Gå til innhold

Fantas på nye eventyr!


FantasDick

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Oppretter dagbok, jeg, selv om den nok kanskje inneholder en del annet enn trening, men det er treningen jeg vil fokusere på. Kommer også til å notere ned mat, da jeg er helt superhekta på mat for tiden. :ler:

Jeg er, som flere har fått med seg, gravid. Omtrent 18 uker på vei, med det vi tror er en "liten prinsesse" i magen. Skal på enda en OUL om en uke, da får vi forhåpentligvis sett kjønnet klart og tydelig. :)

Etter å ha hatt ekstrem kvalme, levd på kanelsnurrer og sovet 20 timer i døgnet de tre første månedene av svangerskapet er jeg nå tilbake som meg selv. Formen er riktignok helt skrekkelig dårlig, så nå skal jeg forsøke å få tilbake litt kondisjon og styrke - som gravid.

---

I går kveld syklet jeg en av "rundene mine" for første gang på flere måneder. Trodde jeg skulle dø opptil flere ganger underveis, så her må jeg ta det mye roligere merket jeg. Brukte omtrent 1 t 15 mins på runden - og den er bare 16 km. :fnise: Til mitt forsvar er veien helt forferdelig dårlig, mye leire og grus og hullete asfalt - og masse bakker!

Satser på at ting bedrer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var så stygt vær ute i dag, så gadd ikke verken trene ute eller dra på senteret, så forsøkte meg på en gravid-aerobic video på Youtube. Det var slappe saker, så tror jeg prøver meg på noen andre videoer med litt mer fart neste gang.

Aktivitet i dag;

- 20 min low impact aerobic.

- 10 min stretching.

- 15 minutter sykkel (i storm!) da jeg dro på butikken en tur.

Mat i dag;

- Tunfisk med sorte oliven, gressløk, kidneybønner, sitron og krydder. Mandelmelk latte.

- Smoothie av kiwi, honningmelon, spinat og vann.

- Linsegryte av røde linser, selleri, gulrot, gul løk, tomat, sjalottløk, hvitløk og krydder. Vann.

- Jordbær og vann.

- Tunfisk på boks, mager kesam, sorte oliven, sitron, gressløk og krydder.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa visst trening i dag. :sjenert: Sur og lei og sliten, storm ute og ingen motivasjon inne. Fckit.

Mat:

- Mandelmelk latte.

- Hjemmelaget "burger" av hvite bønner, valnøtter, løk og hvitløk. Servert med spinat, cherrytomat, agurk, løk og honning-sennep-vinaigrette. Vann.

- Hjemmelaget korma med kylling og paprika. Raita, fullkornris og mangosalat til. Vann.

- Smoothie av jordbær, naturell yoghurt, vaniljepulver og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke trene i dag heller, men vi har gått et par timer i byen. Gikk også litt lengre morgentur med hunden. Møkklei denne stormen og alt regnet selv om det var veldig fint tidligere i dag. :)

Mat:

- Cæsarsalat, focaccia og aioli på San Sebastian. Vann og svart kaffe til.

- Hamburger med salat, paprikaketchup og mangochutney på Sot.

- Grande Java chip på Starbucks.

- Litt sjokolade og en kick.

Yay for bursdagsfeiring og bytur. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde en annen cardio-video på Youtube i dag, den var det litt mer fart i. :)

Formen er selvsagt forferdelig, HR 135 i gjennomsnitt og peak 157. :sjenert:

Aktivitet;

- 30 min low impact cardio.

- 5 min stretching.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg glemt å skrive på en stund! Har heller ikke trent noe særlig, bare gått tur med hunden, så ingen har gått glipp av noe. :ler:

Våknet til sol i dag og bare det gir jo treningslyst i seg selv! Etter å ha sendt mann og barn på jobb og skole, surfet litt på internett og kost meg med en skål frukt og en kaffe latte hev jeg meg rundt og trente til en video på Youtube her på stuegulvet. :sol:

Aktivitet;

- 30 min low impact cardio

- 5 min stretching.

Synes den videoen er litt for lett, så må se etter noe annet, tror jeg. Er veldig behagelig med lite hopping fordi jeg kjenner magen bevege litt på seg på en rar måte når jeg hopper og spretter.

