Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Kjenner meg litt igjen der. Jeg trodde jo asfalt og mølle skulle være verst, men jeg kjenner det mindre der enn på andre underlag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny runde testet i dag. Kom meg rundt Østensjøvannet, så vidt :P Ble 9,3 km totalt. Ikke en runde jeg kommer til å ta hver dag, men den var grei som en litt lengre variasjon. Tiden endte på 1t 15 m, greit fornøyd med det, spesielt siden jeg gikk de første 2-3 km fordi jeg var litt usikker på hvilken vei jeg skulle ta. Absolutt rom for forbedring, og en helvetesbakke som jeg må trene litt på :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det litt i knærne og på forsiden av anklene i dag. Må tenke ut noe lurt for å styrke begge deler, tror jeg, og huske på å få nok hvile mellom løpeøkter og variere mellom korte og lange økter. 

 

I dag har jeg vært på gåtur i Østmarka. Det var fint, men mer enn tungt nok, de bakkene der er ikke til å spøke med, altså :laugh: Endte opp på 7,5 km på 1,5 time, noe som inkluderte en tur innom butikken på vei hjem. Godt å komme ut litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet. Jeg er i "ikke-løpe" modus. I dag hadde jeg visning på båt og i morgen skal jeg få behandling for nakken, så jeg tror jeg erklærer dette for treningsfri uke. I helga skal jeg nemlig bort og feire "rund dag" for en god venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visning på båt? Skal du kjøpe eller selge?

 

Godt med litt treningsfri innimellom også da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve å selge.  Kjøpte for flere år siden, men det er blitt mer enn jeg orker med så lenge jeg jobber som jeg gjør. Og ville nok vært vanskelig "uten jobben" også. Gjorde litt for dårlig research angående hva jeg kunne og ikke kunne få hjelp til i nærmiljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt, men da er det jo like greit å få solgt den slik at man ikke har hengende over seg at man burde ha brukt den mer og sånn. 

 

En liten løpetur igjen i dag. Tenke seg til, jeg trodde aldri jeg skulle komme til det stadiet at jeg tenkte på en 5 km som en liten løpetur. Ny rekord på 3 km, løp det på 19 min 20 sek, dessverre klarte jeg ikke helt å holde farten oppe på begynnelsen (det begynte å regne), så det ble ikke ny rekord på hele 5 km :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt en mil :daane: 

 

Jeg satte ut med godt mot, men ikke fast bestemt på å fullføre mila, men jaggu greide jeg det ikke. Selv om de siste 3 km i høyeste grad må kunne sies å være mer avhengig av viljestyrken enn løpsteknikken (den ikke-eksisterende). Faktisk følte jeg meg omtrent på samme måte de siste 3 km som det jeg gjorde da jeg startet å løpe :laugh: 

 

Men jeg greide det, og jeg kan stolt annonsere at jeg satte ny rekord på 10 km (jeg har jo aldri løpt 10 km før, uten å gå). Det ble 1t 14 min, noe jeg er rimelig stolt av, så det så :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ukens siste treningstur unnagjort, og muligens månedens siste også, for bena kjenner påkjenningen denne uka :P 

 

Det ble 6,9 km løping i dag også, fullførte distansen på 50 min og er helt greit fornøyd med det. Denne måneden er jeg dermed oppe i 66 løpte kilometer, i tillegg til 40 km gange, og med det sier jeg meg godt fornøyd :jepp:

 

Har også begynt å ta tak i kostholdet mitt som skled ut i det glade vanvidd, og som vanlig går jeg rundt og kjempemett hele tiden og sliter med å få i meg nok kalorier når jeg spiser sunt. Hadde bare ikke sjokolade, brus og alkohol vært så godt, så hadde jo ikke dette med å leve sunt vært noe problem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg endte visst opp med en siste løpetur for måneden i dag, så da plusset jeg på 5 km til og endte over 70 km på en måned. Ganske stolt av meg selv nå, altså :laugh: 

 

Ble en ganske rolig tur da, men jeg sammenlignet med første gang jeg løp samme løypa, og jammen meg var ikke gjennomsnittsfarten min senket med nesten 1 min per kilometer. Det må jeg si er fremgang på litt over en måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første løpetur i juli vel overstått, og det med ny pers på 5 km!

 

Senket tiden fra 33 m 23 sek til 32 min 30 sek. Godt fornøyd med det, særlig siden jeg ikke liker å løpe i varmen. I dag våknet jeg tilfeldigvis litt tidligere enn vanlig, så jeg løp ut kl. 10, men selv det var egentlig litt for varmt for min smak, altså. Problemet er at jeg jobber kveld for tida, ellers hadde det nok vært mye mer behagelig å løpe på kvelden. 

 

Nærmer meg sakte og sikkert 5 km på 30 min. Og jeg kan nå stolt fortelle at jeg for første gang løp over 2 km på 12 min, dvs. at jeg i følge coopertestmålene nå er i god form for noen på min alder :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg trygt plassert tilbake på jobb etter en hyggelig helg hos min tante. Altfor mye god mat og drikke, men også litt aktivitet. Jeg har faktisk løpt mitt første o-løp noensinne, og det gikk overraskende bra. Frister nesten til gjentakelse, faktisk ;)

 

Kom hjem i går kveld, og siden det var passe temperatur og mer eller mindre opphold, tok jeg meg en løpetur på 5 km da også. Veldig deilig temperatur å løpe i, og pulsen var langt lavere enn sist jeg løp den, men da var det også rimelig varmt. Beina har nok hatt godt av pause fra løping på asfalt, så det kjentes veldig bra ut.

