Gå til innhold

Hvordan gå rett kledd i tights når man er i 30 årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og dere som påstår at ingen voksne bruker tights... HVORFOR selges det da tights i voksen størrelser??????????

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dere som påstår at ingen voksne bruker tights... HVORFOR selges det da tights i voksen størrelser??????????

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

Selv om det selges tights i voksen størrelser så betyr det ikke at det ser pent ut.

Anonymous poster hash: 104cd...c05

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Feil kropp for tights..

AmberRoseSpandex.png

Anonymous poster hash: 2e27f...5e4

Jeg synes kanskje mønsteret på tightsen og det at hun har en tettsittende, kort topp til er det som gir litt feil look her. Ellers ser jeg ikke noe galt i at folk kler seg etter eget forgodtbefinnende. Det er litt festlig hvor hysterisk folk kan bli over et klesplagg.

Jeg er veldig glad i å gå i kjoler, skjørt og tunikaer og bruker derfor en del tights. Helt greit for meg om noen mener jeg ser fjortis ut, så lenge jeg føler meg vel. Min hovedregel er at jeg alltid har noe langt over tights sånn at rumpa dekkes. Ellers synes jeg tights er et veldig anvendelig og behagelig plagg både på jobb og til hverdags. Jeg bruker også mye jeggings og slimfit jeans under lange gensere og tunikaer. Og støvletter i alle lengder og varianter :)

Når det gjelder hvor man skal gjøre av ting og tang så bruker jeg enten veske eller lommene på jakke/cardigan/tunika.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR??? Kan du vennligst forklare meg HVORFOR det er så galt?

Men jeg ser jo rundt meg at det er mange voksne som bruker tights også.

TSAnonymous poster hash: 874c2...c47

Bare de uten stil eller med en harry stil.

Nå regner jeg med å erte på meg mange men: Hvis du ser på de godt voksne som bruker tights så er det gjerne folk som røyker, handler på Sparkjøp o.l, er på uføretrygd eller sosialstøtte osv.

Du ser veldig sjelden en bevisst kvinne som bruker tights.

Anonymous poster hash: d5387...fa9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de uten stil eller med en harry stil.

Nå regner jeg med å erte på meg mange men: Hvis du ser på de godt voksne som bruker tights så er det gjerne folk som røyker, handler på Sparkjøp o.l, er på uføretrygd eller sosialstøtte osv.

Du ser veldig sjelden en bevisst kvinne som bruker tights.

Anonymous poster hash: d5387...fa9

Gi deg, din fordomsfulle dott!

Anonymous poster hash: 13be7...8b2

Anonymous poster hash: 13be7...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Bare de uten stil eller med en harry stil.

Nå regner jeg med å erte på meg mange men: Hvis du ser på de godt voksne som bruker tights så er det gjerne folk som røyker, handler på Sparkjøp o.l, er på uføretrygd eller sosialstøtte osv.

Du ser veldig sjelden en bevisst kvinne som bruker tights.

Anonymous poster hash: d5387...fa9

Jeg synes det er mer harry å dømme andre etter noe så overfladisk som om de går i tights eller ikke ;)

Denne synes jeg forøvrig er grei å forholde seg til:

how-to-wear-leggings.jpg

Endret av Blubberella
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til lange topper, tunika eller korte kjoler er tights fint. Og ikke noe i veien for å gå med det riktig som godt voksen, altså godt over 30 og, og tror det er få jobber det ikke passer seg å gå med det overhodet (igjen, på riktig måte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker veldig mye tights, både korte og lange. Jeg liker å kle meg behagelig, og jeg går sånn på jobb også, siden jeg jobber i en småbarnsavdeling i en barnehage, og sitter veldig mye på gulvet. Å sitte på gulvet med jeans er ubehagelig, synes jeg. Det føles som jeg mister blodtilførselen i leggene, når jeg sitter med beina i kors, og det strammer rundt knærne. Med leggings kan jeg bevege meg helt fritt, og det er også mer behagelig å reise seg opp og ned fra gulvet ti ganger i timen... Jeg går forøvrig også en del i joggebukse. Men så har jeg ikke en jobb der målet er å se pen og respektabel ut. Målet mitt er å se ut som en som har tenkt å leke mye med ungene, og ikke bry seg om hun får kaviar eller snørr på buksa.

Jeg pleier å bruke kjoler eller tunika til leggings. T-skjorter og singlet under bruker jeg til joggebukse eller jeans. Skjørt kler jeg ikke, så det bruker jeg aldri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Bare de uten stil eller med en harry stil.

Nå regner jeg med å erte på meg mange men: Hvis du ser på de godt voksne som bruker tights så er det gjerne folk som røyker, handler på Sparkjøp o.l, er på uføretrygd eller sosialstøtte osv.

