Gå til innhold

Hvordan bør/skal/må en 50 åring gå kledd? - utfordring


Gjest Lille-pus

Anbefalte innlegg

Men når det gjelder å kle opp femti år gammel dame, så er jo det vesentlige personlighet. Langt viktigere enn mål og hårfarge!

Et såkalt klassisk, stramt antrekk med Louboutins blir gjerne helt feil for en kvinne som er billedkunstner, for eksempel. Bare som eksempel. 50-åringer er jo like ulike som alle andre, det finnes 50-årige bohemer, 50-årige forretningskvinner, 50-årige naturentusiaster.. Ulike mennesker trenger naturligvis ulike klær.

Spennende med forskjellig klesstil, ja.

Ofte kan man lese litt ut fra stilen til en person når det kommer til personlighet, interesser, type jobb etc.

Gøy med folk som våger å gå sine egne veier og ikke ser for mye på hva som er "forventet" av omgivelsene.

Jeg er nok selv for lite flink til det og kler meg mer nøytralt nå som jeg er i femtiårene enn jeg gjorde som ung.

Anonymous poster hash: 2725e...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Her finner man linker til blogger av kvinner som er 40+. :)



Anonymous poster hash: 2725e...9c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig gammel-dame truser! Ikke engang min mor på nærmere 60 ville valgt det undertøyet der. Får bestemor-følelse (altså kvinner 70++) av hele settet. Usj.

Enig med deg gitte. Jeg er 53 og grøsser når jeg ser slikt undertøy. Ser ut som noe damene, uansett alder,brukte på 50 tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt nysgjerrig på denne tråden om typisk kjerringstil... finnes den fortsatt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

40-50 talls truser har være på designerscenen en del år nå, sammen med andre varianter.

856caaa2292ea00e0ccfb109018df98f2582253078d9cff0a9fd155aa7f2c65a6d3fe4dfac0fadeb

Lenke til et større utvalg fra flere produsenter og en leverandør som kan anbefales.

Noe for enhver smak, høye og lave, store og små (trusene altså).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Flere som har meninger, evt.linker, til klesstiler som passer kvinner på 50+?



Anonymous poster hash: 2725e...9c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Denne bloggen gir mange tips til denne aldersgruppen

http://www.stilsikker.net/

Synes du det?

Den er da veldig nystartet.... sier dermed ikke at den ikke kan komme til å inneholde tips, men folk er nå heller ikke like så jeg er inntil videre noe avventende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det?

Den er da veldig nystartet.... sier dermed ikke at den ikke kan komme til å inneholde tips, men folk er nå heller ikke like så jeg er inntil videre noe avventende.

Får masse inspirasjon derfra jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Synes du det?

Den er da veldig nystartet.... sier dermed ikke at den ikke kan komme til å inneholde tips, men folk er nå heller ikke like så jeg er inntil videre noe avventende.

Det er min blogg, og det stemmer at den er veldig nystartet, pluss at den foreløpig sikkert bærer ganske mye preg av min personlige smak :) Nå skal det sies at jeg prøver å vise klær i moderate prisklasser og aller helst klær man kan få tak i i Norge (eller norske butikker/nettbutikker) så langt det går. Ut i fra det jeg får inntrykk av fra KG så har du en eksklusiv smak og stil, og er veldig bevisst på hva du kler og liker, så du er kanskje ikke helt i målgruppen for en slik blogg :) Men - jeg tar veldig gjerne i mot tips hvis det er noe du eller andre gjerne vil lese om på bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Får masse inspirasjon derfra jeg da...

Tusen takk, det var kjempehyggelig å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er min blogg, og det stemmer at den er veldig nystartet, pluss at den foreløpig sikkert bærer ganske mye preg av min personlige smak :) Nå skal det sies at jeg prøver å vise klær i moderate prisklasser og aller helst klær man kan få tak i i Norge (eller norske butikker/nettbutikker) så langt det går. Ut i fra det jeg får inntrykk av fra KG så har du en eksklusiv smak og stil, og er veldig bevisst på hva du kler og liker, så du er kanskje ikke helt i målgruppen for en slik blogg :) Men - jeg tar veldig gjerne i mot tips hvis det er noe du eller andre gjerne vil lese om på bloggen :)

Jeg er nok klar over at jeg er litt utenfor 'mainstream'... :blush:

Til forargrelse for noen og glede for andre.

