiller det liten rolle.

Anonymous poster hash: 03243...eed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med gruvene er trappene ned og heisen opp. Trappene er ikke veldig smale, men man kan få litt magasug hvis man kikker opp og ned og ser hvor langt det er til utgangene. Heisen opp er av type sardinboks, men det går veldig kjapt.

Nede i selve gruvene er gangene romslige og gode, og man kommer inn i mange store rom og saler, grotter med innsjøer, et enormt utskåret kapell osv. Det var til og med et rom som var så stort at man hadde kjørt med luftballong der inne!



Anonymous poster hash: e5106...a0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyfern

Verste må vel være heisen opp igjen som de fleste her nevner. Det er en bitteliten boks hvor de prøver å stappe så mange som mulig inn i. Ikke gøy, selv for en som ikke har klaustrofobi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Om jeg ikke husker helt feil så tar den heisen rundt 30 sekunder. Men nå er det 12 år siden jeg tok dem. Så kanskje jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt feil så tar den heisen rundt 30 sekunder. Men nå er det 12 år siden jeg tok dem. Så kanskje jeg husker feil.

Jeg tror også det var ca 30 sek. Så tror ikke du husker feil. Jeg var der i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også den intime heisturen på vei opp igjen, men for en opplevelse å ha vært der. Jeg tror du klarer deg fint om du ikke har ekstrem klaustrofobi.

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er trappene, men det er absolutt verdt det når man først kommer ned. Heisen opp igjen er trang, men det går veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...