Gå til innhold

Hvorfor må de gå med hijab?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, langt i fra.

Anonymous poster hash: 3a00d...016

Nei det er selvfølgelig bare kvinner som er utro, det er jo noe alle vet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kilder fra koranen takk?

Rart at du som ikke-muslim tror du kan uttale deg om en religion du da tydeligvis ikke kjenner til.

Det er litt vanskelig å komme med kilder fra koranen på noe som ikke er påbudt da...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvem vedkommende du snakker om er. Jeg kjenner muslimske kvinner som ikke bruker hijab, de er gjerne oppvokst i ikke-praktiserende familier. Det er ingen praktiserende muslimer som hevder at hijab ikke er obligatorisk, men om de selv velger å gå imot Guds ord og møte konsekvensene av dette senere er deres eget valg og ansvar.

Prøv denne; http://www.al-islam.org/hijab-muslim-womens-dress-islamic-or-cultural-sayyid-muhammad-rizvi/quran-and-hijab

Igjen, det er fascinerende å se hvor sterkt du reagerer på angrep mot din tolkning, mens du samtidig sier at kvinner som selv definerer seg selv som muslimer, er ikke praktiserende.

Anonymous poster hash: 82777...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er ikke kun et skjerf rundt hodet. Det et hele antrekket, trange klær tilhører ikke hijab.

Linker igjen til kilder i koranen om hijab; http://www.al-islam.org/hijab-muslim-womens-dress-islamic-or-cultural-sayyid-muhammad-rizvi/quran-and-hijab

Les dette og så kan vi diskutere.

Og veldig ettersittende klær.

Anonymous poster hash: 526da...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært født i midøsten, så hadde du hatt litt mere vett enn det du har nå.

Er en grunn til at du er født i Norge, og ser ikke lengre enn til nesetuppen din.

Jeg hadde skutt meg hadde jeg vært deg, slike uttalelser er bare latterlige.

I Norge så er et sjellsord: gris og svin og er et negativt lada ord.. men likevel så spiser dere gris og svin.. Sier litt om dere..

Anonymous poster hash: 3a00d...016

....really? Skal du seriøst starte med det der som er så jævla oppbrukt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært født i midøsten, så hadde du hatt litt mere vett enn det du har nå.

Er en grunn til at du er født i Norge, og ser ikke lengre enn til nesetuppen din.

Jeg hadde skutt meg hadde jeg vært deg, slike uttalelser er bare latterlige.

I Norge så er et sjellsord: gris og svin og er et negativt lada ord.. men likevel så spiser dere gris og svin.. Sier litt om dere..

Anonymous poster hash: 3a00d...016

Ja det kan brukes negativt, som så mange andre ord også kan tolkes negativt. Det er likevel verdt å legge merke til at vi elsker god mat, og svinekjøtt er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke min personlige tolking. Dette er den totale forståelsen av koranen og reglene vi skal følge. Hva ikke-troende eller -praktiserende gjør får de ta konsekvensene for på dommedag.

Igjen, det er fascinerende å se hvor sterkt du reagerer på angrep mot din tolkning, mens du samtidig sier at kvinner som selv definerer seg selv som muslimer, er ikke praktiserende.

Anonymous poster hash: 82777...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift med en muslim, og nei ekteskapet er ikke så hellig som enkelte skal ha det til. Mange, svært mange muslimske menn skiller seg så snart de finner en ny dame de vil ha i sengen og gifter seg med henne. Og slik fortsetter det. Mange, svært mange, er utro mot sine koner. både i arabiske land, og her i Norge.



Anonymous poster hash: 526da...ac7
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift med en muslim, og nei ekteskapet er ikke så hellig som enkelte skal ha det til. Mange, svært mange muslimske menn skiller seg så snart de finner en ny dame de vil ha i sengen og gifter seg med henne. Og slik fortsetter det. Mange, svært mange, er utro mot sine koner. både i arabiske land, og her i Norge.

Anonymous poster hash: 526da...ac7

Ja dette er ikke noe nytt, min mors venninne var elskerinnen til en muslimsk gift mann i flere år.

Anonymous poster hash: 8d397...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er problemet når ikke-muslimske kvinner gifter seg med muslimske menn, dere kjenner ikke til rettighetene dere har i ekteskapet. Hvis min mann skal skille seg fra meg må han betale en stor sum med penger, dette er noe man bestemmer før man gifter seg. I ekteskapet har mannen forsørgeransvar, hvis jeg sier en dag at jeg ikke vil jobbe mer så må han bare godta det. Mannen skal betale alle utgifter og kvinnen beholder alle pengene sine selv, og mannen må gi halvparten av det som er til overs etter at alt er betalt til henne. Når ikke-muslimske kvinner faller pladask for søte ord fra ikke-praktiserende menn faller de rett i fella. Utroskap er en av de største syndene og dere kan trøste dere med at slike avskum får sin straff til slutt.

