Gå til innhold

Har bestillt tur til usa. Kjæresten min kan bli sendt hjem på grensa!


Heishåps

Anbefalte innlegg

Jeg lånte venninnen min sitt legg på byen i Bergen i min ungdom. Utestedet fikk storkontrakt og jeg ble tatt med hennes legg..

Godtok forelegg (?), og betalte en tilsendt bot. Men fikk også en prikk for det.

Er det da et must med visum, siden jeg fikk prikk på rullebladet?

Anonymous poster hash: 95440...c31

Nei.

Anonymous poster hash: ea5fb...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men man har ikke rulleblad med forenklet forelegg som feks det å ha kjørt for fort, parkeringsbot, nasking osv.



Anonymous poster hash: 169c3...afb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man må sone for å kjøre for fort, har man rulleblad. Men amerikanerne blir jo sjokkert når de hører man havner i fengsel for slikt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist inn i USA noen ganger, og hver eneste gang har samtlige passasjerer blitt stoppet av immigration. Vi sto i lange køer og måtte prate med vaktene etter tur. Jeg kom alene, så jeg ble spurt ganske mange spørsmål sammenlignet med de som reiste flere sammen. Om hele familien går frem samtidig og viser pass og tolldeklarasjon så kan det være at kjæresten din slipper direkte spørsmål. Men søk visum uansett!

Anonymous poster hash: 60da3...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man har ikke rulleblad med forenklet forelegg som feks det å ha kjørt for fort, parkeringsbot, nasking osv.

Anonymous poster hash: 169c3...afb

Jeg bestilte en uttømmende vandelsattest og der står min nasking for 22 år siden oppført.

Om det står på ordinær vandelattest tror jeg ikke, men på den uttømmende kommer vel alt med.

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Jeg bestilte en uttømmende vandelsattest og der står min nasking for 22 år siden oppført.

Om det står på ordinær vandelattest tror jeg ikke, men på den uttømmende kommer vel alt med.

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Da søker du visum om du skal til usa, vær heller på den sikkre siden..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man har ikke rulleblad med forenklet forelegg som feks det å ha kjørt for fort, parkeringsbot, nasking osv.

Anonymous poster hash: 169c3...afb

Parkeringsbot er uansett ikke en politisak. Så definitivt ikke noe på rullebladet. Du for heller ingen ting på rullebladet hvis det er løst med forenklet forelegg.

Men forenklet forelegg er det kun ved enkle trafikkforseelser, altså bot utstedt av politiet på stedet som du og vedtar. Alle bøter som blir gitt av enten politiadvokat eller av domstol er vanlig forelegg og vil stå på rullebladet. Deriblant alt som ikke er trafikkforeseelser, samt alvorligere trafikkforeseelser og forenkla forelegg som ikke er blitt vedtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...