Er faktisk halvveis i svangerskapet nå! Eller, helt nøyaktig er det ikke før i morgen, men pytt sann. Legger ved bilde, tok det nettopp! :)

Uke 20! :babyjente:

Uke_20.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke like god morgen i dag som i går; våknet til storm rundt husveggene og pissregn! :snurt:

Laget en liten skål appelsin, kiwi, pasjonsfrukt og kokos til kaffe latten min mens jeg forsøkte å sende avgårde barnet på skolen (lus på tjærekost deluxe). Etter å ha spist og surfet min daglige morgenrunde på mail/insta/face/forum tok jeg på treningsskoene og satte på en video. Tenkte å forsøke meg på litt friskere saker i dag, så valgte en 30 min. "intermediate" cardio-økt. That shit was brutal, men jeg kom meg greit gjennom uten pauser og uten juks. Jeg blir ikke så grusomt sliten, men pulsen min har økt noe vanvittig etter jeg ble gravid, og det er ganske ubehagelig. Supergodt etterpå i alle fall! :danse:

Nå skal jeg hoppe i dusjen før vi har et møte med banken om en times tid. Får endelig svar på huslån og lånesum i dag, så jeg gru-gleder meg litt til det. :overrasket:

Aktivitet:

- 30 min medium cardio

- 5 min stretching

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oj, her har jeg ikke skrevet på en stund! Har ikke hatt så mye å skrive heller, fordi jeg har ikke trent på evigheter, bare gått tur med hunden. Gått lengre turer enn jeg pleier, og i litt bakker så jeg ahr fått opp pulsen litt, da. :)

Har følt meg pjusk og trøtt en stund nå, har sovet i 12 timer om natta, men likevel ikke følt meg uthvilt. I dag våknet jeg 07.30 og var fin i formen, så satser på at den trøtt-perioden er over! :)

Etter et proteinrundstykke og litt kaffe hev jeg på meg treningsklærne og nå er jeg svett og ferdigtrent. Må hoppe i dusjen snart så jeg rekker å bli ferdig til jeg skal til frisøren i dag. Skal lysne/bleke/stripe håret mitt, er på tide med en forandring. Planen er å få det lyst nok så jeg kan farge det i en annen, fresh farge. Vurderer sølv, turkis eller lilla. :danse:

Aktivitet;

- 30 min medium cardio

- 5 min stretching

Klapp på skuldra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trøtt for tida, så vurderte å bare droppe å gidde å bevege på meg i dag og heller bare sove, men fikk til slutt på treningstøyet og gjort litt cardi. Går fint på "intermediate"-nivå enda, men dropper de verste mageøvelsene fordi jeg får så vondt. Tar heller knebøy eller noe mens de på videoen trener mage i 30 sek her og der.

Frokosten ble en latte mens jeg gjorde klar barn til skolen, så tok jeg et hjemmebakt proteinrundstykke med grønn pesto og tomat. En liten skål vannmelon med kokos til desert. :)

Aktivitet:

- 30 min medium cardio

- 5 min stretching

- 20 min yoga

Tok et bilde etterpå siden jeg er 22 uker nå! :danse:

Uke22hel.png

Nå skal jeg hoppe i dusjen, før jeg skal ut en tur. Må innom NAV for å levere noen papirer og handle middag og sånt. NAV-kontoret her har kun åpent mandag, onsdag og fredag 10.00-14.00. :sjokkert:

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjedet meg litt her istad, så fant ut at jeg skulle prøve en yoga-video på YT! :sjokkert: Fant en som skulle være fin for gravide, men herregud for noen stillinger! :hoho: Noen var veldig enkle og behagelig, mens andre var jeg ikke i nærheten av å få til. Kjentes veldig greit ut, så tror jeg skal prøve litt mer yoga fremover.

