Gå til innhold

4 års prøver har blitt 3-barnsmamma med grått hår!


Solsikke84

Anbefalte innlegg

Jeg satser på uke 23! :P Onsdag er lenge nok!

Jeg trenger en avatar... og en signatur.. Jeg må bare finne ut av åssen. Og finne en passende en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satser på uke 23! :P Onsdag er lenge nok!

Jeg trenger en avatar... og en signatur.. Jeg må bare finne ut av åssen. Og finne en passende en. :)

Onsdag er lenge nok! Jeg holder med deg i den.

Hvilket symptom er det du opplever mest av nå? (spør egentlig bare av rein nysgjerrighet)

Jeg sliter alltid med å velge meg signatur og avatar. Nå bare tok jeg et bilde jeg har på pcen min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Jeg satser på uke 23! :P Onsdag er lenge nok!

Jeg trenger en avatar... og en signatur.. Jeg må bare finne ut av åssen. Og finne en passende en. :)

Jeg trodde ikke at menn kunne bli gravid jeg! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg fikk til signatur! Sååå stolt! Valgte en avatar som ligner på bikkja vår.. Vel. Litt. Vi har en herlig, glad lundehund.

De siste ukene har jeg ikke hatt noen symtpomer faktisk. Så for mitt vedkommede stemmer det at andre trimester er stille og fredelig. Ingen ligament-vondter, ingen hodepine, ingen sår rygg (vel, etter en arbeidsdag kjenner jeg ofte korsryggen si fra), ingen halsbrann... Jeg merker nå kun 2 ting: Sparkene til vesla + blodtrykksfall når jeg reiser meg. Ikke fra vanlig sittende stilling, men fra senga eller liggende på sofaen. Da svimler det for meg når jeg reiser meg.

Frysepinnen fra første trimester er borte... Og ingen hetetokter ennå. Men med termin midt i september, så skal det bli en morsom juli og august, med en svett høygravid meg, tenker jeg.. Oj oj..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke at menn kunne bli gravid jeg! :vetikke:

OJ! Er det feil i profilen min! LOL! Det har jeg ikke merka.... Jeg bruker litt vel mye mobil til KG-bruk... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt avatar! Den likte jeg veldig godt :-)

Så koselig å kjenne sparkene hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er døgnrytmen totalt på bærtur. Jeg sovna på sofaen søndag kveld, derfor var jeg på KG natt til mandag, tross arbeidsuke... og i kveld gjorde jeg det igjen! Så her sitter jeg, lys våken etter tre vonde timer på sofaen med masende reklame i bakgrunnen. Mannen er mye borte hos naboen og hjelper til med litt praktiske gjøremål på kveldene nå, så jeg har ikke barnevakt som holder meg våken :fnise:

Nå er jeg 23 uker på vei! :danse:

Jeg begynner å ane hvordan hun ligger nå, kjenner i blant sparkene frem og nedover lavt nede, og da ser jeg for meg at hun ligger med sin rygg mot min ryggrad, lener seg godt tilbake med hodet rett opp mot sky og sparker med i dåsa. Takk for den. Det er vondeste sparkene hittil hvertfall. Au!

Sånn ellers var vi på 2 stk barnas hus og 1 stk babyshop i dag for å kjøpe sprinkelseng med "drop down" side, og høydejustering på semgebunnen. Piece of cake. Bortsett fra at 1) Ingen av dem svarer tlf til butikken så man får ikke ringt å sjekket om de har på laget... 2) Ingen av dem hadde på lager.

Kjenner jeg er litt irritert nå, og vurderer å bestille fra mimmis.no - men googlet denne siden og mange skriver og klager over lang leveringtids....? Noen som har erfaringer? Nettbutikken er så godt som ukjent for meg.

Vi får heller aldri somlet oss til bilstol. Maxi Cosi (desidert testvinner) eller Besafe (en solid nr 2, med fempunktssele mot Maxi Cosi's trepunkts?). Til tross for forskjell i selen, så har Maxi Cosi vunnet på sikkerhet.... Det er en jungel av tilbud også. Man kan jo spare flere tusen om man bare kjenner rette kampanjen hos Barnas Hus, Babyshop, Bilextra, Toys'R'Us eller hvor pokker ellers man nå kan kjøpe bilstoler. Samt på nett. Har du trumfpoeng så finnes nok et valg: www.flust.no. Jeg blir gal! Jeg er økonomisk av meg og vi MÅ tenke litt penger. Sikkerhet først, men vi kan jo forsøke å finne det rimelig. Men hvordan vet JEG når bilstoler er på salg? Jeg har aldri kjøpt bilstol før. Er det sesonger, liksom? :fnise:

Åååh, ja. Gravidhormonene bygger seg lett opp. Blir så utrolig forbanna av småting, og går rundt i halvkoma og smiler døvt og sløvt i andre situasjoner. Feks:

På Meny i dag, hadde jeg handlekurv med ca 7 ting i. En mann med ca like my varer sneik i køen. Etter å ha lagt én vare på båndet oppdager han meg (liksom, han dytta meg bort for å komme først) og sier svært påtatt beklager for at han ikke så meg der, lille frøken.

