Gå til innhold

Solskinnstøvets Solskinnslogg :)


Solskinnstøv

Anbefalte innlegg

Dette er for i går.

Frokost: 2 rugsprø med egg.

Lunsj: 2 grove brødskiver med leverpostei.

Middag: Laks med spinat og asparges.

Kvelds: Tomat og mozzarella salat.

Snacks: Bringebær og te :hjerte:

Telogg

MASSE te. Trengte det. :hjerte:

Treningslogg

Ingen trening.

Var fryktelig dårlig i går, hodepine og kvalme om hverandre så sånn sett er jeg veldig fornøyd med i går. Pleier alltid får lyst på noe godt når jeg er syk, så kjøpte meg bringebær, og det hjalp veldig. Det ble ingen trening i går, tror kanskje jeg hadde kasta opp om jeg hadde prøvd, men ny dag i dag! :hjerte:

Håper alle har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matlogg

Frokost: 2 rugsprø og 2 egg.

Lunsj: CC med kiwi, mandler og bringebær.

Lunsj 2: 1 brødskive med roastbiff.

Middag: Tunfisksalat med tomat og avokado.

Kvelds: Chai Latte :hjerte:

Snacks: Bringebær og litt sjokolade.

Telogg

Har drukket masse te i dag, men tenkte å dele med dere Chai Latte oppskriften min :hjerte: Dette er noe jeg bare drikker av og til, som en slags dessert.

Ingredienser: Kardemomme, nellik, kanel, muskat, ingefær, engelsk frokost-te, honning og melk.

Oppskrift:

1. Kok opp 1 dl vann.

2. Ha i en liten klype kardemomme, nellik, kanel, muskat og ingefær.

3. La det trekke i 5 min.

4. Ha oppi to teskjeer med engelsk frokost-te.

5. La det trekke i 3 min.

6. Sil alt ned i en kopp, og tilsett litt honning.

7. Varm opp 2 dl melk, og hell det i koppen.

8. Varm opp igjen, men denne gangen pisker du melken så den får et lite skumlag på toppen.

9. Hell i kopp, dryss litt kanel over og nyt :hjerte:

I en slik kopp, hvis du bruker 1 teskje honning, er det ca. 140 kalorier :)

Treningslogg

Styrke fullkroppsprogram.

Bedre dag i dag :) Har fått lest, gått tur og hatt en fin og rolig dag! Håper dagen deres har vært like fin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at du føler deg bra igjen i dag, og at treningen var bra :)

Tusen takk, det var den :hjerte: Håper du fortsatt har det fint :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: 2 brødskiver (faktisk!) og 2 egg.

Lunsj: Gresk youghurt med frø, rosier og mango.

Middag: Sushi :hjerte:

Kvelds: Ingenting, spiste både stor lunsj og stor middag, så er ikke sulten i det hele tatt.

Snacks: Te :hjerte:

Telogg

Litt te ble det i dag også så klart, men egentlig altfor lite!

Treningslogg

Hviledag

Er fornøyd med dagen.

På en annen side føler jeg meg litt uinspirert og umotivert akkurat nå. Vet at det ikke er lenge siden jeg begynte å trene seriøst eller være ekstra forsiktig med kostholdet, men er fortsatt en del ting jeg skulle ønske gikk litt fortere. Har også fått flere kviser (??) av å trene og spise sunnere... Ikke akkurat forandringene jeg lette etter :P Har ingen planer om å slutte med noe av det jeg gjør, men må si det gir meg et lite hakk i motivasjonen.

Nei, får drikke litt kvelds-te og lese en bok :hjerte: Håper alle har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: 2 brødskiver og 2 egg.

Lunsj: Gresk youghurt med havregryn, kiwi og rosiner.

Middag: Pizza :(

Kvelds: Var et stort opphold fra lunsj til middag, så middag ble kveldsmat.

Snacks: Te og kokosmelk-gurkemeie-ingefær-drikk. (Oppskrift: https://www.youtube.com/watch?v=IzKwiGFgWI4) Overraskende godt!

Telogg

Altfor lite! Bare to kopper.

Treningslogg

Rakk ikke.