Så betyr ikke det at det ikke er en mengde fine plagg som er vist i bloggen, på ingen måte.

Jeg tror du har klart det kunststykket det faktisk er å favne noe som majoriteten av voksne kvinner finner både pent og interessant på en slik måte at de selv kunne tenke seg å prøve eller bruke det.

- og det er jammen et lite kunsttykke i seg selv så 'uniformspreget' som mye av påkledningen er her hjemme.

Klarer man å få voksne kvinner til å prøve å tørre litt mer, finne ut hva de virkelig klèr i sin kropp og med sine farver så er jeg deg evig takknemlig.

Og det har du i bloggen :)

Og... er det ikke slik da at en god blogg ville ikke vært god dersom den ikke bàr særpreget av den som eier bloggen?

- bær pent over med meg er du snill... Jeg lusker litt i hjørnene og titter litt jeg også ser du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå det gjelder trusa som diskuteres, så kan jeg bare meddele om at jeg som er i tyveårene også liker slikt retroundertøy, og det er mange som synes det er veldig sexy. ;)

Men når det gjelder å kle opp femti år gammel dame, så er jo det vesentlige personlighet. Langt viktigere enn mål og hårfarge!

Et såkalt klassisk, stramt antrekk med Louboutins blir gjerne helt feil for en kvinne som er billedkunstner, for eksempel. Bare som eksempel. 50-åringer er jo like ulike som alle andre, det finnes 50-årige bohemer, 50-årige forretningskvinner, 50-årige naturentusiaster.. Ulike mennesker trenger naturligvis ulike klær.

Men for å illustrere at stil ikke kjenner noen alder:

article-2168201-13E834FC000005DC-850_634

Hun her er nok mer enn 50, uten at det har noen betydning altså.

Antrekket hennes ser skikkelig fint ut! Hun ser fresh og fin ut. Kunne godt datet henne jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nanne70

Jeg er nok klar over at jeg er litt utenfor 'mainstream'... :blush:

Til forargrelse for noen og glede for andre.

Så betyr ikke det at det ikke er en mengde fine plagg som er vist i bloggen, på ingen måte.

Jeg tror du har klart det kunststykket det faktisk er å favne noe som majoriteten av voksne kvinner finner både pent og interessant på en slik måte at de selv kunne tenke seg å prøve eller bruke det.

- og det er jammen et lite kunsttykke i seg selv så 'uniformspreget' som mye av påkledningen er her hjemme.

Klarer man å få voksne kvinner til å prøve å tørre litt mer, finne ut hva de virkelig klèr i sin kropp og med sine farver så er jeg deg evig takknemlig.

Og det har du i bloggen :)

Og... er det ikke slik da at en god blogg ville ikke vært god dersom den ikke bàr særpreget av den som eier bloggen?

- bær pent over med meg er du snill... Jeg lusker litt i hjørnene og titter litt jeg også ser du :)

Tusen hjertelig takk for mange fine ord, og er det ikke bare flott å være utenfor mainstream, da? :) Jeg er en stor beundrer av alle som får til akkurat det, være seg ung eller gammel :) Jeg tok ikke på noen som helst måte ille opp det du skrev, håper jeg ikke gav inntrykk av det :) Jeg jobber ennå med at bloggen skal finne sin form, den er som du helt korrekt skrev ganske så nystartet, og det tar nok litt tid å få den helt slik som jeg ønsker den. Men nå forstår jeg at i alle fall er på vei i riktig retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Tusen hjertelig takk for mange fine ord, og er det ikke bare flott å være utenfor mainstream, da? :) Jeg er en stor beundrer av alle som får til akkurat det, være seg ung eller gammel :) Jeg tok ikke på noen som helst måte ille opp det du skrev, håper jeg ikke gav inntrykk av det :) Jeg jobber ennå med at bloggen skal finne sin form, den er som du helt korrekt skrev ganske så nystartet, og det tar nok litt tid å få den helt slik som jeg ønsker den. Men nå forstår jeg at i alle fall er på vei i riktig retning :)

Eg synest det ville vore finare om du sette saman antrekka på deg, eg. Det er lett å sjå på klede i butikken som kan sjå bra ut på eigentleg alle, det er jo når ein set det saman på ein kropp som ikkje er modell at det kan sjå odd ut.

