Gå til innhold

Kan dere hjelpe å vurdere risiko i denne situasjonen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk fra mannen min forrige helg. Han var helt ifra seg og jeg var redd han skulle ta livet sitt. Men det skjedde heldigvis ikke. Han har sterke følelser for meg og er ganske ustabil. Sist jeg snakket med han var på tirsdag forrige uke og da var han ganske knust. Men jeg gikk ifra han av en grunn. Han voldtok meg etter at han kom hjem fra et utdrikkningslag. Siden jeg ble forsøkt voldtatt før da jeg var 13 år så skremte det meg såpass at jeg har fått angst og frykt. Jeg er redd nå for at det kan klikke for han når som helst, men han har ikke kommet med trusler. Jeg vil ikke anmelde han. Jeg tør ikke.

Anonymous poster hash: af0aa...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da han voldtok deg. Hvordan virket han etterpå? Var han i sjokk over det han hadde gjort eller gikk det ikke så veldig inn på deg? Skjønner godt at du gikk fra han. Du kunne jo ornet besøksforbud så har du en viss trygghet. Kanskje etterhvert ombestemmer du deg og vil anmelde han. Min erfaring er at slike ting blir "sterkere" med tiden man forstår mer overrakt mer hvor galt det er. Vet han om det som skjedde da du var 13?

Voldsalarm kan være en ting å tenke på? Det kan du få uten noe anmeldelse overnatte bevis på at han har skadet deg det kan man få kun ut fra redsel. Jeg følte meg veldig trygg med alarm ihvertfall. Lykke til håper du klarer å holde deg borte fra han. Ikke tro på alle truslene om å ta livet sitt. Dette er også en strategi for å få makt over deg. "Det er din skyld hvis jeg dør" på en måte.. men det er det absolutt ikke. Hadde han tatt livet sitt ville det ikke vært pga dine handlinger men pga hans hodet og at han ikke klarer å takle følelsene sine

Anonymous poster hash: 42ce6...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var veldig lei seg. Han mente at det våknet en djevel i han da han har fått for mye å drikke og det var ikke han å oppføre seg slik. Og det er jo sant også. Vi var sammen i 4 år og han har vært snill mot meg de årene. Men det er noe som skjedde med han. Nei han visste ikke om det som skjedde da jeg var 13. Jeg vil ikke anmelde han, jeg vil bare vekk i fra han. Fordi jeg mistet all respekt for han og har ikke lenger noen følelser for han.

Er ikke det voldsomt med alarm? Koster det noe? Besøksforbud? Det stopper da ikke han fra å gjøre meg noe om han ønsker det? Og hvordan funker det å gå med alarm. Hvor lang tid bør jeg gå med det? Når er jeg trygg liksom?

Ts

Anonymous poster hash: af0aa...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Er det risikoen for å bli angrepet og skadet av ham du tenker på, eller er det risikoen for at han gjør skade på seg selv?

Risiko er produktet av sannsynlighet og konsekvens.

Jeg tolker deg dithen at det er sannsynligheten for at han vil komme etter deg du tenker på når du sier risiko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Ja altså, jeg tenker jo mest på meg selv i denne situasjonen så er jo selvfølgelig mest redd for å bli angrepet og skadet pga han er ustabil psykisk. Og spesielt når han drikker, har jeg sett han gjøre mange rare ting. Som å tisse utenfor vinduet istedet for å gå på do. Han er helt annen person når han drikker og det skremmer meg. Så vi kan si det sånn jeg er redd han når han er full. Har vært små redd hver gang vi var ute på byen. Han har så lett for å lage bråk og være kvelurelende osv.

Han har nok med sitt. Så en anmeldelse er helt uaktuelt. Vil bare vite hvor lenge jeg må gå og se meg over skulderen.

Anonymous poster hash: af0aa...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg gikk fra mannen min forrige helg. Han var helt ifra seg og jeg var redd han skulle ta livet sitt. Men det skjedde heldigvis ikke. Han har sterke følelser for meg og er ganske ustabil. Sist jeg snakket med han var på tirsdag forrige uke og da var han ganske knust. Men jeg gikk ifra han av en grunn. Han voldtok meg etter at han kom hjem fra et utdrikkningslag. Siden jeg ble forsøkt voldtatt før da jeg var 13 år så skremte det meg såpass at jeg har fått angst og frykt. Jeg er redd nå for at det kan klikke for han når som helst, men han har ikke kommet med trusler. Jeg vil ikke anmelde han. Jeg tør ikke.

Anonymous poster hash: af0aa...f3f

hva er grunnen til at du ikke tør anmelde?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anmeldte ikke fordi:

1. Det er lenge siden selve voldtekten skjedde.

2. Jeg er redd han klikker helt

3. Jeg vil gå videre

4. Alle kan drite seg ut og forjener en ny sjanse. Han var tross alt min kjæreste.

Anonymous poster hash: af0aa...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...