Gå til innhold

Solskinnstøvets Solskinnslogg :)


Solskinnstøv

Anbefalte innlegg

Hei! :vinke:

Jeg har akkurat begynt på min livvstilsendring og tenkte derfor at jeg skulle lage en offentlig logg, mest for moroskyld!

Jeg er 23, jente og studerer for tiden på høyskole. Har en deltidsjobb ved siden av og driver også min egen nettbutikk.

Jeg er veldig glad i å trene, og har tidligere vært veldig aktiv. Har trent både kickboksing, turn (7 år), friidrett og har også jogga aktivt i flere år. Nå er det imedlertidig tre år siden jeg har vært ordentlig aktiv :blush:

Valget for type trening har falt på styrketrening og jogging. Har planlagt 4 treningsøkter i uka + jogging ved siden av. Har meldt meg inn i treningssenter og har allerede gjennomført 4 treningsøkter :trene: Ikkenoe jogging enda, siden jeg vil løpe ute og ikke på mølle, så må vente til snøen og isen forsvinner.

Litt mer om meg

- Veier 63 kg.

- 169 cm høy.

- Ekstremt glad i te.

- Elsker å lese bøker. Mest fantasy, dystopisk, sci-fi og contemporary.

- Utrolig glad i frokost. (Generelt veldig glad i mat, men frokost er :hjerte: )

- Handler altfor mye på ebay.

- Sliter med opplåst og utstående mage.

Om mine mål

- Generelt bedre helse.

- Har ikke som mål å gå ned i vekt, men bli strammere.

- Bli sterkere.

- Føle at jeg selv ser bra ut.

- Ha et sunt kosthold.

- Flat mage og sprettrumpe. ( :nigo:)

- Jogge 45 min sammenhengenede i moderat tempo.

- Komme ned i spagaten. (Igjen)

Kroppsmål:

- Midje: 71 cm.

- Hofte (der hvor magen er størst): 94 cm.

- Arm: 31 cm.

- Rumpe: 103 cm.

- Lår 61 cm.

Jeg måler igjen om en måned.

I denne loggen kommer jeg til å skrive hva jeg spiser, trening og hva slags te jeg drikker. :lol:

Kommer kanskje til å legge ut bilde også etterhvert. (Hvis jeg tør)

Tar gjerne i mot tips, triks, kritikk, forbedringer, smil, tetips og lykkestøv :hjerte:

Endret av Solskinnstøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starter med å fortelle om gårsdagen :biggrin:

Matlogg

Frokost: 2 rugsprø og 2 egg.

Lunsj: Gresk youghurt blandet med havregryn. Toppet med en appelsin i biter og 5 mandler.

Middag: Laksefilet med potetbåter og eple/fennikkelsalat.

Kvelds: 200 g Cottage Cheese med 1 kiwi, tørket tranebær og blåbær.

Snacks: En pære.

Telogg

Drakk 4 kopper te. Skogsbærte :hjerte: Drakk også en stoor kopp med varmt vann, sitron og honning fordi jeg prøver å ikke drikke over 4 kopper te om dagen.

Treningslogg

Oppvarming 10 min.

Styrke overkropp.

Tilsammen ca. 45 min.

Trening gikk ganske greit. Hadde tenkt til lenger oppvarming, men joggemusklene mine var ikke helt med. Styrke gikk bra, men blir aldri veldig sliten av styrke, så føler ikke at jeg trener likemye som når jeg trener utholdenhet. Vet ikke om det er fordi treningen er dårlig eller om det bare er sånn. Uansett, greit fornøyd med dagen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver om dagen i dag, selv om jeg har et måltid igjen!

Matlogg

Frokost: Cottage cheese med blåbær, en halv banan og 10 mandler.

Lunsj: 3 rugsprø, 2 med egg og 1 med makrell i tomat (med majones :laugh:). En kiwi og en pære.

Middag: Kyllinglår med wokede grønnsaker.

Kvelds: 3 rugsprø, to med magerost, en med gulost. En liten kopp blåbær.

Snacks: Et glass hjemmelaget appelsin og eplejuice. 10 sukkererter.

Telogg

Har drukket to kopper te. Earl Grey :hjerte: Absolutt min favoritt-te, spesielt den i løsvekt. Men i dag har jeg drukket posete, litt enklere. Har forsåvidt kjøpte snegle-te-pose-holdere fra ebay også. Drikker nok te før jeg legger meg, bare fordi jeg tenker jeg leser litt etterpå, og da må det en obligatorisk kopp te til :hjerte:

Treningslogg

Oppvarming 10 min.