Elles superskryt for mykje fine klede i eit vettugt prissegment, Nanne70!

Til både deg og Lille-Pus: kva er ståa på bruk av vintage Gor-Ray skjørt? Eg har arva to, og har tre til i kjømda, i slik praktfull skotsk tartan-kvalitet. Eg er 38, blir eg brått 70 om eg brukar slike skjørt med cardigansett og brogues til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Eg synest det ville vore finare om du sette saman antrekka på deg, eg. Det er lett å sjå på klede i butikken som kan sjå bra ut på eigentleg alle, det er jo når ein set det saman på ein kropp som ikkje er modell at det kan sjå odd ut.

Elles superskryt for mykje fine klede i eit vettugt prissegment, Nanne70!

Til både deg og Lille-Pus: kva er ståa på bruk av vintage Gor-Ray skjørt? Eg har arva to, og har tre til i kjømda, i slik praktfull skotsk tartan-kvalitet. Eg er 38, blir eg brått 70 om eg brukar slike skjørt med cardigansett og brogues til?

Min første tanke er at lengden er det avgjørende poeng.

Midt på leggen.... og man ser ut som 100 år uansett om man er 20 eller 40.

Knelengde; ingen problemer. Tvert i mot ser det smashing ut når man plukker inn detaljer fra nyere tid og holder det fasongsydd.

Helt side kan fungere supert det også, men akkurat med ankelside har jeg litt for lite erfaringer desverre...

Har både et kort-kort (i klassiske rødtoner) og et knelangt i lyse lillatoner og vårgrønt (det er lekkert), og jeg bruker det korte sammen med høyhalset, figurstram, tynn sort ullgenser og mørke ullstrømper på vinteren.

Brogues til korte skjørt synes jeg er fint.

Det knelange bruker jeg gjerne med en lys kortermet slikebluse med v-hals, tynne strømper og en lett cardigan slengt utenpå.

Til dette ville nok brogues'ene lagt til noen gode år.... tror jeg....vesentlig grunnet skjørtelengden...

Lady of the Higlands ? - de ordene som treffer meg først kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Min første tanke er at lengden er det avgjørende poeng.

Midt på leggen.... og man ser ut som 100 år uansett om man er 20 eller 40.

Knelengde; ingen problemer. Tvert i mot ser det smashing ut når man plukker inn detaljer fra nyere tid og holder det fasongsydd.

Helt side kan fungere supert det også, men akkurat med ankelside har jeg litt for lite erfaringer desverre...

Har både et kort-kort (i klassiske rødtoner) og et knelangt i lyse lillatoner og vårgrønt (det er lekkert), og jeg bruker det korte sammen med høyhalset, figurstram, tynn sort ullgenser og mørke ullstrømper på vinteren.

Brogues til korte skjørt synes jeg er fint.

Det knelange bruker jeg gjerne med en lys kortermet slikebluse med v-hals, tynne strømper og en lett cardigan slengt utenpå.

Til dette ville nok brogues'ene lagt til noen gode år.... tror jeg....vesentlig grunnet skjørtelengden...

Lady of the Higlands ? - de ordene som treffer meg først kjenner jeg.

Dei to eg har er knelange, altså ned til knærne, ikkje over. Eg brukar dei til brogues, med genser og cardi - eg har jo fått problem med beina og må unngå høge hælar i kvardagen...

Dei tre i kjømda er midt på leggen, men dei skal eg leggje opp. Den derre telengda er å rekne for estetisk kriminalitet, altså, det ser ALDRI bra ut. På nokon. Nokon gong. Men kort-kort skal eg ikkje ha dei, har for mykje lår til det, og det er for lite klassisk.

Men då fekk eg forsåvidt ei melding attende om at dei er ok. EG synest jo dei er kule, og eg får masse komplimentar i dei, men godt å høyre at det er fleire av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...