Ikke fornøyd med dagen. Har nok ikke spist over antall kalorier jeg skulle få i meg, men allikevel. Ikke spist regelmessig, rakk ikke trene fordi de ringte etter meg på jobben tidligere enn jeg trodde. Spiste også kjøpe-pizza på kvelden. Bedre dag i morgen :) Da skal jeg trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For i går:

Matlogg

Frokost: 2 brødskiver, 2 egg og en avokado.

Lunsj: Gresk youghurt med kokosmasse, rosiner og mandler.

Middag: Grønnsaker i ovn med bønner.

Kvelds: Et eple og hjemmepresset appelsinjuice.

Snacks: Te :hjerte:

Telogg

Ikke mye å skryte av. Telageret mitt er så lite nå, trenger mer!

Treningslogg

Styrke overkropp.

En helt ok dag, har ikke så mye annet å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag for sent igjen, her er for i går:

Matlogg

Frokost: 2 brødskiver, 2 egg og et eple.

Lunsj: En skyr og en banan.

Middag: Kyllingburrito.

Kvelds/Lørdagsgodteri: En mango og 100 gr. mørk sjokolade.

Snacks: -

Telogg

Ikke en eneste kopp te! D:

Treningslogg

Ingenting, jobb hele dagen.

Litt kjedelig dag i grunn, liker absolutt hverdager best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. februar:

Matlogg

Frokost: Søndagsfrokost. Kokt egg, rugsprø med leverpostei, bacon og ferskpresset juice.

Lunsj: Et eple og litt sjokolade.

Middag: Bønnesuppe.

Kvelds: Fastelavensboller. En med krem, en med pålegg.

Snacks: -

Telogg

Ikke nok!

Treningslogg

Ingenting

Var en fryktelig kjedelig søndag. Jeg er i grunn ikke noe fan av søndager, føler meg så innestengt og klarer ikke å slappe av når det er det eneste det går an å gjøre. Tommel ned til søndager!

16. februar

Matlogg

Frokost: Gresk youghurt med honning og rosiner.

Lunsj: Pytt i panne og en fersken.

Middag: Pasta med tomater.

Kvelds: -

Snacks: Iste.

Telogg

Bare iste.

Treningslogg

Ingenting.
Dette begynner å bli trist. Jeg SKAL trene i dag, så da håper jeg å få tilbake litt energi. Synes tida går for treigt. Jeg vil ha bort snøen så jeg kan jogge ute!

Dessuten, det er fryktelig vanskelig å huske hva man har spist en hel dag etterpå. Har aldri tenkt på det, men husker såvidt hva jeg spiste på søndag!
Håper alle har hatt bedre dager enn meg :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. februar

Matlogg

Frokost: 2 grove brødskiver med 2 egg.

Lunsj: 2 grove brødskiver med makrell i tomat og litt majones.

Middag: Hjemmelaget fiskegrateng.

Kvelds: Ovnsbakt søtpotet, løk og linser.

Snacks: Litt mørk sjokolade.

Telogg

Masse, masse te :hjerte:

Treningslogg

Styrke hel.
Greit fornøyd med gårsdagen.
Men jeg føler jeg må si noen ord om progresjon, og jeg forstår godt hvorfor folk gir opp. Når har jeg holdt på i litt over en måned med et kosthold jeg er fornøyd med og trening 2-5 ganger i uka. (Holdt på litt før jeg starta den dagboka) Minste jeg har trent er 2 ganger, men har holdt meg til et snitt på 4. Har hatt høy til middels intensitet på alle treningene. Jeg har vært støl, jeg har pusha meg selv, jeg har tvunget meg på trening de gangene jeg mest har lyst til å være hjemme. Jeg har ikke skeia ut med kosthold utenom kanskje en dag eller to hvor det har blitt litt ekstra. Jeg har ikke drukket alkohol. Jeg har blitt sterkere i alle øvelsene jeg trener styrke i.
Allikevel så ser jeg ikke forskjell i speilet. Kanskje bittelittebittelitte forskjell på magen. Jeg har fortsatt dager hvor jeg er oppblåst, kvisene mine har ikke blitt noe bedre. Jeg har dager hvor jeg føler meg litt bedre til sinns, men jeg har fortsatt en del dager hvor jeg føler bare alt er håpløst. Jeg har ikke tenkt å gi opp, men jeg skjønner veldig godt hvorfor folk ikke gidder det her. Det føles ut som en investering. Jeg betaler 800 kr i mnden for treningssenter, og har enda til gode å se noe særlig resultater. Jeg har gått ned 0,7 kg på en måned, som skjedde de første ukene, siden har det stått helt stille.
Jeg har liksom ikke forventa det helt store, men synes liksom at det er for lite forskjell både psykisk og fysisk til at det i skrivende øyeblikk er verdt det. Jeg vet at det kommer til å bli bedre, hvis ikke må jeg ha en eller annen form for sykdom. Og kanskje det er større forskjell enn jeg klarer å se selv, det får bildene vise om en uke, men akkurat nå er jeg ikke fornøyd med det jeg har fått ut, men tanke på hva jeg har putta inn.
Kanskje ikke en måned er nok, men det er faktisk 4 uker, snitt på 16 treninger. Det burde kunne vises litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. Februar.