Du ser veldig sjelden en bevisst kvinne som bruker tights.

Anonymous poster hash: d5387...fa9

Hmmm... det var da litt av en generalisering.

Sparkjøp selger de beste benklærne i ull for en strømpebruker til vinterhalvåret, men jeg ser ikke at jeg kommer til å begynne å kjøpe tights av den grunn at jeg altså handler ullbenklærne mine på Sparkjøp.

Bakgrunnen er bare at jeg aldri har vært noe svak for tights og heller ikke vokst opp med at tights var del av motebildet mitt. Jeg har bare ikke noe personlig forhold til plagget, men har ingen problemer med å se at i enkelte kombinasjoner er det helt ok å se til.

Det bør vel nevnes at akkurat tights kan se virkelig helt feil ut dersom kombinasjonen ikke er riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle jenter bruker veske. Er bare menn som stapper ting i lommene

Jeg bruker ikke veske :fnise:

Kanskje en skulder bag, men ikke veske...Veske er fælt o_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de uten stil eller med en harry stil.

Nå regner jeg med å erte på meg mange men: Hvis du ser på de godt voksne som bruker tights så er det gjerne folk som røyker, handler på Sparkjøp o.l, er på uføretrygd eller sosialstøtte osv.

Du ser veldig sjelden en bevisst kvinne som bruker tights.

Anonymous poster hash: d5387...fa9

Moren min har en veldig god jobb, hun ser bra ut til tross alderen, folk tror hun er 40, når hun egentlig er 55. Og hun bruker tights til det meste :) Til skjørt, shorts (må være dongeri + svarte tights)

Eller andre ting, men hun går aldri med tights og viser rumpa bar med det.

Hun mener tights er som en tykk men komfortabel strømpebukse som du kan bruke til alt og som finnes i alle forskjellige farger x)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe galt med tights så lenge bakdelen er dekket. Tights på noen i 30 årene ser best ut ( ifølge meg) med tunika, eller skjorte som er litt lengre.. Om vinteren så kan man bare ta på seg en cardigan over. Tights med singlett (uansett lengde) ser ikke bra ut. Og tights under shorts er absolutt ikke fint, mulig man kan komme unna med det når man er 14 men ikke i 30 årene.



Anonymous poster hash: a6a1c...761
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har en veldig god jobb, hun ser bra ut til tross alderen, folk tror hun er 40, når hun egentlig er 55. Og hun bruker tights til det meste :) Til skjørt, shorts (må være dongeri + svarte tights)

Eller andre ting, men hun går aldri med tights og viser rumpa bar med det.

Hun mener tights er som en tykk men komfortabel strømpebukse som du kan bruke til alt og som finnes i alle forskjellige farger x)

Eh.. En dame på 55 som bruker shorts med tights under...?

Anonymous poster hash: d5387...fa9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tights med lang singlet over, som du beskriver at du bruker, ser aldri bra ut med mindre du er 19 og uten cellulitter. Cellulitter er noe man bare må leve med, men å fremheve dem, og få baken til å se verst mulig ut i samme slengen, er bare unødvendig og lite sofistikert.

Anonymous poster hash: 706fe...0b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. En dame på 55 som bruker shorts med tights under...?

Anonymous poster hash: d5387...fa9

Det er ikke en mini shorts, eller en shorts man bruker til trening.

Moren min er ganske ungdommelig av seg, lager sin egen stil, men kler seg ikke fjortis.

Hun får skryt av MANGE..Moren min har faktisk veldig bra stil..

f.eks som dette:

http://feminspire.com/wp-content/uploads/2013/01/tweed-shorts-and-tights-fashion.jpg

Hva så om hun er 55?

*Edit, btw, hun fikk barnebillett på reiser til hun var langt over 30..

jeg og hun var på polet i en by..Vi begge ble forsåvidt spurt etter leg.

Og kasserer trodde moren min var storesøstra mi.

Ikke at vi var mor og datter ;)

og vi hører det ganske ofte.. x)

Endret av The Tardis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg går i hva jeg vil. Jeg har ikke skrevet noe om min stil, så nei, jeg kommer aldri til å vurdere stilen min i kritisk lys. Jeg er ikke interresert i å få noe motehjelp, jeg hater mote og all den fikseringen det er på mote og klær. Jeg vil være meg selv og gå i det jeg vil, ikke i klær andre sier jeg må gå i.

Kan dere vennligst forklare meg hvorfor tights er et forhatt klesplagg, hvorfor det er så grusomt stygt, hvorfor det er så harry, hvorfor det er dødsynd nr 1 å bruke?

Nei, tar ikke bilde.

Nei, alle jenter bruker ikke veske. Jeg har aldri brukt veske og skal heller aldri bruke veske. Hvorfor bruke det, når man kan slippe?

