Gå til innhold

mann i nordsjøen:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har vært sammen med mannen min i 11 år, gift i 7 av de.Vi har 3 jenter isammen fra 4-10.Han har i alle år jobbet offshore, 2 uker på og 4 uker av.

Kjenner nå, eller har kjent veldig leenge at dette livet ikke er noe..altså det å ha en mann som er så mye vekke..selv om han er jo mer hjemme.Men 2 uker alene ..hender av og til at det blir mer enn 2 uker..med 3 som skal gjøre lekser, aktiviteter ol er slitsomt.kjenner at jeg er møkklei..har det ikke bra selv;( og så lenge mor ikke har det bra så har jo ikke barna det bra heller..føler meg alene, ensom bla bla..

Mannen min er mer som at "offshore er jobben min, ikke noe å gjøre med det"..;(

Så usikker på hva jeg kan kreve, om jeg orker mer!!Men har jo 3 barn så er ikke bare bare.

Tips?

Er noe jeg har tenkt på leenge, så ikke rakk ned på meg!!!Kom heller med konstruktiv kritikk, for jeg er i villrede:(



Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

buhuu stakkers deg. 14 dager ute er ingenting, og spesielt IKKJE når han 1 mnd fri...

er verdens beste jobb, bare så det er sagt!!!

selv har eg en jobb der eg en 1 mnd hjemm eg 1 mnd ute..

skal fortelle litt hovrdan vi gjør det..

når eg kommer hjem er eg alene store deler av dagen og da tar eg huset, lager mat til familien kommer hjem og lar kjerringen slappe av når hun kommer hjem.

hun setter umenneskelig pris på dette og ville ikkje byttet det ut med en mann som kommer hjem sliten og trøtt hver dag slik at hun oftere må gjøre disse tingene som eg gjør når eg allikavel er hjemme..

eneste hun kunne tenke seg var at eg hadde kortere turer så hun fikk se meg litt ofere..

enten er mannen din lat når han er hjemme ellers er du bortskjemt fra den dagen du blei født.



Anonymous poster hash: bdd94...747
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste og mest riktige er at du og han snakker sammen om det. Det vil jo føre med seg ulemper som dårligere økonomi og mindre tid for han til å få gjort ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok heller det er følelsene ovenfor din mann du er usikker på.

er også veldig mange par som har godt av at mannen eller kvinnen drar vekk på jobb :P



Anonymous poster hash: bdd94...747
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhuu stakkers deg. 14 dager ute er ingenting, og spesielt IKKJE når han 1 mnd fri...

er verdens beste jobb, bare så det er sagt!!!

selv har eg en jobb der eg en 1 mnd hjemm eg 1 mnd ute..

skal fortelle litt hovrdan vi gjør det..

når eg kommer hjem er eg alene store deler av dagen og da tar eg huset, lager mat til familien kommer hjem og lar kjerringen slappe av når hun kommer hjem.

hun setter umenneskelig pris på dette og ville ikkje byttet det ut med en mann som kommer hjem sliten og trøtt hver dag slik at hun oftere må gjøre disse tingene som eg gjør når eg allikavel er hjemme..

eneste hun kunne tenke seg var at eg hadde kortere turer så hun fikk se meg litt ofere..

enten er mannen din lat når han er hjemme ellers er du bortskjemt fra den dagen du blei født.

Anonymous poster hash: bdd94...747

wow..tar du huset og lager middag..sko jo faen meg bare mangle.Skulle hatt medalje du..bortskjemt er jeg ivertfall ikke!!Kan tenke meg at kona di må slikke deg langt oppi rasset, for at hun må vise takknemlighet.Kjenner typen, akk som du tror du kjenner meg når du skriver at jeg er bortskjemt..

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

buhuu stakkers deg. 14 dager ute er ingenting, og spesielt IKKJE når han 1 mnd fri...

er verdens beste jobb, bare så det er sagt!!!

selv har eg en jobb der eg en 1 mnd hjemm eg 1 mnd ute..

Anonymous poster hash: bdd94...747

Ærlig talt. Jeg syns to dager er lenge jeg.. Bare fordi dere ikke har et problem med å være borte fra hverandre halve året, så er det jo ikke likt for alle.

De aller fleste som er alene med tre barn syns jo det er slitsomt, og ikke minst ensomt, og da hjelper det jo ikke om mannen kommer hjem om 9 dager..

Endret av Magdalene
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste og mest riktige er at du og han snakker sammen om det. Det vil jo føre med seg ulemper som dårligere økonomi og mindre tid for han til å få gjort ting.

Det er sant:) Handler vel litt om følelser og!!

