Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Takk for det!! Ja jeg tror det, men vi er livredde for å få noe annet enn B eller A, så det tyder vel på at vi slettes ikke er sikker.

Det bli str 27 :hakeslepp: Vet ikke om Timberland er litt små i størrelsen, men..han hadde litt tjukke sokker på da, men det er enda kjølig ute. Innen det blir sktuelt med tynne sokker vil jeg anta han har vokst litt til. Håper bare de holder til september ++. :) Føttene hand vokser så fort, men man skulle vel tro det roer seg litt dnart. Håper bare ikke han ender opp med større føtter enn faren (47), for da blir det vanskelig å finne sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet hva dem sier om menn med store føtter? ;)

De har store sko!

Ja, det er virkelig forskjell på de små. Hadde en i barselsgruppa til storesøster ( guttungen var vel kanskje 1 1/2 mnd yngre enn O) som måtte kjøpe vintersko i str 27.

Fie har akkurat vokst inn i str 23...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva dem sier om menn med store føtter? ;)

De har store sko!

Ja, det er virkelig forskjell på de små. Hadde en i barselsgruppa til storesøster ( guttungen var vel kanskje 1 1/2 mnd yngre enn O) som måtte kjøpe vintersko i str 27.

Fie har akkurat vokst inn i str 23...

Hahaha :fnise: Jeg har forresten selv store føtter til å være dame... :P

Vintersko i 27 ja..Vi kjøte Viking vintersko i slutten av september tror jeg, i størrelse 25. I januar måtte vi kjøpe nytt par i 26, og nå har vi altså kjøpt et par i 27. Men 26 er langt fra for stort i de andre skoene hans, så Timberland er nok litt små i størrelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA feiler meg for tia?? Er helt på kjøret nå altså..I dag har jeg allerede spist ett rundstykke med eggsalat, en croissant med ost og skinke på kafe, en kanelbolle og en liten skål frokostblanding med yoghurt. Den skålen med frokostblanding var bare helt dust å spise! Trengte jo ikke den. Ikke bollen heller for den saks skyld, men var på kafe for å feire innlevert bachelor, så..

Huff, og dette er IKKE engangstilfelle. Spiser så mye for tiden. Spiser normalt til frokost og middag, men spiser svært ofte for mye til lunsj. Nesten så jeg gleder meg til å komme tilbake i praksis så jeg får en normal og strukturert hverdag. Tror egentlig det er kjedespising..Vet ikke jeg. Det værste er at jeg finner ikke motivasjonen til å skjerpe meg eller. Havner sikkert sånn 200, max 300 kcal i overskudd per dag for tiden, så blir jo å legge på meg gradvis hvis det fortsetter.

Ikke har jeg lyst til å starte graviditeten med overflødige kg jeg nettopp har lagt på meg. ;) Faeeeen! Motivasjon kom til meg!

Hjelper ikke at påsken kommer hvert øyeblikk :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) Kjenner til kjedespising. Er ikke noe stress for meg i hverdagene da er det så travelt på jobb at jeg nesten glemmer å spise, men når jeg har fri og har mulighet til å tenke på mat DA vil jeg ha alt!!!!

Jeg og kaster meg på at du bygger deg opp til graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg sååå godt igjen. Jeg har endelig klart å bryte det litt. For min del må jeg bare passe på å spise jevnlig og nok måltider om dagen, det hjelper veldig. Men når man ikke har noe struktur som du sier så er det enda vanskeligere. Når du begynner i praksis løser det seg selv dersom det er lunsjen som er problemet!

For meg er kveldene værst, sånn som akkurat nå som lillemor er i seng… Så nå skal jeg ta meg en cappucino også blir det et knekkebrød til kvelds litt senere. Anbefaler Ryvita musliknekkebrød dersom du er fysen på noe. Litt søtt, sunt og veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Kjenner til kjedespising. Er ikke noe stress for meg i hverdagene da er det så travelt på jobb at jeg nesten glemmer å spise, men når jeg har fri og har mulighet til å tenke på mat DA vil jeg ha alt!!!!

Jeg og kaster meg på at du bygger deg opp til graviditet :)

Ja det er sånn det fort blir. Så det blir jo greiere når jeg kommer tilbake i praksis. :)

Kjenner meg sååå godt igjen. Jeg har endelig klart å bryte det litt. For min del må jeg bare passe på å spise jevnlig og nok måltider om dagen, det hjelper veldig. Men når man ikke har noe struktur som du sier så er det enda vanskeligere. Når du begynner i praksis løser det seg selv dersom det er lunsjen som er problemet!