 

Nå er det forhåpentligvis tilbake til et mer normalt kosthold en ukes tid, og også mye god trening. Det er i alle fall det jeg satser på, så får vi se hvordan det går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke logger, betyr faktisk ikke at jeg ikke trener :daane: Hvem skulle ha trodd at Wolfie skulle bli mer eller mindre avhengig av trening?  Og jeg har gått ned litt over 2 kg på under en måned, uten å være sulten.

 

I går løp jeg 11 km. Selv om beina ikke er så veldig imponert over meg i dag, så gikk det overraskende bra. Deilig å få en langtur med løping i forrige uke også. Hadde to kortere løpeøkter 3 gåturer på rundt mila i tillegg til en del yoga, så jeg følte meg ekstremt flink forrige uke :laugh:

 

I dag var jeg ute en liten tur, og merk at jeg med liten tur faktisk snakker om nesten 7 km!  Drit i Janteloven, jeg er stolt av meg selv :laugh:  Jeg hadde egentlig tenkt å gå, men da jeg kom til de myke, fine stiene i Østmarka, så ble fristelsen rett og slett for stor. Og siden teknikken min er vesentlig bedre på små skogsstier enn på asfalt, så fant jeg ut at det nok gikk bra. Og faktisk føles beina bedre nå enn før turen i dag.

 

For øvrig hører jeg på boka "Born to Run" på lydbok om dagen. Det er den som har gitt meg inspirasjon til å ta tak i løpsteknikken min. Kortere steg, sparke bakover istedet for å løfte beina frem foran kroppen, bøye beina en smule og være rett i ryggen. Merket i dag at jeg liker den teknikken godt, og jeg får den bra til på stier, men at jeg foreløpig mangler litt styrke i beina for å holde ut veldig lenge. Og på asfalt og når jeg blir sliten, så er det langt verre å ha en god form :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke logger, betyr faktisk ikke at jeg ikke trener :daane: Hvem skulle ha trodd at Wolfie skulle bli mer eller mindre avhengig av trening?  Og jeg har gått ned litt over 2 kg på under en måned, uten å være sulten.

 

I går løp jeg 11 km. Selv om beina ikke er så veldig imponert over meg i dag, så gikk det overraskende bra. Deilig å få en langtur med løping i forrige uke også. Hadde to kortere løpeøkter 3 gåturer på rundt mila i tillegg til en del yoga, så jeg følte meg ekstremt flink forrige uke :laugh:

 

I dag var jeg ute en liten tur, og merk at jeg med liten tur faktisk snakker om nesten 7 km!  Drit i Janteloven, jeg er stolt av meg selv :laugh:  Jeg hadde egentlig tenkt å gå, men da jeg kom til de myke, fine stiene i Østmarka, så ble fristelsen rett og slett for stor. Og siden teknikken min er vesentlig bedre på små skogsstier enn på asfalt, så fant jeg ut at det nok gikk bra. Og faktisk føles beina bedre nå enn før turen i dag.

 

For øvrig hører jeg på boka "Born to Run" på lydbok om dagen. Det er den som har gitt meg inspirasjon til å ta tak i løpsteknikken min. Kortere steg, sparke bakover istedet for å løfte beina frem foran kroppen, bøye beina en smule og være rett i ryggen. Merket i dag at jeg liker den teknikken godt, og jeg får den bra til på stier, men at jeg foreløpig mangler litt styrke i beina for å holde ut veldig lenge. Og på asfalt og når jeg blir sliten, så er det langt verre å ha en god form :P

 

Du er kjempeflink, du imponerer stort om dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Og igjen er jeg tilbake til at selv om jeg ikke logger her, så betyr ikke det at jeg ikke trener. Løpingen fortsetter, jeg tror faktisk jeg kan si at jeg er blitt relativt avhengig, men tar meg stadig i å lure på hvor lenge det vil vare :fnise: 

 

De to siste dagene har jeg løpt 6 km og så 11 km, det var kanskje ikke helt heldig, for jeg merker det bittelitt i det ene kneet i dag. Så nå skal nok beina få hvile en dag eller to, før jeg tar en siste liten 5 km før måneden er omme, for da er jeg nemlig oppe i over 70 km i juli også :laugh: Statistikk er viktig :opplyser:

 

Dessuten har jeg faktisk økt på med gåinga mi også, hele 50 km mer i juli enn i juni! Oppdaget ikke det før nå, men er rimelig happy med det.  Det er godt når det faktisk er godt å komme seg ut på tur! 

 

Så spørs det om jeg på et eller annet tidspunkt burde begynne med litt mer styrke også, men det frister ikke over hodet, løping er jo så mye mer morsomt (hadde aldri trodd jeg skulle si de) :laugh: 

 

Og vekten går sakte og sikkert nedover, selv om den plutselig tar noen gedigne hopp oppover i perioder jeg ikke er så veldig flink :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jo å skrive det jeg skulle, nemlig at jeg perset på mila i går! Det ble en mil på 1t 12,5 min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag endte jeg opp med 6 km til, gitt. Så da har jeg faktisk løpt 71,6 km i juli også :nigo:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag endte jeg opp med 6 km til, gitt. Så da har jeg faktisk løpt 71,6 km i juli også :nigo:

:sur: Du banker meg jo ned i joggeskoa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...