Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg greide det, hehe! Selv om samboeren lurte på om jeg ville være med på joggetur. Er støl i dag, merka det godt på X trainer-videoen i dag som består av mye hopping ut og inn og fram og tilbake på stigen. Vondt litt overalt. Er egentlig ikke vant til å løpe så langt som 7+ (selv om hun ene jeg løp med syns det var en kort tur, noe jeg gjenga til samboer som om jeg mente det selv og fikk KORT TUR?? i retur), så jeg merker det godt i bein, legger, hofter etc.

Blitt litt bedre på kooridasjonen i dagens video, neste mandag er siste gang, så jeg lærer det vel fint til jeg skal slutte med det, hehe! Må si høyt up-back-out-in-side-side-scissor-scissor-burpee-xjump-burpee-xjump. Ellers har jeg ikke sjans, og selv da ser jeg at beina gjør noe annet enn jeg sier. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg syns alt over 5-6 km er lengre tur :ler: 1 mil er skikkelig lang tur i mitt hode! Noen er bare supermennesker ;)

Hva i alle dager er Xjump? :) Syns de koordinasjonsgreiene i t25 også kan være vanskelig av og til siden det går så fort, selv om jeg egentlig er ganske god på koordinering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X jump er (gjerne etter burpee) at du hopper med armer og bein ut til siden, så du lissom danner en x i lufta før du lander. Mistenker at Shaun T har funnet opp navn på ting, han har feks en tendens til å kalle burpees for "suicide jumps". Hyggelig. :P

Ja, noen er virkelig det. Fem er mitt gjennomsnitt, egentlig. Lengste jeg har løpt tror jeg var 12 eller noe, og da var det overhodet ikke snakk om å jogge hele veien! Er egentlig helt sjokka over at jeg greide det nå, med unntak av pustepause på toppen av en bakke. Hjalp å løpe med motiverende folk!

Ja, bare på den T25-øvelsen der du skal hoppe jumping jack og så fram og tilbake med beina syns jeg er vanskelig. Asylum 2 har en tutorial-video som jeg tok første gangen, men jeg kan jo ikke ta den hver gang jeg skal trene med stigen heller. Shaun bare "you know what it is, come on!" Eh, nei, jeg har glemt det alt!

Han skal lansere en dansevideo til sommeren (dansetreningsprogram). Tror ikke mine ekstremt dårlige koordinasjonsevner har sjans! Jeg gikk en gang i tiden på voltige (turn til hest) og endte med dette av når vi skulle gjøre ulike ting med armer og bein, hehe!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upper Elite i dag. Det er veldig mye manualer og veldig mye pushups. Brant 410 kcal, som er mer enn de to foregående gangene jeg har gjort den økta. Er så overraska over hvor mye bedre jeg har blitt til pushups. Nå tar jeg mange rette helt ned uten problemer, og må komme opp i 15-ish før jeg er sliten. Tricep-pushups sliter jeg fortsatt veldig med, det er ikke så mye styrke der. Så da må jeg ofte ned på knærne.

Ellers, en fin økt, men jeg syns fortsatt det føles litt lenge med en hel time, det blir litt mye tidssvinn som går med på drikkepauser og tøying i midten og sånt, i stedet for å bare kjøre knallhardt i en halvtime med 1 min pause innimellom. Men jeg syns det er et artig program, og skal såklart fullføre den halvannen uka som er igjen.

Begynner allerede å lure på hva jeg skal finne på etter det! Kanskje lage meg en hybrid-kalender med noen økter + løping? Løpe med vofse om morran på dager det ikke er så varmt? (Han har så mye pels, så han orker ikke løpe i varmen). Får ha det i bakhodet den neste halvannen uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er ferdig med Asylum 2 nå! Det var et fint program med mye styrke, men merker at jeg kjedet meg litt mot slutten. Liker egentlig bedre full pinne i en halvtime enn litt oppstykka i en time med tøying i midten.

Trente i helga i stedet for å ha rest days, på fredag tok jeg siste Asylum-økt med Championship, på lørdag jogga jeg en rolig tur med samboer og hund, og søndag trente samboer og jeg 21 Day Fix "Lower Fix" - beinøkt + at jeg tok Stretch-videoen fra Asylum2.

