Gå til innhold

Tunaens trening:)


tunaen

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å lage treningsdagbok. Grunnen til denne er for å kunne følge litt med på fremgangen på treningsfronten. Det blir jo en del kosthold også, selv om jeg har lagt lavkarboen på hylla. Javisst funker lavkarbo, OM man klarer å holde seg til det, men brød er dessverre min guilty pleasure. :P

Kan forøvrig fortelle litt om meg selv. Nesten 27 år, student, bor i Oslo. Trener for å gå ned i vekt. Før jul drev jeg mest med styrke og utholdenhetstrening, men resultatene uteble. Etter å ha vært hos treningsveileder og kostholdsveileder, har jeg nå en helt ny treningshverdag. Fikk i utgangspunktet beskjed om å trene 3 ganger i uken, men det har blitt litt mer nå. Jeg bestemte meg for å prøve ut en kampsport, der jeg trener tre ganger i uken. I tillegg følger jeg faste gruppetimer på treningssenteret mitt. Så nå ser ukene mine sånn ut:

Mandag: 1,5 time med yoga på morgenen. 1 time med zumba på kvelden.

Tirsdag: 1,5 time med kampsporttrening.

Onsdag: 45 minutter spinning og 30 minutter mage/rygg.

Torsdag: 1,5 time med kampsporttrening.

Fredag: Kampsporttrening igjen.

Lørdag: 1 time styrke, pluss 30 minutter ellipse.

Det er i bunn og grunn kampsporttrening som gjør at jeg opprettet treningsdagbok. Det er hardere trening enn jeg forventet. Det er enklere enn jeg trodde(så liksom ikke for meg at jeg skulle være noe a la Bruce Lee akkurat). Det er bare det at jeg er en av de få nye. I tillegg: vekten. Den følelsen av å være så veldig synlig, og at man skiller seg ut, fordi man ER i dårligere form enn de andre. Man er ikke like rask og sliter mer med sparring. Den følelsen har jeg fått kjent på.

Samtidig så vet jeg selv at jeg legger en innsats i det. Jeg vet hva slags innsats jeg ellers gjør. Nå er jeg nå engang i denne situasjonen, og jeg må bare prøve å gi blanken i hva andre måtte tenke om meg der jeg svetter i vei. Derfor vil jeg bruke treningsdagboken til å skrive om hvordan framgangen min går, og blir glad om noen finner interesse til å følge med.

Tenker at dette ble langt nok for et førsteinnlegg.. Ha en fin kveld! :)

Endret av tunaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått på kampsport før jeg og, det er veldig god trening! :)

Har også veldig lyst til å ha en økt med yoga inn i min treningsrutine, har vært på det en gang før og likte det veldig godt. Uheldigvis så jobber jeg når mitt treningssenter har yoga på timeplanen, som er litt synd :(

Jeg liker også å trene mer enn 3 ganger i uka, føler at hvis jeg trener omtrent hver dag er det ikke like stress å dra på trening, men hvis jeg har 2 dager fri, så blir det stress igjen :P

Skal følge med her. Lykke til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på kampsport før jeg og, det er veldig god trening! :)

Har også veldig lyst til å ha en økt med yoga inn i min treningsrutine, har vært på det en gang før og likte det veldig godt. Uheldigvis så jobber jeg når mitt treningssenter har yoga på timeplanen, som er litt synd :(

Jeg liker også å trene mer enn 3 ganger i uka, føler at hvis jeg trener omtrent hver dag er det ikke like stress å dra på trening, men hvis jeg har 2 dager fri, så blir det stress igjen :P

Skal følge med her. Lykke til :hjerte:

Så koselig! Takk <3

Det er faktisk veldig god trening ja, noe som er enda en god grunn til å fortsette :) sånn sett er det greit å være student med maks to forelesninger i uka. Jeg bestemmer over dagene mine selv.

Når man trener ofte, blir det faktisk mindre stress. Da gjør man det bare, uten å stresse med det eller tenke for mye på det. Men nå føler jeg meg klar for trening, da jeg ikke var å trente i går. Har allerede begynt å tenke på hva jeg må huske på før jeg drar, og treningen begynner ikke før klokken 19... :P Kroppen var bare vrang i går. Litt bedre i dag, så ingen unnskyldning for å ikke dra på kampsport-treningen! Bare veldig synd at jeg gikk glipp av spinningen og mage/rygg i går, men pytt pytt. Det tar jeg igjen neste uke. :) Har fortsatt flere fine dager med trening igjen denne uken, så har ikke dårlig samvittighet for at jeg ennå ligger i senga og sløver.

