Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Jeg er litt ambivalent til å starte denne tråden, men siden jeg føler et enormt behov for å skravle med andre på omtrent samme sted som meg, gjør jeg det likevel. ;) Håper det kommer flere her snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp! Jeg har litt problemer med å regne ut nøyaktig termin da syklusene mine varierer fra 28-32 dager. Men jeg tror det blir mellom 2 og 8 mai. Utifra når EL var er jeg 5 uker på vei i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg håpet at du skulle finne veien hit etterhvert. ;) Ikke så lett med menstermin, nei. Det er jo uansett terminen fra ordinær UL som "teller" når man kommer så langt. :) Sist ble jeg satt flere dager tilbake selv om jeg visste akkurat når hun ble laget. Men det er ikke alltid at egget fester seg med en gang og en del sånt. Spennende greier er det uansett! :)

Dette er din første graviditet, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg hadde helt glemt at det var et eget forum for termintråder ser du :sjenert: )

Ja, jeg tenkte at så lenge jeg vet sånn ca frem til UL får det være greit. Går vel over tiden uansett.

Dette er min første ja, veldig spennende! Mannen er også veldig gald, men kanskje ikke fullt så opptatt av det som meg :fnise: Vi har valgt å fortelle det til alle besteforeldre også, de har blitt overlykkelige. Det er alles første og svært etterlengtede barnebarn.

Har du noe særlig til symptomer enda? Jeg har vanvittig ømme pupper, en luktesans av en annen verden, dårligere hud enn vanlig og er ganske trøtt. Kvalmen kommer vel snart, men jeg skal ikke klage. Jeg er så utrolig glad at jeg vil gjennomgå hva som helst :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Tja, det er vel like stor sjanse for å føde før termin som etter! Fordelingen følger den "vanlige" normalfordelingskurven. :)

Ikke så rart at det er litt vanskeligere for mannen å fatte. :) Sånn var min mann også med Turnerose, og er det vel egentlig også nå. Særlig fordi det har gått galt her noen ganger det siste året. Men de merker jo ikke de fysiske endringene - utover hormonrelaterte irritasjons- og gråteanfall, da, for min del. :ler:

Jeg har egentlig veldig like symptomer nå som da jeg var gravid med Turnerose. Ømme pupper, sulten på relativt sunn mat, litt saltsug, rent vann smaker metallisk og ekkelt, litt ligamentsmerter/stikninger i livmor, og trøtt. På trening i går merket jeg skikkelig svimmelhet og tendenser til kvalme, det var også tilfellet sist. Så nå venter jeg egentlig bare på kvalmen... :spy: Blæh. Ikke alle sider ved graviditet er like artige... Og du, det er lov å klage på kvalme, altså. Hilsen en som spøy fra slutten av uke 5 til uke 18 i forrige (vellykede) graviditet.

Om snaut to uker skal jeg på UL for å sjekke hjerteaktivitet, forresten! Det blir veldig spennende. Jeg har hatt tre aborter det siste året, så jeg hadde tilfeldigvis time hos gynekolog for utredning av dette den dagen jeg testet positivt. :ler: Godt å få god oppfølging. Og veldig spennende! Krysser alt jeg har for at vi får se et lite bankende hjerte. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å klage over kvalmen ser du :fnise: Det er bare det at akkurat nå svever jeg på en rosa sky og føler at jeg kan klare alt på strak arm.

I natt var jeg oppe og tisset tre ganger, så der er vel det igang også. I tillegg til at jeg har noen veldige svettetokter gjennom dagen.

Jeg er helt sikker på at du får se hjertet som banker :klemmer:

Lurer på når vi får selskap her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) jeg hopper inn og joiner dere! Testet positivt igår :rodmer: sliter med søvnen som dere kanskje ser av klokkeslettet? Føler hele kropp og hode allerde er i et annet modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Og velkommen hit :klemmer: Ja, jeg skjønner hva du mener. Selv er jeg stuptrøtt og sover veldig godt. Vanligvis har jeg alltid stått opp tidlig, selv om student, men nå tillater jeg meg å sove lenge hver dag :fnise: Det trengs sikkert.

Hvor langt er du på vei? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg kunne deltatt her jeg også.. Men, må nok vente på min kjære. Men jeg blir nok en fast leser her, syns det er spennende å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å klage over kvalmen ser du :fnise: Det er bare det at akkurat nå svever jeg på en rosa sky og føler at jeg kan klare alt på strak arm.

I natt var jeg oppe og tisset tre ganger, så der er vel det igang også. I tillegg til at jeg har noen veldige svettetokter gjennom dagen.

Jeg er helt sikker på at du får se hjertet som banker :klemmer:

Lurer på når vi får selskap her :)

:ler:

Ah, tissingen, ja! Den har tidligere ikke slått inn før litt senere for meg, så enn så lenge sover jeg greit. Men jeg kan ikke si jeg gleder meg til det kommer. :ler:

Vi satser på bankende hjerte, ja! :jepp:

Hei:) jeg hopper inn og joiner dere! Testet positivt igår :rodmer: sliter med søvnen som dere kanskje ser av klokkeslettet? Føler hele kropp og hode allerde er i et annet modus.

