Gå til innhold

Hvorfor må de gå med hijab?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Flere av disse landene er også kristendom representert. Og igjen, det finnes nesten 3 milliarder muslimer i verden, hvis vi alle var slik enkelte tror så hadde det ikke vært andre enn oss på jorden.

Les her du;

http://www.islamswomen.com/articles/do_muslim_women_have_rights.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er litt lesestoff om hijab i koranen; http://www.quran-islam.org/articles/women_dress_code_(P1150).html

Må påpeke at hijab ikke kun er et skjerf rundt hodet. Det er å dekke hele kroppen. Alle muslimske kvinner vet at hijab er obligatorisk, men mange er redde for å bli sett ned på av ikke-muslimer. Jeg opplever daglig rasisme i Oslo pga klesvalget mitt, ikke alle er sterke nok til å takle kommentarer, blikk og trakassering.

Så du mener, helt oppriktig, at en som har valgt å sitte som leder i Muslimsk studentersamfunn og offentlig har gått ut med gode argumenter for at hijab bør være tillatt i en noe opphetet diskusjon om temaet, velger å ikke bruke det fordi hun er redd for reaksjoner?

Og linken din fungerer ikke, den tar meg til en hovedside, ikke noe om hijab der ;)

Anonymous poster hash: 82777...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab har ingenting med kultur å gjøre. Hijab er obligatorisk i islam. Og islam er en religion og livsstil.

Vi deler vår skjønnhet med vår mann, og jeg elsker at kun han får se alt av meg. Og såvidt jeg vet føler menn seg mer spesielle når ikke hele verden ser det som kun er ment for de. Å ha verdighet og kle seg respektabelt er en veldig god følelse.

Synes fortsatt det er trist at dere ikke vil vise dere som alle andre normale mennesker. For meg blir dette litt gammeldags da, ja det er nok en fin ting for dere, men for meg personlig synes jeg det blir litt gammeldags og jeg får litt vondt av jenter som går med hijab. Jeg gikk på skole med ei som brukte det. Hun hadde alltid med seg klær i sekken, og når hun kom på skolen skiftet hun klær og tok av seg hijaben. Når skolen var over, måtte hun skifte klær, ta på seg hijaben. Det er nok ikke alle som tenker likt mtp. på hijab osv i religionen deres. Husker alle ble like paffe hver gang hun kom uten hijaben, hun var utrolig nydelig. Jeg ser ikke hvorfor man ikke kan vise seg frem, og være stolt av hvordan man ser ut til andre. At man kun skal velge ut ett menneske som skal se deg for den du er, er litt trist. Det er min mening, og den kommer jeg nok ikke til å endre :) Men er du fornøyd med valget ditt så er jo såklart det bare bra, men jeg vet om mange jenter som er redde for å vise seg uten pga. andre i religionen ville sett på de som "skjøger" eller hva jeg skal kalle det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab har ingenting med kultur å gjøre. Hijab er obligatorisk i islam. Og islam er en religion og livsstil.

Vi deler vår skjønnhet med vår mann, og jeg elsker at kun han får se alt av meg. Og såvidt jeg vet føler menn seg mer spesielle når ikke hele verden ser det som kun er ment for de. Å ha verdighet og kle seg respektabelt er en veldig god følelse.

Hadde ikke du følt deg spesiell hvis kun du fikk se alt av din mann? Hvorfor kan han gå barhodet og utildekket?

Anonymous poster hash: 613f1...dcf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke du følt deg spesiell hvis kun du fikk se alt av din mann? Hvorfor kan han gå barhodet og utildekket?

Anonymous poster hash: 613f1...dcf

Enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette begrunner du på bakgrunn av det du har sett og lest i media? I media blir muslimene alltid pekt ut som værstingene, og den minste ting blir overeksponert og forstørret. Dette har ført til et feil bilde av denne religionen. I hver religion finnes det ekstreme tilfeller, i Islam som i kristendom. Uten at man skal ta alle under en og samme kam.

Og hva vet du om muslimske ekteskap? For muslimeme er ekteskapet hellig. I motsettning til norske ekteskap, der dama roter med den første hun ser.

Hva folk velger å gå med, har verken du eller jeg noe med. Du kan velge å like det eller å ikke like det. Er ikke vits i å diskutere det opp i skyene og det er heller ikke opp til deg å velge hva som er riktig å gå med.

I mange muslimske mann blir kvinner sett på som mannens eiendom på lik linje med f.eks kveg. De verste landene for kvinner å bo er muslimske land. Hvem er det du prøver å lure?? Vi vet hvordan kvinner i mange muslimske land og i Norge blir behandlet, vi bor ikke under en stein.



Anonymous poster hash: 3a00d...016
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hvem vedkommende du snakker om er. Jeg kjenner muslimske kvinner som ikke bruker hijab, de er gjerne oppvokst i ikke-praktiserende familier. Det er ingen praktiserende muslimer som hevder at hijab ikke er obligatorisk, men om de selv velger å gå imot Guds ord og møte konsekvensene av dette senere er deres eget valg og ansvar.

Prøv denne; http://www.al-islam.org/hijab-muslim-womens-dress-islamic-or-cultural-sayyid-muhammad-rizvi/quran-and-hijab

Så du mener, helt oppriktig, at en som har valgt å sitte som leder i Muslimsk studentersamfunn og offentlig har gått ut med gode argumenter for at hijab bør være tillatt i en noe opphetet diskusjon om temaet, velger å ikke bruke det fordi hun er redd for reaksjoner?