Jeg har vært gift med en muslim, og nei ekteskapet er ikke så hellig som enkelte skal ha det til. Mange, svært mange muslimske menn skiller seg så snart de finner en ny dame de vil ha i sengen og gifter seg med henne. Og slik fortsetter det. Mange, svært mange, er utro mot sine koner. både i arabiske land, og her i Norge.

Anonymous poster hash: 526da...ac7

Endret av Proud-muslima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke nok med det, når den arabiske konen ankommer landet og den muslimske mannen er på nav med henne og tilfeldigvis møter på den damen han forsøkte å få til sengs, så blir han veeeldig stille og veeeldig rød i toppen. Under den brune fargen. Det er mange muslimske koner som bare skulle ha visst hvor mange av mennene deres som har forsøkt og har pult kvinner som jobber på Nav, Fretex, IMDi, asylmottaket og så videre.

Jeg må si jeg synes synd på deres muslimske koner.



Anonymous poster hash: 526da...ac7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som kun ligger med utenalandske gutter. Tror det hvertfall er minst fem av de som er gift, har barn og er veldig religiøse. Bare sånn for å ha sagt det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du alt så vil du ha kunnskap om hva hijab vil si i islam. Skjønner ikke poenget med å diskutere når man ikke engang leser svarene med kilder man får. Kunnskap er makt! :)

Orker ikke lese alt nå, men det jeg har lest til nå forteller meg bare at man skal kle seg sømmelig. Hva man definerer som sømmelig er individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er problemet når ikke-muslimske kvinner gifter seg med muslimske menn, dere kjenner ikke til rettighetene dere har i ekteskapet. Hvis min mann skal skille seg fra meg må han betale en stor sum med penger, dette er noe man bestemmer før man gifter seg. I ekteskapet har mannen forsørgeransvar, hvis jeg sier en dag at jeg ikke vil jobbe mer så må han bare godta det. Mannen skal betale alle utgifter og kvinnen beholder alle pengene sine selv, og mannen må gi halvparten av det som er til overs etter at alt er betalt til henne. Når ikke-muslimske kvinner faller pladask for søte ord fra ikke-praktiserende menn faller de rett i fella. Utroskap er en av de største syndene og dere kan trøste dere med at slike avskum får sin straff til slutt.

Veldig som du fokuserte kun på ikkemuslimske kvinner? Hva med de som er muslimske kvinner da, som opplever at mannen er utro, eller nei, de får jo aldri vite det. Ikke før han står der med skilsmissepapirene i hånden. Min eksmann er i dag gjeldsslave. Han har ingen mulighet til å betale meg det han skylder. Men pule på andre kvinner, det gjør han for det.

Anonymous poster hash: 526da...ac7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars venninnen din som har så lite selvrespekt og innsikt i sin egen verdi som kvinne. Den mannen vil få sin straff.

Har ei venninne som kun ligger med utenalandske gutter. Tror det hvertfall er minst fem av de som er gift, har barn og er veldig religiøse. Bare sånn for å ha sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du alt så vil du ha kunnskap om hva hijab vil si i islam. Skjønner ikke poenget med å diskutere når man ikke engang leser svarene med kilder man får. Kunnskap er makt! :)

Ikke de mest troverdige kildene når de er skrevet av muslimer. Blir som å sette bukken til havresekken.

Anonymous poster hash: 8d397...03c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har man kontrakt. Og mannen må betale tilbake den summen man ble enig om. Utroskap tyder på en ikke-troende da han ville vært for redd for konsekvensene hvis han var virkelig troende. Straffen vil komme.

Veldig som du fokuserte kun på ikkemuslimske kvinner? Hva med de som er muslimske kvinner da, som opplever at mannen er utro, eller nei, de får jo aldri vite det. Ikke før han står der med skilsmissepapirene i hånden. Min eksmann er i dag gjeldsslave. Han har ingen mulighet til å betale meg det han skylder. Men pule på andre kvinner, det gjør han for det.

Anonymous poster hash: 526da...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du alt så vil du ha kunnskap om hva hijab vil si i islam. Skjønner ikke poenget med å diskutere når man ikke engang leser svarene med kilder man får. Kunnskap er makt! :)

Jeg har ganske mye kunnskap om islam. Har ingenting imot religionen, men jeg har veldig mye imot måten du fremstiller alle som ikke tolker islam og koranen på nøyaktig samme vis som deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...