Styrke bein og mage.

Tilsammen ca. 50 min.

Avslutta treningen med 3 x 1 min planke og det er utrolig slitsomt! Glad ikke alle øvelsene er like slitsomme som det.

Alt i alt en godkjent dag i dag også!

Har også fått lagt ut bilder nå i startinnlegget. Synes ikke det er noe gøy å se dem, føler meg egentlig ikke så stor, men men, er jo derfor jeg har begynt med trening og kostholdsendring. Nå er det bare å holde ut de neste 4 månedene. Og resten av livet så klart :briller2:

Endret av Solskinnstøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har ikke vært den beste, har hatt fryktelig vondt i hodet, så var bra det var fridag fra trening!

Matlogg

Frokost: 2 rugsprø med leverpostei, 1 kiwi og 1 gulrot.

Lunsj: Havregryn med mandelmelk, en banan og et eple.

Middag: Vegetargryte med tortilla chips.

Kvelds: En skyr.

Snacks: Bare te :hjerte:

Telogg

Har drukket en kopp grønn te, og holder på med min andre.

Treningslogg

Fri

Er ikke helt fornøyd med dagen, har fått i meg altfor lite proteiner, men sånn blir det noen dager. Hadde hverken egg eller melk hjemme, så det ble det sånn. Gleder meg til trening igjen i morgen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dagens, men redigerer den nok i kveld når jeg får i meg siste måltid :)

Matlogg

Frokost: 2 rugsprø, 2 egg og en halv tomat.

Lunsj: Cottage Cheese med jordbær, blåbær og mandler.

Middag: 150 g ytrefilet svin, søtpotetmos og brokkoli. Dessert: 2 store jordbær :hjerte:

Kvelds: -

Snacks: Te :hjerte:

Telogg

Har kjøpt meg ny, praktisk tesil i dag! Så i dag har jeg drukket bare løs te, Earl Grey, og akkurat nå drikker jeg sitronte :hjerte:

Treningslogg

Styrke fullkroppsprogram.

Fornøyd med dagen så langt! Jeg bruker Lifesum til å holde styr på kalorier, og i følge den så spiser jeg altfor mye proteiner, er det noen andre som har det problemet? I følge Lifesum så skal jeg få i meg 85 g protein om dagen, trodde jeg leste et sted at hvis man trente så skulle man få i seg 2 g per kg kroppsvekt, men kan hende jeg har fullstendig feil. Ligger ikke veldig mye over, så er vel sikkert ikke noe problem (: Har justert meg nå på 1700 kalorier om dagen, og det har fungert veldig bra faktisk.

Nå skal jeg drikke opp resten av teen min og se på VD ( guilty pleasure :briller2: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: Havregrøt med honning og tre jordbær.

Lunsj: Rester fra middagen i går. 100 g ytrefilet svin og søtpotetmos.

Lunsj nr 2: 2 rugsprø og 2 egg.

Middag: Salat med kylling, ruccula, tomat, druer, pinjekjerner og toppet med litt parmesan.

Kvelds: Kokos sorbet med litt sjokolade.

Snacks: 125 gr blåbær.

Telogg

Masse te i dag! Har drukket masse løs te, jordbærte og Earl Grey :hjerte:

Treningslogg

Fri

Har ikke vært en perfekt matdag kanskje, men det har vært en perfekt lørdag! Har fått ny favoritt, kokos sorbet! Utrolig godt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matlogg

Frokost: 2 egg og 2 knekkebrød.

Lunsj: Mager CC med blåbær, jordbær og mandler.

Middag: Wok med svinekjøtt.

Kvelds: Tortillapizza. First price tortilla lefse og ca. 125 gr. Mozzarella.

Snacks: Blåbær.

Telogg

Har drukket altfor mye te, det har vært en sånn dag.

Treningslogg

Ingen trening. Hadde planlagt, men bestemte meg heller for en spadag.

Spadagen gikk ganske greit, helt til humøret mitt fikk en knekk. Har bare vært en sånn dag hvor alt føles feil, ubrukelig og vanskelig. Vet ikke helt hvor det kom fra, men sånn er det bare noen ganger. Jeg er sånn person som blir veldig fort påvirka av andre personers humør og akkurat nå lever jeg med altfor mange folk. Håper å flytte ut i løpet av året, men det hjelper lite akkurat nå.

