Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Ok, må bare si at... :fnise::fnise:
ja, altså. Svigermor var innom en tur. Vi har bonusjenta, så hun skal ha henne fra i morgen, fordi jeg og mannen skal på cruise. Typ tur-retur fredag-søndag.

Og jeg har jo ikke tenkt noe videre på at det er såvidt vi kommer utafor landet liksom. Men svigermor bare
"Du, ikke tenk på å kjøpe noe til meg. Ikke bruk pengene deres på meg. Jeg skjønner at dere gjør det for å være snille, men bruk det på dere selv" ..........

og jeg bare :sjokkert::sjokkert: .. og svarte "Neivel da...:" mens jeg tenkte herreguud, jeg hadde jo ikke tenkt til å kjøpe noe som helst til a???? Vi skal jo ikke på lang utenlandstur liksom. Men det forventet hun tydeligvis.. Men så sa hun "ja, utenom røyk og en stor pose M da, DET får dere lov til å kjøpe, men ikke noe dyrt!!!" Jeg bare "hehe... okei da. og laaaatet som vi liksom hadde tenkt til å kjøpe med en liten ting, men lot være siden hun ba oss om det.

... vi har fått penger til røyk altså, som jeg må kjøpe på min kvote. Men jeg tenkte, hvis hun IKKE hadde sagt noe, og vi kom hjem UTEN gave til a... Da hadde a jo blitt skuffa. Jiiiiz. Men da vet vi det, får vel kjøpe med en pose M&M da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, kanskje hun tenkte at hun byttet barnepass mot litt røyk og en flaske vin?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje hun tenkte at hun byttet barnepass mot litt røyk og en flaske vin?

Nei, det kan jeg ikke tenke meg, fordi hun spurte om hun kunne få ha henne den helgen vi var borte. Hadde hun ikke spurt hadde hun vært hos moren sin i helga, og ikke hos oss/bestemor. Så det hadde vært sleipt gjort i såfall :pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg også følge med :) Så fin liste du har der a! Jeg er skikkelig planleggingsmenneske, og den lista di likte jeg godt :klappe: Oversiktlig og ryddig, så hvis jeg ikke klarer å lage en like fin en selv, så sniker jeg meg nok inn her og kopierer... :plystre:

Og det med svigermora di ja! Haha, godt hun sa noe da... ;) if u know what i meeeeaan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg også følge med :) Så fin liste du har der a! Jeg er skikkelig planleggingsmenneske, og den lista di likte jeg godt :klappe: Oversiktlig og ryddig, så hvis jeg ikke klarer å lage en like fin en selv, så sniker jeg meg nok inn her og kopierer... :plystre:

Og det med svigermora di ja! Haha, godt hun sa noe da... ;) if u know what i meeeeaan!

:blomst: Baare kopier den du, jeg har kopiert den fra nettet selv! Og lagt til og trekt fra en og annen ting! :nigo:

--------------------------------------

HJEMME FRA CRUISE. Herregud, vi har kost oss så masse. En haug med familie, vi var tilsammen 13 stykk, så det var skikkelig familietur (feiring av noen som har bursdag). Har spist meg fordærva (tre retters ...............................) og vel så det, kjøpt litt snop som jeg ikke skal ha egentlig :plystre: Har ikke fått sovet noe i natt pga bråk og bølger, så ikveld blir det tidlig kvelden og masse avslapning før uka starter med godt mot imorra :)

.. kommer hjem og ser at det er søndag, og vips så er jeg jo 28+0 i dag :hoppe:

I helga føler jeg at magen har vokst skikkelig. føler meg sprengt og stor!!!! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig å høre at du har kost deg! Sånn skal det være :) Shit, 28 uker! Du ble nettopp gravid, jo! Dette går ikke an :danse::fnise: Hvor har du fått fødeplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at du har kost deg! Sånn skal det være :) Shit, 28 uker! Du ble nettopp gravid, jo! Dette går ikke an :danse::fnise: Hvor har du fått fødeplass?

jeg veeeet. det skjedde nettopp :fnise:

Jeg har ikke fått noen. Eller, jeg er rimelig sikker på at det blir sykehuset innlandet, da det er nærmest meg, men jeg har ikke fått noe eller søkt noe (jordmor har glemt å søke for meg), og vurderer å søke meg bort fra innlandet og til Lillehammer i stedet, da alle de jeg kjenner som har vært på innlandet har dårlig erfaring, mens de på lillehammer har god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veeeet. det skjedde nettopp :fnise:

Jeg har ikke fått noen. Eller, jeg er rimelig sikker på at det blir sykehuset innlandet, da det er nærmest meg, men jeg har ikke fått noe eller søkt noe (jordmor har glemt å søke for meg), og vurderer å søke meg bort fra innlandet og til Lillehammer i stedet, da alle de jeg kjenner som har vært på innlandet har dårlig erfaring, mens de på lillehammer har god!

