Gå til innhold

kommunikasjon og reaksjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt og fortalte min kjæreste om noe jeg syntes var vanskelig mellom han og meg. Mens jeg snakket, reiste han seg plutselig og begynte å ta ned div persienner, og lukke vinduer osv og hele kroppsspråket fortalte meg at han hadde et helt annet fokus. Jeg ble stresset for jeg syntes han kunne sitte og høre på meg , så jeg spurte " er du med ?"....

han ble så irritert over at jeg spurte om det....

Han sier at han jo så klart følger med, og at jeg ikke behøver å spørre om det.

Han mener at det ikke er alt man bør kommentere, men at man kan holde noe for seg, være overbærende med hverandre, hvis jeg vet at han i bunn og grunn er glad i meg.

For meg handlet det om at jeg ikke følte han respekterte situasjonen mens jeg fortalte noe som var viktig for meg..

.

Jeg føler meg forvirret, for jeg vet ikke helt hva jeg kan si og ikke si

hva tenker dere andre? skal man kunne si ifra om alt i et forhold eller skal man prøve å la ting man reagerer på bare gå ?

Anonymous poster hash: 6d3ce...e7d


Anonymous poster hash: b41a4...12c



Anonymous poster hash: b41a4...12c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg syns dette er en merkelig og ganske tåpelig reaksjon når du prøver å snakke med han om noe som er viktig for deg. Sånn reagerer man bare ikke.

Så spørsmålet er vel om dette er noe som har skjedd tidligere, eller om det er første gangen?



Anonymous poster hash: d22ae...d2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes jeg tar opp for mye, og bør vurdere hva jeg skal ta opp med han..

jeg har tatt opp ting som har gjort meg usikker, sånn at jeg kan lande ting , men det ender ofte opp med at jeg ikke blir sikker på de svarene jeg får fra han

Jeg har tenkt at man i et forhold skal kunne snakke om alt, selvfølgelig er jeg ikke hensynsløs og maser, er en ganske forsiktig person

Han tar ting som kritikk med en gang, selv om jeg legger fram utifra mine egne følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er ting man skal unngå å snakke om i ett forhold vil jeg nesten si det forholdet ikke er så ekte. Synes han har en overaskende måte å reagere på, noe jeg også hadde reagert veldig på. han kunne ha sittet stille og lyttet hvertfall. For det kroppspråket hans viste noe helt annet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart at jeg ikke skal kunne gi uttrykk for hva jeg føler i en situasjon men skal svelge det i meg .. Jeg kunne gjort det slik han mener jeg burde , men da hadde jeg fortsatt følt at han ikke respekterte meg ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis kjæresten min hadde gjort det tror jeg at jeg hadde revet ned en persienne og skadet han med den.



Anonymous poster hash: 28a28...77d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det høres ut som at det er åpenbare kommunikasjonsproblemer mellom dere, ja. Sånt er jo vanskelig i lengden.

Jeg syns at det er helt åpenbart at man skal kunne ta opp ting med kjæresten sin, og snakke om det som måtte være feil og det som plager en. Samtidig så må man huske å velge sin kamper! En person blir ganske lei av å bare snakke på og høre om problemer her og der.



Anonymous poster hash: d22ae...d2d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes jeg tar opp for mye, og bør vurdere hva jeg skal ta opp med han..

jeg har tatt opp ting som har gjort meg usikker, sånn at jeg kan lande ting , men det ender ofte opp med at jeg ikke blir sikker på de svarene jeg får fra han

Jeg har tenkt at man i et forhold skal kunne snakke om alt, selvfølgelig er jeg ikke hensynsløs og maser, er en ganske forsiktig person

Han tar ting som kritikk med en gang, selv om jeg legger fram utifra mine egne følelser.

Dette kan være årsaken til at han reagerte som han gjorde.

Det er stor forskjell på å kunne snakke om alle temaer, og å diskutere absolutt alle ting du tenker på.

Hvis du skal være avhengig av hans ord hele tiden for å føle deg trygg risikerer du å skyve han bort ifra deg.

Jeg ville blitt temmelig desperat av å måtte trygge en annen person hele tiden, og høre om problemer.

Velg dine kamper, som anonym bruker over meg sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis bare folk som er konstruktive svarer meg !

Jeg tar ikke opp alle ting jeg tenker på, men jeg reagerte i dette tilfellet på at det virket uviktig for han og at han begynte med andre ting mens jeg pratet til han om noe som var vanskelig.

Han mente at det var irrasjonelt av meg siden han jo fulgte med på hva jeg sa selv om han gjorde andre ting, og at man av og til må gjøre ting som er viktig der og da....

Jeg ville vel bare føle at det var viktigst der og da, og at slike ting kunne vente.... så derfor spurte jeg , og han ble irritrert fordi han følte jeg kritiserte han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Er det det samme temaet som går igjen stort sett hver gang du snakker om det du definerer som vanskelig mellom dere?

