Gå til innhold

Muslimske kvinner kan jobbe sammen med menn, men bar om hun ammer de.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Muslimske kvinner kan oppholde seg i samme rom som mannlige kolleger men bare om hun ammer de. Trodde det var tull, men det er nok riktig:

http://www.nairaland.com/1082783/breast-feeding-man-islam

Det viser også hvor feil det er å basere seg på relgioner.

Anonymous poster hash: 00ccb...798

Søren og at jeg ikke jobber med muslimske damer, dette var en positiv side ved islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=Ssyv9-cbCTk

:ler:



Anonymous poster hash: 958a3...249
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj og fysj! Så alle mannfolka skal ha adgang til puppene til kvinnene og kvinnene de skal bare finne seg i det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fin tanke men liker ikke mamma melk

På skoler hvor man underviser i design osv så mener jeg å ha forstått at man mener morsmelk er det produktet som leveres i den fineste emballasje.

Noe jeg er helt enig i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Høres jo intelligent ut. Bare tenk på det, de mannlige kollegaene slipper niste. Da ville de sikkert blitt populære som ansatte. "Vi søker bare kvinner til stillingen som kontormedarbeider, fordi det må minst være 1 kvinne per 2 menn, ellers får de ikke mat". "De mannlige kollegaene streiker, fordi ikke selskapet tilsetter nok kvinner og de må gå sultne på jobb".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske kvinner kan oppholde seg i samme rom som mannlige kolleger men bare om hun ammer de. Trodde det var tull, men det er nok riktig:

http://www.nairaland.com/1082783/breast-feeding-man-islam

Det viser også hvor feil det er å basere seg på relgioner.

Anonymous poster hash: 00ccb...798

Latterlig påstand. Linken din er dau, men det er sikkert like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken funker fint den :blomst:

Google "Breastfeeding fatwa" gir 70000 treff, ikke alle "dubletter"

Her er noen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rada_(fiqh)

http://news.bbc.co.uk/2/hi/6681511.stm

Det er fortsatt en idiotisk påstand, for fatwaen er ikke anerkjent, og mannen som fremsatte påstanden, fikk sparken fra sin stilling ved universitetet, og er blitt æreskjelt gjennom den muslimske verden.

Hele ammeproblematikken er knyttet til bestemmelser vedr graden av slektskap mellom et barn og barnets amme der ammen i utgangspkt ikke er barnets slektning. Ammingen etablerer et slektskapsforhold som går et godt stykke ut over selve ammingen. Det får betydning for fremtidige ekteskapsmuligheter.

F.eks kan ikke en gutt gifte seg med ammens datter, pga at de regnes som bror og søster. På den annen side kan de, som bror og søster, ha kontakt med et nivå av familiaritet som de ellers ikke ville hatt. F.eks kan de være alene sammen.

Denne professoren ved universitetet i Kairo har kanskje mistet sin dømmekraft, og har begynt å leke seg med islamsk lov på nivået av teknikaliteter. Evt har han en intensjon om å påpeke inkonsistenser og absurde konsekvenser av islamsk lov, slik at den kan reformeres. Det siste er kanskje det mest sannsynlige. Professorer er sjelden slike tullinger at de foreslår å realisere denslags absurditeter.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt en idiotisk påstand, for fatwaen er ikke anerkjent, og mannen som fremsatte påstanden, fikk sparken fra sin stilling ved universitetet, og er blitt æreskjelt gjennom den muslimske verden.

Hele ammeproblematikken er knyttet til bestemmelser vedr graden av slektskap mellom et barn og barnets amme der ammen i utgangspkt ikke er barnets slektning. Ammingen etablerer et slektskapsforhold som går et godt stykke ut over selve ammingen. Det får betydning for fremtidige ekteskapsmuligheter.

F.eks kan ikke en gutt gifte seg med ammens datter, pga at de regnes som bror og søster. På den annen side kan de, som bror og søster, ha kontakt med et nivå av familiaritet som de ellers ikke ville hatt. F.eks kan de være alene sammen.

Denne professoren ved universitetet i Kairo har kanskje mistet sin dømmekraft, og har begynt å leke seg med islamsk lov på nivået av teknikaliteter. Evt har han en intensjon om å påpeke inkonsistenser og absurde konsekvenser av islamsk lov, slik at den kan reformeres. Det siste er kanskje det mest sannsynlige. Professorer er sjelden slike tullinger at de foreslår å realisere denslags absurditeter.

Det er da godt å se deg tilbake i din vante rolle som apologet.

Selvsagt har du rett, og du holder jo et professorat ved Indre Arna Teologiske Fakultet, i studier av "absolutt føkkings alt under solen", han professoren hadde sikkert vikarierende motiver.

Sikkert :blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da godt å se deg tilbake i din vante rolle som apologet.

Selvsagt har du rett, og du holder jo et professorat ved Indre Arna Teologiske Fakultet, i studier av "absolutt føkkings alt under solen", han professoren hadde sikkert vikarierende motiver.

Sikkert :blomst:

Motivene hans kan man bare spekulere over. Jeg tviler på at de vil være mulige å finne i mediabildet, med mindre det finnes et intervju der han gir klart uttrykk for dem.

Jeg ser det slik at med mindre han i fullt alvor ville foreslå at kvinner som ønsker å arbeide i et kontorfellesskap med menn uten å bruke slør, bare må la dem suge puppene hennes minst 5 ganger, så vil det være greit i fht religionen og Allah, så var intensjonen hans en annen.

Anyway, det som ER klart, er at påstanden i startinnlegget er bullshit og svada. Denne fatwaen er ikke anerkjent, og det finnes ingen steder i den muslimske verden der kvinners ansettelses i arbeidssituasjoner med mannlige kolleger forutsetter en liten ammesesjon i opplæringsperioden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

På skoler hvor man underviser i design osv så mener jeg å ha forstått at man mener morsmelk er det produktet som leveres i den fineste emballasje.

Noe jeg er helt enig i!!!

Ja! det er ikke noe galt med emballasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der; religionene som er mest mot sex er alltid mest pervo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der; religionene som er mest mot sex er alltid mest pervo.

Ikke noe pervo i å drikke av kartongen.

Det gjør jeg rett som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fortsatt en idiotisk påstand, for fatwaen er ikke anerkjent, og mannen som fremsatte påstanden, fikk sparken fra sin stilling ved universitetet, og er blitt æreskjelt gjennom den muslimske verden.

Hele ammeproblematikken er knyttet til bestemmelser vedr graden av slektskap mellom et barn og barnets amme der ammen i utgangspkt ikke er barnets slektning.

Ikke ødelegg morroa, jeg så ei pakistansk jente i dag med store pupper :wow: :wow:

Anonymous poster hash: a20bb...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødelegg morroa, jeg så ei pakistansk jente i dag med store pupper :wow: :wow:

Anonymous poster hash: a20bb...3be

Sorry, jeg har denne merkelige greia med at jeg liker facts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...