Okei, så har jeg litt dårlig samvittighet, da. Jeg måå bare åpne bøkene og pugge litt nå, etter en forfriskende dusj. Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, så flink du er til å trene ofte. Jeg prøver å få til mellom 3 og 4 økter i uken, føler at det holder for meg. Men jeg er veldig enig i det med at det er nesten mer stress åkomme seg på trening når man ikke har vært der på et par dager :fnise:

*mine innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Takk <3

Det er faktisk veldig god trening ja, noe som er enda en god grunn til å fortsette :) sånn sett er det greit å være student med maks to forelesninger i uka. Jeg bestemmer over dagene mine selv.

Når man trener ofte, blir det faktisk mindre stress. Da gjør man det bare, uten å stresse med det eller tenke for mye på det. Men nå føler jeg meg klar for trening, da jeg ikke var å trente i går. Har allerede begynt å tenke på hva jeg må huske på før jeg drar, og treningen begynner ikke før klokken 19... :P Kroppen var bare vrang i går. Litt bedre i dag, så ingen unnskyldning for å ikke dra på kampsport-treningen! Bare veldig synd at jeg gikk glipp av spinningen og mage/rygg i går, men pytt pytt. Det tar jeg igjen neste uke. :) Har fortsatt flere fine dager med trening igjen denne uken, så har ikke dårlig samvittighet for at jeg ennå ligger i senga og sløver.

Okei, så har jeg litt dårlig samvittighet, da. Jeg måå bare åpne bøkene og pugge litt nå, etter en forfriskende dusj. Ha en fin dag :)

Er også student, men har forelesning hver dag og jobb ved siden av da :P Heldigvis slutter forelesningene alltid rundt 12, da har jeg masser av tid igjen av dagen!

Trenger ikke å ha dårlig samvittighet for en trening skippa, når man har mange å ta av :) Håper det går (gikk) fint på trening i dag da! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, så flink du er til å trene ofte. Jeg prøver å få til mellom 3 og 4 økter i uken, føler at det holder for meg. Men jeg er veldig enig i det med at det er nesten mer stress åkomme seg på trening når man ikke har vært der på et par dager :fnise:

*mine innlegg*

3-4 føler jeg også at det er nok, men så ble det plutselig så mye jeg skulle få med. Tenker at det kan gå å trene seks dager i uken, så lenge det ikke plutselig blir masse stress og ork. Får se hvor lenge jeg klarer å opprettholde det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig fredag da dere! Newsflash: Jeg har blåmerker etter treningen i går. Men det var kjempegøy, og haaard trening. Vi (jeg) lærte et nytt grep, som gikk ut på å få den andre ned på bakken. Jeg fikk hjertet i halsen da jeg så at vi skulle øve oss på hverandre, og så for meg at jeg kom til å falle ned på bakken som en elefant som snubler. Det gikk heldigvis mye bedre enn som så. Jeg klarte meg bra, både som den som ble taklet og den som takler (eller hva man kaller det). Så treningen endte i en god selvtillitsboost :)

Går glipp av trening i dag da vi skal feire (med måte, selvsagt). Men det tar jeg igjen på styrketrening i morgen. 45 minutter styrke, men må prøve å få gjort de øvelsene PT-en ga meg. Har liksom ikke tid til de lenger, selv om jeg trener såpass ofte. Føler kampsport-treningene og gruppetimene er såpass god trening at jeg FØLER at jeg ikke orker mer etter at jeg er ferdig. Så heretter skal jeg prøve å få gjort de før. God plan? Vi får se. ;)

Håper dere får en fin helg. :)

Er også student, men har forelesning hver dag og jobb ved siden av da :P Heldigvis slutter forelesningene alltid rundt 12, da har jeg masser av tid igjen av dagen!