Matlogg

Frokost: Kaffe og kokosmelk-smoothie.

Lunsj: 2 brødskiver og 2 egg.

Middag: Minestronesuppe.

Kvelds: Quinoa med asparges og basilikum.

Snacks: Jordbær og te :hjerte:

Telogg

Masse, masse te :hjerte:

Treningslogg

Ingenting.
Prøvde å lage kokosmelk-kaffesmoothie etter oppskrift på Caroline sin blogg: http://carolinebergeriksen.no/2015/02/10/kickstart-your-day-coffee-smoothie/
Den var faktisk veldig god! Men jeg vil nok heller bruke den som en kaffe/mellom-måltid og kutte ut dadlene. Jeg brukte heller ikke stevia, men honning. Har litt kokosmelk igjen, så tenker jeg lagermeg litt i dag også, men som et mellom-måltid :)
Ellers er treningsøkten for i dag allerede gjennomført og er godt fornøyd med det! Håper alle har hatt en like fin start på dagen som jeg :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering/Random rant

Så, nå har jeg lest litt på nettet om styrketrening og jeg ser at jeg har gjort en del feil jeg burde ha luka ut. Jeg har ikke fulgt et fullkroppsprogram, og jeg har vært utrolig slapp med å logge treningene. Jeg visste dette allerede, men hjernen min var heller sånn "trening er trening og trening er bra". Så klart, jeg tror ikke treninga mi til nå har vært fullstendig nytteløs, men jeg vil fortsatt prøve å få det meste jeg kan ut av treninga mi.

Derfor skal jeg nå følge et helkroppsprogram som jeg skal gjøre hver gang jeg er på trening. Jeg skal også logge treningene mine, og også skrive det ned her!

Så da tar jeg likesågodt dagen i dag, selv om jeg har et måltid igjen:

Matlogg

Frokost: Havregrøt med honning.

Lunsj: Quinoa salat med avokado og gulrot.

Middag: Kyllingform med pasta og tomat.

Kvelds: -

Snacks: Te :hjerte:

Telogg

Har kjøpt te i dag, hurra! :hjerte:

Treningslogg

Beinpress 3x8 78 kg.
Bulgarske utfall 3x8 5 kg i hver arm.
Arnolds Press 3x8 6 kg i hver arm.
Curl 3x8 6 kg i hver arm.
Side-mage-stående-sit-ups (Aner ikke hva denne øvelsen heter, haha) 3x8 9 kg.
Brystpress med frivekter 3x8 6 kg i hver arm.
Triceps nedtrekk 3x8 5 kg.
Vet selv at dette treningsprogrammet ikke er optimalt, og det er ikke det jeg skal følge! Skal bruke det fra fitnessbloggen, med noen endringer.
Er forsåvidt fornøyd med dagen, men føler meg ikke så veldig bra. Har vondt i hodet, magen og ryggen :( Skal ta det rolig i kveld og håpe at jeg våkner frisk og rask i morgen :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget ditt om progresjon. Greia er liksom at det går så s-a-k-t-e. Du er ikke den eneste som føler det. Men man må bare akseptere det. Skulle jo helst at alt forandret seg fra dag til annen, men det funker ikke sånn. Det tok meg litt tid, men nå har jeg akseptert det og det er helt greit. :) Det går i det minste riktig vei :danse:

