Gå til innhold

Pentu sitt liv som mamma


Pentu

Anbefalte innlegg

Ja, vi har ingen planer om å gi opp med det første, men innimellom havner man litt langt nedi kjelleren. Heldigvis så har jeg god støtte her inne og såklart fra mannen min, men han er like lei seg som meg for at det tar så lang tid.

Ellers så venter jeg bare på at mensen skal forsvinne. Jeg må si at det er den rareste TR jeg noen gang har hatt. Skal ikke gå inn i detaljer, men ingenting er som normalt.

Syk er jeg forresten fremdeles. Tett som en ett eller annet og slapp som en fisk. Mannen har faktisk rømt huset i dag (eller jeg har sendt han ut for å få litt stillhet i huset :gjeiper:)

Og så har jeg fått det for meg at jeg skal ta opp strikking (neida, jeg er ikke blitt gammel i løpet av helgen), jeg har jo veldig lyst til å strikke noe til et eventuelt magetroll, men vet ikke om jeg skal tørre. For all del, jeg har jo flere tantebarn som kan få noe hjemmestrikket, men samtidig... uff ja, nok fra meg.

Veldig godt å ha støtte her og av mannen. Vi er jo tross alt ikke alene om å føle det slik:)

Du håper den blir borte snart, jeg håper den KOMMER snart :laugh: Blir så irritert over at jeg gikk på p-piller akkurat nå ;P

Åh, så spennende at du skal strikke. Jeg har også begynt å lære meg å strikke. Holder foreløbig på med en lapp som ikke skal bli til noe. Må bare få inn motorikken :P

Masse god bedring til deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, jeg vet ikke om dette innlegget bare blir rot eller hva. Men saken er den at den rare mensen min som jeg har klagd over faktisk er fjortismensen min. Noe jeg velger å tro at er bra. Den oppfører seg sånn som den gjorde før jeg begynte på pillen. Kanskje kroppen bare har jobbet seg frem til dette det siste halvåret? Selv om den har virket som om ting er i rytme så har den kanskje ikke vært det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg vet ikke om dette innlegget bare blir rot eller hva. Men saken er den at den rare mensen min som jeg har klagd over faktisk er fjortismensen min. Noe jeg velger å tro at er bra. Den oppfører seg sånn som den gjorde før jeg begynte på pillen. Kanskje kroppen bare har jobbet seg frem til dette det siste halvåret? Selv om den har virket som om ting er i rytme så har den kanskje ikke vært det?

Om den ligner på den du hadde før så er det nok rett det du sier ;) Håper det skjer med meg snart å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå satser jeg på at ting er i gang. Mensen er vekke og vi er derfor i gang med nok en pp. Nå bare venter jeg på at forkjølelsen/influensaen skal forsvinne. Jeg var hos legen i dag og fikk medisiner som skal lette litt på symptomene, han syns jeg hadde tegn til ørebetennelse i tillegg til tette bihuler. Men han sier at han er skeptisk til en del medisiner i og med at jeg er prøver.

Ellers så skal jeg snart få begynne i jobb igjen etter en skade jeg pådro meg i oktober. Jeg gleder meg til å komme i gang igjen. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er skuffet "fylt" opp med ELtester. Jeg er litt spent på å prøve det. Jeg fikk også nye pakker med folsyre. Jeg hadde håpt at jeg skulle slippe å kjøpe enda flere pakker. Men men. Det fins alltid noen som har større problemer.

Uavhengig av hva ELtestene sier så blir det sengekos annenhver dag i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Pentu!

Det er viktig å kose seg oppi alt med denne prøvingen, sex skal jo ikke bli en plikt heller.

Jeg syns det er kjempe greit med EL tester,så vet jeg litt når jeg kan forvente at tanten kanskje dukker opp også.

Litt mer forberedt om man skal noe spesielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende Pentu!

Det er viktig å kose seg oppi alt med denne prøvingen, sex skal jo ikke bli en plikt heller.

Jeg syns det er kjempe greit med EL tester,så vet jeg litt når jeg kan forvente at tanten kanskje dukker opp også.

Litt mer forberedt om man skal noe spesielt :)

Ja, for meg er det i første omgang godt med en bekreftelse på at jeg faktisk har EL og ikke bare får vondt midt i syklusen. Jeg skal i utgangspunktet ha EL til helgen og vi skal selvfølgelig reise vekk med mine foreldre hele helgen. Så blir spennende å se hva vi får til :P

I dag ryddet jeg i noen skap og der lå det noen herlige bodyer som jeg kjøpte når jeg sluttet på pillene. Det var vel på den tiden jeg trodde at det skulle gå fort. Jeg håper snart at vi får en som kan passe inn i de herlige små klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med EL-testing er helt nytt for meg, så da lurer jeg på om jeg bør teste hver dag i tiden frem til EL eller om det holder med annenhver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med EL-testing er helt nytt for meg, så da lurer jeg på om jeg bør teste hver dag i tiden frem til EL eller om det holder med annenhver?

Jeg hadde mensen til 9.1 og staret testingen på eggløsning 14.1. Den fikk et smilefjes 16.1. Så jeg ville startet en uke etter mens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mensen til 9.1 og staret testingen på eggløsning 14.1. Den fikk et smilefjes 16.1. Så jeg ville startet en uke etter mens :-)

Tusen takk for svar. Jeg testet både onsdag, torsdag og fredag. Vi har vært på hyttetur i helgen og jeg glemte såklart testene hjemme, men jeg velger å tro at den intense smerten jeg har hatt i helgen har noe med eggløsning å gjøre. Jeg visste jo at dette var ELhelgen når jeg sa ja til å reise, men vi fikk hatt sengekos på fredag og på søndag alikavel. Selv om jeg ikke fikk testet, så er jeg ganske sikker på at jeg hat hatt EL. Både med tanke på slim (beklager infoen) og smertene. Nytt denne gangen var et intenst BEHOV for sjokolade. Det gjorde fysisk vondt å holde seg unna.