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, takk for medaljen :)

poenget mitt var at når han er så mye hjemme så burde jo du ha det langt bedre enn mangen andre !!

kjenner da folk som jobber til kl 6 hver dag der kjerringen gjør alle disse tingene som du sier, HELE ÅRET..

du burde jo vært i paradiset du som kan kose deg med nesten 1 mnd fri fra husvask og kjøring..

neeee, er nok enten du som er bortskjemt eller at mannen din er lat.



Anonymous poster hash: bdd94...747
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste og mest riktige er at du og han snakker sammen om det. Det vil jo føre med seg ulemper som dårligere økonomi og mindre tid for han til å få gjort ting.

Takk for tilbakemelding:)Har tenkt på det du skriver, og du har sant i det.Men penger er ikke alt.

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Mannebeinet mitt jobber også i Nordsjøen, men med en mer ustabil ordning enn din. Dvs. mer "frem og tilbake". Jeg synes egentlig det er helt greit. Ja, jeg savner han, og ja - det er slitsomt om det er travelt og mye drit som skjer hjemme, som jeg må takle alene, men det går. "Premien" er at han er 100% tilstede i 1 mnd., og jeg får middag, rent hus, lykkelig hund som har "pappa" hjemme hele dagen (vi har ikke barn).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding:)Har tenkt på det du skriver, og du har sant i det.Men penger er ikke alt.

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Helt korrekt at penger ikke er alt, men det er ikke alltid like lett for alle å omstille seg til strammere budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(vi har ikke barn).

Ganske vesentlig forskjell.

Anonymous poster hash: 18e84...109

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du savner han og at det blir forferdelig mye styr med barna når du er alene.. Men er ikke det verdt det at han er borte i 2 uker og hjemme hele døgnet i 4? Er vel bedre enn at han kommer sliten hjem fra jobb hver dag?



Anonymous poster hash: 6493f...798
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har vært sammen med mannen min i 11 år, gift i 7 av de.Vi har 3 jenter isammen fra 4-10.Han har i alle år jobbet offshore, 2 uker på og 4 uker av.

Kjenner nå, eller har kjent veldig leenge at dette livet ikke er noe..altså det å ha en mann som er så mye vekke..selv om han er jo mer hjemme.Men 2 uker alene ..hender av og til at det blir mer enn 2 uker..med 3 som skal gjøre lekser, aktiviteter ol er slitsomt.kjenner at jeg er møkklei..har det ikke bra selv;( og så lenge mor ikke har det bra så har jo ikke barna det bra heller..føler meg alene, ensom bla bla..

Mannen min er mer som at "offshore er jobben min, ikke noe å gjøre med det"..;(

Så usikker på hva jeg kan kreve, om jeg orker mer!!Men har jo 3 barn så er ikke bare bare.

Tips?

Er noe jeg har tenkt på leenge, så ikke rakk ned på meg!!!Kom heller med konstruktiv kritikk, for jeg er i villrede:(

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Dette er ofte hverdagen for mange i andre land. Mannen må pendle for å tjene penger slik at i den perioden han ikke er hjemme, at kona i huset har mer ansvar. Det er ikke noe direkte synd på deg selv om jeg kan skjønne at du ville hatt mannen din oftere hos deg enn på jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner da folk som jobber til kl 6 hver dag der kjerringen gjør alle disse tingene som du sier, HELE ÅRET..

du burde jo vært i paradiset du som kan kose deg med nesten 1 mnd fri fra husvask og kjøring..

Alt dreier seg da ikke om hvem som lager mat og vasker huset.... Jeg ønsker i hvert fall at min mann skal være tilstede på andre måter enn å gjøre husarbeid og annet som må gjøres..

Anonymous poster hash: b5244...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener det er på sin plass at mannen gjør mer enn å si "vel, det er sånn jobben min er. deal with it.." når det helt sikkert finnes diverse løsninger på dette.

Jada, det finnes alltids folk som har det verre. Men det er også mulig å få det bedre enn TS har det nå. Bare at fyren hadde vært villig til å gjøre noe litt annerledes, hadde sikkert hjulpet en del...



Anonymous poster hash: b5244...5ae
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Forstår godt at du savner han og at det blir forferdelig mye styr med barna når du er alene.. Men er ikke det verdt det at han er borte i 2 uker og hjemme hele døgnet i 4? Er vel bedre enn at han kommer sliten hjem fra jobb hver dag?

Anonymous poster hash: 6493f...798

Det er noe med det å ha en hverdag sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Klarer ikke helt å ha stor sympati her da jeg kjenner mange aleneforeldre som nesten aldri har egentid. Du har det bedre enn de fleste TS. Hva skal til for at du skal kjenne på deg at du tross alt har det bra og at du burde være takknemlig?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han vil ikke skaffe annen jobb, og nei, du kan ikke kreve det. Så alternativene dine er: Finn deg i det eller skill deg. Da må du plutselig gjøre alt alene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...