Og linken din fungerer ikke, den tar meg til en hovedside, ikke noe om hijab der ;)

Anonymous poster hash: 82777...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann går aldri med t-skjorte eller bar overkropp med meg, uansett om det er varmt. Han går med genser og bukse. Og menn trenger ikke å dekke håret.

Hadde ikke du følt deg spesiell hvis kun du fikk se alt av din mann? Hvorfor kan han gå barhodet og utildekket?

Anonymous poster hash: 613f1...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab har ingenting med kultur å gjøre. Hijab er obligatorisk i islam. Og islam er en religion og livsstil.

Vi deler vår skjønnhet med vår mann, og jeg elsker at kun han får se alt av meg. Og såvidt jeg vet føler menn seg mer spesielle når ikke hele verden ser det som kun er ment for de. Å ha verdighet og kle seg respektabelt er en veldig god følelse.

Det tror jeg kvinner i alle religioner er enig i. Bare ikke enig i hva som er uverdig.

I vestlig kultur er det uverdig å måtte gjemme seg, og ingen mann er verdt nok til å få kvinner til å kle seg i disse ukomfortable "plaggene".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For muslimeme er ekteskapet hellig. I motsettning til norske ekteskap, der dama roter med den første hun ser.

Dette er vel litt overdrevet?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. Men det mest behagelig man kan ha på seg er det vi kaller jelbab/jilbab.

Det tror jeg kvinner i alle religioner er enig i. Bare ikke enig i hva som er uverdig.

I vestlig kultur er det uverdig å måtte gjemme seg, og ingen mann er verdt nok til å få kvinner til å kle seg i disse ukomfortable "plaggene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg er født i Norge, hadde jeg vært født i midtøsten hadde jeg automatisk vært muslim, uten at noen har spurt om jeg egentlig vil være det.

Jeg synes religion som ikke er valgt selv uten andres påvirkning er tøys.

Mitt største mareritt er å våkne opp en dag og bli tvunget inn i Islam.

Jeg hadde skutt meg først

Hadde du vært født i midøsten, så hadde du hatt litt mere vett enn det du har nå.

Er en grunn til at du er født i Norge, og ser ikke lengre enn til nesetuppen din.

Jeg hadde skutt meg hadde jeg vært deg, slike uttalelser er bare latterlige.

I Norge så er et sjellsord: gris og svin og er et negativt lada ord.. men likevel så spiser dere gris og svin.. Sier litt om dere..

Anonymous poster hash: 3a00d...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller sett muslimske menn i det. kvinnene er mye penere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel litt overdrevet?

Nei, langt i fra.

Anonymous poster hash: 3a00d...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab har ingenting med kultur å gjøre. Hijab er obligatorisk i islam. Og islam er en religion og livsstil.

Vi deler vår skjønnhet med vår mann, og jeg elsker at kun han får se alt av meg. Og såvidt jeg vet føler menn seg mer spesielle når ikke hele verden ser det som kun er ment for de. Å ha verdighet og kle seg respektabelt er en veldig god følelse.

Nei, det er det ikke. Rart at du som muslim ikke er klar over dette selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke. Rart at du som muslim ikke er klar over dette selv.

Det er vel forskjellige meninger om saken blant muslimene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde du vært født i midøsten, så hadde du hatt litt mere vett enn det du har nå.

Er en grunn til at du er født i Norge, og ser ikke lengre enn til nesetuppen din.

Jeg hadde skutt meg hadde jeg vært deg, slike uttalelser er bare latterlige.

I Norge så er et sjellsord: gris og svin og er et negativt lada ord.. men likevel så spiser dere gris og svin.. Sier litt om dere..

Anonymous poster hash: 3a00d...016

Latterlig innlegg.. du er jo muslim siden du sier -dere- om nordmenn.

Hvorfor gidder muslimer bo i et land blant griser og svin lurer jeg på?

Hvorfor ikke bo blant det "overlegne folkeslaget" i midtøsten i stedet?

Kunne ikke falle meg inn å bli nedgradert til en manns eiendom. Da ville jeg heller skutt meg på flekken

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilder fra koranen takk?

Rart at du som ikke-muslim tror du kan uttale deg om en religion du da tydeligvis ikke kjenner til.

Nei, det er det ikke. Rart at du som muslim ikke er klar over dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ganske teit at det går damer rundt med hijab, hardt sminket og korte skjørt....

Bare ikke håret synes så er det greit liksom!?!? Det er håret som er greia!?!? KO-KO!

Anonymous poster hash: 52223...2a6

Og veldig ettersittende klær.

Anonymous poster hash: 526da...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest extra

Hijab har ingenting med kultur å gjøre. Hijab er obligatorisk i islam. Og islam er en religion og livsstil.

Vi deler vår skjønnhet med vår mann, og jeg elsker at kun han får se alt av meg. Og såvidt jeg vet føler menn seg mer spesielle når ikke hele verden ser det som kun er ment for de. Å ha verdighet og kle seg respektabelt er en veldig god følelse.

Jeg er ikke helt enig da følgende står skrevet på denne siden:

http://www.quran-islam.org/articles/women_dress_code_(P1150).html

There are no words anywhere in the Quran which command women to cover all their bodies. Those who preach such un-Quranic rules cannot find words in the Quran to justify this extremity, so they manipulate various words in 24:31 and 33:59 to justify the falsehood.

While many Muslims call 'hijab' an Islamic dress code, they in fact oblivious of the fact that the concept of 'hijab' has nothing to do with Islam nor with the Quran.

The traditional Arabs, of all religions, Jews, Christians and Muslims used to wear 'hijab' not because of Islam, but because of tradition. In Saudi Arabia for example, all men cover their heads, not because of Islam but because of tradition.

Endret av extra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...