Dårlig av jordmor! Jeg har allerede fått fødeplass! Hvor bor du da? I nærheten av Lillehammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig av jordmor! Jeg har allerede fått fødeplass! Hvor bor du da? I nærheten av Lillehammer?

ja, synes det er litt dårlig. Har jo kommet såpass langt nå. Hvor skal du føde?

Jeg vil holde bostedet mitt hemmelig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, synes det er litt dårlig. Har jo kommet såpass langt nå. Hvor skal du føde?

Jeg vil holde bostedet mitt hemmelig :nigo:

Hihi! Lov å være anonym ;) jeg skal føde på ABC-klinikken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg :vinke:

Har SI et dårlig rykte? Isj, det er der jeg kommer til å ende opp..

Hello :nigo:

Njæ, dårlig rykte vet jeg ikke. Men jeg vet altså om seks stykker som har vært der og ingen av de vil noen gang føde der igjen. De tar deg på en måte ikke alvorlig. Tre av de har endt med hastekeisersnitt fordi jordmødrene bare har drøyd tiden og hatt "det går bra til slutt"-holdning.. Så jeg er litt nervøs over om de ikke gjør jobben sin trygt for meg! Alle har anbefalt meg Lillehammer framfor SI, men det er SI jeg automatisk havner på, hvis jeg ikke ber jordmor hjelpe meg med å søke meg over på lillehammer i stedet!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi! Lov å være anonym ;) jeg skal føde på ABC-klinikken :-)

føler liksom at SI er så.. lite i forhold så jeg tør ikke si det i frykt for å bli gjenkjent....... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler liksom at SI er så.. lite i forhold så jeg tør ikke si det i frykt for å bli gjenkjent....... :fnise:

Mulig det er litt langt men Kongsvinger har en veldig bra fødeavdeling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :nigo:

Njæ, dårlig rykte vet jeg ikke. Men jeg vet altså om seks stykker som har vært der og ingen av de vil noen gang føde der igjen. De tar deg på en måte ikke alvorlig. Tre av de har endt med hastekeisersnitt fordi jordmødrene bare har drøyd tiden og hatt "det går bra til slutt"-holdning.. Så jeg er litt nervøs over om de ikke gjør jobben sin trygt for meg! Alle har anbefalt meg Lillehammer framfor SI, men det er SI jeg automatisk havner på, hvis jeg ikke ber jordmor hjelpe meg med å søke meg over på lillehammer i stedet!

Oi da! Må nok tenke meg litt om jeg vil til Lillehammer istedet når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig det er litt langt men Kongsvinger har en veldig bra fødeavdeling!

Ja, Kongsvinger blir litt langt :)

Oi da! Må nok tenke meg litt om jeg vil til Lillehammer istedet når den tid kommer.

ja, det er det jeg gjør også! Men jeg vil uansett dra og se på begge for å se hvem som"frister" mest! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="studenten" post="14901097" timestamp=

ja, det er det jeg gjør også! Men jeg vil uansett dra og se på begge for å se hvem som"frister" mest! :)

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en fødeavdeling på Gjøvik også? Greit å se på begge og se hva man eventuelt liker og ikke liker med stedene :)

Edit: ble visst noe feil med svaret her :klo:

Jo, det er fødeavdeling der også. Men jeg kommer ikke til å velge den (av personlige årsaker.....heh)

Når er det vanlig å ta en slik runde da? Typ. jeg burde jo søke snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten av svangerskapet var jeg veldig "kjøpte bare det dyreste brukt, og jeg vil ha mye nytt" nå er jeg "alt er så himla dyrt - brukt for alle penga"

Haha... Jeg skal jo lage en vognpose, men vil ha en kjøpt også for å være "sikker".
Dette har jeg kjøpt brukt (men ikke hentet) de siste dagene:

Vognpose i ull. Den er brukt i fire måneder. Nypris er 2399,-
(tenker jeg lager en selv med dundyne)

2 heldresser i ull, pluss 1 uten armer (typ sparkebukse)

omslagsdress i merinoull fra lillelam (bare den koster jo over 500 ny så jeg)
5 ullbodyer
3 strømpebukser i ull

2 pysjer i ull

--- alt dette er nypris på 3-4000 ,-

ALTSÅ hadde dette kostet meg omkring 6000 kr om jeg kjøpte nytt, og baby vokser fort ut av klærne og trenger påfyll hele tiden.

Jeg betaler 1650 kr for alle klærne og vognposen :nigo::nigo: synes det er greit når det er nesten ubrukt. Bare passe på å vaske godt, og rense vognposen. Det går jo nok penger etterhvert. Jeg har jo kjøpt ny vogn til 9000,- såe.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...