Gå til innhold

Jeg er ikke bra nok for hennes sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noe som hjelper mot slike svigermødre? Jeg vet jo at det ikke er meg som person det går på, da ingen av eksterne hans var bra nok heller. Den andre svigerdatteren hennes er like "håpløs", men det gjør jo vondt for det. Vi har ingen barn enda, men jeg gruer meg til å skulle la farmor sitte barnevakt, når jeg vet hvor dårlig hun liker meg....

Finnes det noe som hjelper mot denne klassikeren av en svigermor? Noen med gode erfaringer?

PS. Hun er selvfølgelig über taktisk og sier ingenting frekt rett ut, bare sånne småhinting hele tiden.

Anonymous poster hash: 9b13d...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært borti den type svigermor ja.. jeg legger inn en del stikk selv jeg. Skjulte stikk. Litt sarkasme osv når hun spør om ting eller forklarer på en måte hvor hun kan føle seg litt dum. Barnslig eller ikke men man blir veldig lei og sliten til slutt når folk later til å mislike deg kun fordi du er i den posisjonen du er! (Sønnens dame)

Det som kanskje ville vært nyttig hvis hun er normal er å forklare henne at du ikke vil ta hennes plass og at hun alltid vil være viktig for sønnen sin og en del av deres liv. At du gleder deg til hun kan sitte barnevakt. Innviter henne på besøk lag noe hun liker. Overrask henne med besøk og ta med noe hjemmebakt / kjøpt hun liker. Innviter henne til dere og si du skal ut en tur fordi du syns mor og sønn kan få litt kvalitetstid sammen. Kanskje hun bare er redd for å miste sin viktige rolle i sønnens liv. Hvis han er enebarn er hu sikkert enda mer redd.

Disse tingene prøvde jeg hvertfall først da før jeg begynte å ta igjen. Svigermonster i min situasjon er jo klin gal da og nav kontoret jeg har snakket med kjenner til henne gjennom sønnen og de har meldt sin bekymring ang å ha den dama rundt meg og barna mine.. så er ikke alltid det går men som oftest endrer de *gamle suringene* litt innstilling om du går foran med et godt eksempel og er oppriktig hyggelig. Du kan også si mens dere snakker. Det er så godt å snakke med deg, takk for at du hører på meg , setter pris på deg ×navn×. Spør henne også hvordan hun har det og gi komplimenter. Er kanskje litt surt å holde på sånn men det blir en investering og er jo også litt for kjæresten din sin skyld :) så han skal slippe å måtte stå i midten av dere. Kanskje han kan skryte litt av deg rundt henne også?

Anonymous poster hash: 99f84...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borti den type svigermor ja.. jeg legger inn en del stikk selv jeg. Skjulte stikk. Litt sarkasme osv når hun spør om ting eller forklarer på en måte hvor hun kan føle seg litt dum. Barnslig eller ikke men man blir veldig lei og sliten til slutt når folk later til å mislike deg kun fordi du er i den posisjonen du er! (Sønnens dame)

Det som kanskje ville vært nyttig hvis hun er normal er å forklare henne at du ikke vil ta hennes plass og at hun alltid vil være viktig for sønnen sin og en del av deres liv. At du gleder deg til hun kan sitte barnevakt. Innviter henne på besøk lag noe hun liker. Overrask henne med besøk og ta med noe hjemmebakt / kjøpt hun liker. Innviter henne til dere og si du skal ut en tur fordi du syns mor og sønn kan få litt kvalitetstid sammen. Kanskje hun bare er redd for å miste sin viktige rolle i sønnens liv. Hvis han er enebarn er hu sikkert enda mer redd.

