Gå til innhold

Typen min ditchet reisen vår til fordel for kamerater nå forlanger han at jeg gjør det samme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og typen skulle i fjor vår reise sammen til Chile. Jeg husker dette så godt fordi vi planla det hele sammen i over et halvt år. Rett før reisen ombestemte han seg fordi han skulle delta i bryllupet til sin beste kamerat og det var liksom ingen vei utenom. Nå har jeg planlagt en reise sammen med mine venniner til nettop chile men han nekter meg å reise og sier at han vil slå opp dersom jeg fullfører. Jeg mener at han bare kan takke seg selv hvis han føler seg snurt pga dette fordi han er klar over at jeg lenge har hatt lyst til å oppleve Sør-Amerika, sammen med ham eller eventuelt med venner. Nå har jeg ventet så lenge på denne muligheten men han vil ikke reise sammen med oss hvis vi ikke er alene. Jeg, i motsetning til han, kan ikke gå tilbake på mitt ord og jeg kommer ikke til å ditche venninene til fordel for ham. For det første kan jeg ikke gjøre det og for det andre så er billettene allerede bestilt.

Jeg er litt usikker pga. at jeg vet hvor sta han kan være og at det faktisk kan bety slutten for oss men føler jeg er satt i en umulig situasjon. Jeg mener, billetene er allerede bestilt, venninene ser virkelig frem til dette så for meg er dette virkelig ett dillemma. Han mener han er viktigere enn venninene mine og jeg er delvis enig. Men allikevel..

Hva mener dere? Skal jeg bare reise eller er det råttent gjort?



Anonymous poster hash: 90637...ce2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærleik

Jeg synes at dette er noe dere burde ha pratet om før du bestilte turen -nettopp fordi dere har pratet om å gjøre den sammen. Nå vet jeg ikke detaljene rundt dette bryllupet, men det er jo en viktig hendelse og jeg kan forstå hvorfor han ønsket å delta der. Hvorfor har dere ikke pratet om å ta Chile-turen sammen i ettertid?

Nå som billettene er bestilt, må du nesten dra og kose deg! Men, jeg synes likevel at det er litt dårlig gjort ovenfor partneren din da dette i utgangspunktet var deres tur. Prat sammen om det. Kanskje det er så at han er såret? Å true med å ende forholdet på grunn av det, synes jeg er overilt av partneren din.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han prioriterte bryllupet til sin beste kamerat var ikke rart. Det skulle bare mangle. Men visste han ikke om bryllupet før like før det skulle være? Et bryllupet er normalt en engangsanledning, så den måtte han ta. Men hvorfor kunne dere ikke bare flytte turen til Chile? Måtte den avlyses?

Jeg skjønner at han nå er skuffet over at du heller vil dra dit med venninner enn med ham. Du kan ikke avlyse turen siden billettene er betalt og venninne dine er reiseklare. Men du bør legge deg flat og beklage overfor kjæresten din. Og neste gang snakke med ham før du planlegger tur med venninner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for en fyr!

Han prøver å kontrollere deg, det skal du ikke finne deg i.

Trusler med å gjøre det slutt, da hadde jeg faktisk bare sagt goodbye idag.



Anonymous poster hash: 69148...2cc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner typen din godt eg, skulle han liksom gitt f... i kompisen sin store dag?

Er dog ikkje enig i oppførselsen hannes, men eg hadde nok blitt skuffet eg også...



Anonymous poster hash: 324a5...104
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, største feilen her (slik som du fremstiller det) er jo hvorfor i alle dager du ikke diskuterte dette med kjæresten før dere bestilte billetter? Hadde jeg vært kjæresten din, hadde jeg blitt fly forbanna.

Nå er ikke det noe større problem, fordi min kjæreste ville ha tenkt bittelitt lenger.

Uansett, dette var en idiotisk måte å ta hevn på, fordi han ville være på bryllupet til sin beste venn (noe som er helt forståelig).

Hadde jeg vært kjæresten din, hadde jeg slått opp.

Anonymous poster hash: dabdc...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du har planlagt dette med venninner og bestilt billetter uten å snakke med han først?



Anonymous poster hash: 88777...f21
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man snakke med typen sin om alt? Han kan vel kjøpe seg en billett å henge seg på han også, om det er så forbanna viktig for han vel?

Det at han truer med å slå opp er bare patetisk og barnslig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dette hørtes snodig ut. Det bryllupet burde han jo visst om god tid i forveien slik at det gikk an å planlegge reisen etter bryllupet. Rart at han ble invitert rett før og dermed måtte droppe reisen.

Og jeg mener nå det at du bare må reise for npr bilettene er bestilt og alt er klart for en så lang tur så er det vel ikke bare å avbestille. Dyrt var det vel og og avbestiller man like før får man vel ikke refundert biletten trodde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det er snakk om bestevennens bryllup. Du burde jo absolutt ikke bare bestille med venninner og reise med dem i stedet.

Teit av han å si at han gjør det slutt hvis du reiser... Men det virker jo ikke som at dere er helt riktig for hverandre...



Anonymous poster hash: ff295...d27
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg misforsto tråden jeg. Fikk det for meg at det var samme turen men at venninner skulle reise med henne istedet siden han avlyste i siste liten. Fikk ikke med meg først at det var ifjor og at det var bestilt ny tur i år. Akkurat det syns jeg var dårlig gjort. Akkurat som om det var hevn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere har et stor kommunikasjonsproblem.

Flere ting jeg ikke skjønner:

- hvorfor ble turen i fjor avlyst, ikke bare flyttet?

- hvorfor har du planlagt den nye turen med venninne i stedet for med ham?

- hvorfor snakker dere ikke sammen om planene deres, for sommeren og generelt?

At dere fremdeles er sammen etter så lang tid, når dere åpenbart ikke evner å verken kommunisere eller ta hensyn til hverandre er i grunnen et under i seg selv.

Skjønner godt at han vil slå opp om du plangegger tur "i hemlighet" som "hevn". Høres ut som noe en 14 åring gjør, ikke voksne mennesker som forsøker å bevare et seriøst parforhold.



Anonymous poster hash: ffb3d...595
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg skjønner at han er sur, for du burde kanskje ha snakket med ham om å eventuelt bestille ny reise sammen før du ordner tur med venninnene, men å true med å slå opp er barnslig.

Hvorfor avtalte du ikke heller ny tur med kjæresten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...