Og ja, fikk tips og råd fra PT, samt treningsprogram, etter å ha trent tre-fire måneder uten noe plan og uten tanke på helkroppstrening. Det ble litt mer fart etter det. Så jeg tror nok at du også merker forskjell om du følger et program :)

god helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste innlegget ditt om progresjon. Greia er liksom at det går så s-a-k-t-e. Du er ikke den eneste som føler det. Men man må bare akseptere det. Skulle jo helst at alt forandret seg fra dag til annen, men det funker ikke sånn. Det tok meg litt tid, men nå har jeg akseptert det og det er helt greit. :) Det går i det minste riktig vei :danse:

Og ja, fikk tips og råd fra PT, samt treningsprogram, etter å ha trent tre-fire måneder uten noe plan og uten tanke på helkroppstrening. Det ble litt mer fart etter det. Så jeg tror nok at du også merker forskjell om du følger et program :)

god helg :blomst:

Ja, har akseptert at det går sakte :) Men så hører man jo alle som merker forskjell! Og leste også et sted at det tar 4 uker før man selv merker forskjell. Vel, nå har det gått 5, fortsatt ikke noe forskjell :P Er kjedelig, så skjønner veldig godt de som gir opp! Har ikke planer om det selv altså, men jeg ser fallgruven der.

Håper at å ha et fast program skal hjelpe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: Overnight oats med kokosmelk og en mango.

Lunsj: En bakt søtpotet.

Middag: Foccacia med kylling

Kvelds: -

Snacks: 2 pasjonsfrukt, et eple og en banan :hjerte:

Telogg

Har bare drukket en kopp te :O

Treningslogg

Beinpress 3x8 78 kg.
Utfall 3x8 6 kg i hver arm. +1 kg
Arnolds Press 3x8 6 kg i hver arm.
Curl 3x8 6 kg i hver arm.
Side-mage-stående-sit-ups (Aner ikke hva denne øvelsen heter, haha) 3x8 9 kg.
Brystpress med frivekter 3x8 7 kg i hver arm. + 1kg
Nedtrekk 3x8 5 kg.
I dag var det MANGE i treningssalen og fikk derfor ikke gjort de øvelsene jeg hadde tenkt. Men denne treningen her er jo bedre enn ingen trening i det hele tatt. Ble også veldig sliten i armene og følte jeg pressa meg, så er veldig fornøyd :)
Tenkte også å opplyse om at jeg tar 2 oppvarmingsett før hvert av disse settene, så treningene kan bli ganske lange selv om det er få øvelser.
Kan hende jeg koser meg i kveld med litt vannmelon, får se! Håper alle har hatt en fin fredagskveld :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: 2 knekkebrød med egg. En håndfull bjørnebær.

Lunsj: CC med rips, bjørnebær og blåbær.

Middag: Biffsalat med avokado, løk, tomat og diverse.

Kvelds: Et glass vin.

Snacks: En kvart vannmelon :hjerte:

Telogg

Har kjøpt meg en ny grønn te med roseblader. Og den var egentlig utrolig god! :hjerte:

Har hatt en veldig fin dag! Eneste som kunne gjort den bedre var om jeg hadde fått trent litt også. Men ellers er jeg veldig fornøyd. Selv om det er lørdag føler jeg ikke for noe søtt, så da bare dropper jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22. februar

Matlogg

Frokost: 1 bløtkokt egg og 2 brødskiver, en med ost og en med honning. Ferskpresst appelsinjuice.

Lunsj: CC med bjørnebær og blåbær.

Middag: Bakte grønnsaker, ris og svinefilet.

Kvelds: 1 kiwi og en brødskive med peanuttsmør.

