Gå til innhold

Svart "snørr" i nesen på kattunge


Gjest Riskjeks

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks

Vi har akkurat fått en 3 mnd gammel kattunge. Han har litt svart "gørr" akkurat i neseborene. Ikke noe som renner eller noe. Er dette normalt? Han virker frisk ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig er det rett og slett skitt. Prøv forsiktig å vaske det vekk. Så lenge pusen er frisk og rask (og rampete) så er det vel ingen grunn til bekymring.

Gratulerer med lille pusen :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Takk :)

Har ikke turt å gjøre noe med det, i tilfelle det hadde en eller annen funksjon :fnise: Men da prøver jeg bare å vaske ham litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk jeg det ikke skikkelig bort, men det gikk helt bort av seg selv etter litt tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt får det hele tiden, han har ikke pels da, så må vaske og rense mye på han. Vasker snuta med en våt vaskeklut og tar gørra i neseborene med en qtips ;) som andre sier så er det ingen grunn til bekymring om han er aktiv og spiser. Om dette fortsetter bør du spørre en dyrlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske normalt, de snuser på alt mulig og får både støv og skitt oppi nesa på den måten.

Minstemann hadde mye nesebøss det første året, nå har det roet seg litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var samme her det første halve året omtrent. Tror det var bare støv som samlet seg. Fikk noen ganger (lov) til å pirke det ut.



Anonymous poster hash: af3ef...0ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...