Disse tingene prøvde jeg hvertfall først da før jeg begynte å ta igjen. Svigermonster i min situasjon er jo klin gal da og nav kontoret jeg har snakket med kjenner til henne gjennom sønnen og de har meldt sin bekymring ang å ha den dama rundt meg og barna mine.. så er ikke alltid det går men som oftest endrer de *gamle suringene* litt innstilling om du går foran med et godt eksempel og er oppriktig hyggelig. Du kan også si mens dere snakker. Det er så godt å snakke med deg, takk for at du hører på meg , setter pris på deg ×navn×. Spør henne også hvordan hun har det og gi komplimenter. Er kanskje litt surt å holde på sånn men det blir en investering og er jo også litt for kjæresten din sin skyld :) så han skal slippe å måtte stå i midten av dere. Kanskje han kan skryte litt av deg rundt henne også? Anonymous poster hash: 99f84...75c

Samboeren har prøvd å ta det opp med henne. I følge henne selv er det bare meg ( og kjæresten til broren) hun ikke liker. Hun påstår at hun har likt alle andre dager de har hatt, noe som ikke stemmer i følge min samboer som mener hun har hatet alle eksterne hans. Men det er jo lettere å like noen når de er borte ;) jeg tror ikke hun har så mye selvinnsikt på dette området nei. Jeg har nå vært på kakebakekjøret i 5 år. Prøvd å strikke, sylte og bake meg til hennes gunst, men har vel insett at dette ikke går. Uansett hvor mye jeg forsøker å leke "svigermors drøm" så får jeg en kald skulder.

Du har nok rett i at hun føler seg truet, men det er litt vanskelig forumet å rette opp i dette....

Det frister veldig som du sier å ta tilbake med samme mynt, men så har jeg selv vokst opp med en farmor som hatet min mor, og jeg ønsker ikke det for mine fremtidige barn....

Anonymous poster hash: 9b13d...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt hvis det må gå utover barna ja :/ du har jo virkelig prøvd å få inkludere dama da! Har sønnen hennes tatt opp med henne at kanskje hun bør oppføre seg bedre og gi deg en sjanse eller sa han bare at hun ikke likte deg? Kan hun forstå alvoret hvis dere ikke lar henne komme på besøk en dag hun vil også forklarer dere at du blir utrolig sliten pga belastningen hun er evn at samboern forklarer dette da med at han ikke vil se deg så utslitt og at dette går utover forholdet. Et eller annet så hun forstår at hun skyver han bort ved å skyve deg bort. Spørs igjen hvor seig hun er, kn jo bli full krig også.. kjempe bra at samboern din tør å ta det opp med henne ihvertfall! Hvis hun er menneskelig kan du prøve å sette deg ned med henne og si at du er lei deg pga måten hun behandler deg på og får deg til å føle deg på. Og få henne til å forlate hva du Gjør galt. Ikke bare "alt" er galt men spesifikt. Hun kommer mest sannsynlig ikke på noe nøyaktig. Tar du/ dere opp dette jevnlig kan det jo være hu blir så dritt lei at hun bare begynner å endre oppførsel :P

Tror hvertfall ikke det hjelper å late som ingenting og bare la det gå. Da vil hun gjerne ta seg enda større friheter etterhvert.

Anonymous poster hash: 99f84...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe som hjelper mot slike svigermødre? Jeg vet jo at det ikke er meg som person det går på, da ingen av eksterne hans var bra nok heller. Den andre svigerdatteren hennes er like "håpløs", men det gjør jo vondt for det. Vi har ingen barn enda, men jeg gruer meg til å skulle la farmor sitte barnevakt, når jeg vet hvor dårlig hun liker meg....

Finnes det noe som hjelper mot denne klassikeren av en svigermor? Noen med gode erfaringer?

PS. Hun er selvfølgelig über taktisk og sier ingenting frekt rett ut, bare sånne småhinting hele tiden.

Anonymous poster hash: 9b13d...b53

Hvorfor mener hun du ikke er god nok da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener hun du ikke er god nok da?

Jeg har feil utdanning ( som for øvrig er akkurat den samme som hennes ; ) ) jeg er for stille, jeg er fra feil del av landet, og har "tvunget" gulgutten til å flytte dit, jeg lager ikke nok mat fra bunnen av, jeg er ikke høflig nok, jeg er utakknemlig ( for jeg skal jo være evig takknemnelig hvert sekund jeg får tilbringe med henne fantastisk feilfrie sønn) det er min feil at vi ikke besøker dem nok. Enhver ting hun ikke liker ved sin sønn er min feil grunnet dårlig påvirkning+++++

Anonymous poster hash: 9b13d...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidligere kollega av meg hadde en slik svigermor. De var invitert til henne på middagsselskap og hun hadde på forhånd avtalt med barna sine og mannen at når hun sa ifra så skulle de reise seg, takke pent for maten og gå.