Jaja, nå er det bare å vente til IKM samtidig som jeg drømmer meg vekk til varme Spania (vi har nemlig bestilt årets sydentur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg testet både onsdag, torsdag og fredag. Vi har vært på hyttetur i helgen og jeg glemte såklart testene hjemme, men jeg velger å tro at den intense smerten jeg har hatt i helgen har noe med eggløsning å gjøre. Jeg visste jo at dette var ELhelgen når jeg sa ja til å reise, men vi fikk hatt sengekos på fredag og på søndag alikavel. Selv om jeg ikke fikk testet, så er jeg ganske sikker på at jeg hat hatt EL. Både med tanke på slim (beklager infoen) og smertene. Nytt denne gangen var et intenst BEHOV for sjokolade. Det gjorde fysisk vondt å holde seg unna.

Jaja, nå er det bare å vente til IKM samtidig som jeg drømmer meg vekk til varme Spania (vi har nemlig bestilt årets sydentur).

Jeg er ikke fisefin, så det går bra med litt smil-prat :-)

Jeg har hatt helt syke smerter i helgen jeg også. Er 4dpo nå. Leter etter symptomer omtrent og håper alle smertene er en liten baby, men det kan jo være bare smerter også :-) Gleder meg til å følge deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fisefin, så det går bra med litt smil-prat :-)

Jeg har hatt helt syke smerter i helgen jeg også. Er 4dpo nå. Leter etter symptomer omtrent og håper alle smertene er en liten baby, men det kan jo være bare smerter også :-) Gleder meg til å følge deg videre.

Så kjekt at du vil følge meg :)

Hvor lenge har du vært prøver?

Nå kan vi ikke gjøre stort annet enn å vente og håpe. For å vært helt ærlig så prøver jeg så godt jeg kan å holde motet oppe, men det er ganske så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du vil følge meg :)

Hvor lenge har du vært prøver?

Nå kan vi ikke gjøre stort annet enn å vente og håpe. For å vært helt ærlig så prøver jeg så godt jeg kan å holde motet oppe, men det er ganske så vanskelig.

Jeg er på min 2pp, vet det ikke er lenge men jeg vil så gjerne at det skal skje noe nå alikevel :-) Lover å holde deg oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på min 2pp, vet det ikke er lenge men jeg vil så gjerne at det skal skje noe nå alikevel :-) Lover å holde deg oppdatert.

Er det en ting vi alle har til felles som prøvere så er det at vi helst skulle blitt gravid med en gang vi sluttet på pillene.

Nå har jeg begynt den samme greien som hver runde. Nemling symptomjakten. Lurer hvor lang tid det kommer ta før jeg blir gal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting vi alle har til felles som prøvere så er det at vi helst skulle blitt gravid med en gang vi sluttet på pillene.

Nå har jeg begynt den samme greien som hver runde. Nemling symptomjakten. Lurer hvor lang tid det kommer ta før jeg blir gal :P

Hehehehe, den symptomjakten er jeg på også og jeg blir gal selv! 6dpo i dag, milde stikkinger nederst i magen, såre brystvorter og trøtt. (Dette kan vel ærlig talt være tegn på mensen også, men vi håper ikke det). Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme som deg. Det å være trøtt er ikke så unormalt for meg (langtidssykemeldt) men brystvortene holder på å ta livet av meg. Godt jeg går hjemme sånn at jeg ikke trenger å ha bh på meg :P

Jeg tør egentlig ikke håpe noe særlig, men jeg har aldri vært noe særlig plaget med brystvortene før. Akkurat de stikkingene har jeg hatt de siste gangene, så jeg tør ikke håpe for mye på de. Men hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pupper er gøy dere! Nå er brystvortene så vonde at jeg ikke får sove. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få de til å gjøre mindre vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi akkurat komt hjem fra en rolig middag med familien. Veldig koselig egentlig. Godt å tenke på noe annet enn den lille hemmeligheten vår. Vi har nesten ikke fortalt noen av vi prøver. Mamma vet at jeg ikke går på pillen (mammaer vet alt :P ) og bestevenninnen min vet det.

Ellers så ble jeg skikkelig deppa i sted, uansett hvor mye mannen har uttalt seg om at puppene mine er blitt større så har jeg bare ignorert han. Men så skulle jeg prøve bunaden (barnedåp på søndag) og da var den så trang over puppene at jeg kjente at tårene presset på! Jeg kan da ikke gå i en bunad der puppene skriker etter å få komme frem :/.

Nei, nå skal vi legge oss tenker jeg. God natt fra en smådeppa Pentu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå dette er spennende ! :D Heier masse på deg :D :D :D :D ! :danse: Høres jo veldig lovende ut da med disse puppene dine :D Mine er helt normale :/ Men det er jo veldig forskjellig også! Så jeg heier litt på oss begge jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå dette er spennende ! :D Heier masse på deg :D :D :D :D ! :danse: Høres jo veldig lovende ut da med disse puppene dine :D Mine er helt normale :/ Men det er jo veldig forskjellig også! Så jeg heier litt på oss begge jeg :D

Men nå er puppene mine helt normale igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke jeg. I og med at jeg ikke sover stort for tiden så har jeg nok av tid til å tenke. Blir gal :P. Hvis det ikke har skjedd noe på mandag (ja, jeg tenker å vente en uke) så tester jeg.

Jeg heier på oss jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...