På en annen side: Jeg har bestemt meg for å gå over til naturlig sminke og skjønnhetsprodukter! Har mye mer tro på naturlig produkter med få og naturlig ingredienser, enn produkter med utallige ingredienser man ikke klarer å stave om det stod om livet. Har tenkt på dette veldig lenge og har kjøpt inn litt her og der, som kokosolje og mineralsminke, men har nå bestemt at innen dette året er over skal alle mine skjønnhetsprodukter være 100% naturlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: Liten skål havregrøt

Lunsj: Baguett med egg og salami.

Middag: Kyllingfilet, brokkolimos og tomat.

Kvelds: Skyr Sitrongnist

Før trening: 1 banan og en YT smoothie.

Snacks: 2 Jordbær.

Telogg

Drikker dagens første tekopp, har vært en hektisk dag!

Treningslogg

Styrketrening.

Har vært en helt grei matdag i dag, ikke den beste, ganske mange kjappe løsninger siden jeg var på både jobb og skole i dag. Hadde også veldig mensenkramper i dag som ikke var så morsomt. Men alt ble mye bedre når jeg har fått trent! Både hodepine og mensekramper forsvant! Trening er noe av det aller beste man kan gjøre og jeg håper jeg aldri slutter. I morgen blir jeg mye roligere dag, da skal jeg trøkke i meg flere kopper te :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for gårsdagen.

Matlogg

Frokost: 2 rugsprø og 2 egg. 3 jordbær.

Lunsj: 2 rugsprø med leverpostei og en fruktsalat med appelsin, jordbær og druer.

Middag: Torsk.

Kvelds: 2 knekkebrød med kalkun.

Snacks: 10 mandler, en pakke sukkererter og en jordbærsmoothie.

Telogg

Drakk altfor lite te! Tar det igjen i dag.

Treningslogg

Styrketrening.

Følte meg enda dårligere enn i går, så treningen gikk ikke som forventa. Var en grei matdag, men litt mye mat med for lite proteiner og metthetsfølelse. Håper på en bedre dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

håper at dagen din var bedre i dag!:)

prøver også å være litt flinkere med å få i meg nok proteiner forøvrig. Kjenner at man holder seg lengre mett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

håper at dagen din var bedre i dag! :)

prøver også å være litt flinkere med å få i meg nok proteiner forøvrig. Kjenner at man holder seg lengre mett:)

Takk! :) Ja, bedre med større måltider med mye proteiner som gjør at man føler seg mett, virkelig ikke noe gøy å gå rundt å sulte. Mye lettere å falle for fristelser da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: 2 knekkebrød og 2 egg.

Lunsj: CC med jordbær og mandler.

Middag: Suppe.

Kvelds: 2 knekkebrød med kalkun.

Snacks: 1 eple og en håndfull rosiner.

Telogg

Masse te i dag :hjerte: Jordbærte og Earl Grey, blir ikke bedre enn det :hjerte:

Treningslogg

Styrketrening, arm.

Er fornøyd i dag! Kjenner at styrken blir bedre, løfter mer enn jeg gjorde da jeg starta! Føler også at jeg har fått bedre kondis, løper i ca. 10 min som oppvarming og det blir bare lettere og lettere, det er gøy :hjerte: Føler ikke så stor forskjell på kroppen, sånn utseendemessig, men det er vel en sånn ting som skjer veldig gradvis og som man ikke ser før man tar bilde eller måler på en eller annen måte :) Har også fått lest en del i dag, har vært i litt lesetørke i det siste, men i dag har jeg lest nesten 200 sider i en bok. Alt i alt en veldig bra dag :hjerte: Håper dagen din har vært like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Ja, bedre med større måltider med mye proteiner som gjør at man føler seg mett, virkelig ikke noe gøy å gå rundt å sulte. Mye lettere å falle for fristelser da :)

Ja, enig! Blir så fryktelig svak for lettvinte løsninger når jeg er sulten :P

Fant forresten kiwi og jordbær-te i Oslo, prøvd det noengang?

Liker forresten godt å se hva du har spist. Bra inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig! Blir så fryktelig svak for lettvinte løsninger når jeg er sulten :P

Fant forresten kiwi og jordbær-te i Oslo, prøvd det noengang?