Bikkja bryr seg som regel ikke om at jeg trener cardio i stua lengre, men yoga var visst litt for spennende. Han satt i veien, stakk snuten sin på steder han ikke trenger mens jeg stod i upassende positurer og hentet alle lekene sine på yogamatta. Og samboeren bare "å herregud.." når han plutselig så rumpa i bare trusa stikke opp fra bak sofaryggen mens jeg stod i downward facing dog eller hva den stillingen heter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning! :sol:

Så utrolig deilig å våkne og stå opp når sola skinner! Det hjalp til og med når vi fant ut at hunden har hatt diaré 3 i natt og regelrett basja seg ut tre plasser på stuegulvet! Han kom ikke for å hilse på oss når vi kom inn i stua, og unngikk øyekontakt til vi hadde vasket opp han hadde vært ute en tur. Stakkars hund! :(

Laget overnight oats i går kveld, så da var jo frokosten klar i morges, måtte bare ordne litt frukt og en kaffe latte. Etter å vasket stua for hundebæsj, spist frokost og surfet litt hoppet jeg i treningstøyet og satte på en treningsvideo. Er så sliten for tida, så tenkte å ta det litt roligere i dag og gikk derfor for en sånn "gravid-trening", men det var så rolig og "slapt" at jeg endte opp med tre videoer for å bli noenlunde fornøyd. En cardio og to forskjellige med fokus på styrke og litt vekter. Hadde ikke på pulsklokka (den vil plutselig ikke slå seg på :sjokkert: - håper det bare er batteriet!), men tviler på at jeg var over sone 1.

Aktivitet:

- 20 minutter rolig cardio

- 20 minutter styrke med lette vekter, medium

- 20 minutter styrke med lette vekter, rolig

- 5 min stretching

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, regn i dag - ikke like lett å stå opp som i går, men det er i alle fall ikke så kaldt ute! :)

I dag har hundetassen vår bursdag og blir hele 3 år gammel! Hurra! Legger ved et random bilde av hans alltid fotogene ytre- her i armene til far. :hoho:

WP_20150128_002.jpg

Er helt død i kroppen med litt halv-vondt her og der, men gjorde unna litt trening likevel. Føltes bra etterpå, men er fremdeles ikke "bra" i kroppen. Skal ta det litt med ro i helga, tror jeg, så får håpe på en frisk neste uke, kanskje.. :)

Aktivitet:

- 30 min medium cardio

- 5 min stretching

Tror vi bestemte i går kveld at vi skal ha taco til middag i dag! Gleder meg fryktelig - jeg har hatt lyst på tacokrydret soya mince i flere uker nå, så tror jeg tar det istedet for kjøttdeig, som de andre skal ha. Helgesnadder, selv på en fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom selv om jeg ikke har så mye å skrive, egentlig. Koselig å ha et sted å bare rable ned litt likevel. :)

Har ikke trent ordentlig siden sist jeg skrev, bare gått turer - og vært på shopping en hel dag, husker ikke sist jeg var så sliten i beina etterpå! :ler: Om vært blir ok i morgen tror jeg vi skal hive oss med et "løp" som går her i bygda årlig. Man kan både løpe og gå, vi kommer nok til å ta med barn og hund og spasere i det tempoet vi ønsker, tenker jeg. Det er ca. 16 km. :)

Var hos jordmor i dag, hadde med samboeren for første gang. Tror han synes det var greit. :) Er bare i uke 23, men vi tok SF-mål likevel - det var bare på 17 cm, så jeg forholder meg rolig til neste måling, tror jeg. Fikk høre på hjertelyden også, omsider - hun sparker sånn at vi hører nesten ikke noe annet! :ler:

Etter at kvalmen gav seg rundt uke 12 har svangerskapet vært som en drøm. Kjenner ikke noe til graviditeten, annet enn at magen blir større og at det kjennes ut som jeg har en alien/et dyr i magen. Har litt sånne trøtt-perioder innimellom, og jeg er litt inne i en sånn periode nå. Var litt verre i forrige uke, men har ikke sluppet helt taket enda.. Har ofte lyst å bare legge meg ned.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her er det lenge siden jeg har skrevet - igjen! Mye feiring og fridager i mai, så har ikke gidda å trene når vi er bortreist eller når samboeren heller vil gjøre ting sammen. :ler:

Tok med hunden på tur med mål om å øve litt på jogging igjen. Han er så vimsete og gira på tur at han sjeldent klarer (orker) å konsentrere seg om å løpe ordentlig mer enn noen meter i slengen. Vi startet med veeeldig korte og få intervaller og har økt litt jevnt og trutt. Nå har jeg ikke trent med han på en stund så var spent på hvordan det skulle gå i dag, men han løp som en drøm! Nå var det jeg som måtte ta pauser underveis på grunn av magen (den blir steinhard og litt småvond når jeg jogger/går veldig fort). :biggrin:

Ble en times tid rask gange med litt intervaller og snusepauser i både pissregn, strålende sol og relativt sterk vind. Ikke mange kilometerne da, men tror den runden er på omtrent 6 km. Den inkluderer et godt stykke "gå fot"-trening i sentrum også. :)

Edit; jeg lå også inne på sykehuset nesten hele forrige uke, så er litt redusert etter det oppholdet også. Var ikke noe farlig, og er mer eller mindre frisk nå, så satser på at jeg holder meg i fin form nå. :)

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt øm i beina etter litt jogging i går, men gjorde unna litt cardio hjemme i stua i dag. Nå har jeg svetta ferdig så gleder meg til å skrubbe meg i dusjen! :)

- 30 min medium cardio

- 5 min stretching

-30 minutter tur med hund og rolige intervaller.

Feels great! :danse:

Legger ved bilde tatt mens jeg enda var svett og jævlig, haha. Var 25 uker på vei i går! Magen føles faktisk lettere nå enn den gjorde for 5 uker siden, merkelig nok.

28_05_2015.png

Ser at jeg har lagt på meg en god del, ja - men det føles veldig greit.

Edit; følte meg så fin i formen at jeg tok en tur med hunden også! Vi gikk i snusetempo først (hannhund, så det tar litt tid) og la inn noen rolige intervaller (i styrtregn!) på slutten - bare for å øve på å jogge "fot". Han er blitt veldig flink! :)

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Du er utrolig flink som klarer å trene når du er gravid! Følger gjerne med her om jeg får lov. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Du er utrolig flink som klarer å trene når du er gravid! Følger gjerne med her om jeg får lov. :jepp:

Så koselig med besøk! :blomst:

Og tusen takk for fine ord, men det er lett å trene når man ikke har noen plager i det hele tatt. Etter at kvalmen forsvant rundt uke 12-13 har jeg omtrent ikke merket noe til graviditeten, så jeg har nok vært heldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk! :blomst:

Og tusen takk for fine ord, men det er lett å trene når man ikke har noen plager i det hele tatt. Etter at kvalmen forsvant rundt uke 12-13 har jeg omtrent ikke merket noe til graviditeten, så jeg har nok vært heldig. :)

Åh, da er du heldig, ja. Jeg var skikkelig dårlig (som i bekkenløsning) med begge mine. Det er virkelig noe herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, da er du heldig, ja. Jeg var skikkelig dårlig (som i bekkenløsning) med begge mine. Det er virkelig noe herk!

Huff, høres så fælt ut med bekkenløsning - håper ikke jeg får det. Men du er nå i storform nå i alle fall! :biggrin:

---

Sov altfor lenge i dag, så fikk plutselig full timeplan, men fikk lagt inn en kjapp intervall-tur på en halvtimes tid. Skulle til veterinær med bikkja så vi løp like gjerne dit. :) Kjørte hjem igjen da, siden han fikk vaksine i dag. Ellers var alt i orden med han, hadde litt skitne ører, men de fikk vi renset! :)

Hele ettermiddagen gikk med til middagslaging og vaktkveld på ungdomsklubben. Kom nettopp hjem, så har hevet i meg noen knekkebrød før jeg skal hoppe til sengs - er så trøtt! Opp tidlig i morgen, for da skal vi på harrytur til Sverige! :ler:

Aktivitet:

- 30 min tur med hund + intervaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt handletur til Sverige i dag, og da måtte vi opp tidlig! Våkna 05.30 - litt for tidlig, men fikk ikke sove mer så listet meg opp, hoppet i treningstøy og slepte bikkja med meg ut på tur 06.00. Vi jogget et par km i morgensol og skarp friskluft uten å møte på en sjel - så deilig, selv om det så ut som hunden skulle sovne når som helst. :hoho:

Vi var pakket og klare i bilen 08.15 og satte kursen mot Åre. Fikk slått ihjel et par timer og brukt et par tusen. :biggrin:

Akkurat kommet inn døra og fått pakket ut matvarene her nå, så nå blir det avslapping resten av kvelden. Guri, så trøtt og sliten, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...