Velkommen hit! :strix:

Håper søvnen ordner seg igjen! Men ja, systemet går jo litt i frø når hormonene herjer, så...

Jeg skulle ønske jeg kunne deltatt her jeg også.. Men, må nok vente på min kjære. Men jeg blir nok en fast leser her, syns det er spennende å følge med :)

Hehe! Koselig med en snikleser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuurk! Jeg skal ned til gynekologen for å ta en hCG-prøve i dag, men det pøsregner, og mannen har tatt bilen på jobb. Gynekologen holder til på Oslos mest utilgjengelige adresse, tror jeg. :ler: Jeg kan ta bussen til trikkens endestasjon og så bytte der for å unngå regnet, men det tar jo nesten en time. :lol: Tror muligens bare jeg gjør det likevel, da. Får ta med meg noe å lese på og se på det som en tur...

Jeg har så mye ligamentsmerter! Det har kommet nå i helgen. Det stikker og drar og jeg glemmer det i ett sett, så jeg reiser meg fort opp og blir stående krokrygget en god stund etterpå. :fnise: Men jeg tar det mest av alt som et godt tegn - det betyr jo at livmora holder på med å utvide seg. :jepp: Begynner også å merke tendenser til kvalme - ikke sånn "full on" enda, men absolutt tilstedeværende. Må passe på å spise jevnlig, men det er jamen ikke så lett når matlysten samtidig begynner å bli nokså begrenset! Jeg fantaserer om "cheese on toast" - dvs brød ordentlig engelsk cheddar - så jeg tror nok jeg må ha en pakke med Cathedral på veien hjem etterpå.

Ellers er det kaos i heimen, det skal fjernes radiatorer her i regi av borettslaget og settes inn panelovner i stedet. Så de berørte veggene er ryddet for møbler, gardiner og annet. Jeg sitter litt på nåler, det kan komme folk her når som helst, og siden det er satt inn arbeidslås får jeg ikke noe forvarsel, heller. :tunge1: Kanskje enda en god grunn til å komme seg ut? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuurk! Jeg skal ned til gynekologen for å ta en hCG-prøve i dag, men det pøsregner, og mannen har tatt bilen på jobb. Gynekologen holder til på Oslos mest utilgjengelige adresse, tror jeg. :ler: Jeg kan ta bussen til trikkens endestasjon og så bytte der for å unngå regnet, men det tar jo nesten en time. :lol: Tror muligens bare jeg gjør det likevel, da. Får ta med meg noe å lese på og se på det som en tur...

Jeg har så mye ligamentsmerter! Det har kommet nå i helgen. Det stikker og drar og jeg glemmer det i ett sett, så jeg reiser meg fort opp og blir stående krokrygget en god stund etterpå. :fnise: Men jeg tar det mest av alt som et godt tegn - det betyr jo at livmora holder på med å utvide seg. :jepp: Begynner også å merke tendenser til kvalme - ikke sånn "full on" enda, men absolutt tilstedeværende. Må passe på å spise jevnlig, men det er jamen ikke så lett når matlysten samtidig begynner å bli nokså begrenset! Jeg fantaserer om "cheese on toast" - dvs brød ordentlig engelsk cheddar - så jeg tror nok jeg må ha en pakke med Cathedral på veien hjem etterpå.

Ellers er det kaos i heimen, det skal fjernes radiatorer her i regi av borettslaget og settes inn panelovner i stedet. Så de berørte veggene er ryddet for møbler, gardiner og annet. Jeg sitter litt på nåler, det kan komme folk her når som helst, og siden det er satt inn arbeidslås får jeg ikke noe forvarsel, heller. :tunge1: Kanskje enda en god grunn til å komme seg ut? ;)

Fikk du kommet deg til gynekologen Joyce? Hvorfor ønsker du HcG? sikkerhet, bekreftelse på graviditet eller andre årsaker? Bare nysgjerrig altså.. Ser for meg at min første "legeting" blir tidlig privat ultralyd.. (men jeg har ikke akkruat hatt så mye tid til å tenke over det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du kommet deg til gynekologen Joyce? Hvorfor ønsker du HcG? sikkerhet, bekreftelse på graviditet eller andre årsaker? Bare nysgjerrig altså.. Ser for meg at min første "legeting" blir tidlig privat ultralyd.. (men jeg har ikke akkruat hatt så mye tid til å tenke over det enda.

Jada, kom meg avgårde, men makan til vær! Jeg var søkkvåt både utenpå og inni regnjakka da jeg kom frem - utenpå pga regnet, inni fordi det ble så himla klamt. :ler:

Jeg har hatt tre aborter det siste året, to SA og en MA, og hadde fått henvisning til gyn fra legen før sommeren. Tilfeldigvis hadde jeg time der den dagen jeg testet positivt. :lol: Så hun satte meg på progesteronbehandling og ville sjekke hCG for å se at det var stigning. Også skal jeg til UL om en drøy uke for å sjekke hjerteaktivitet. Veldig godt å bli fulgt opp så godt, den MAen var tøff. Med Turnerose var første legebesøk i uke 9, da hadde jeg en blødning og ble sendt på tidlig UL. Men alt var bra den gangen. :) Normalt sett er vel første legekontroll i uke 10-12 - noe med at blodprøver og sånt ikke skal tas før et gitt tidspunkt.