For meg er kveldene værst, sånn som akkurat nå som lillemor er i seng… Så nå skal jeg ta meg en cappucino også blir det et knekkebrød til kvelds litt senere. Anbefaler Ryvita musliknekkebrød dersom du er fysen på noe. Litt søtt, sunt og veldig godt! :)

Godt å høre at jeg ikke er alene..På en måte :fnise:

I det siste har formiddagene vært verst, for jeg har egentlig blitt sånn høvelig vant med å ikke skeie ut på kveldene, men har dager jeg også hvor det jeg er skikkelig fysen på noe på kveldstid. Jeg er for eksempel veldig glad kjekspakken i skapet ikke er åpen, for hadde den vært åpen så hadde jeg ikke klart å la den være. Får se hvordan kvelden i kveld blir da. Har spist to knekkebrød, men kjæresten kommer hjem fra jobb etter en laang dag, og har med seg pizza :sjenert: Skal prøve å la vær.

Takk for tips :jepp: Pleier å spise Wasa havre, men kan jo være greit å variere.

Forresten hittil veldig fornøyd med de nye Timberland-skoene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trene eller å ikke trene. Det er det store spørsmålet!

Kjenner ikke ett sted i kroppen at jeg vil på det treningssenteret. :sjenert: SÅ! Jeg tror jeg tar meg en tur i regnværet med hunden om en liten stund. Kanskje jeg tar på meg treningsklær slik at jeg kan jogge hvis jeg finner lysten til det.

Vet ikke om det blir riktig å presse seg for å komme seg på trening eller om jeg skal fokusere på gåturer fram til lysten kommer tilbake. Føler ikke motivasjonen stiger av å dra på treningssenteret altså, har prøvd å holde det gående i fire uker nå uten at motivasjonen kommer tilbake. ;)

Jaja, nå skal jeg gå ned og hive sengetøyet i tørketrommelen. Starter ny helg med rent sengetøy. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink pike!!! :hoppe: Du får si i fra hvis du vil ha en turveninne. Jeg er dritflink på bortover :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink pike!!! :hoppe: Du får si i fra hvis du vil ha en turveninne. Jeg er dritflink på bortover :nigo:

Absolutt!! :)

Passer O sitt søskenbarn :) Sliten allerede! De krangler så mye. Går ikke så bra sammen. O er ikke slik med noen andre barn , men det skal sies at dette søskenbarnet har vært ganske "voldelig" og utagerende. Det har nok påvirket forholdet deres. Søskenbarnet er blitt bedre må da, men ja. Det er litt synd, for jeg merker at jeg innerst inne ikke er så begeistret for denne gutten :sjenert: Jaja, bedrer seg nok når guttene blir eldre. :)

Skal på jobb om to timet. Kjeeedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Må inn og legge igjen spor her. Spennende å prøve på nummer to :) Ser at O er ca akkurat 1 år eldre enn min Mini :)

Jeg tok nettopp ut spiralen så her blir det nok en nummer to etterhvert. Jeg har så lyst på vårbaby. Det ser så deilig ut å kunne trille rundt på en liten en i finværet på våren :) Vi skal ikke prøve aktivt enda da. Jeg har store planer om å være veldig avslappa denne gangen. Hvor lenge prøvde dere på nummer 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Må inn og legge igjen spor her. Spennende å prøve på nummer to :) Ser at O er ca akkurat 1 år eldre enn min Mini :)

Jeg tok nettopp ut spiralen så her blir det nok en nummer to etterhvert. Jeg har så lyst på vårbaby. Det ser så deilig ut å kunne trille rundt på en liten en i finværet på våren :) Vi skal ikke prøve aktivt enda da. Jeg har store planer om å være veldig avslappa denne gangen. Hvor lenge prøvde dere på nummer 1?

Hei og :velkommen:

Jaa det er så spennende at jeg knapt tenker på annet! Eller det er to ting jeg kontsant tenker på: Prøvin, og det at jeg faktisk er feridgutdannet om ni uker. Herreguuud jeg gruer meg :ler:

Hehe, plutselig er du gravid om en måneds tid :fnise: Men det blir jo ikke så tett at det er for gæli det heller vel? :) Avslappa prøver, det høres vanskelig ut :fnise:

Med O prøvde vi ikke. ;) Jeg var konstant dårlig i magen en ukes tid, og såpass korttenkt at tanken om graviditet ikke streifet meg. Jeg visste jo at oppgast og dårlig mage kan føre til at p-pillen mister effekten, men tenkte bare ikke over det. Kanskje hadde jeg gjort det hvis jeg hadde vært livredd for å bli gravid, men det var jeg altså ikke. :) Sånn sett antar jeg man kan vi at det klaffet på "pp1"? Eller "pp0" ;) Håper det går like greit denne gangen, men man vet aldri. :)

