Gå til innhold

Netflix Norge


sofie777

Anbefalte innlegg

gul tekst er slik for at den skal være en bedre kontrast for personer med redusert syn eller andre synshemninger. den er også mildere for øynene for oss med godt syn. gul tekst har vært en sedvanlighet i lange tider fra hollywood, mens her på berget har vi holdt oss til hvit "NRK"-tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gul tekst er slik for at den skal være en bedre kontrast for personer med redusert syn eller andre synshemninger. den er også mildere for øynene for oss med godt syn. gul tekst har vært en sedvanlighet i lange tider fra hollywood, mens her på berget har vi holdt oss til hvit "NRK"-tekst.

Da synes jeg folk kan bli litt mer konsekvente på det, så jeg og kan bli vant med det! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg koser meg med min gratis prøveperiode på Netflix. Jeg har bare NRK her hjemme, men er glad i å se serier. Så nå har jeg begynt på "Sons of anarchy" og har flere serier på vent etter dette. Det er noen serier jeg mangler, men regner med jeg får de når HBO kommer med sin egen nett-TV.

Er veldig fornøyd med at Netflix husker hvor i serien jeg er og jeg slipper å lete meg frem til riktig episode. Det er bare å trykke play og jeg kan fortsette der jeg slapp.

Men kan man koble PC'n til TV'n via USB? Eller sånn miniscartkabelsak? Hmm jeg får bare teste ut litt. Har en ganske ny TV så det er vel en del tilgjengelig der. Bruksansvisning? Nhæææ for feiginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Netflix har et ræva utvalg, både i film og serier (Antall sesonger f.eks), og jeg prøvde det noen ganger før jeg la ballen død. Fortsetter heller med å gjøre som jeg gjorde før :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Og jeg må få meg en wifi-adapter til TV'n så jeg kan sende rett fra PC'n til TV'n

Dere som er så missfornøyde - dette er bare en begynnelse på en ny måte å se på TV. Og man kan ikke forvente alt på en gang.

Jeg er uansett grisefornøyd med at man nå selv kan se hva man vil når man vil uten å laste ned eller streame elendig kvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei! Slutt på episodene av Gossip Girl! Skulle gjerne sett at det var flere enn 3 sesonger. Men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet (eller finne en annen plass hvor jeg kan se resten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg må få meg en wifi-adapter til TV'n så jeg kan sende rett fra PC'n til TV'n

Dere som er så missfornøyde - dette er bare en begynnelse på en ny måte å se på TV. Og man kan ikke forvente alt på en gang.

Jeg er uansett grisefornøyd med at man nå selv kan se hva man vil når man vil uten å laste ned eller streame elendig kvalitet.

Da har ikke du funnet de riktige sidene å streame fra. ;)

Anonym poster: d78c0f125cb288d91228f8843f57df38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Da har ikke du funnet de riktige sidene å streame fra. ;)

Anonym poster: d78c0f125cb288d91228f8843f57df38

Men allikevel har jeg brukt mye tid på å lete etter rette steder jeg kan streame og få ok kvalitet og ikke fått se så lenge jeg vil uten avbrudd...mye enklere å slippe det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men allikevel har jeg brukt mye tid på å lete etter rette steder jeg kan streame og få ok kvalitet og ikke fått se så lenge jeg vil uten avbrudd...mye enklere å slippe det der.

jeg har funnet den perfekte side og den perfekte streame"playeren". Ikke stopper videoen heller.

Anonym poster: d78c0f125cb288d91228f8843f57df38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal overføre hva det måtte være fra pc til tv, trenger man bare en HDMI-kabel. Det bruker jeg hele tiden og det fungerer veldig greit. Jeg har dataen bak tv, (tv er romdeler) og har en ekstra lang HDMI-kabel som normalt står i bluray-spilleren, men skal vil jeg sitte godt i sofaen og se på noe fra dataen, kobler jeg den til dataen. Fordelen er at jeg kan bruke min trådløse mus og et trådløst tastatur på tv som om det var dataen. Så om noen vil snakke med meg på Fb mens jeg ser på en tv-serie, er det fullstendig mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen rykter om flere sesonger av Dexter på netflix? Ligger jo bare 4 ute, og så vidt jeg vet er den vel på den 8. sesongen nå..

Anonym poster: fc8323849f9a0d02e473a6ec8a8f1d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Netflix er jo genialt, hadde de bare hatt et større utvalg! Vi har nå prøvd det en liten stund. Greit nok, det er enkelt og praktisk. Men må legge til at jeg har sett mange dårlige filmer i det siste... Netflix er definitivt bedre på TV-serier.

Konseptet er kjempeflott, men Netflix skuffer med latterlig dårlig utvalg. Søker man for eksempel opp tidenes beste skuespillere, har Netflix gjerne bare 1 eller 2 filmer de spiller i, og da selvfølgelig ikke de store filmene.

Tar ikke lang tid før man har sett alle filmene som faktisk er verdt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utvalget utvides merkbart hele tiden, da. Jeg har søkt opp en bestemt skuespiller jeg liker med noen dagers mellomrom, og det kommer stadig mer. Det var ikke all verdens da det startet i USA heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer innloggingen egentlig? Jeg kan være pålogget flere steder i huset uten at det gjør noe. Går det på ip-adressen? Hva hvis jeg skal bruke det et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan fungerer innloggingen egentlig? Jeg kan være pålogget flere steder i huset uten at det gjør noe. Går det på ip-adressen? Hva hvis jeg skal bruke det et annet sted?

Hvis du logger deg inn mens du er på ferie i utlandet vil du få et annet utvalg enn i Norge, fordi IP-adressen vil være fra en annen region, og risikerer at du får beskjed om at Netflix ikke er tilgjengelig der du er. Ellers går det glatt. Du kan logge deg på hvor som helst og fra hvilken enhet som helst (som kan kjøre Netflix) uten problemer og på flere enheter samtidig. Hvis flere ser på forskjellige ting på samme konto samtidig kan det ta litt tid før "sist sett" oppdateres tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop blitt medlem av netflix og jeg føler at de har et veldig dårlig utvalg. de har 6 episoder av the walking dead første sesong. og de har ikke jersey shore, keeping up with the kardashians, de har heller ikke så veldig mange bra dokumentarer osv.. så er ganske skuffet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop blitt medlem av netflix og jeg føler at de har et veldig dårlig utvalg. de har 6 episoder av the walking dead første sesong. og de har ikke jersey shore, keeping up with the kardashians, de har heller ikke så veldig mange bra dokumentarer osv.. så er ganske skuffet.. :(

Det er bare 6 episoder i sesong 1 av twd. Ergo, de har hele første sesong.

Anonym poster: a0cd89d2a11cef206282749cc5be0b71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvalget er naturlig nok ikke så svært i startfasen siden de går fra null til flere tusen brukere på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...