Gå til innhold

Klarsynt fant savnet person død--


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så lut lei de ekstremt forutinntatte og negative menneskene her inne som hardnakket påstår at ingen er synske og at det bare er tull med klarsyn- og selvsagt at det aldri skjer at de treffer... Jeg VET at politiet bruker enkelte klarsynte de stoler på i letingen etter savnede jevnlig, og som vi leser av denne nyhetssaken i dag har en klarsynt igjen gjenfunnet en savnet. Måtte bare påpeke det.

http://www.tv2.no/2014/05/29/nyheter/5646903



Anonymous poster hash: 3c2de...09b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er klar over at han gikk sammen med, du vet, en hund? Og at hunden ifølge han som gikk sammen med Winger var den som fant liket? Litt av et sammentreff, for hunder er jo erfaringsmessig ganske gode på det her. Men det er altså den selverklært klarsynte, og ikke dyret vi bruker til akkurat dette fordi de er best i verden på det, som løste dette. Jævlig heldig hund som nå får cred for en klarsynt sin ekspertise, i så fall.

Linker skal vel helst ikke være klikkbare her inne, så dere får klippe og lime:

www.dagbladet.no/2014/05/29/nyheter/innenriks/drap/33571455/



Anonymous poster hash: ad918...06d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forstå på intervjuet med han med hunden, så gikk han kun dit hvor den klarsynte hadde bedt han om å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forstå på intervjuet med han med hunden, så gikk han kun dit hvor den klarsynte hadde bedt han om å gå.

Jepp, men området som den "klarsynte" hadde fortalt om var midt i det aktuelle leteområdet....

Sorry, men med så mange innpåslitne klarsynte som ønsker å hjelpe til, er det trist at det nesten aldri skal klaffe :(

Her er en gang til det "klaffet" og der media hiver seg på den utrolige historien... http://tjomlid.com/2014/03/14/pps-synsk-kvinne-tar-aeren-for-uunngaelig-funn/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forstå på intervjuet med han med hunden, så gikk han kun dit hvor den klarsynte hadde bedt han om å gå.

Det var eier og Winger som ledet hunden rundt, ja. Og etter tre dager med leting i det klart avgrensede leteområdet fant de altså liket. Eieren sier forøvrig klart og tydelig at det til slutt var hunden som snuste seg frem til liket. At hunden ble ledet rundt i leteområdet av mennesker skulle jo bare mangle.

Ingenting som helst tilsier noe overnaturlig her. To menn gikk med en hund rundt i et avgrenset leteområde i tre dager, tok med en hund rundt i dette området slik de fant hensiktsmessig og til slutt snuste hunden seg frem til liket. Hvis det er bevis for klarsynthet, da...

Anonymous poster hash: ad918...06d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lut lei de ekstremt forutinntatte og negative menneskene her inne som hardnakket påstår at ingen er synske og at det bare er tull med klarsyn- og selvsagt at det aldri skjer at de treffer... Jeg VET at politiet bruker enkelte klarsynte de stoler på i letingen etter savnede jevnlig, og som vi leser av denne nyhetssaken i dag har en klarsynt igjen gjenfunnet en savnet. Måtte bare påpeke det.

http://www.tv2.no/2014/05/29/nyheter/5646903

Anonymous poster hash: 3c2de...09b

Gjetting, intuisjon osv er ikke overnaturlig. La oss si at jeg sender et brev ut til 200 000 mennesker hvor jeg gjetter resultatet i en fotballkamp og mener jeg er synsk og beviser det ved å oppgi resultatet på forhånd. Brevene inneholder forskjellige resultater slik at en viss prosentandel alltid vil få brev som faktisk oppgir det korrekte resultatet og noen av disse kan selvsagt bli veldig imponert.

Med tanke på hvor mange tusen i Norge som hevder å være synske skulle det ikke mangle om noen klarer å gjette og dedusere seg frem til noe som er riktig innimellom. Spesielt også når de "Troende" desperat leter etter "beviser" som kan oppfylle deres tro.

Hva med politifolk og personell i militæret som også gjør gjetninger basert på kjennskap til område, adferd, historikk osv? Er disse også synske? Hva med de som klarer å skrive detaljerte beskrivelser av en massemorders sinn, vaner, utseende og personlighet? Uten å noensinne sett eller møtt dem? Er disse også synske? Eller innrømmer dere muligheten for at dette er basert på velbegrunnet gjetning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde lett i tre dager før de fant liket, på det området det var antatt at den savnede var.

Den "klarsynte" hadde sagt at den savnede "lå ved ei rot, like ved en bekk og nær en skråning med mange steiner" Jeg kjenner ikke området, men det høres ut som et hvilket som helst sted i en norsk skog. "Like ved" kan bety en meter eller hundre meter, og "nær" kan være en kilometer.

Det var hunden som faktisk fant liket.

På bakgrunn av dette kan jeg si at selv om han er klarsynt hadde det ingen ting å si for at liket ble funnet, så hans eventuelle klarsynthet er helt irrellevant. Det kunne like gjerne vært "lege fant savnet person" eller "uføretrygded fant savnet person"



Anonymous poster hash: 5ee7b...e2a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at de klarsynte ikke jobber i sykehus f.eks. De burde da kunne se hvilken sykdom en person har, fremfor at man må bruke mange hundre tusen kroner på ville gjetninger og tester på dem.

Rart at ingen klarsynte vinner i lotto.