Denne uka skal jeg prøve å ha en gladuke, fordi det skjer en del vanskelig på privaten. Må ha noe gøy. Så jeg skal sette sammen min egen hybrid-uke med forskjellige økter, bare ting jeg liker skikkelig godt. Prøve å fordele det.

Jeg har ikke satt det opp ennå, men i dag skal jeg i alle fall ta Max Interval Sports Circuit fra den originale Insanity-videoen. Så det blir en hele kroppen-styrke-cardio-økt. Så får jeg finne noe styrke til i morgen, ren cardio på onsdag and so on.

Skal prøve å få planlagt det i ettermiddag! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Lenge siden jeg har skrevet her. Hatt det vanskelig privat med alvorlig sykdom i familien, men det begynner å gå seg til litt, heldigvis.

Jeg ha trent, da. Det har vært det eneste som har holdt meg i gang, egentlig. Da har jeg kun tenkt på det jeg gjør. Så de siste tre ukene har jeg kjørt mitt eget opplegg med å trene det jeg har lyst til hver dag. Har prøvd å være nøye på å bruke ulike muskelgrupper hver dag, for eksempel trente jeg mage i går og cardio i dag.

Jeg gidder ikke å skrive opp alle øktene jeg har hatt de siste tre ukene, det blir så styrete. Men jeg har variert mellom videoer fra Insanity, 21 Day Fix, Asylum Volume 2, Insanity Max 30 og P90X3.

Så det har vært litt vekter, en god del cardio og noe rolig styrke. Ser at jeg har blitt sterkere av den måneden med Asylum 2, for når jeg har tatt styrkevideoene fra IM30 har jeg holdt ut MYE lengre før max out time enn før!

Tok nye progresjonsbilder i dag også, og så til min store overraskelse at jeg har fått mer trent mage enn jeg trodde. Selv om jeg har gått litt opp i vekt igjen. Å holde meg på 54 er tydeligvis innmari vanskelig. Men er fornøyd mellom 54 og 55.5. Tenk at jeg for noen år siden var nesten 70...

Jeg jobber mye hjemmefra, så jeg trener og dusjer først før jeg går igang med jobbinga, det gjør at jeg kan trene litt lengre økter innimellom også, på den tiden jeg normalt sett ville brukt på å reise til jobb. Men samtidig er det en utfordring å være like effektiv hjemme som borte.

I dag tok jeg Pure Cardio fra Insanity, og bortsett fra at jeg måtte gjøre plank jacks som er helt på slutten veldig sakte, og stå i planke innimellom, tok jeg ingen pauser! :hoppe:

Åh, og i august skal jeg være med på Colour Me Rad - et fem kilometers løp der man får farge spruta på seg mens man løper! :fnise: Det er jo egentlig ikke et treningsløp, men det er moro uansett, og man får da trent litt likevel, selv om ikke det er fokuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg er dårlig på å opptatere de ukene jeg lager egen schedule og ikke følger en plan.

Har trent hver dag, gjort litt forskjellig. Prøver hardt å ikke belaste de samme muskelgruppene to dager på rad. Har også tatt litt Piyo, som er yoga/pilates-videoer som jeg...LIKER?!

 

Altså, jeg hater sånt. Virkelig. Syns det er helt drepende kjedelig og i tillegg veldig demotiverende og irriterende fordi jeg er særdeles lite myk og ikke får til noe. Men hu dama som har disse videoene klarer å gjøre det bra. Så det blir litt mer fart over det og du føler at du faktisk trener, ikke bare prøver å bøye deg i en unatrulig vinkel mens du banner over hva de på videoen klarer. Det er egentilg et åtte ukers program, og det gidder jeg ikke, må ha fart innimellom. Men det er et fint program å variere med.

 

I dag tok jeg P90X3 Warrior, og det er overraskende hvor mye sterkere jeg har blitt. Gøy! Fikk god hjelp av hunden min som insisterte på å stå og ligge akkurat der jeg skulle ta planken og burpees.