Tidlig UL er ikke dumt - her var ihvertfall resultatet at pappaen fikk en mye bedre følelse med at det faktisk var en ørliten baby inni magen min. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, kom meg avgårde, men makan til vær! Jeg var søkkvåt både utenpå og inni regnjakka da jeg kom frem - utenpå pga regnet, inni fordi det ble så himla klamt. :ler:

Jeg har hatt tre aborter det siste året, to SA og en MA, og hadde fått henvisning til gyn fra legen før sommeren. Tilfeldigvis hadde jeg time der den dagen jeg testet positivt. :lol: Så hun satte meg på progesteronbehandling og ville sjekke hCG for å se at det var stigning. Også skal jeg til UL om en drøy uke for å sjekke hjerteaktivitet. Veldig godt å bli fulgt opp så godt, den MAen var tøff. Med Turnerose var første legebesøk i uke 9, da hadde jeg en blødning og ble sendt på tidlig UL. Men alt var bra den gangen. :) Normalt sett er vel første legekontroll i uke 10-12 - noe med at blodprøver og sånt ikke skal tas før et gitt tidspunkt.

Tidlig UL er ikke dumt - her var ihvertfall resultatet at pappaen fikk en mye bedre følelse med at det faktisk var en ørliten baby inni magen min. :rodmer:

Godt med tett oppfølging, da ja. Minimere usikkerhet og redsel, slik at du kan nyte hver dag nå mens du er gravid ;) Min sambo tror ikke heeeeelt på "tissepinnen", han sa noe om at han ikke tror det før han ser meg med stor mage... hehe. UL blir nok bra:) Når er det bra å gjøre det? sånn uke 7-8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med tett oppfølging, da ja. Minimere usikkerhet og redsel, slik at du kan nyte hver dag nå mens du er gravid ;) Min sambo tror ikke heeeeelt på "tissepinnen", han sa noe om at han ikke tror det før han ser meg med stor mage... hehe. UL blir nok bra:) Når er det bra å gjøre det? sånn uke 7-8?

Jepp, godt å slippe å bekymre seg så mye. Jeg følte mange kilo falt fra skuldrene mine da gyn uttalte at hun skulle "passe godt på meg". :hjerte:

Tja, det kommer vel an på hva du vil ha ut av det. ;) Vi var altså i uke 9 med lillejenta og fikk en ekstra sjekk i uke 11/12, og jeg må si at den siste var en del mer interessant. Da var det veldig tydelig at det var en bitteliten baby, liksom. Men for å sjekke at det er hjerteaktivitet og at det ser normalt ut er uke 7-8 finfint. Hjertet begynner å slå i uke 6-7. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er så utrolig hormonell at det ikke er mulig. Plutselig satt jeg gråt under "Idol" :fnise: I tillegg lukter alt av vaskepulver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hopp! Jeg har litt problemer med å regne ut nøyaktig termin da syklusene mine varierer fra 28-32 dager. Men jeg tror det blir mellom 2 og 8 mai. Utifra når EL var er jeg 5 uker på vei i dag :)

Hei:)

Takk for at du tipset meg inn hit:)

Vi er jo ganske likt ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hei! Da melder jeg meg også inn her, med ca termin 9.mai :)

Er jo heelt tidlig ennå, men satser på det går fint!

Denne gangen skal jeg også bestille meg tidlig UL. Har hatt mine SAer og vil være helt sikker på at det er hjerteaktivitet der inne!

Ingen symptomer bortsett fra at jeg er veldig oppblåst, men det har jeg vært siden 2 dager etter unnfangelsen, så er ikke sikker på om det faktisk er et symptom ;) Også er jeg så trøtt! Og husker jeg riktig, så blir det verre...

Blir spennende å følge med dere her inne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da melder jeg meg også inn her, med ca termin 9.mai :)

Er jo heelt tidlig ennå, men satser på det går fint!

Denne gangen skal jeg også bestille meg tidlig UL. Har hatt mine SAer og vil være helt sikker på at det er hjerteaktivitet der inne!

Ingen symptomer bortsett fra at jeg er veldig oppblåst, men det har jeg vært siden 2 dager etter unnfangelsen, så er ikke sikker på om det faktisk er et symptom ;) Også er jeg så trøtt! Og husker jeg riktig, så blir det verre...

Blir spennende å følge med dere her inne :jepp:

Heisann:) Jeg har også termin 9.mai:):) Så koselig at det er flere som har det:) Vi får følge hverandre framover! Ønske hverandre lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 9. mai! Tror jeg da.. Har fått litt forskjellige datoer, alt fra 5-9. mai ;)

maibarn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...