Gå til innhold

plastisk kirurgi - bra eller dårlig?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre syntes jeg det kun var greit med plastisk kirurgi for de som hadde f.eks. medfødte "mangler" på kroppen eller hadde blitt vanskjæret for livet etter ulykke eller noe annet uhyggelig.

I dag har jeg en litt annen mening. Selvfølgelig støtter jeg fortsatt det ovenstående, men jeg har også funnet ut at for noen så kan faktisk en sånn operasjon av noe slag øke selvfølelsen og livsgleden mange hakk. Da mener jeg faktisk at det er verdt det. Jeg mener ikke at de som ikke er ferdigutviklet skal begynne med silikon i puppene eller fettsuging, men for de som sliter med en veldig lav selvfølelse og ikke klarer å bli glad i seg selv som man er.

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg nok tatt en operasjon tvert. Men jeg har ikke pengene. Jeg tror det ville økt både selvfølelsen min og min livskvalitet, og derfor tror jeg det er verdt det. Det å kunne se seg selv i speilet og si "jeg er glad i meg selv" eller "jeg er faktisk ganske fin", det må være en utrolig deilig følelse. Jeg ville tatt en operasjon bare for å kunne greie å si de ordene til meg selv...

Mine fordommer mot disse "'Pamela-wannabe" jentene har nok senket seg en del hakk de siste årene, etterhvert som jeg har skjønt hvor mye det kan egentlig gjøre for et menneskes livsglede. Vi lever bare en gang, og da gå gjennom hele livet uten å kunne si en eneste gang at en synes en selv er fin å se på - håper virkelig jeg greier det selv en dag!

Noen som har en del lapper å låne meg? :lol:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lyst til å operere, putte inn, eller fjerne noe på meg selv, av den grunn at jeg liker følelsen av "ekte".

Det vil ikke si at jeg (for)dømmer de som velger dette.

Jeg synes det er synd at noen får så dårlig selvtillit av kroppen sin at de ønsker å forandre så drastisk på den, men det er ikke min business.

Har venninner som har gjort det, og det er deres valg, som jeg støtter når de først har bestemt seg.

Jeg kan synes det er "synd", men det er ikke jeg som sitter med følelsen av å føle meg stygg (selv om de ikke er det).

Jeg liker det ikke, men prøver med andre ord ikke å bry meg med det.

Og forstår visse tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske enig med du!

Du har mange gode poenger her.

Det jeg synes er ille, er at silikonpupper begynner å bli "in" og noe uutviklede 15-åringer ønsker seg til konfirmasjonen og 18-års dagen, selv om de har en svært så normal bryststørrelse.

Synes ellers folk kan gjøre hva de vil, og jeg skjønner at folk velger plastisk kirurgi, hvis de føler seg uvel eller misfornøyd med kroppen, så til de grader at det går ut over selvtilliten.

Kan dette hjelpe dem til å være mer fornøyde, så synes jeg det er kjempeflott :)

Dog, så synes jeg man skal se an proporsjoner o.l. før man setter i gang, er man ganske tynn og slank, er det ikke naturlig med størrelse D, i de fleste tilfeller. Synes ikke Pamela-look er så veldig sjarmerende, men det er bare min personlige mening ...

Synes det er flott at man faktisk har en mulighet til å fikse på seg selv, men det er ikke noe man bør hoppe i, i hvertfall ikke når det bare er snakk om trend.

Man må passe seg særlig for å velge riktig klinikk, har jo hørt om så mange skrekk-eksempler, og jeg er ikke for at de driver å måler kvinner opp og ned og kommer med useriøse forslag til hva de bør pynte på. Mange har opplevd det og.

Men er det noe en vil, og føler at en trenger, så er det bare å kjøre på :D

Mulig jeg vurderer plastisk kirurgi en gang selv, men vil jeg ikke si hva eller hvor :wink:

Diva :)

P.S : folk som er fornøyd med seg selv og har normal byste og ikke har overflødig hud eller hva det nå skal være, har ofte vansker med å sette seg inn i at andre har problemer med dette og vil bruke plastisk kirurgi for å få bukt med dette. Mange mener at folk vil bli "perfekte", og er man voksen nok og har litt i hodet, så er det ikke det folk er ute etter! Men å være fornøyd med seg selv.

Litt empati skader ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke helt til dette med sitering jeg... :oops:

skulle bare sitere det diva skrev med proporsjoner, at er men ganske tynn og slank, er det ikke naturlig med d-cup. Så enig så enig! akkurat som det ikke er maturlig å være småtjukk og rund og ha a-cup.. (som jeg var)

har selv lagt inn silikon, og har nå en b/c-cup, er SÅ fornøyd!!!

deeilig å gå i undertøysavdelingen og se på bikinier og bh`r som faktisk passer! og kjoler og topper som sitter pent, fordi det nå er noe på brystet mitt som fyller ut!

dette er såpass nyansert at det nesten blir feil å si for eller imot. det er mange operasjoner jeg er imot, men jeg er vel inhabil.. det er også alle de som har fått mindre utstående ører da de var barn, det er også en kosmetisk operasjon.

og hadde de hatt denne muligheten "før i tida" kan jeg garantere at kvinner (og menn!) hadde benyttet seg av det da også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få oppklart en ting :

Det jeg sa med proporsjoner.

Mener ikke at det er direkt unaturlig med være ganske tynn og ha stor eller fyldig byste, men det er stort sett sånn etter det jeg har erfart. Sier ikke at tynne ikke kan ha store bryster eller noe, men proporsjonene er vanligvis slik at er man veldig slank, så har man ofte små bryster, veldig stor, store bryster. Men det er selvfølgelig mange unntak....

Snakker om det som er mest "vanlig"....

Bare for å ha sagt det. Det var ikke stygt ment mot noen :oops:

Liza : :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers anbefaler jeg alle å lese Henne som er ute nå, har en sak om plastisk kirurgi. takker, Diva :D skjønte det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...