Gå til innhold

Beatles-filmen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett den? Hva synes du i så fall om den? Jeg vurderer å se den, men det virker jo ikke som den er noe særlig god...



Anonymous poster hash: 8ca23...abf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett den. Det skal sies at Beatles er min favorittbok, en bok jeg jevnlig har lest igjen og igjen de siste 15 årene, så jeg hadde høye forhåpninger til en eventuell filmatisering. For meg ble det et must å se filmen uansett hvilke anmeldelser den fikk.

Det jeg fryktet stemte dessverre. Essensen i boka er bortevekk. Dysterheten, den sentimentale følelsen og frustrasjonen, ikke noe av dette kommer frem på filmen. Jeg må si som noen andre skrev i dagbladet (tror jeg det var) Filmen er ikke forferdelig men essensen er tatt vekk.

Å skalpere en slik bok som inneholder så mange viktige historier og relasjoner er bare trist. Du sitter igjen med bare omslaget, såvidt. En litt annen historie.

Når det er sagt så ble jeg veldig positivt overrasket over musikken som Magne Furuholmen har laget til filmen. Du hører godt at den er inspirert av The Beatles. Og at det i det hele tatt blir spilt orginalmusikk er jo også veldig fint.

Dette burde aldri blitt en film. Dette burde vært en dramaserie i flere deler. De hadde en sjanse til å få til noe bra ut av en veldig stor bok og den sjansen kastet de vekk.

Anonymous poster hash: 3992e...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...