Gå til innhold

Falske vesker på finn.no


amadine

Anbefalte innlegg

Hva hvis kjøperen er i en annen by?

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Da hadde jeg ikke kjøpt den ;)

Jeg hadde ikke fått bort mistanken i bakhodet, selv om den mest sannsynlig ikke var reell.

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg ikke kjøpt den ;)

Jeg hadde ikke fått bort mistanken i bakhodet, selv om den mest sannsynlig ikke var reell.Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Ok, takk:)

Det er synd å høre, for det er faktisk noen seriøse selgere der ute. Jeg hadde dødd, dersom jeg hadde blitt rapportert eller anmeldt for å selge noe falsk.

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk:)

Det er synd å høre, for det er faktisk noen seriøse selgere der ute. Jeg hadde dødd, dersom jeg hadde blitt rapportert eller anmeldt for å selge noe falsk.

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Ja, det skjønner jeg. De fleste er jo seriøse.

Legg ut fullt navn og mobilnr, sånn at du er en "person". Jeg styrer hvertfall unna de som ikke har navn og/eller nr, det man kun kontakte via skjemaet. Det lyset at man ikke vil identifiseres, og hvorfor det om du et seriøs?..

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg har solgt en del på finn, også designervesker. Jeg har ikke kvittering på noen av de tingene jeg har solgt, men de har selvsagt vært ekte. Jeg har også solgt en vintageveske. Kjøper spurte en del spørsmål om hvor jeg hadde kjøpt den, og jeg svarte ærlig og prøvde å være behjelpelig med tillegsinformasjon, siden jeg kan mye om denne typen vesker som jeg solgte. Hun valgte da å stole på meg, og kjøpte vesken selv om hun ikke bodde i samme by. De andre veskene jeg har solgt, har også blitt sendt via post. Jeg har da gitt all informasjon jeg kunne, om modell, farge, når og hvor den er kjøpt, jeg er ærlig med hvor mye den er brukt, tatt bilde av alle sider og nærbilder av små skavanker siden kjøper da får et ordentlig inntrykk av hvordan vesken er. Bruker å ta gode og tydelige bilder med speilrefleks, og ta bilder av alle detaljer som skal til for å få den autentisert på purseforum. Dette er selvsagt ikke en 100% garanti for kjøper, men det er en trygghet.

Når det skal sies; det er kjøper så må velge å stole på deg. Det er risky, noen gjør det og noen gjør det ikke. Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det selv. Jeg kjøper bare brukte vesker på ebay, siden seter mye tryggere enn finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg. De fleste er jo seriøse.

Legg ut fullt navn og mobilnr, sånn at du er en "person". Jeg styrer hvertfall unna de som ikke har navn og/eller nr, det man kun kontakte via skjemaet. Det lyset at man ikke vil identifiseres, og hvorfor det om du et seriøs?..Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Ok, jeg har bare vært skeptisk til å legge ut navn og info på nett pga gærningene som fins. Jeg har allerede fått sms fra fremmede som er ute etter noe annet enn skoen jeg selger. Men ja, skal vurdere å legge ut navn og adresse:)

Anonymous poster hash: 0035d...3db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Ja, det skjønner jeg. De fleste er jo seriøse.

Legg ut fullt navn og mobilnr, sånn at du er en "person". Jeg styrer hvertfall unna de som ikke har navn og/eller nr, det man kun kontakte via skjemaet. Det lyset at man ikke vil identifiseres, og hvorfor det om du et seriøs?..

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Jeg bruker kun fornavnet mitt i annonsen, og skjuler telefonnummeret. Det virker kanskje useriøst for deg, men de som er interessert tar likevel kontakt like ofte som før når jeg brukte hele navnet. Om kjøpere tar kontakt, så svarer jeg selvsagt, og avslutter meldingen med "Mvh *mitt fulle navn*". Grunnen til det er at jeg vil begrense litt hvor navnet mitt havner på nettet, og jeg selger en del på finn. Vil ikke ha det klistret "overalt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

Ok, jeg har bare vært skeptisk til å legge ut navn og info på nett pga gærningene som fins. Jeg har allerede fått sms fra fremmede som er ute etter noe annet enn skoen jeg selger. Men ja, skal vurdere å legge ut navn og adresse:)

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Jeg ville ikke gjort det hvis jeg ikke følte meg komfortabel med det. Min erfaring er at interesserte tar kontakt uansett. Det er jo tross alt ikke bindende å sende en melding med spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun fornavnet mitt i annonsen, og skjuler telefonnummeret. Det virker kanskje useriøst for deg, men de som er interessert tar likevel kontakt like ofte som før når jeg brukte hele navnet. Om kjøpere tar kontakt, så svarer jeg selvsagt, og avslutter meldingen med "Mvh *mitt fulle navn*". Grunnen til det er at jeg vil begrense litt hvor navnet mitt havner på nettet, og jeg selger en del på finn. Vil ikke ha det klistret "overalt"

Det er helt opp til deg :)

Jeg ville lagt ut fullt navn, og skjult nr (at man kan se det ved å logge inn), men ikke adresse, ts.