 

Men..jeg glemte pulsklokka mi når jeg tok med meg alt jeg trengte i dag (trener på besøk i dag). Det stressa meg veldig, og det er jo ikke normalt. Å ikke vite hvor mye jeg brenner er som om jeg ikke trente, og det hører jeg jo at ikke er bra! Og jeg har litt problemer med å stoppe med Myfitnesspal-logging. Jeg begynte med det for å se om jeg spiste nok hver dag (noe jeg oppdaga at jeg ikke gjør), men nå er det dritvanskelig å slutte å logge. Logga 120 dager på rad....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

126 dager, faktisk. Shit.

 

I dag tok jeg en video fra gode, gamle Insanity. "Insane Abs", 33 min. Ble overraskende svett enda det ikke var noe cardio, med unntak av noen hoppeøvelser.

 

Jeg har lyst å få tak i 21 day fix Extreeme og ta den rett før sommerferien. Get that summer body ready! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga var elendig på kostholdsfronten. Det sier litt når jeg ikke spiste frokost, tok en yoghurt til lunsj og likevel endte i 650 kcal overskudd! Pizza til middag og potetgull og sjokolade til kvelds, lissom. Og lørdagen var også full av de to sistnevnte, men da spiste jeg gode og sunne måltider + trente på dagen, i alle fall!

 

Lørdag trente jeg Max Cardio Conditioning fra gamle Insanity. Tre kvater med mye cardio. I dag tok jeg også en gammel Insanity-video, Insanity Cardio Power and Resitance. Merker at jeg er utrolig mye mer utholdene enn da jeg fulgte programet et par-tre ganger i uka for noen år siden!

 

Er så glad i Shaun T, han er utrolig motiverende der han står og hyler! :fnise: Hører en del på podcastene hans også, (du finner dem på Itunes under "Define your life with Shaun T"), og der er han veldig motiverende på andre ting også. Handler jo mest om trening, men også om mentale ting, tro på deg selv, du kan gjøre alt du bestemmer deg for, du er sterkere enn det du tror, hvordan bli flinkere til å si det du mener ++ og mange interessante historier fra folk han kjenner.

 

Nå har jeg fått tak i (lasta ned *host*) 21 Day Fix Extreme, og siden kroppen min reagerte så bra på den forrige videoen til den dama, selv om hun irriterte meg, skal jeg satse på det! Skal trene fritt som jeg har gjort de siste fem ukene denne uka også, og så begynner jeg på 21 day fix extreme uka etter. Og følger opp med null drittmat og godteri. (Jeg spiser det bare i helga, men jeg spiser så MYE!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter seks uker med egenkomponert schedule er jeg klar for å følge et program igjen. Spiste helt sykt dårlig i helga som var også, så det ble to helger på rad med drittkosthold. 

 

Jogga 7.5 kilometer på 48 min på lørdag, uten pause. Er det bra?

 

I går begynte jeg på 21 day fix extreme, og jeg skal heller ikke spise noe godteri, bakevarer eller drikke brus på de 21 dagene. SKJERPINGS!

 

Første video som jeg tok i går i 21DFX var Plyo Pix Extreme. Hopping med 4 kg dumbbells. Det var tungt!!

 

Blir ettermiddagstrening i dag - kanskje morgentrening i morgen? Har begynt å jobbe mer vanlige dager, så ikke så lett å få tid før jeg skal dra til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg syns 7.5 km på 48 min er bra! :jepp: Jeg er treigere og jogger 8 km på ca 60 min. Så du ligger godt an :)

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det er bra! :fnise: Jeg jogger egentilg veldig sjelden, og å ble det vel siste gang på en stund pga gresspollen, så jeg vet ikke helt hva som er bra. Men ble veldig fornøyd da jeg klarte å løpe rundt Nøklevann på 53.45. Det er jo en distanse det går an å se progresjonen på, og jeg har sett gamle innlegg her inne hvor jeg er veldig stolt over å klare det på litt over én time.

 

I går var det Upper Fix Extreme, som var å veksle mellom tunge og lette vekter på ulike overkroppsøvelser. Etterpå var det en 10 min Hardcore- video, som gikk på (logisk nok) magen.