Rart at de klarsynte ikke er representert i rettssaker, som en løgndetektor.

osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han enda gått rett på stedet, så skulle jeg vært enig i at det var noe uvanlig ved funnet.

Men et tre dager langt søk med hund innenfor et forhåndsdefinert leteområde? Det er sånn vi gomper vanligvis gjør det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det som dere skriver. Vanligvis er det ikke klarsyn, men intuisjon og logisk tankegang. Selv kan jeg ikke si at jeg er klarsynt, men jeg har opplevd at ting plutselig har kommet til i min tankegang som har vist seg å stemme. Ikke i slike saker som dette, men i helt dagligdagse ting som at jeg vet hvem som ringer meg, eller en kollega.Jeg vet hva som står i mailer uten at jeg vet hvem den er sendt fra (Dette er da andre har åpnet mailen sin) Jeg kan vite hva kollegaen min,min samboer eller venner skal si da de henvender seg til meg.Dette er da vi ikke allerede er i en samtale hvor det er logisk at jeg vet hva som kan bli sagt. Uansett, selv om jeg opplever dette, så ser jeg ikke på meg selv som klarssynt, men at jeg har en sterk intuisjon noen ganger. Winger virker heller ikke som en klarsynt. Jeg tør å påstå at jeg,dere og ikke minst politiet kunne ha klart å finne liket etterhvert. Det som er synd er at liket ikke ble funnet før.



Anonymous poster hash: be006...e6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allerede nevnt så hadde han med seg en hund og lette i det aktuelle området. Er nok uansett ingen lett oppgave å finne liket, men umulig å vite om det var en tilfeldighet eller om han faktisk har evner. Velger å tro det første så lenge det er snakk om et engangstilfelle. Hvis han derimot klarer å oppklare sakene han nå er i gang med i Bergen (som har vært uløst i mange år) så blir jeg imponert... men har mine tvil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allerede nevnt så hadde han med seg en hund og lette i det aktuelle området. Er nok uansett ingen lett oppgave å finne liket, men umulig å vite om det var en tilfeldighet eller om han faktisk har evner. Velger å tro det første så lenge det er snakk om et engangstilfelle. Hvis han derimot klarer å oppklare sakene han nå er i gang med i Bergen (som har vært uløst i mange år) så blir jeg imponert... men har mine tvil :P

'

Han hadde med hund ja, men også hundefører Laupsa har uttalt at winger førte ham og hunden rett tl dette stedet. laupsa sa også at han var overbevist om at winger har evner etter at de jobbet samme slik, til tross for at han var skeptisk til å begynne med. Det winger sa om området stemte nøyaktig. Og det er jo ikke rart om han ikke går direkte til stedet, han lette etter et område som lignet på et syn han hadde hatt.. han har jo ikke synsk-gps heller, det funker ikke slik. Jeg synes det han har gjort beviser at han er dyktig. Hvis dette bare var slump- hvorfor var det ikke andre som fant ham?

Anonymous poster hash: 3c2de...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde han ikke sagt at han var klarsynt, ville folk reagert med at han må ha vært klarsynt? Jeg tror nok samtlige klarer å se hva som foregår her og selv folk som tror på klarsynte hadde ikke kommet til konklusjonen at han må ha vært klarsynt. Det er først når han sier at han er det at de som tror på det roper "Ja, se her skeptikere!".
Skal vi bare ignorere alle tilfellene der klarsynte bommer eller rett og slett blir avslørt for juks og fanteri? Klarsynte sine resultater er innenfor ren sannsynlighetsregning, dvs jeg, du og hvem som helst kan kalle seg selv klarsynt og dra ut å lete etter savnede personer og før eller siden vil en av oss finne noe. Er vi klarsynte eller er det bare sannsynlig at noen finner noe til slutt?



Anonymous poster hash: 2b882...4f5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forstå på intervjuet med han med hunden, så gikk han kun dit hvor den klarsynte hadde bedt han om å gå.

De må ha gått jævlig sakte siden de hadde gått i tre dager. Og det i områder som lå inntil der mannskaper allerede hadde gjort søk, og innenfor et område der det var planlagt å gjøre søk.

Hva skal en synsk med hund, forresten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha gått jævlig sakte siden de hadde gått i tre dager. Og det i områder som lå inntil der mannskaper allerede hadde gjort søk, og innenfor et område der det var planlagt å gjøre søk.

Hva skal en synsk med hund, forresten?

Mulig den hunden er synsk. Det er jo det som må til for å finne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De hadde lett i tre dager før de fant liket, på det området det var antatt at den savnede var.

Den "klarsynte" hadde sagt at den savnede "lå ved ei rot, like ved en bekk og nær en skråning med mange steiner" Jeg kjenner ikke området, men det høres ut som et hvilket som helst sted i en norsk skog. "Like ved" kan bety en meter eller hundre meter, og "nær" kan være en kilometer.

Det var hunden som faktisk fant liket.

På bakgrunn av dette kan jeg si at selv om han er klarsynt hadde det ingen ting å si for at liket ble funnet, så hans eventuelle klarsynthet er helt irrellevant. Det kunne like gjerne vært "lege fant savnet person" eller "uføretrygded fant savnet person"

Anonymous poster hash: 5ee7b...e2a

I så fall ville dette bare ført til opprettelsen av en tråd om en "trygdesnylter" som kunne jobbet siden han/hun var frisk nok til å gå i skogen......

Anonymous poster hash: 740e8...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...