Liker forresten godt å se hva du har spist. Bra inspirasjon :)

Tusen takk :hjerte:

Har smakt jordbær-te, og drikker det ofte, men ikke kiwi! Det hørtes veldig godt ut egentlig. Har sikla på en kokos-te en stund nå som jeg også har hatt veldig lyst til å prøve. Når jeg blir stor (haha) skal jeg ha et eget rom for te-kolleksjonen min! :P:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg er veldig glad i te, men syns ofte jordbærte blir for søtt!

Og HVOR har dere funnet kokoste? DET høres ut som noe for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg er veldig glad i te, men syns ofte jordbærte blir for søtt!

Og HVOR har dere funnet kokoste? DET høres ut som noe for meg!

Fant kokos-te på meny faktisk! Og på helsekost, der finnes det uendelige mye forskjellig te :) Liker ikke pukka-te da, som er litt rart, siden det virker som alle andre gjør det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Matlogg

Frokost: 2 knekkebrød, et med egg, et med kalkun.

Lunsj: 2 rugsprø med ost.

Middag: Kylling, potet og asparges.

Kvelds: CC med rosiner, mandler, rosiner og honning.

Snacks: Jordbær og en mango.

Telogg

Masse te i dag også :hjerte: Bare pose-te, men det gjorde dagen mye bedre :hjerte:

Treningslogg

Hviledag.

Ganske fornøyd. Hadde kontordag og jobbet med nettbutikken. Ikke så fornøyd med middagen, er ikke noe glad i å spise potet og fikk vondt i magen etterpå, men er bare en dag.

Veide meg i dag, og veide 62.3, som betyr at jeg har gått ned 0.7 kg siden jeg starta :hjerte: Fornøyd med det! Gidder ikke måle meg før det har gått en måned, men håper det blir noe forskjell der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha gått ned <3

Er alltid oppmuntrende å se tallet gå nedover. Er ikke så nøye hvor mye, så lenge det går ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha gått ned <3

Er alltid oppmuntrende å se tallet gå nedover. Er ikke så nøye hvor mye, så lenge det går ned. :)

Takk :D :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg

Frokost: 2 rugsprø med leverpostei.

Lunsj: Cottage cheese med appelsin, nøtter og mørk sjokolade.
Lunsj 2/Etter trening: 2 rugsrpø med egg og 100 gr bringebær.

Middag: Kyllingvinger.

Snacks: Te og en neve rosiner :hjerte:

Telogg

2 kopper te foreløpig, blir nok fler! :hjerte: Har bestemt meg for å bytte ut sukkettene i teen med honning. Blir nok litt mer kalorier, men jeg tror at naturlig er bedre enn unaturlig :)

Treningslogg

Styrketrening.

Løp lengre og fortere enn jeg har gjort alle de andre dagene i dag! Veldig fornøyd med det. Ble ikke en hard styrkeøkt, men er glad jeg i det hele tatt dro siden jeg var sliten og dørstokkmila var veldig lang i dag.

Kommer ikke til å oppdatere de to dagene som kommer nå siden jeg ikke skal være hjemme, men på hotell. Kommer ikke til å lage mine egne måltider, men prøver å spise omtrent det samme som jeg gjør til vanlig. Jeg forstår ikke helt de som tenker at nå skal de "skeie" ut, jeg spiser ikke slik jeg gjør fordi jeg skal være sunn, men fordi jeg elsker det jeg spiser. Hvis jeg hadde elsket brød og ikke fått vondt i magen av det, hadde jeg spist det også. Jeg er ikke tilhenger av noen slags dietter, og tror at hvis du spiser det du liker og du ikke får vondt av, så er det du burde spise. Hvorfor legge over til lavkarbo, hvis du elsker pasta og potet, og du ikke har noen problemer med å spise det? Merkelig verden vi lever i. Uansett, jeg ser ikke på kostholdet mitt som en spesielt type kosthold, jeg ser på det som mat og at den skal gjøre meg mett, ikke gjøre magen min vond og at det skal smake godt. Huff, vet jeg hørtes ganske arrogant ut nå, men jeg bare synes synd i de som tvinger seg unna mat de elsker fordi de skal være sunne. Da mener jeg så klart ikke de som er sukker-avhengig, har selv vært der, og det er IKKE gøy. Husker jeg satt med store sjokolader, boller og is foran meg, og visste at hvis jeg spiste det kom jeg til å få grusomt vondt i magen og føle meg dårlig, men spiste det gjorde jeg allikevel...

Igjen, mener ikke være negativ til noens livsstil, måtte bare få ut noen tanker :)

Kommer ikke til å trene før mandag heller, så ønsker alle en god helg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...