Tungt og samtidig ganske gøy med den første, ok med en andre! Pilates Fix Extreme i dag tidlig, det var med strikk hele tiden. Interessant, og gjorde det mye mindre kjedelig enn vanlig pilates.

 

Lower Fix i morgen, så cardio på fredag, litt av alt på lørdag og yoga på søndag.

Repeat i to uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Halvannen uke inni 21 Day Fix Extreme. Savner Shaun T. Men merker at kroppen min hadde godt av en forandring. Det er tungt, det er annerledes, det er ikke like belastende på leddene (bortsett fra plyo-videoen, kanskje!) og jeg syntes jeg så forandring sist jeg sjekka. 

 

I dag var det Lower Fix og 10 min Hardcore. Tungt, men kan nok faktisk uppe vektene litt neste uke! Problemet med det ene manualsettet er at jeg må sette på nye ringer, og det skal ikke så mye til før det går fra litt tyngre til veldig mye tyngre - siden jeg må sette på på hver side. men har prøvdt før å bare sette på en tyngre ring, og det går også ok, så kanskje jeg skal prøve det neste uke.

 

Etter neste uke har jeg én uke før jeg har ferie. Lurer allerede på hva jeg skal trene den uka og hva jeg skal trene i ferien. Kanskje prøve å ikke trene hver dag i ferien. Håper jeg klarer det. Er blitt så avhengig av den fix'en jeg får fra å ta meg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ferdig med 21 day fix extreme. Vet ikke hvordan resultatene er, for har ikke hatt tid til å måle og ta bilder. Begynte med tyngre vekter på slutten, så jeg er i alle fall sterkere. Sjukt slitsomt å trene når det er så varmt ute. Oppdaga at det var tre bonusvideoer med, så de skal jeg prøve meg på denne uka. 

 

Også syns jeg det er veldig vanskelig å se resultatene når jeg står og glor etter dem hver dag! :P

 

Tanken er annenhver dag med cardio fra Shaun T og annenhver dag med styrke fra de bonusvideoene, pluss litt mage inni der.

 

I dag tok jeg Max out Cardio fra Insanity max 30. Maxa out tidlig, men sto på videre. Brant 307 Kcal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag tok jeg en av bonusvideoene fra 21 Day Fix Extreme. Den het ABC Extreme. Det var 15 min med varierte styrkeøvelser, hovedsaklig bein og mage. Blant annet stillestående squat i 1 min med vekter og så noe med hopping, hoppe ned i sumo squat og så samle beina på midten med rette bein og ta vektene rett fram. Etter 15 minutter gjentok man fra toppen.

 

187 kcal tror jeg det ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ting skjer, og nå er jeg ikke lenger moderator her inne. Derav nytt bilde og bittelitt nytt nick.

 

Jeg har trent stort sett daglig de siste tre ukene. Jeg satte opp mitt eget litt tilfeldige program, men prøvde å få system i hvor mye styrke og kondisjon det ble. Har en kalender der jeg har ført det opp. Gikk også flere lange turer (tre små toppturer- altså ikke opp på noe svært fjell, men en del stigning). Var blant annet på tur opp slalåmbakken i Grefsenkollen og ned til Trollvann. Veldig fint der! :)

 

Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal begynne på nå og utover høsten. Her er noen alternativer:

 

* Fortsette med å bare trene tilfeldige videoer og prøve å løfte tyngre og presse meg hardere.

Fordeler: Variasjon, kan velge fritt og bytte ut økter med løping innimellom, samt ta fri om jeg ikke skulle orke. Nå har jeg egentlig mer problemer med å ta fri enn å fortsette, da, men..

Ulemper: Kan være stressende å finne noe jeg ikke er lei av, som ikke belaster kroppen feil. Og vanskelig å få progresjon når jeg ikke følger noe som er lagt opp til å gi nettopp det. 

 

* Prøve meg på Kayla Itsines BBG (bikini body guide).

Det er et treningsprogram der du gjør styrkeøvelser og lett trening annenhver dag. Skal være mye HIIT og raske resultater.