Den er uansett ikke nødvendig syns jeg.

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å selge ting på finn.no og vurderer å selge flere.

Hva må jeg gjøre for å bevise at tingene jeg selger er ekte? Jeg har foreløpig lagt ut ett par ting, for å se responsen. F.eks ett par jimmy choos. Noen som kan gi meg ett par tips om hvordan jeg kan forbedre den? Esken og dustbag følger med. Jeg er ikke så flink til å spare på kvitteringer og derfor har jeg kuttet og er villig til å kutte mye i pris som det står i annonsen. Men det virker kanskje mistenkelig?

Jeg har lagt ut mobilnummeret mitt, men er skeptisk til å vise adressen min. Syns det holder med postnummer. Anonymous poster hash: 0035d...3db

Har du lagt ut mobilnr. Ditt så finner de fleste og frem til adressen din.

Enten via gule sider, eller via apper eller googlesøk. Har hemmelig nr. Men via finn.no klarer flere å finne opplysninger de ikke skal kunne finne. Så jeg skriver aldri tlf nr i finnannonser og bruker postnummer tilhørende annen adresse.

I forbindelse med gis bort på finn.no har jeg fått veldig ubehagelige folk på døra fordi telefon nummeret stod i annonsen.

Anonymous poster hash: 13583...ac8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg :)

Jeg ville lagt ut fullt navn, og skjult nr (at man kan se det ved å logge inn), men ikke adresse, ts.

Den er uansett ikke nødvendig syns jeg.

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

Men du må selvfølgelig gjøre det du er komfortabel med, ts!

Om du ikke vil legge ut etternavn osv, så gjør du ikke det :)

Det er sikkert noen som vil kjøpe for det. Jeg snakker bare for min egen del.

Så verdt et forsøk! Lykke til.

Anonymous poster hash: 47fe5...9d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vesker på finn.no med kvittering, og alltid følt meg veldig trygg på at de er ekte og at jeg ikke har blitt lurt på noen som helst måte. Det jeg har vært opptatt av er kvittering og fullt navn på selger. Ser også an hvordan type person selger er. Virker det som en "vanlig person" (vanskleig å forklare, men litt magefølelse som jeg går etter), så tenker jeg at han/hun ikke ønsker å lure meg. Ser at noen skriver at man kan forfalske kvittering. Mulig jeg er litt naiv, men jeg tenker det er veldig få i Norge som gjør dette?

Uasnett: kvittering og selgeren er det som er viktig for meg, og som får meg til å føle meg trygg. Hadde aldri kjøpt av noen uten kvittering og hvis jeg følte det var et eller annet rart med selgeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt vesker på finn.no med kvittering, og alltid følt meg veldig trygg på at de er ekte og at jeg ikke har blitt lurt på noen som helst måte. Det jeg har vært opptatt av er kvittering og fullt navn på selger. Ser også an hvordan type person selger er. Virker det som en "vanlig person" (vanskleig å forklare, men litt magefølelse som jeg går etter), så tenker jeg at han/hun ikke ønsker å lure meg. Ser at noen skriver at man kan forfalske kvittering. Mulig jeg er litt naiv, men jeg tenker det er veldig få i Norge som gjør dette?

Uasnett: kvittering og selgeren er det som er viktig for meg, og som får meg til å føle meg trygg. Hadde aldri kjøpt av noen uten kvittering og hvis jeg følte det var et eller annet rart med selgeren.

Hvem som helst kan få tak i en falsk kvittering til diverse vesker. Kvitteringene blir solgt på diverse nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som helst kan få tak i en falsk kvittering til diverse vesker. Kvitteringene blir solgt på diverse nettsider.

De som går såpass langt er vel ikke det jeg vil kalle "vanlige personer", så jeg satser på at samlet sett er det noe som vil peke seg ut som vil gjøre meg mistenkelig og la være å kjøpe fra selgeren. Håper jeg.

Jeg glemte forresten at jeg faktisk ser på veska fysisk. Sånn som jeg har skrevet det virker det som jeg kunne kjøpt veske uten bilde eller uten å ha sett på den fysisk, så lenge det er kvittering og selgeren virker bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går såpass langt er vel ikke det jeg vil kalle "vanlige personer", så jeg satser på at samlet sett er det noe som vil peke seg ut som vil gjøre meg mistenkelig og la være å kjøpe fra selgeren. Håper jeg.

Jeg glemte forresten at jeg faktisk ser på veska fysisk. Sånn som jeg har skrevet det virker det som jeg kunne kjøpt veske uten bilde eller uten å ha sett på den fysisk, så lenge det er kvittering og selgeren virker bra :P

Jeg har vært borti tre damer som har solgt falske vesker på finn.no. Alle tre har virket vanlige og har faktisk fremstått som velstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti tre damer som har solgt falske vesker på finn.no. Alle tre har virket vanlige og har faktisk fremstått som velstående.