Snacks: 2 epler :hjerte:

Telogg

Drukket mange kopper med grønn te :hjerte:

Treningslogg

Beinpress 3x8 86 kg. + 8kg
Goblet squat 3x10 9 kg
Arnolds Press 3x8 6 kg i hver arm.
Sittende roing 5 kg.
Side-mage-stående-sit-ups (Aner ikke hva denne øvelsen heter, haha) 3x8 9 kg.
Brystpress med frivekter 3x8 7 kg i hver arm.
Nedtrekk 3x8 5 kg.
Nedtrekk triceps 3x8 4 kg.
Rygghev 3x8 6 kg.
Fornøyd med både dagen og trening :)
Har tenkt til å bli med på 100 dager uten godteri utfordringen på bloggen til wa2wo.com! Tror det kan bli spennende om jeg klarer det.
Jeg fortalte også dette til mine foreldre og svaret jeg fikk var "Ja, det blir det jo morsomt å ha deg i bursdag"... Egentlig ble jeg ganske forbanna på dette svaret. Hvorfor er det sånn at man MÅ spise kake/godteri i bursdag? Og hvis man ikke gjør det så er man frekk? Det skjønner jeg egentlig ingenting av. For en forferdelig kultur vi egentlig har, at hvis man har lyst til å være sunn så blir man sett ned på. Nei, det synes jeg egentlig er fryktelig patetisk, rett og slett.
Så ja, annet enn denne samtalen, har dagen vært bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: 2 egg og 2 brødskiver.

Lunsj: Qinoa med revet gulrot. Før trening: En skyr med blåbær og dadler.

Middag: Pasta med laks og asparages.

Kvelds: 2 lomper med philadelphia, kyllingpålegg og avokado.

Snacks: En kvart vannmelon :hjerte:

Telogg

Drukket mange kopper med grønn te med osmanthos blomst, min nye favoritt :hjerte:

Treningslogg

Beinpress 3x8 86 kg.
Goblet squat 3x10 9 kg
Arnolds Press 3x8 6 kg i hver arm.
Sittende roing 5 kg.
Side-mage-stående-sit-ups (Aner ikke hva denne øvelsen heter, haha) 3x8 9 kg.
Brystpress med frivekter 3x8 7 kg i hver arm.
Nedtrekk 3x8 5 kg.
Ble litt surr med lunsjen siden jeg lagde en quinoa salat dagen før og lot den stå i kjøleskapet. Blir sikkert greit det, men jeg putta hvitløk i den, og det ble bare rart. Spiste allikevel halvparten, men ble ikke akkurat mett av det. Så når jeg kom hjem så spiste jeg en skyr og litt blåbær og et par dadler. Men da spiste jeg lunsj litt sent, og det var middag bare en og en halv time senere :P Hater når det blir sånn.
Nå skal jeg flytte for meg selv (ENDELIG) om halvannen måned (Lenge til....). Det skal bli utrolig deilig. Jeg spiser en del ting som ikke er supernormalt, hvert fall ikke her hjemme hos oss, så ofte får jeg en eller annen person som stikker nesa si langt neddi maten min og sier "HVA ER DET DU SPISER??" og jeg begynner rett og slett å bli veldig, veldig lei av det. Kommer til å prøve enda mer forskjellig mat når jeg flytter for meg selv.
Uansett, denne uka er mensenuka mi. TMI, jeg vet, men det gjør utrolig fæle ting med kroppen min. Jeg eser ut, og er sulten konstant. Det er også en annen type sult. Vet ikke om andre har det sånn, men i 3 dager mindt inne i mensenperioden min er jeg ikke bare sulten, men SULTEN. Altså, det føles ut som jeg kommer til å dø om jeg ikke får spist, og det er ekstremt irriterende. Vet jo selvfølgelig at jeg ikke kommer til å dø, men det gjør ikke kroppen min tydeligvis... Mensen er min største hinder når det kommer til kosthold.
Det var mye babling på en gang, men skal bare skrive en ting til først. Tok nye bilder forrige uke, og det var som jeg trodde, ikke så stor forskjell :( Har sett andres sånn 4 ukers forandring, og min var ikke i nærheten på noen som helst måte, så det var demotiverende. Og denne uka kommer ikke til å bli noe bedre. Men er vel i sånne perioder man virkelig må vise viljestyrke.
Håper alle har hatt en fin mandag <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...