Jeg er i alle fall ikke avslappa prøver. EL-testene ligger allerede og venter :ler: Men det er fordi jeg veldig gjerne vil at det skal klaffe så fort som mulig. Av den basale og teite grunnen at O sin gudmor, som har en jevnaldrende gutt, allerede er gravid med nr. to. Det er så greit å ha mest mulig permisjonstid sammen, så må skynde meg litt :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 8 timer er det endelig påskeferie :hoppe: Men jeg skal kun spise påskegodt i helgen. :) Kommende uke skal jeg være veldig sunn. Må på sukker-avrusning :fnise: Skal ikke en gang kjøpe min elskede vaniljeyoghurt :hjerte:

Jeg og O blir alene fra tirsdags kveld til torsdags ettermiddag pga samboer skal til Bergen for å besøke faren på sykehuset, så vet ikke helt hva vi skal finne på. Håper lekedilla og slike ting er åpent i påsken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og :velkommen:

Jaa det er så spennende at jeg knapt tenker på annet! Eller det er to ting jeg kontsant tenker på: Prøvin, og det at jeg faktisk er feridgutdannet om ni uker. Herreguuud jeg gruer meg :ler:

Hehe, plutselig er du gravid om en måneds tid :fnise: Men det blir jo ikke så tett at det er for gæli det heller vel? :) Avslappa prøver, det høres vanskelig ut :fnise:

Med O prøvde vi ikke. ;) Jeg var konstant dårlig i magen en ukes tid, og såpass korttenkt at tanken om graviditet ikke streifet meg. Jeg visste jo at oppgast og dårlig mage kan føre til at p-pillen mister effekten, men tenkte bare ikke over det. Kanskje hadde jeg gjort det hvis jeg hadde vært livredd for å bli gravid, men det var jeg altså ikke. :) Sånn sett antar jeg man kan vi at det klaffet på "pp1"? Eller "pp0" ;) Håper det går like greit denne gangen, men man vet aldri. :)

Jeg er i alle fall ikke avslappa prøver. EL-testene ligger allerede og venter :ler: Men det er fordi jeg veldig gjerne vil at det skal klaffe så fort som mulig. Av den basale og teite grunnen at O sin gudmor, som har en jevnaldrende gutt, allerede er gravid med nr. to. Det er så greit å ha mest mulig permisjonstid sammen, så må skynde meg litt :ler:

Jeg ble så stressa prøver sist så det orker jeg ikke igjen :opplyser: Ble litt sprø av EL testing og puling etter kalenderen :fnise:

Nå har jeg en kropp som forteller meg at jeg har EL hver måned. Jeg får EL smerter, og det skifter side hver måned.

Når jeg fjerna spiralen på torsdag så tok gyn UL av kjelleretasjen, og ho sa at ho kunne se at jeg nettopp hadde hatt EL på venstre eggstokk. Tre dager før så hadde jeg EL smerter i venstre side. Ganske fancy i grunnen :P

Det er jo en sjanse for at du blir fort gravid siden du ble gravid på pilla sist da :) Men er jo litt farlig å håpe for mye på det også. Skuffelsen kan bli stor :( Men skjønner godt at du vil ha baby ca samtidig som venninna di. Jeg og venninna mi ville det, og begynte å prøve samtidig. For ho så klaffa det på første forsøk.. Og for å si det sånn.. Når mini kom til verden var det et par måneder før jenta hennes fylte 2 år :sjenert:

Håper jo det går litt fortere denne gangen, helst før jeg rekker å bli veldig gira :lur: Nummer 2 er velkommen når som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg ser for meg at jeg også er en sånn som blir besatt av prøvingen. Håper sånn sett det går fort :jepp: Så kan jeg heller være besatt av graviditeten :fnise:

Håper det går fortere for dere denne gangen! :) Det gjorde det for samme venninne jeg snakket om i innlegget over. Hun og samboer brukte over tre år på gutten de har nå. Babyen som nå er på vei kom uten aktiv prøving, de bare gikk ikke på prevensjon. Tok ikke lange tiden fra de sluttet å hoppe av i svingen til hun ble gravid. :)

Palmesøndag...Dette passer egentlig bedre i treningsdagboken min, men jeg tar det her, fordi jeg føler dette er viktig med tanke på prøving og graviditet.

På palmesøndag red Jesus inn i Jerusalem (?) for å ha det siste måltidet med disiplene før han ble korsfestet. Vel..Jeg har nå mitt siste måltid...Med smågodt og sjokolade!