Trenger ikke å ha dårlig samvittighet for en trening skippa, når man har mange å ta av :) Håper det går (gikk) fint på trening i dag da! :hjerte:

Du er heldig som har jobb da :) er kjipt å være blakk. Prøvde å finne en deltidsjobb der jeg kan tjene noen kroner uten for mye arbeid, høhø. :P gjør ikke noe med forelesninger hver dag når dere slutter såpass tidlig =) skulle gjerne hatt flere forelesninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Åh, har vært skikkelig lat i det siste. Var på styrketime på lørdag, pluss 20 minutter sykkel. Men..jeg skal prøve å være flinkere fra i morgen av. Tror jeg bare vil være mest mulig med kjære, før han drar hjem igjen. Avstandsforhold suger, særlig når jeg vet at jeg ikke får se han på flere måneder.

Men etter det, da er ihvertfall motivasjonen å gå ned for å overraske han når jeg ser han neste gang ;) og, det holder avstandsblues-en unna!

så ja.. litt hjertesukk for idag. Tunaen kommer sterkere tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Åh, har vært skikkelig lat i det siste. Var på styrketime på lørdag, pluss 20 minutter sykkel. Men..jeg skal prøve å være flinkere fra i morgen av. Tror jeg bare vil være mest mulig med kjære, før han drar hjem igjen. Avstandsforhold suger, særlig når jeg vet at jeg ikke får se han på flere måneder.

Men etter det, da er ihvertfall motivasjonen å gå ned for å overraske han når jeg ser han neste gang ;) og, det holder avstandsblues-en unna!

så ja.. litt hjertesukk for idag. Tunaen kommer sterkere tilbake :P

Ah, så kjedelig med avstandsforhold! Men ja, litt morsomt om du kan overraske han, hehe :) Håper det går bra med treningen i morgen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ah, så kjedelig med avstandsforhold! Men ja, litt morsomt om du kan overraske han, hehe :) Håper det går bra med treningen i morgen! :hjerte:

Takker! Det gikk bedre :)

Jeg hadde allerede klart å glemme at jeg lagde en dagbok. Tydeligvis ikke min sterkeste side ;) However. Jeg er med i tråden "Vi som skal gå ned til påske 2015" og hadde veiedag i dag. Hadde gått ned 0,5 kg! :danse: Babysteps. Men alt i alt har jeg nå gått ned 5 kg siden jul. Det går kanskje sakte, men dere skulle sett leggene mine fra i sommer og nå. Musklene er blitt mye mer markert, og det er sånne små ting som gjør meg så glaaad :D

Greit nok at jeg har mange kilo for mye, men jeg er likevel fornøyd og takknemlig (ikke minst!) for at jeg har en velfungerende, frisk og sterk kropp! Heretter skal jeg gjøre mitt beste for å ta vare på den.

Ønsker alle en god helg. Kos dere masse med treninga :blomst::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin start på uken egentlig!

Trente zumba i dag. Det var ny rutine(eller hva man kaller det) og dødsvanskelig. Mye ned på gulvet, spinne rundt og opp igjen. Ganske svett da vi ble ferdige. Skjønner godt hvorfor venninna mi nekter å dra på sånne ting. Det er ganske flaut å vimse hit og dit og ikke helt kunne stegene, og det tar et par ganger før man klarer å komme seg gjennom timen uten å føle seg som en tufs :D så skjønner godt de som prøver en eller to ganger og gir opp fordi de ikke får det til. Man må bare gi det litt tid ;)

Er en stund siden jeg har trent styrke utenom gruppetimene, så i dag hadde jeg bestemt meg for å trene overkroppen i dag, så da ble det:

3 x 10 rotary torso x 2 (begge sider) - 25 kg.

3 x 10 skulderpress - 5 kg (og jeg som klarte mye mer før jul :P)

3 x 10 chesttpress - 18 kg.

Var ganske sliten etter zumbaen, så ellipsemaskinen utløp i dag. Merket at jeg kunne presset meg mer på rotary torso og chestpress. Klarte ikke å overdøve stemmen i hodet som bare "du burde kanskje ta det litt forsiktig i dag siden det er lenge siden sist"...men det er jo egentlig ikke det. Man blir ikke svakere så fort. Har bare trent to timer styrke i gruppetimer etter jul. Før jul var det hver andre dag. Måtte bare forandre litt på det da resultatene uteble.. Fysioterapeuten ba meg få litt mer futt i treninga :P

anyhow. Fornøyd med i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Ingen trening i dag, men har innført en ny morgenrutine:

30 jumping jacks,

5 pushups,

20 squats

10 burpees.

Hvem er med? :)

Å være student er ganske stillesittende arbeid, så må prøve å få litt mer aktivitet der jeg kan.

Superklar for spinning i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...