På en vanlig ikke-gravid dag, hadde jeg blitt irritert. På en gravid dag skjer ett av tre:

1) Solsikke begynner å gråte

2) Solsikke blir sint og lar alle rundt seg merke det

3) Solsikke smiler døvt, sløvt og ser litt mindre begavet ut, ute av stand til å forme ord.

I dag skjedde nummer 3.

Så kom vi hjem og jeg satte på plass varene, når jeg ser at mannen min har laget AMERIKANSK gryterett med ris og kjøttdeig, i stedet for orientalsk gryterett med ananas og svinekjøtt som jeg SPESIFIKT bad om kvelden i forveien.

Her er en situasjon der ett av tre skjer med Gravid-Solsikke:

1) Solsikke begynner å gråte

2) Solsikke blir sint og lar alle rundt seg merke det

3) Solsikke smiler døvt, sløvt og ser litt mindre begavet ut, ute av stand til å forme ord.

....I dag skjedde nummer 1. Vanligvis får mannen min alternativ 2, men i dag var nummer 1 på sin plass. Trolig toppet skuffelse etter tomhendt sengehandel, jeg vet ikke.

Og sånn går nu dagan. Mannen og jeg har funnet ut at de tre reaksjonsmønstrene er veldig riktige. Enten smiler jeg (litt sånn distansert og i min egen boble), eller så skriker jeg, eller så griner jeg. Jeg er heldigvis mest i bobla. Det er en fin boble, forresten. Man hører ikke beskjeder, man tenker ikke på deadlines, avtaler, studielån, regniner til forfall eller noenting, det eneste man tenker på er sparkene/magen/gravid/snart mamma.. eller, det alternativet som finnes mest i min verden: Tenker på ingenting, fordi det bare er bomull i hodet likevel.

Også har jeg funnet en ny type tortur nå. Jeg leser blogger om dødfødsler, fødselsskader, ryggmargsbrokk, senaborter pga "ikke forenelig med liv"-skader osv. Også griner jeg. For det som disse mødrene og barna gjennomgår. Jeg har holdt på med dette i noen dager, og utrolig nok gjør det at jeg sipper over andres skjebne og ikke har panikk pga to timers stillhet fra egen mage... Jeg var i går forberedt på å bryte vanen med denne "torturen" når jeg så engelske Fødeavdelingen på Fem... I går ettermiddag. Prematur barn født med brokk i mellomgulvet og lite utviklet lunger. Fødselen gikk fint, babyen kom i kuvøse, foreldrene fikk hilse på, de ventet noen dager på at babyen skulle stabiliseres til operasjon. Jeg spiste potetgull og drakk Zer-OH saft med fersken og mandarin og ante fred og ingen fare OGSÅ DØDE BABYEN! ...også griner jeg.

Så jeg satte på en annen fin serie. Netflix har den, britisk fin serie som heter "Call The Midwife". Hittil sett to søte episoder, og jeg griner hver dag en unge blir født. :P

Oh herregud, dette blir en lang sommer. Jeg er glad jeg kjøpte en stor pakning med First Price lommetørkler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den episoden av Fødeavdelingen så jeg og! "De hadde sikkert ikke vist det her om det ikke hadde gått bra!" tenkte dumme, naive meg. Og jeg grein så tårene sprutet jeg og.. Enkelte programmer burde man virkelig holde seg unna når man er smelt på tjukka :glare:

Vi har forresten kjøpt MaxiCosi Cabriofix til vår kommende håpefulle, litt pga sikkerhetstesten og litt fordi folk (les: folk i diverse forumtråder jeg kom over da jeg googla) sa at den var lettere og mer håndterlig å bære med seg enn Besafe´n. Men leste i noen forumtråder at 5-punktssele var the shit, så ikke vet jeg :klo:

Vil vel egentlig tro at man ikke velger helt feil uansett hvilken av de man velger..?

Og vi bestilte bilstolen gjennom mimmis.no, har bare gode erfaringer med de jeg. Da jeg bestilte var ikke bilstolen på lager, men den ble sendt et par dager etter den "forventet på lager"-datoen.
Og så har jeg kjøpt et regntrekk til vogn der, og det tok bare noen dager før det dukket opp i postkassa :)

Tror forresten at både mimmis.no og Torshov bil har Maxicosi-en med base til en ganske grei pris? Billigere enn hos Babyshop iallefall!