Jeg har bedt samboer om å legge frukt (og litt vaniljesaus) i påskeegget, og agurk, paprika og dip. Jeg skal kutte ut syntetisk snop og verdiløs sjokolade. Skal ikke slutte å kose meg i helgene, men skal velge bedre alternativer. Jeg ELSKER fruktsalat med vaniljesaus. Det er jo mye kalorier i det også, men det er likevel bedre for kroppen enn smågodt og sjokolade. Andre helger blir jeg å satse på hemmebakst, mens noen få ganger potetgull. Alt ettersom hva jeg vil ha. :)

Jeg skal ikke begynne å pepre denne dagboken om kosthold og aktivitet, det tar jeg i treningsboka, men jeg har altså lagt meg en "slagplan" for kosthold framover. Målet er ikke å kutte ut matvarer, men å velge sunnere alternativer + redusere mengdene. For eksempel skal jeg droppe den elskede vaniljeyothugrten min, og heller ha lettmelk i frokostblandingen. Er godt det også. :) Skal forsøke å lage blomkålpuree i stedet for potetmos osv. Blir spennende dette! :) Jeg kjenner meg motivert nå, men vet aldri hva jeg føler om et par dager når sukkersuget er der for fullt. ;)

Så nå spiser jeg mitt siste måltid med snop, og så er det slutt! Strategien for å unngå å sprekke er å sysselsette meg hvis suget blir for stort. Også tar jeg som vanlig handling en gang i uka slik at det skal mer til for å faktisk dra på butikken og kjøpe noe. :) Nå kommer resten av kosthold og trening til å bli skrevet om i treningsboka. :) Skal logge både aktivitet og kosthold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn jeg satser på denne gangen. En oisann.. Jeg er jo gravid :sjokkert: jeje.. så kult ;)

Kosthold er vanskelig synes jeg. Prøver stadig å kutte ditt og datt, men sprekker alltid :sjenert:

Når jeg var gravid med mini fikk jeg svangerskapsdiabetes. Så de siste 2 mnd av graviditeten gikk jeg helt uten sukker. I hvertfall null godis og nesten ikke frukt. Det var kjempetungt og jeg satt og spiste mandler mens tårene trilla husker jeg :laugh:

Men det dumme var jo at når ungen var ute så trøkka jeg i meg så mye julemarsipan jeg fant :hoho: Noe jeg angrer veldig på. For jeg hadde jo nesten blitt kvitt søtsuget.

Når jeg blir gravid igjen så er det slutt på sukker!! Er en stor sjans for at jeg får dia en gang til, noe jeg ikke vil. Så da er det bare å kutte det ut. Måtte bruke insulin sist, noe jeg helst vil unngå enda en gang.

Lykke til med godteslutt :)

Og siden du nevnte sunnere alternativer. Prøvd blomkålris?? Google it om du ikke har hørt om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn jeg satser på denne gangen. En oisann.. Jeg er jo gravid :sjokkert: jeje.. så kult ;)

Kosthold er vanskelig synes jeg. Prøver stadig å kutte ditt og datt, men sprekker alltid :sjenert:

Når jeg var gravid med mini fikk jeg svangerskapsdiabetes. Så de siste 2 mnd av graviditeten gikk jeg helt uten sukker. I hvertfall null godis og nesten ikke frukt. Det var kjempetungt og jeg satt og spiste mandler mens tårene trilla husker jeg :laugh:

Men det dumme var jo at når ungen var ute så trøkka jeg i meg så mye julemarsipan jeg fant :hoho: Noe jeg angrer veldig på. For jeg hadde jo nesten blitt kvitt søtsuget.

Når jeg blir gravid igjen så er det slutt på sukker!! Er en stor sjans for at jeg får dia en gang til, noe jeg ikke vil. Så da er det bare å kutte det ut. Måtte bruke insulin sist, noe jeg helst vil unngå enda en gang.

Lykke til med godteslutt :)

Og siden du nevnte sunnere alternativer. Prøvd blomkålris?? Google it om du ikke har hørt om det ;)

Åh, ja hadde ikke DET vært noe??? For min del blir det nok mer sånn: ENDELG IKM!!! NÅ skal jeg teste for femte gang denne syklusen..Vente, vente, vente...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :hoppe: GRAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIID!!! *Ringe alle som vet vi prøver og som jeg ikke har noe i mot å fortelle med en gang* :ler: Ikke så avslappet med andre ord :P

Hoff, svangerskapsdiabetes er kjipe greier! Da har du om ikke annet en sterk motivasjonsfaktor som kan hjelpe deg! Jeg skal bruke forrige svangerskaps antall kg (24,5) som motivasjon for å være sunn i neste svangerskap. :)

Blomkålris har jeg aldri prøvd, men skal absolutt prøves! Men hvordan blir egentlig konsistensen? Jeg liker virkelig ikke blomkål som den er. Jeg er glad i smaken, men det er noe med konsistensen som gjør at jeg aldri spiser kokt eller dampet blomkål. Tror du den for eksempel kan brukes til chicken curry? Eller tandori?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...