Om de fleste av disse samtalene er om at du føler han ikke elsker deg siden har gjør 'ditt eller datt' eller ikke gjør 'slik og sånn' så kan jeg forstå ham.

Nå sier jeg ikke at det er det som er hovedbudskapet hver gang du tar opp ting du synes er vanskelig mellom dere, men jeg lurer litt på om det ikke er en felles essens av et eller annet slag i majoriteten av det du forteller ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia her ligger jo i at han tar det du sier som kritikk. Du skriver han gjør dette selvom du går utfra dine egne følelser. Han sliter da med selvinnsikt og dårlig selvtillit. Tar seg nær av alt. Egentlig ikke ditt problem men deg går jo utover deg. Jeg vet ikke hva som hjelper jeg prøvde alt fra å kose prate , forklare forsiktig og forklare bestemt til å klikke i vinkel og kjefte om at hele fuckings verden handler da for faen ikke om deg og jeg kan faktisk føle noe som er MIN følelse og ikke kritikk mot deg. Han skjønte aldri noe uansett så han er bytta ut.. Håper du klarer å oppdra han til å ikke være så barnslig. Han har jo et problem med seg selv som ikkeno egen blir et problem i forholdet.

Du beskriver at du ikke maser og de tingene du tar opp er ting som gjør deg usikker. Dette skal jo være lov i et forhold. Jeg hadde heller hørt på litt "mas" enn at kjæresten går rundt og føler seg usikker/trist men så klart prøvd å jobbe mot at han skulle bli mer sikker i seg selv. Men er jo ikke sikkert du er usikker på deg selv kan jo være ting han har gjort som du vil ta opp eller hva som helst.

Anonymous poster hash: 3b4d0...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte jeg ikke fikk lov til å si fra at jeg ikke følte meg respektert ..

Han sa at den følelsen var irrasjonell siden han jo hadde hørt på hva jeg sa selvom han sattigang med å gjøre andre ting

Men jeg mistet tråden når han begynte med det og følte det ikke bra , noe jeg sa ifra om

Jeg føler han sier han må få oppføre seg som han vil, det er hos meg problemet ligger siden jeg ikke liker det

Føler meg forvirret :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ham en gang hvordan han pleier å lytte.

Selv synes jeg det er lettere å lytte til andre hvis jeg får fikle med noe. Jeg kan veldig gjerne lytte ordentlig til noen mens jeg driver med noe annet. (I telefon gjør jeg konsekvent noe annet i tillegg.)

Er det noe viktig jeg kommer på som jeg ikke får hjort, kan jeg "dette ut" litt pga. det.

Kanskje han har det på samme måte? At han synes det er lettere å lytte når han driver med noe.

Er han sånn synes jeg du bør respektere det.

Du kan ikke endre ham, men du kan godta at han lytter til deg selv om han driver med andre ting.

Er det dette han føler seg kritisert for? Eller det opprinnelige temaet du tok opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa han følte seg kritisert fordi jeg bad om noe annet enn det han gjorde

Han sa ikke noe om at han får med seg mer av det jeg sier hvis han gjør andre ting.

Jeg føler dette har gått igjen i forholdet, at han ikke helt respekterer meningen min eller følelsen min , men heller bagatelliserer den og kaller meg overfølsom

På meg virker det som han sier det for å forsvare at han kan gjøre som han gjør, at det er meg det er noe galt med alikevel liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa han følte seg kritisert fordi jeg bad om noe annet enn det han gjorde

Han sa ikke noe om at han får med seg mer av det jeg sier hvis han gjør andre ting.

Jeg føler dette har gått igjen i forholdet, at han ikke helt respekterer meningen min eller følelsen min , men heller bagatelliserer den og kaller meg overfølsom

På meg virker det som han sier det for å forsvare at han kan gjøre som han gjør, at det er meg det er noe galt med alikevel liksom

Kanskje han synes at du er overfølsom. Vi kan ikke vite om du er det, eller om han bruker det for å overkjøre deg, utifra det bittelille du forteller.

Neste gang kan du heller spørre om hva han tenker om det du har fortalt, heller enn å klage på måten han lytter på.

Hvor ofte tar du opp ting? Og forventer du at han skal endre seg på det du tar opp?

Det er en ting jeg selv avskyr å høre, og det er at du kan ikke forandre andre enn deg selv.

Det er egentlig to løsninger på dette: du kan enten bli tøffere så han må respektere meningene dine, eller finne deg en annen kjæreste med andre feil.

De aller fleste gangene jeg har følt at andre ikke behandler meg som jeg ønsker og trenger har jeg endret meg selv. Da har de rundt meg automatisk sin oppførsel mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...