Det er leit at folk ønsker å lure andre på denne måten, men hvis man ikke skal kjøpe nytt så er man nesten nødt til å stole litt på folk også.

Har du sett på veska (og kan mye om den), eventuelt fått noen på veskeforumet til å se på den (kan vel ta den med til butikken også, men det har jeg selv aldri gjort), får med kvittering og selgeren gir gode svar på alt og du føler at han/hun ikke prøver å lure deg, så er det vel ikke så mye mer du kan få gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det letteste er å handle via Blomqvist som nevnt eller andre godkjente auksjonshus som Lauritz.

Evt. dersom man bruker Finn, Ebay el.l., få det verifisert av Purseforum.

Jeg solgte en (ekte) Chanel veske på Finn og det var mye styr. Jeg la ved masse bilder, verifikasjonsskortet, dustbag, kvittering - alt jeg hadde. Hun hadde likevel tvil og stilte spm. ved alt. Bl.a. hvorfor den ikke var dyrere - jeg solgte den noen tusen billigere, rett og slett fordi den var brukt, jeg trengte pengene og ikke fikk nok bud da den var lagt ut dyrere.

Noen vesker, som Chanel, produseres med falske verifikasjonskort og kvitteringer så jeg forstår at det er vanskelig å vite. Til en viss grad kan man aldri bli helt sikker om man handler via en tredjepart.

Men da må man vurdere om man er villig til å handle brukt overhodet eller om man vil gå i butikk, da det er grenser for hvor mange garantier selger kan gi deg.

Jeg forholder meg alltid anonym på Finn. Bruker mitt mellomnavn og har en egen epostadresse til salg. Det er flere grunner til at det er mer komfortabelt. En gang hadde jeg lagt ut enkelte plagg med bilde av meg i dem og fikk slibrige meldinger av menn. En venninne av meg opplevde at noen gale Finn kunder fant henne på Facebook og sendte meldinger der.

Om noen ikke vil handle av anonyme selgere er det selvsagt greit, men det fungerer fint for meg og foretrekker å holde det slikt. Det er mange slitsomme og vanskelige Finn-kunder.



Anonymous poster hash: 426a5...a85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er å handle via Blomqvist som nevnt eller andre godkjente auksjonshus som Lauritz.

Evt. dersom man bruker Finn, Ebay el.l., få det verifisert av Purseforum.

Jeg solgte en (ekte) Chanel veske på Finn og det var mye styr. Jeg la ved masse bilder, verifikasjonsskortet, dustbag, kvittering - alt jeg hadde. Hun hadde likevel tvil og stilte spm. ved alt. Bl.a. hvorfor den ikke var dyrere - jeg solgte den noen tusen billigere, rett og slett fordi den var brukt, jeg trengte pengene og ikke fikk nok bud da den var lagt ut dyrere.

Noen vesker, som Chanel, produseres med falske verifikasjonskort og kvitteringer så jeg forstår at det er vanskelig å vite. Til en viss grad kan man aldri bli helt sikker om man handler via en tredjepart.

Men da må man vurdere om man er villig til å handle brukt overhodet eller om man vil gå i butikk, da det er grenser for hvor mange garantier selger kan gi deg.

Jeg forholder meg alltid anonym på Finn. Bruker mitt mellomnavn og har en egen epostadresse til salg. Det er flere grunner til at det er mer komfortabelt. En gang hadde jeg lagt ut enkelte plagg med bilde av meg i dem og fikk slibrige meldinger av menn. En venninne av meg opplevde at noen gale Finn kunder fant henne på Facebook og sendte meldinger der.

Om noen ikke vil handle av anonyme selgere er det selvsagt greit, men det fungerer fint for meg og foretrekker å holde det slikt. Det er mange slitsomme og vanskelige Finn-kunder.

Anonymous poster hash: 426a5...a85

Da møtte du på en som kjøper som var skeptisk. Noe som i og for seg er bra. Kjøpte hun veska av deg?

Jeg følger med på finn og ser hva som blir lagt ut av Chanel, og tydelig at det er populært for mye av det blir solgt iløpet av få timer. Så det er nok mange som handler raskt og tenker ting er ekte. Vet det er flere som går rundt med falske vesker. Men det er lurt å bruke finn betalingsgaranti. Da kan man få kjøpet autorisert når man har fått varen. Er varen falsk så kan det sendes i retur og man får pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er leit at folk ønsker å lure andre på denne måten, men hvis man ikke skal kjøpe nytt så er man nesten nødt til å stole litt på folk også.

Har du sett på veska (og kan mye om den), eventuelt fått noen på veskeforumet til å se på den (kan vel ta den med til butikken også, men det har jeg selv aldri gjort), får med kvittering og selgeren gir gode svar på alt og du føler at han/hun ikke prøver å lure deg, så er det vel ikke så mye mer du kan få gjort?

Nei,en får ikke gjort så mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,en får ikke gjort så mye mer :)

Fikk litt vond smak i munnen av dette med falsk kvittering. Trodde ikke det var så utbredt. Det er noe jeg skal tenke på neste gang! Så takk for tipset og informasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...