Fordeler: Noe nytt og annerledes, og jeg liker at det skal være intenst og samtidig gi gode og raske resultater.

Ulemper: Krever mer planlegging i form av å ta tiden selv og kun være egen motivator, og det er ikke like motiverende som å ha en (digital) trener som står der og motiverer deg. 

 

* Bestille og prøve Cize, Shaun T sitt nye treningsprogram som nettopp har kommet ut.

Det er et danseprogram, og likevel hard trening, det er jo tross alt Shaun T!

Fordeler: Min absolutte favoritt-trener som har NYTT program. Veldig interessant og det er mye buzz om det nå.

Ulemper: Det er DANS...som gjør meg skeptisk ettersom jeg er ekstremt (og da mener jeg virkelig ekstremt) ukooridnert. Ser for meg jeg ikke kommer til å få en trening ut av det av ren frustrasjon og bare tryne i egne bein og ikke få det til.

 

* Prøve noe helt nytt, som Crossfit eller Barry's Gym.

Fordeler: Det hadde vært gøy med noe helt nytt, noe hardt og utfordrende som er helt annerledes enn det jeg har gjort til nå, kanskje muligheter for å få raskere og kulere og bedre resultater. Hadde i alle fall vært gøy å ta prøvetimer på begge deler.

Ulemper: Problemet her er å komme meg til steder og få tid etter jobb, når jeg vanligvis skynder meg hjem til hunden. Er vant til nå å kunne ta treninga en intens havtime rett etter at jeg har våkna. Å sette av tid etter jobb noen ganger i uka krever planlegging, involvering fra samboer og er mer styr.

 

Noen innspill? :)

 

Så...er i tenkeboksen.

 

Ellers skal jeg være med på to løp (kortdistanse og ingen krav). Først Color Me Rad 22. august der man løper og får farge kasta og spruta overalt. Så Nydalenløpet 27. august der jeg skal løpe aktiv-gruppa og sikkert blir grusa kraftig av Crossfit og SatsElexia-jenter.

 

Får bare håpe at gresspollen har tenkt å roe seg de neste ukene.

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Grattis med litt nytt nick, og synd at du ikke er moderator lengre - men glad for at du fortsatt er her :klem:

 

Syns du har bevist at du er god til selvmotivasjon, skulle jeg ha valgt tror jeg at jeg hadde gått for Kayla Itsines (uten at jeg vet noe om det). Enten det eller Cize, koordinasjon kan forbedres kraftig, og jeg lærte i går at jenter generelt er mye bedre på det enn gutter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart og trist å ikke være moderator lenger, men veldig behagelig også! :)

 

Takk for råd! Nå har jeg lest enda mer om det BBG-greiene, og er litt usikker, fordi det er øvelser jeg uansett har gjort en del av (absolutt ikke alle, men en god del av dem), tidligere. Samtidig virker det jo effektivt med styrkefokus.

 

Så fint du tror at jeg kan forbedre koordinasjonen. Jeg gikk på cardio kickboxing før, og det tok meg litt lengre tid enn for de andre å lære med kombinasjoner, men jeg fikk det da til. Så håper jeg får til dette også, kan jo ikke droppe et Shaun T-program.

 

Nå har jeg lest om noe helt annet, hehe! Les Mills Combat. Det virker veldig stilig, egentlig. Kombinasjoner av masse kampsport, litt vekter og veldig høyt tempo. Øktene er imidlertid opptil en time lange, men ikke hver dag. Så jeg TROR jeg ville rukket det før jobb likevel. Nå trener jeg en halvtime før jobb, dusjer og går tur med vofse og er på kontoret ca kvart på ni. Vet ikke helt om jeg hadde rukket til ni om jeg hadde trent en hel time og fortsatt ikke stått opp noe før (det får jeg ikke lov til, hehe), men tror det kan gå . 

 

Men sånn bortsett fra at tidsaspektet er litt skummelt er det veldig fristende! Må lissom ta det før jobb, det er da jeg er klar for trening! Og ellers går så mye av ettermiddagen og kvelden vekk.

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...