Gå til innhold

Hvor fort kan en eggløsning komme etter endt p-pillebruk?


emma_s

Anbefalte innlegg

Jeg fikk forrige mens for snart 2 uker siden. Etter 4-5 dagers p-pillebruk igjen, tenkte vi skit au, vi dropper p-pillen, og ser hva som skjer:) nå har jeg gått 2 dager uten pillen.

Nå er det anelser til ubehag i magen, regner med det er en liten mens som er på vei, siden jeg brått sluttet på pillene. Hvor fort kan man egentlig regne med å få eggløsning, kan dette skje med det samme? Dilemmaet mitt er at jeg skal på en stor familiefest (hos svigers) nå til helgen, og jeg har ikke lyst å drikke hvis muligheten for befruktning er til stede nå i dagene før festen! drikker jeg ikke, kommer vi nok til å få spørsmål...

En annen ting; jeg vet at graviditetstest ikke slår inn før neste forventet mens, men er det noen her som har opplevd at testen har slått inn tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får eggløsning med en gang, hos andre tar det litt lengre tid. Du kan kjøpe eggløsningstester slik at du kan teste om du har eggløsning. Det finnes mange nettsider der de selges billig og da kan du teste i vei. Men det finnes altså ingen fasit på når en får eggløsning etter p-pilleslutt.

Og angående graviditetstest: på baksida av pakken står det er det er 50% sjanse å riktig svar 4 dager før forventet mens og så blir det høyere og høyere. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke testet noenting til du er kommet forbi dagen du forventer mens. Det er veldig skuffende å se negative tester og mange har fortsatt falsk håp fordi de testet litt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får eggløsning med en gang, hos andre tar det litt lengre tid. Du kan kjøpe eggløsningstester slik at du kan teste om du har eggløsning. Det finnes mange nettsider der de selges billig og da kan du teste i vei. Men det finnes altså ingen fasit på når en får eggløsning etter p-pilleslutt.

Og angående graviditetstest: på baksida av pakken står det er det er 50% sjanse å riktig svar 4 dager før forventet mens og så blir det høyere og høyere. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke testet noenting til du er kommet forbi dagen du forventer mens. Det er veldig skuffende å se negative tester og mange har fortsatt falsk håp fordi de testet litt for tidlig.

Ok, takk for svar.

Hva med alkohol i de dagene rundt en evt befruktning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest at embryoet eller det befruktede egget ikke deler blod med mora før i 6 svangerskapsuke. I tillegg tar det en stund før egget fester seg, så jeg vil si at det er greit å drikke. Men jeg er ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...