(Kan forresten føye til at min (bittelille) erfaring med tilbud på babystæsj er at det ikke er mulig å ha noe som helst slags oversikt :fnise: Synes det er nye kampanjer stadig vekk, og uka etter at du gjorde et kupp i én kjede, så finner du ut at du kunne fått tingen enda litt billigere et annet sted.. Har meldt meg på noen nyhetsbrev + at jeg pleier å snoke litt på mammablogger som fru Mæla og sånt for å sjekke om de har noen interessante rabattkoder :lur: Da får jeg iallefall med meg noe!)

Har dere valgt vogn forresten?

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, vogn er bestilt. Vi har bestilt en Emmaljuna City Cross i farget tweed (mørkegrå). Jeg ville ikke ha svart. Og ikke hvit. Og IKKE krem.. Og helst ikke med blomster (mannens inspill). I siste sekund fant jeg ut at brun utgår sammen med kjønnstyrte farger.. :fnise: Så det ble grått...

Hmm. Da tror jeg kanskje jeg bestiller seng gjennom Mimmis i tillegg til stol kanskje? Tåpelig gravid-tanke: Er babystol-frakt i posten farlig for stolen? Samme som kollisjon? :rodme: Beklager om det er et dumt spm...

Og, om noen vil ha Solsikke's mamma's sprinkelseng-råd:

"Solsikke, du kjøper ikke den sengen på Ikea, den har ikke side du kan hekte ned og opp."

"Hvorfor trenger jeg det da? Jeg rekker jo fint ned, når madrassen er på bunn, og den er nesten 1000 kroner rimeligere!"

"Solsikke da. Den tusenlappen vil du angre på å ikke ha brukt når du bærer en sovende unge i seng og ungen våkner med mindre du holder den tett mot brystet omtrent helt til den når madrassen. Og det klarer du ikke uten en side du kan ta ned."

...Mamma hadde kolikkbarn (meg). Så derfor er jeg nå helfokusert på at dette MÅ jeg ha. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, heldige mammaen din! Får håpe at det ikke går i arv! :laugh:

Tenkte på det med bilstol og frakt jeg og, men jeg tror det har gått bra altså. Stolen og basen kom i hver sin eske på størrelse med et middels hus, og alt var pakket inn i isopor. Sånn som er formet rundt gjenstanden inni altså. Og så regner jeg ikke med at de har blitt produsert her i Norge, så de må jo ha blitt fraktet rundt uansett.. :)

Og Emmaljunga-vognene er fine :rodmer: Vi har riktignok gått for noe heelt annet, men.. Haha. Og grått er fint, har valgt grå bag til TFK-en vår! Mannen fikk bestemme fargen på sportsvogna (svart, selvfølgelig), så da kan han late som om han også var med på valget av vogn.. neida. Joda. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin den vogna. :) Får den trolig hjem om noen uker, tenker jeg. Vi har bestemt oss for et lite oppussingsprosjekt i sommer, derfor vil jeg ha ferdig de store tingene nå før ferien.. Selv om 23 uker ikke er noen tid å stresse etter bilstol og seng og vogn på.

Har en liste som jeg håper ha klar før juli (når prosjekt kjellerstue starter, og jeg er ca 30-31 uker gravid).. Får jeg på plass dette, så har jeg allerede nok tøy og biteleker osv til å fint klare oss... Flasker og smokker skal jeg ikke kjøpe mange av, bare et par stykker så vi har i hus. Dr Browns er visstnok fint på kolikkbarn og siden jeg vet jeg var det og min søster har hatt kolikkbarn så forbereder jeg meg på det verste... :fnise: selv om det neppe er arvelig. Det er alt fra stort til smått på listen, det er ting som jeg "totalt" mangler i hus... Kopierte fra en annen fil på PCen min, nederst er ting som er bestilt eller innkjøpt de siste tre ukene (vi handlet ikke så mye som en sokk før jeg var i tjuende uke)