Ja, problemet med tights er jo at rumpen må dekkes til, og da ser ikke jeg noe andre muligheter enn å enten bruke skjørt over og t-skjorte/topp på overkroppen eller lang singlet over med t-skjorte/topp på overkroppen. Liker ikke cardigan.

TS

Anonymous poster hash: 874c2...c47

Jeg synes det høres ut som du mangler ganske mye stil når det kommer til klær.

Jeg har absolutt ikke noe superfeminin og penslig klesstil, men eier ett par tights fordi jeg kjøpte de til barselhotellopphold etter jeg hadde født(måtte ha noe maks behagelig). De blir brukt av meg i skrivende stund som en "det er søndag og jeg skal ikke ut av døra" med en lang cardigan til. Går ikke ut av døren med dem fordi jeg anser tights for å være tilsvarende joggebukse.

Selv på barselhotell, med enkelte gående rundt i badekåpe, følte jeg meg bittelitt slaskete med tights og lang cardigan/tunika.

Det jeg ofte ser på tightsfronten er folk som går med kun det og gensere(og jeg lurer på hvorfor det er annerledes enn ei strømpebukse alene), og veldig overvektige som av en eller annen grunn tenker det er pent sammen med tunika - og siste gruppe; type charterturister eller fjortiser.

Gå med hva du vil - men du må akseptere at det ikke vil bli likt av alle og kanskje blir lagt merke til(åpenbart siden både venner og jobb sier klart ifra).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes tights kan brukes under hverdagskjoler og under lange overdeler/gensere, pene støvletter gjør mye.

I utgangspunktet synes jeg ikke tights er pent fordi de rett og slett viser for mye på en veldig uelegant måte. Det ser ofte billig ut uten riktige klær til, er veldig uflatterende og for meg veldig fjortis-stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå med tights. Men på jobb, går jeg aldri med tights, vet ikke hva sjef/kollegaer hadde sagt om det. Gikk med shorts over tights engang, det passte veldig godt sammen, da fikk jeg beskjed at jeg ikke fikk gå slik flere ganger på jobb. Hjemme går jeg med tights skjørt og t-skjorte, eller lange overdeler, men liker ikke lange vide overdeler. Brruker også iblant tights, lange singleter og t- skjorte oppå der igjen.

Noen klager når jeg går med tights og sier at ingen bruker tights, at det kun er de på 14 år som bruker det. Men det vet og ser jeg rundtforbi at ikke stemmer.

Så hvordan gå rett kledd i tights når man er i 30 årene?

Anonymous poster hash: 874c2...c47

Jeg synes tights er OK når det brukes i steden for strømpebukse eller sammen med en oversize genser

2da8ff326d61c2126e2b0486313daa6c.jpg

7bd9f7033631b046f5e10c38887b2972.jpg

1bbe2299be89d0985d30b2ee0a67a058.jpg1270bd544e7d1b180aa6e2171cec9623.jpg5ffe20d3937c1734272c3422117c7f49.jpg

0158a926d064effd2b3a094ff965ee4c.jpg

Jeg synes tights IKKE ER OK når det bukes i steden for bukse.

Anonymous poster hash: bfb60...120

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tights IKKE ER OK når det bukes i steden for bukse.

Anonymous poster hash: bfb60...120

Som dette her?

gross1.jpg

:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Tights med lang singlet over, som du beskriver at du bruker, ser aldri bra ut med mindre du er 19 og uten cellulitter. Cellulitter er noe man bare må leve med, men å fremheve dem, og få baken til å se verst mulig ut i samme slengen, er bare unødvendig og lite sofistikert.

Anonymous poster hash: 706fe...0b2

Hva slags tights og singlet er det du tenker på her egentlig? Det er da svært få som har så voldsomme cellulitter at de vises gjennom tights. Spesielt om man i tillegg har en singlet over. Jeg er ei halvgammel kråke godt oppi 30-årene som også er overvektig, men likevel har jeg ikke digre cellulitter som vises gjennom flere lag med stoff.

Så lenge man dekker rumpa og kler seg som om tightsen er en tykk strømpebukse og ikke en bukse, skjønner jeg ikke hvorfor folk reagerer så voldsomt på bruk av tights. Jeg skjønner i hvert fall ikke hvorfor et antrekk med kjole går fra pent til fjortisharry bare fordi man velger en sort tights istedet for en tykk sort strømpebukse. Hva er forskjellen liksom? Hvis man ser på kolleksjonen fra Pierre Robert finnes samme type strømper med samme mønster både som strømpebukse og som tights. Er da begge deler like harry eller er det kun den utgaven uten fot som er harry?

Folk har mye rart for seg altså :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...