Etter en rekke giftige komm. (som vanlig) under middagen hadde hun sukket og sagt at hun ikke orket å bli tråkket på noe mer, spurte barna om de ville på kino. Noe de jublende takket ja til... svigermoren ble bare sittende og stirre på henne og hun hadde sagt at hun gjerne kom tilbake når hun hadde lært å oppføre seg som et voksent menneske og at det var skammelig å behandle henne sånn etter over 10 år som lykkelig gift med hennes sønn. Sønnen hennes hadde sagt et høyt og tydelig "skjerp deg mamma" og gått sammen med henne og barna.

Det syntes jeg var flott gjort. Etter noen dager hadde svigermoren sendt blomster og bedt om unnskyldning og de skværet opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre og en slik svigermor/familie. Til å begynne med tenkte jeg at de "testet" og derfor ignorerte jeg mye og "underkastet" meg på en måte. Jeg delte mye med henne (noe jeg angrer på for det har hun brukt mot meg feks om barndom ol), brukte masse tid på dem, gaver osv. Stikkene og insinuasjoner ble bare verre og verre, tilslutt eksploderte hun og siden har vi ikke hatt noe med henne å gjøre, og har kun litt kontakt med resten av familien. Slik ble det av at hun skulle være frekk og ekkel, konfronterte sønnen sin med at jeg var for mye i bildet etter hennes smak, også påtar seg en enorm offerrolle og skal presse oss til å innfri krav fra hennes side. Hun mener fortsatt at sønnen skal beklage til henne for at jeg er hans pri 1. Sørg for at mannen din støtter deg, hvis ikke finnes det nok av bra menn med fine svigermødre å ta av!

Anonymous poster hash: 6127b...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ha noe med svigerforeldre å gjøre i det hele tatt? Det er jo mannens familie?



Anonymous poster hash: 1eac0...669
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en svigermor som var sjalu, rett og slett, på damene til sønnene sine. Hun følte at hun kjempet mot oss. At hun mistet sønnene sine til oss.

Gutta kuttet nok aldri navlestrengen helt, så det gikk jo til helvete med alle forhold.



Anonymous poster hash: 55de9...b10
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Samboeren har prøvd å ta det opp med henne. I følge henne selv er det bare meg ( og kjæresten til broren) hun ikke liker. Hun påstår at hun har likt alle andre dager de har hatt, noe som ikke stemmer i følge min samboer som mener hun har hatet alle eksterne hans. Men det er jo lettere å like noen når de er borte ;) jeg tror ikke hun har så mye selvinnsikt på dette området nei. Jeg har nå vært på kakebakekjøret i 5 år. Prøvd å strikke, sylte og bake meg til hennes gunst, men har vel insett at dette ikke går. Uansett hvor mye jeg forsøker å leke "svigermors drøm" så får jeg en kald skulder.

Du har nok rett i at hun føler seg truet, men det er litt vanskelig forumet å rette opp i dette....

Det frister veldig som du sier å ta tilbake med samme mynt, men så har jeg selv vokst opp med en farmor som hatet min mor, og jeg ønsker ikke det for mine fremtidige barn....

Anonymous poster hash: 9b13d...b53

Hvorfor lar han dama få så mye plass i livet sitt?

Hvis hun bidrar mer negativt enn positivt i tilværelsen hans, bør han jo greie å begrense kontakten med henne til hun drar den kjeppen ut av ræva og begynner å oppføre seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville prøvd tipset frå Antoinette, så lenge kjæresten din støttar deg! Få fram at du ikkje lenger orka at ho behandlar deg på denne måten, og om ho fortsett sånn så blir det til at kontakta mellom dykk blir mindre og mindre.. Og det går kun utover kjæresten din, og dei framtidige borna dykkar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan typen din forholder seg til dette, sier mye om han.

Har han ikke kuttet navlestrengen, kan du regne med trøbbel i fremtiden...



Anonymous poster hash: 55de9...b10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...