Utstyr/ønskeliste:
Babycalling
Medela Swing Elektrisk brystpumpe
Mikrosterilisator
Dr Brown flaske m/ smokk
Kluter, engangs og kok-bare.
Smokker
Smekker
Bilstol med base
Amme BH
Ammeinnlegg
Lammeskinn
Stellebord
Litt stelleutstyr (olje, kluter, bleier osv)
Seng
Madrass
Dyne/pute (dun? Ikke-dun? finn ut)
3-4 helsetepper (gult, hvitt, rosa) i kok-bar bomull
Bleiebøtte
Babynest eller tilsvarende
babygym
Uro til seng
Kommode med mange lave skuffer til babytøy
Vogn
Vippestol
Ammepute
Bæresele
Voksipose
Variert tøy str 50-56
Biteleker
"bilspeil" til nakkestøtte
Merk: Jeg vil IKKE ha bleiebøtte. Men mannen ville. Så... jeg gav meg rimelig kjapt. Han skal få litt å si i shoppetåka mi. :)
Så, det er min handlegalskap! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den episoden av Fødeavdelingen så jeg og! "De hadde sikkert ikke vist det her om det ikke hadde gått bra!" tenkte dumme, naive meg. Og jeg grein så tårene sprutet jeg og.. Enkelte programmer burde man virkelig holde seg unna når man er smelt på tjukka :glare:

Er mye man bør unngå når man er smelt på tjukka! Men den episoden var skikkelig hjerterå. De var så søte når de fortalte om frieriet og så glade i hverandre og virket egentlig optimistiske og spente.. Uff.

Sett nok en episode av Call The Midwife på Netflix nå i kveld. Herreguuud for en søt serie! Tenkte "Dette er jo SÅ NRK, hvorfor har ikke de sendt den" og så fant jeg ut av de har sendt den.. i fjor eller noe, og kalte den "Livet i North End". :fnise: Der har vi meg. Vi ser ting på Netflix vi, også tar vi opp på DVR-recorder alt som vi vil se på av ting på TV'en.. Jeg er håpløs! :bond:

Men: Supertips om man liker gode, søte og fin-morsomme britiske TV-dramaer: Call the Midwife. Er på Netflix, helt uten å jukse seg til amerikanske Netflix eller noe sånt!

Her er traileren til serien:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå er det nok skrangledøgnrytme på meg. I morgen er det FREDDAN... og jeg har FRI! :D

En liten PS på tampen, om noen som kanskje har litt tilsvarende erfaringer som jeg med spontan aborter, slitere, høy vekt og barnløshet, hva gynekologen gjør og sier, eller kanskje er gravide og er bak meg i løypa og har spørsmål dere vil stille men frykter er teite:

Spør meg gjerne. Jeg vet hvor ensomt spontan/missed abortion kan være, jeg vet hvor sjeledrepende det er å ikke få positiv test, jeg vet hvor mange teite spørsmål og tanker man har når man først blir gravid og jeg har googlet MYE rart altså.

Sist på googlesøket mitt (og dette er anonym dagbokinnrømmelse #2) er: "Hard livmor etter orgasme"... Jeg fikk LITT hetta når magen ble en hard klump, og tenkte et øyeblikk at orgasme dreper helt sikkert ufødte barn. Vi lurer alle på sære ting i blant og trenger alle å lufte såre, private og rare tanker. Dagboka mi er åpen for alt snusk... og PM er åpen for de som ikke vil snuske i offentlighet! :)

God natt barnglade KG-kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med fridag, men jeg som skulle gjøre SÅ mye... Jeg har storhandla til helgen.. og sittet litt i solveggen og spist en hel masse deilige moreller og saft-is... Ble ikke mye husvask eller skjortestryking i god tid, nei!

*brette opp ermene*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Haha, på facebook poster jeg "Deilig med is i solveggen!" og her inne poster jeg "Jeg er lat og ubrukelig". Deilig å være anonym!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk :)

Uff, travel helg overstått. Pga barnetog og noen kveldsmøter og dugnader osv frem til 17. mai så har jeg avspasering i morgen. Så da rangler jeg og vesla.

Mannen er forresten strålende fornøyd. Jeg har et lett andre trimester, men han har fryktet med hormonubalanse og "troll til kjerring" enn det jeg er. Det han merker best, er at jeg er vimete. Jeg glemmer ord, glemmer ting, er distre og ... ja, vimsete. Så han tar mye styring nå over ting som regninger, holde ordner på avtaler vi har felles osv. Det er helt greit for meg, altså. Mer tid å slappe av på.

Gravidhjernen krymper til rundt 5% mindre opprinnelig størrelse. Jeg er faktisk fysisk dummere enn i fjor på samme tid. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du skriver så morsomt - gøy å følge med! :fnise:

Prøv Barnas Beste Butikk sin nettbutikk helti100.no :) Flinke folk og fine produkter :)

Haha, jeg ser for meg den sesongen av How I Met Your Mother når Lily gikk gravid når du forteller om vimsehjerne :P Vi prøver nå, men jeg kan ikke si jeg gleder meg til å miste oversikten på hvor ting hører hjemme :P Har hørt flere som legger nøkler i kjøleskap og matvarer i hylla på badet osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...